۷۰۱۵۸۸
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

شهروندان تهرانی اسیر «بدسلیقگی» مدیران شهر

روزنامه قانون نوشت: طرح ترافیک، قصه پرغصه این روزهای مدیریت شهری تهران شده است. طرحی که تا همین سال قبل با کمترین ابهام و مشکل و در فرآیندی شفاف میان متقاضیان و واجدان شرایط توزیع می‌شد و شهروندان با حداقل مشکل، ترددهای شهری خود در مرکز شهر را انجام می دادند اما این طرح کم دغدغه، از میانه‌ سال گذشته و با تغییر رویکردهای ترافیکی شهرداری،به مهم‌ترین چالش شهروندان به خصوص آن‌ها که کسب و کارشان در مرکز شهر است، تبدیل شد.

روزنامه قانون نوشت: طرح ترافیک، قصه پرغصه این روزهای مدیریت شهری تهران شده است. طرحی که تا همین سال قبل با کمترین ابهام و مشکل و در فرآیندی شفاف میان متقاضیان و واجدان شرایط توزیع می‌شد و شهروندان با حداقل مشکل، ترددهای شهری خود در مرکز شهر را انجام می دادند اما این طرح کم دغدغه، از میانه‌ سال گذشته و با تغییر رویکردهای ترافیکی شهرداری،به مهم‌ترین چالش شهروندان به خصوص آن‌ها که کسب و کارشان در مرکز شهر است، تبدیل شد.

اعلام شهرداری تهران مبنی بر اینکه طرح ترافیک دیگر به سیاق قبل توزیع نمی شود و تعرفه های دریافت آن نیز افزایش چشمگیر می یابد و از طرفی همه سهمیه ها نیز قطع شده و همگان باید طرح را به صورت آزاد تهیه کنند، آغاز کلافی شد که تا امروز پیچیده و سردرگم باقی مانده است.

در حالی که کمتر از یک هفته به پایان اعتبار طرح های ترافیک سال ۹۶ شهروندان تهرانی باقی مانده، سایت ثبت نام این طرح با مشکلات فراوان برای ثبت درخواست ها مواجه بوده، وضعیت سهمیه جانبازان و رسانه ها از طرح ترافیک نا مشخص است و درنهایت نیز مشخص نیست که بالاخره شهروندان از ابتدای اردیبهشت برای ورود به محدوده طرح ترافیک چه باید کنند.

سازمان بازرسی آستین بالا می زند

رییس واحد صدور آرم طرح ترافیک شهرداری در تازه‌ترین اظهارات خود با بیان اینکه خبرنگاران فعلا در سایت ثبت‌نام کرده و مدارک خود را در سایت بارگذاری کنند و به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه نکنند، موضوع تردد نمایندگان رسانه ها در محدوده مرکزی شهر را بلاتکلیف گذاشته است. از طرفی وی اعلام کرده که نگرانی خاصی درباره طرح ترافیک امسال وجود نداردو به موقع آرم‌ها توزیع می‌شود اما این درحالی است که در روزهای گذشته، سایت ثبت نام بارها از دسترس خارج شده و بسیاری از متقاضیان امکان ثبت نام را پیدا نکرده اند.ريیس سازمان بازرسی کل کشور هم که سال گذشته از ورود این دستگاه به ماجرای تغییر شرایط صدور مجوز طرح ترافیک سخن گفته بود، دیروز گفت که بررسی‌های ما همچنان ادامه دارد و در مورد واریز مبلغ اعلام شده از سوی شهرداری به حساب شهروندی هم ورود کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه صد درصد با طرح ترافیک خبرنگاران به صورتی که از تخفیف قابل توجه برخوردار باشند، مخالفم تصریح کرده که باید تصمیم عاقلانه گرفته شود و در صورت تصویب قیمت طرح ترافیک خبرنگاران، سازمان بازرسی ورود خواهد کرد اما ماجرای صدور مجوز طرح ترافیک آنجا غم انگیز تر می‌شود که بدانیم اساس تعیین محدوده ای برای طرح ترافیک از قریب به سه دهه قبل در تهران، برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا بوده و شهروندان برای ورود به مرکز شهر با خودرو پول می‌دادند و قرار هم بوده که این پول صرف توسعه حمل و نقل عمومی و ساخت پارکینگ در شهر که کمک به حفظ محیط زیست می کند، شود. اما این اتفاق هرگز در سال های اجرای طرح ترافیک در تهران نیفتاد و مسئولان شهرداری اگرچه پول طرح ترافیک را یکجا از شهروندان دریافت می کردند، اما این پول کمتر برای حفظ محیط زیست هزینه شده و نتیجه آن نیز تشدید آلودگی هوا در مرکز شهر بوده است. حال نیز شهرداری تهران با این ادعا که به دنبال تغییر شرایط ورود به طرح ترافیک با هدف کمک به محیط زیست است، به موضوع تغییر شرایط و ضوابط طرح ورود پیدا کرده و در ماه‌های گذشته نیز بر آن بسیار تاکید داشته است. این در حالی است که با توجه به مشکلات عدیده در اجرای طرح جدید شهرداری ، به نظر می آید که حالا حالاها ابهامات صدور طرح ترافیک ادامه داشته باشد و در این شرایط مشخص نیست که وضعیت کسب و کار شهروندان از ابتدای اردیبهشت در مرکز شهر چگونه خواهد شد. گویی مسئولان شهرداری در تصمیم اتخاذی خود وامانده اند و حال نه راه پس دارند و نه راه پیش.

تاکید چندباره بر اجرای طرحی پر اشکال

دیروز سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیه درباره آخرین شرایط صدور مجوز طرح ترافیک ۹۷ گفت: بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر تهران و شورای ترافیک تهران، طرح ترافیک در سال ۱۳۹۷ در همان محدوده سابق و با تغییراتی در زمان، شیوه پرداخت و نحوه اخذ مجوز، از ابتدای اردیبهشت اجرا می‌شود! شهرداری تهران به محض تصویب نهایی این طرح در مراجع مربوطه، فرآیند اجرایی آن را آغاز کرده است و پس از تقویت زیرساخت‌ها، نصب دوربین‌های جدید و برنامه‌ریزی‌های مربوط به نحوه ثبت‌نام، هم‌اکنون ثبت‌نام از عموم متقاضیان اعم از مجوزهای سالانه دستگاه‌های اجرایی و خریداران روزانه طرح در حال انجام است.مهم‌ترین تغییرات طرح برای سال ۱۳۹۷ نیز شامل این موارد است: ۱-در سال جاری، عموم شهروندانی که قصد دارند با خودروی شخصی در محدوده طرح ترافیک تردد کنند، باید قبل ازاولین ورود،اطلاعات شخص و خودرو را درسامانهmy.tehran.irثبت‌ کنند. اطلاعات مورد نیاز شامل مشخصات مندرج برروی کارت ملی، سندمالکیت خودرو و نیز بارگذاری تصویر آن‌ها در وب‌سایت مذکور است.۲- در سال ۱۳۹۷ طرح ترافیک علاوه بر روزهای جمعه و تعطیلات رسمی در روزهای پنجشنبه نیز اجرا نخواهد شد و ورود به محدوده طرح ترافیک در این روزها برای عموم شهروندان آزاد و رایگان است.۳- در سال ۱۳۹۷ طرح ترافیک در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ اجرامی‌شود.۴- مقررات مربوط به محدوده زوج و فرد برای سال ۱۳۹۷ همچنان برقرار خواهد بود و تغییری در این زمینه ایجاد نشده است.۵- در سال ۱۳۹۷ هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک برای خودروهای سهمیه دستگاه‌های اجرایی و دولتی با عموم شهروندان که طرح را به صورت روزانه خریداری می‌کنند، برابر است و تنها طبق مصوبه شورای شهر برای سهمیه‌های معلولان، بیماران خاص، خبرنگاران، آژانس‌ها و وانت‌بارها تخفیف در نظر گرفته شده است.

هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک برای جانبازان ۲۵ درصد به بالا نیز در سقف سهمیه بنیاد شهید و امور ایثارگران، رایگان است. ۶- در سال ۱۳۹۷ به هیچ وجه فروش سالانه و یکجای طرح ترافیک وجود ندارد و نرخ عوارض تردد درمحدوده طرح ترافیک برای هر روز براساس نوع معاینه فنی خودرو و ساعات ورود و خروج محاسبه می‌شود. هزینه ورود و خروج خودروها بسته به ساعات اوج و غیراوج ترافیک متفاوت است و همچنین خودروهای دارای معاینه فنی برتر از ۲۰ درصد تخفیف برخوردار خواهند بود.۷- ساعات قبل از ۱۰ صبح و بعد از ۱۶ بعدازظهر، ساعات اوج ترافیک محسوب می‌شود و هزینه تردد در ساعات بین روز کمتر از نصف هزینه ساعات اوج صبح و عصر است. تاکید مجدد مسئولان ترافیکی شهرداری تهران بر اجرایی شدن طرح تازه شان از ابتدای اردیبهشت آن‌هم در شرایطی که هنوز بسیاری از زیر ساخت های آن لازم نیست و کمتر از یک سوم متقاضیان طرح ترافیک موفق به ثبت نام شده اند، مدیریت شهری پایتخت را در روزهای آینده با چالشی بسیاری جدی در پاسخگویی به نیاز شهروندان برای ورود به مرکز شهر مواجه می کند که بایدد دید چه تصمیمی درباره آن می گیرند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جدای از همچین بدسلیقگی های مدیریتی . بدسلیقگی های اجرایی نیز روی اعصاب شهروندان است.
      نه تنها تهران که همه ی شهرهای بزرگ کشور از نداشتن زیبایی های بصری رنج میبرند.
      شهرهای ما شده اند خانه و ماشین و خیابان. آن هم نه به شکل منظم که به بدترین شکل ممکن.
      شهرهای زشت، بدقواره و بدون داشتن کوچکترین منظره چشم نوازی.
      بد سلیقگی در یک جا دو نیست . هرکجا دست میگذاری چنین است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج