۷۰۱۵۶۰
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

دو رفتار متفاوت خریداران مسکن در بازار کنونی

عمده معاملات مسکن در تهران که از ابتدای فروردین ماه تاکنون انجام و در سامانه رسمی مربوطه از سوی مشاوران املاک ثبت شده، متعلق به واحدهای تا ۳۰۰ میلیون تومانی بوده و این در حالی است که بسیاری از متقاضیان مسکن با بودجه‌های بیشتر، بازار را موقتا ترک کرده‌اند.

دنیای اقتصاد: عمده معاملات مسکن در تهران که از ابتدای فروردین ماه تاکنون انجام و در سامانه رسمی مربوطه از سوی مشاوران املاک ثبت شده، متعلق به واحدهای تا ۳۰۰ میلیون تومانی بوده و این در حالی است که بسیاری از متقاضیان مسکن با بودجه‌های بیشتر، بازار را موقتا ترک کرده‌اند.

هنوز شمار معاملات ثبت شده در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران به ۱۰۰۰ واحد مسکونی نرسیده و تا روز گذشته ۸۱۵ معامله از سوی مشاوران املاک در این سامانه ثبت شد. این آمار اگرچه اولیه بوده و به‌دلیل فاصله زمانی بین انعقاد مبایعه‌نامه تا زمان ثبت رسمی معامله در سامانه ذیل وزارت راه و شهرسازی که عموما به چند روز می‌رسد، نمی‌توان به آن تکیه کرد، اما در عین حال آمارهای اولیه بازتابی از اتفاقاتی است که در بازار مسکن در روزهای اخیر رخ داده است.

آمارهای اولیه حاکی از این است که ۸/ ۴۵ درصد از معاملات مسکن در فروردین ماه مربوط به واحدهایی با ارزش حداکثر ۳۰۰ میلیون تومان بوده که نشان‌دهنده حضور پررنگ خانه اولی‌ها در بازار و در عین حال محدودیت بودجه آنها است. ۵/ ۲۱ درصد از خریداران آپارتمان در ۲۱ روز نخست فروردین ماه نیز بودجه‌ای بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان داشته‌اند و در این دامنه قیمتی خرید خود را انجام داده‌اند. سهم آپارتمان‌های بیش از ۵۰۰ میلیون تومان از کل معاملات نیز به کمتر از ۳۳ درصد یعنی معادل یک‌سوم کل معاملات ثبت شده در فروردین تاکنون می‌رسد.

تحقیقات «دنیای اقتصاد» از واسطه‌های ملکی نشان می‌دهد در هفته‌های گذشته و در شرایطی که خبر صعود قیمت مسکن از اواخر سال گذشته، به گوش تمام متقاضیان بالقوه خرید مسکن رسیده، دو رفتار متفاوت از آنها سر زده است. کسانی که با محدودیت بودجه‌ای بیشتری روبه‌رو بوده و عمدتا متقاضی خرید آپارتمان کوچک یا میان‌متراژ در حول و حوش میانگین قیمت مسکن در تهران هستند، تلاش می‌کنند هر چه زودتر خرید خود را در بازار انجام دهند و با وجود کمبود فایل، باز هم به بنگاه‌ها مراجعه می‌کنند و در جست‌وجوی فایل مطلوب خود هستند. اما بیشتر افرادی که با بودجه بیش از ۵۰۰ میلیون تومان در جست‌وجوی آپارتمان هستند، ترجیح داده‌اند بازار مسکن را موقتا ترک کنند و تا زمانی که از واقعی شدن قیمت‌ها پس از جو روانی حاصل از تلاطم نرخ ارز مطمئن نشده‌اند، به بازار باز نگردند.

دو رفتار متفاوت خریداران مسکن در بازار کنونی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچ کس برای مسکن انصاف نداره اخه چه خبره متری اونم درتهران کهتا ۹میلیون و۱۱میلیون میرسه اخه چراشماربط میدین به ارز ودلار برای یه سرپناههم یامستاحرهرسال بلندمیشه یا اینکه خودش واموالش اتیش بزنه تابتونه خونه بگیره بعدا شماها به فکر جوان وخانه اولی هستین متاسفم

    • بدون نام

      با وجود این قیمتهای غیر واقعی ونجومی ارائه شده از طرف فروشندگان، رکود ادامه دار و حاکمه ، چون نه با بودجه مصرف کننده هماهنگی داره نه در آمد مردم با وجود رکود اقتصادی و در آمد، واقعیت تلخه و باید پذیرفت، فروشندگان باید حرص و طمع رو کم بکننن تا خریدار بتونه وارد معامله بشه و خرید و فروش اتفاق بیافته، و گول این آشفته بازار ارز و این مسائل رو نخوره چون بازار ملک با دیگر بازارهای معامله کاملا متفاوته و مثل گذشته نیست،

    • بدون نام

      آمدن و رفتن خریداران به بازار مسکن ربطی به نرخ ارز ندارد! باید قیمتها به کمتر از نصف تقلیل یابد.

    • بدون نام

      این کارشناس خواب آشفته دیده!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج