۷۰۱۵۷۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

آیا سنتی‌ها از نواصولگرایان عبور کرده‌اند؟

روزنامه اعتماد نوشت: «نواصولگرايي قابل اعتماد نيست» اين تمام آن چيزي است كه اصولگرايان سنتي لطمه ديده از احمدي‌نژاد بر آن اصرار و اعتقاد دارند؛ موضوعي كه باعث مي‌شود حتي با «جبهه مردمي نيروهاي انقلاب» فاصله‌شان را حفظ كنند كه گزاره‌اي كه اسدالله بادامچيان، عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي هم ديروز به روزنامه فرهيختگان گفته است.

روزنامه اعتماد نوشت: «نواصولگرايي قابل اعتماد نيست» اين تمام آن چيزي است كه اصولگرايان سنتي لطمه ديده از احمدي‌نژاد بر آن اصرار و اعتقاد دارند؛ موضوعي كه باعث مي‌شود حتي با «جبهه مردمي نيروهاي انقلاب» فاصله‌شان را حفظ كنند كه گزاره‌اي كه اسدالله بادامچيان، عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي هم ديروز به روزنامه فرهيختگان گفته است.

او البته تنها به اين جمله اكتفا نكرده و گفته كه موتلفه ميثاق‌نامه جمنا را به دليل يك طرفه بودن نپذيرفته‌است. او تاكيد كرده است‌جمنا بايد تكليف خودش را مشخص كند كه مي‌خواهد جبهه بماند يا حزب باشد و البته نقبي به گذشته زده كه روش انتخاب نامزد رياست‌جمهوري در جمنا اشتباه بوده است. او شيوه و مدل جمنا در انتخابات سال ٩٦ را اشتباه مي‌داند و معتقد به تغيير در وضعيت فعلي مديريت جمناست و مدل ٩٦ جمنا براي ٩٨ جوابگو نخواهد بود.

از راست سنتي كه هنوز در نزديكي به جمنا فاصله دارد تنها موتلفه باقي مانده چرا كه محمدعلي موحدي كرماني، دبيركل جامعه روحانيت مبارز پاي ثابت تمام جلسات جمنا بوده و هست و از آن سو كهولت سن شيخ محمد يزدي، دبيركل جامعه مدرسين حوزه علميه قم هم شايد اجازه نمي‌دهد كه همان شيخ فعال دهه ٧٠ باشد. بنابراين بازاريان سياسي موتلفه‌اي تنها بقاياي اصولگرايي سنتي هستند كه به دلايل زير تمايل چنداني به نشست و برخاست با نواصولگرايان ندارند.

١-جمنا توانست در آستانه انتخابات رياست‌جمهوري سال ٩٦ دو طيف اين حزب را مقابل هم قرار دهد. سيد مصطفي ميرسليم، كانديداي حزب موتلفه با بي‌اعتنايي از سوي جمنا مواجه شد اما باز هم بر ماندن پافشاري كرد. اين شرايط باعث شد كه عده‌اي در موتلفه كنار جمنا بايستند و پشت كانديداي حزبي را خالي كنند و از آن سو عده‌اي همچنان بر حضور ميرسليم پاي فشارند.

٢-راست سنتي بعد از تجربه محمود احمدي‌نژاد از ريسمان سياه و سفيد نواصولگرايي مي‌ترسند. كسي كه با نام اصولگرايي پا به ميدان گذاشت، بعد از مدت كوتاهي از آنان عبور كرد و در نهايت هم پشت به آنان ايستاد. به نظر مي‌رسد كه اصولگرايان سنتي با هر قدم نزديك شدن به انتخابات ٩٨ بيشتر از راست‌هاي جوان فاصله مي‌گيرند؛ آنها كه با تب تند سياسي شان يك بار در انتخابات ٩٢ شرايط شكست را براي اين جريان سياسي فراهم و يك بار در انتخابات مجلس دهم ٣٠ كرسي تهران و بسياري از كرسي‌هاي بهارستان را از حضور اصولگرايان خالي كردند و دست آخر در انتخابات ٩٦ هم نتوانستند كاري از پيش ببرند. حال سوال اينجا است كه با اين چند تجربه آيا سنتي‌ها به ويژه حزب موتلفه در نهايت از نو اصولگرايان عبور خواهندكرد يا بار ديگر در انتخابات سال ٩٨ دنباله روي آنها خواهند بود؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج