۷۰۱۵۶۴
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

رکود همچنان در بازار خودرو پرسه می‌زند

بازار خودرو هنوز هم با رکودی سنگین دست و پنجه نرم می‌کند و در شرایطی که با حکم دولت، اوج‌گیری‌های ارز فعلا متوقف شده، قیمت برخی محصولات افزایش یافته است.

دنیای اقتصاد: بازار خودرو هنوز هم با رکودی سنگین دست و پنجه نرم می‌کند و در شرایطی که با حکم دولت، اوج‌گیری‌های ارز فعلا متوقف شده، قیمت برخی محصولات افزایش یافته است.

بنا به گفته فعالان بازار، بعید به‌نظر می‌رسد رونق به این زودی‌ها میهمان بازار خودرو کشور شود، چه آنکه به‌دلایل مختلف به‌خصوص کمبود نقدینگی و نبود تصویری شفاف از آینده قیمتی خودروها (به‌خصوص مدل‌های وارداتی)، مشتریان فعلا تمایلی به خرید و فروش نشان نمی‌دهند. در بازار وارداتی‌ها، مشتریان همچنان در انتظار اعلام رای قطعی و نهایی دیوان عدالت‌اداری درباره تعرفه واردات خودرو هستند و به‌نظر می‌رسد تا تکلیف این ماجرا مشخص نشود، همچنان سایه رکود بر سر بازار خودروهای خارجی باقی خواهد ماند.همچنین خودروهای داخلی نیز با وجود آنکه قطعا در خردادماه افزایش قیمت خواهند داشت، هنوز با استقبال مشتریان مواجه نیستند و رکود در نمایشگاه‌های خودرو پرسه می‌زند. به‌نظر می‌رسد میل عمومی هنوز به سمت خرید اقساطی است و باید منتظر ماند و دید برنامه خودروسازان و سایر عرضه‌کنندگان خودرو کشور برای پوشش این ماجرا طی سال‌جاری چیست.

افزایش قیمت تندر و ساندرو

سری اما به بازار خودرو کشور بزنیم و ببینیم طی هفته‌های ابتدایی پس از تعطیلات نوروزی چه تغییراتی در نمودار قیمت خودروهای داخلی و خارجی رخ داده است. آن طور که از بازار داخلی‌ها خبر می‌رسد فعلا رکود میهمان آن است و مشتریان میلی به خرید و فروش ندارند.بنا به گفته فعالان بازار، در حال حاضر در بین محصولات ایران خودرو، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ قیمتی برابر با ۴۱ میلیون تومان دارد که این موضوع از ثبات قیمت آن حکایت می‌کند. پژو ۲۰۷ نیز که تغییر قیمتی را تجربه نکرده، هم‌اکنون ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.از سوی دیگر اما تندر ۹۰ مدل۲ E پارس‌خودرو با قیمتی برابر با ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود که نشان از افزایش قیمت این محصول دارد. بر این اساس، خودرو موردنظر حدود ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را به خود دیده است. پارس‌تندر اما از افزایش قیمت‌ در امان بوده و در حال حاضر ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. تندر اتومات نیز که سال را با تثبیت قیمت آغاز کرده، در حال حاضر ۵۲ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

در بین دیگر خودروهای داخلی، ساندرو استپ وی اما افزایش قیمتی ۵۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده و در حال حاضر ۶۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باید برای خرید آن هزینه کرد. نمایشگاهداران خودرو پایتخت اما در مورد رانا از تثبیت قیمت آن صحبت به میان می‌آورند. به گفته آنها، این محصول در حال حاضر ۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. از سوی دیگر، سمند مدل EF۷ نیز که در اواخر سال گذشته حدود ۳ میلیون تومان جهش قیمتی داشت، این روزها آرام گرفته و تغییر قیمت خاصی را به خود نمی‌بیند، این محصول در حال حاضر قیمتی برابر با ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد.

فعالان بازار در مورد دنا پلاس نیز عنوان می‌کنند که این محصول در حال حاضر قیمتی برابر با ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد که نشان می‌دهد خودرو مورد نظر با تثبیت قیمت طی هفته‌های ابتدایی سال مواجه است.نمایشگاهداران خودرو پایتخت در مورد تیبا ۲ از تثبیت قیمت این محصول می‌گویند. به گفته آنها، این خودرو تغییر قیمت خاصی نداشته و فعلا با همان قیمت ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خود خرید و فروش می‌شود. همچنین از بازار ساینا هم خبر می‌رسد که این محصول ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد و این به آن معناست که خودرو موردنظر تغییر قیمت خاصی را تجربه نکرده است. در خانواده پراید هم مدل ۱۳۱ تثبیت قیمت داشته و در حال حاضر ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

رشد قیمت دوباره وارداتی‌ها

نگاهی هم به بازار خودروهای وارداتی بیندازیم که با وجود رکود و بی‌میلی مشتریان به خرید و فروش، با افزایش قیمت طی یکی دو هفته گذشته مواجه شده است.به گفته فعالان بازار، در حال حاضر کیا سورنتو با قیمتی برابر با ۳۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از جهش قیمتی ۵ میلیون تومانی خودرو موردنظر حکایت دارد. همچنین کیا سراتو نیز که ۳ میلیون تومان افزایش قیمت داشته، در حال حاضر ۱۸۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

از کیا اپتیما نیز خبر می‌رسد که این محصول با توجه به جهش ۵ میلیون تومانی‌اش طی یکی دو هفته گذشته، در حال حاضر ۲۵۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین برای خرید هیوندایی سانتافه نیز که ۵ میلیون افزایش قیمت داشته، باید ۳۱۵ میلیون تومان هزینه کرد.در بین دیگر خودروهای وارداتی اما هیوندای سوناتا با قیمتی برابر با ۲۵۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و توسان نیز ۲۶۰ میلیون تومان قیمت دارد. با این حساب، هیچ کدام از این دو محصول کره‌ای، افزایش قیمت خاصی نداشته‌اند.از بازار النترا نیز خبر می‌رسد این محصول در قیمت ۱۸۳ میلیون تومان خود متوقف شده و تغییر خاصی را تجربه نکرده است. همچنین تویوتا کمری هیبریدی هم کماکان قیمتی برابر با ۲۶۰ میلیون تومان دارد و برای خرید مدل RAW۴ نیز باید ۳۳۵ میلیون تومان هزینه کرد. این خودرو سال گذشته افزایش قیمت شدیدی را تجربه کرد، اما فعلا روزهای با ثباتی را سپری می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در مورد فروش اقساطی خودرو باید بگم یه خودرو مثل رانا که بخوای بخری17میلیون باید نقد بدی تا2سال ماهی980000تومان هم قسط.آخه کی ماهیانه اینقدر میتونه قسط بده.اونیم که میتونه حقوقش حداقل3/5به بالاس که اونم میره نقدا میخره یا اصلا وارداتی میخره.واقعا حقمونه که بهمون بگن جهان سومی.ممنون ازمسئولین که به فکرمردم هستند.میگن آه زود میگره.من موندم چطور آه اون زن وشوهری که توسرما وگرما بایه بچه سوار موتورمیشن رومسئولین گیرانیست.اصلا اقساط براکسی هست که نتونه نقد بخره وطرفش ضعیفه.

    • ۹

      این قیمتها ۶ ماه شده گران شده ولی سیف وجهانگیری سری به این بازار نمیزنه با دلار۴۲۰۰ تومنی سانتافه باید۲۳۰ باشه اوپتیما ۲۰۰ باشه النترا ۱۴۰ باشه ولی جهانگیری فقط حرف میزنه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج