جاباما
۷۰۱۴۳۹
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

جهانگیری: تلاطم ارزی به زیان بخش خصوصی است

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه چالش های اقتصادی در ارتباط مستقیم با امنیت ملی است، گفت: تلاطم ارزی و پیش بینی ناپذیر بودن اقتصاد باعث از بین رفتن فضای کار و تولید می شود.

خبرگزاری مهر: اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور عصر امروز (چهارشنبه) در نشست چند ساعته با جمعی از صاحب نظران و فعالان اقتصادی و مسئولان نهادهای مالی کشور، ضمن تشریح برخی عوامل بروز نوسانات اخیر ارزی و تصمیمات و سیاست های دولت در تک نرخی کردن ارز،‌اظهار داشت: مبارزه با قاچاق ارز و پولشویی و برهم زنندگان ثبات اقتصادی کشور، ایجاد نظم در واردات کالا و نظارت بر ارزهای حاصل از صادرات، جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، تامین ارز مورد نیاز مسافری، دانشجویی و پزشکی جزو بخش های مختلف تصمیم دوشنبه شب دولت است و برای تحقق این برنامه از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه چالش های اقتصادی در ارتباط مستقیم با امنیت ملی است، افزود: دولت در خصوص موضوعات اساسی کشور دارای برنامه است و نمی تواند از کنار مسایلی که بر زندگی میلیون ها ایرانی تاثیر گذار است، بی تفاوت عبور کند.

جهانگیری با اشاره به جنگ تبلیغی و روانی دولت آمریکا در ماه های اخیر برای بی ثبات نشان دادن فضای اقتصادی کشور به منظور جلوگیری از سرمایه گذاری داخلی و خارجی، گفت: با وجود همه فشارها وضع اقتصادی و ارزی کشور به لحاظ تراز تجاری و جذب سرمایه مثبت است و در عین حال دولت برای هر شرایطی آمادگی لازم را دارد.

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: عبور از همه چالش های پیش روی کشور نیازمند وفاق ملی و وحدت است و ما از بخش خصوصی می خواهیم تا دولت را در پیشبرد برنامه هایش یاری کند.

جهانگیری با یادآوری این نکته که از بین رفتن ثبات اقتصادی به نفع هیچ کس نیست،‌ افزود: تلاطم ارزی و پیش بینی ناپذیر بودن اقتصاد باعث از بین رفتن فضای کار و تولید می شود که به ضرر بخش خصوص کشور است.

در این جلسه هریک از حاضران دیدگاه های و پیشنهادهای خود برای اجرای بهتر و عملیاتی شدن تصمیمات دولت را بیان کردند. تاکید بر تامین ارز کالاهای مورد نیاز جامعه، اجرای طرح های مکمل برای حمایت از صادرات، استفاده از کریدورهای مختلف انتقال ارز و حواله ارزی به کشور، نحوه تزریق ارز بنگاه های دارای صادرات به کشور و تامین ارز مسافری ، پزشکی و دانشجویی از جمله مباحث مطرح در این نشست بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اره جانم

      از کرامات دوستما این است قند خورد وگوید شیرین است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج