جاباما
۷۰۲۰۹۹
۲۶ نظر
۵۰۰۷
۲۶ نظر
۵۰۰۷
پ

امامی کاشانی: از علمای حجاز متعجبم، علم‌الهدی: اگر به فرمان رهبری می‌کردید، دلار ذلیل بود

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: ولیعهد خبیث عربستان اخیرا نطقی پیش هم پیاله‌اش در واشنگتن کرده و گفته است که ایران به نام مهدی و صاحب الزمان می خواهد جهان اسلام را بگیرد. من اصلا تعجبم از این ادم‌های جوان نااهل نیست، تعجبم از روحانیت و علمای حجاز است. همچنین امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه با انتقاد شدید مجدد نسبت به مذاکرات هسته‌ای گفت: اینقدر که سر این برجام لابی‌گری کردند، اگر سر این فرمان رهبری لابی‌گری کرده بودند، امروز دلار در جامعه ما ارزش نداشت. امروز داخل کشور ما دلار آمریکا مثل خود آمریکا ذلیل بود و قیمتی نداشت که بعد سرنوشت اقتصادی مردم را رقم بزند.

خبرگزاری ایسنا: خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: ولیعهد خبیث عربستان اخیرا نطقی پیش هم پیاله‌اش در واشنگتن کرده و گفته است که ایران به نام مهدی و صاحب الزمان می خواهد جهان اسلام را بگیرد. من اصلا تعجبم از این ادم‌های جوان نااهل نیست، تعجبم از روحانیت و علمای حجاز است. همچنین امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه با انتقاد شدید مجدد نسبت به مذاکرات هسته‌ای گفت: اینقدر که سر این برجام لابی‌گری کردند، اگر سر این فرمان رهبری لابی‌گری کرده بودند، امروز دلار در جامعه ما ارزش نداشت. امروز داخل کشور ما دلار آمریکا مثل خود آمریکا ذلیل بود و قیمتی نداشت که بعد سرنوشت اقتصادی مردم را رقم بزند.

وی افزود: ولیعهد خبیث عربستان اخیرا نطقی پیش هم پیاله‌اش در واشنگتن کرده و گفته است که ایران به نام مهدی و صاحب الزمان می‌خواهد جهان اسلام را بگیرد. من اصلا تعجبم از این آدم‌های جوان نااهل نیست، تعجبم از روحانیت و علمای حجاز است. آخر علمای حجاز، شما که این همه حدیث در کتاب‌های‌تان دارید، قیام حضرت امام حسین (ع) در همه کتاب‌ها مطرح است. ۱۴۷۶ حدیث که اکثرا هم معتبر است ما درباره منجی عالم به عنوان حضرت مهدی(عج) و حضرت عیسی(ع) داریم. شما چرا نمی گویید این چه حرفی است. همه به مساله منجی معتقدند. بودا و هندو و مسیحیت هم معتقد است که روزی خواهد آمد و در جهان عدل شود و آن گلوی شما جنایتکاران را فشار خواهد داد و مرگ شما خواهد رسید.

وی ادامه داد: مثلث شوم؛ یعنی قدرت آمریکا از یک طرف و سیاست صهیونیست از طرف دیگر و دو قدرتی که الان در عربستان است، یک قدرت ایدیولوژی و یک قدرت پول است. قدرت ایدیولوژی خالی کردن اسلام از محتوا و شهادت و ایثار و خالی کردن اسلام از حسین سید الشهدا(ع) و از شخص امام زمان(عج) است که در حال انجام دادن هستند. از طر ف دیگر آن دلار ها و پول هایی است که دارند؛ لذا وظیفه ماست که در برابر این طاغوت‌ها و این مثلث شوم وحدت کلمه داشته باشیم. تمام شرارت‌ها برای محو مبعث و شخص پیامبر اکرم(ص) است. در این کشور که نعمت ولایت فقیه وجود دارد، بر همین محور یعنی وحدت کلمه باید باشیم.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی نیز گفت: حمایت از کالای ایرانی و مساله بازار ارز و پول یک حقیقتی است و بر دوش همه ماست که در این راستا اقدام کنیم. از همه و از قوای سه گانه درخواست یاری دارم. زمانی که ملت‌ها و نظرات همه یکی شدند و تمام اراده‌ها و قدرت‌ها واحد شد، آن فرمایش رهبری عملی می‌شود که فرمود حمایت از کالای ایرانی که ایجاد شغل و عزت و مساله اقتصاد است. اگر چنین باشد هم شعار مقام معظم رهبری محقق می‌شود و هم مساله پول و ارز حل می شود البته با تصمیم درست و قدرت و با استقامت.

وی افزود: باید گریه کرد به حال کسانی که اقتصاد را متضرر می‌کنند و باید به یاد آن‌ها آورد که چقدر بدبختند.

اگر به‌جای لابی‌گری در مورد برجام درباره فرمان رهبری لابی می‌کردید، امروز دلار ارزش نداشت

حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی؛ امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد با اشاره به اینکه مسئله ارز و دلار در کشور سر و صدای بسیاری داشته است، ابراز داشت: مسئله ارز به جایی رسید که مردم به جان آمدند. چرا چنین شد؟ این مسئله نوسان دلار همیشه بوده و قبل از تحریم‌ها هم بوده است. منتها قبل از تحریم‌ها دولت این نوسان را اداره می‌‌‌کرد. ما به منابع‌مان دسترسی داشتیم و دولت فضا را مدیریت می‌کرد اما بر اثر تحریم‌هایی که بر ما تحمیل کردند، امروز دست‌مان به منابع ارزی‌مان نمی‌رسد.

وی اضافه کرد: امروز آمریکا به این عنوان که عده‌ای را تحریم کردم و اگر بخواهند به نهادهای تحریم‌شده ازجمله سپاه پول بدهند، با آن‌ها برخورد می‌کنم، مانع شده است. بنابراین گفته منابع ارزی را در اختیارشان قرار نداده و به آن‌ها پول ندهید.

قرار بود تحریم‌ها در جریان مذاکرات برداشته شود که نشد

این عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد نسبت به مذاکرات هسته‌ای بیان کرد: قرار بود این تحریم‌ها در جریان مذاکرات برداشته شود که برداشته نشد. دولت اگر بخواهد وضعیت بازار را مدیریت کند، از آن‌جا که به منابع دلار خود دسترسی ندارد، باید تقاضا را کاهش کند.

علم‌الهدی یاددآور شد: در بخش‌هایی نمی‌شود، سطح تقاضا را پایین آورد. مثلاً فردی بیمار یا دانشجو است و در خارج از کشور تحصیل می‌کند. حتی برای مسافرانی که برای تفریح یا به هر دلیلی، خواستار سفر به خارج هستند، نمی‌توان تقاضا را کاهش داد.

رهبری سال‌ها پیش در برنامه ششم بحران ارزی را پیش‌بینی کرده بود

وی با بیان اینکه با هیچ جریان، دولت و حزبی مسئله ندارد، عنوان کرد: مقام معظم رهبری چند سال قبل در برنامه ششم توسعه این مسئله را پیش‌بینی کردند که به عنوان فرمانی که حجت امام زمان (عج) است، به دولت دستور دادند که باید در مبادلات بین‌المللی دلار را از میان بردارد و با پول خود آن کشورها و پول ایران معامله کند و مجلس هم تصویب کرد. در واقع، اگر با روسیه معامله می‌کنیم باید با ریال ایران و روبل روس‌ها معامله کنیم، نه با دلار.

امام جمعه مشهد ادامه داد: به این وسیله عمده معامله‌های بزرگ را با پول خودمان و پول آن‌ها انجام دهیم. رهبری این دستور را صادر کرد و مجلس هم تصویب کرد اما بانک مرکزی این دستور را متاسفانه اجرا نکرد. چند مذاکره با پاکستان کردند که به پایان هم نرسید.

اگر به‌جای لابی‌گری درمورد برجام درباره فرمان رهبری لابی می‌کردید، دلار ارزش نداشت

علم‌الهدی با انتقاد شدید مجدد نسبت به مذاکرات هسته‌ای گفت: اینقدر که سر این برجام لعنتی لابی‌گری کردند، اگر سر این فرمان رهبری لابی‌گری کرده بودند، امروز دلار در جامعه ما ارزش نداشت. امروز داخل کشور ما دلار آمریکا مثل خود آمریکا ذلیل بود و قیمتی نداشت که بعد سرنوشت اقتصادی مردم را رقم بزند.

وی با اشاره به حضور رییس بانک مرکزی در جلسه علنی روز سه‌شنبه این هفته اظهار داشت: آقای رییس بانک مرکزی به مجلس می‌آید و می‌گوید این مشکل از طریق تلگرام و توطئه‌های خارجی به وجود آمده است. مگر شما نمی‌دانستید که از طریق توطئه خارجی به وجود آمده است. مقام مظعم رهبری بنابر همین پیش‌بینی‌ها دستور دادند.

مظلومیت رهبر ما بسیار زیاد است

امام جمعه مشهد افزود: مظلومیت رهبر ما بسیار زیاد است. رهبری ما دستور می‌دهد این‌ها توجه نمی‌کنند و وقتی هم که شکست می‌خورند و سرشان به سنگ می‌خورد، می‌گویند بیایم با آمریکا و اروپا بسازیم. خب چرا بسازیم. رهبر که راه چاره داده است.

علم‌الهدی با انتقاد نسبت به عملکرد دولت و بانک مرکزی تصریح کرد: شما که چهار سال قبل هم دولت در اختیارتان بود و همین آقا رییس بانک مرکزی بود. رهبر همان موقع هم این توطئه را پیش‌بینی کرد و راه چاره داد اما شما توجه نکردید و متاسفانه مصیبتش را باید مردم تحمل کنند که ثروتشان در بانک‌ها آب شود. خب چرا؟!

وی بار دیگر مسئولان دولت را خطاب قرار داد و خاطرنشان کرد: چرا خلاف رهبری عمل می‌کنید و بعد هم گوشه و کنار سایت‌هایی می‌نویسند، موضع‌گیری رهبری باعث مشکل شده و این بچه‌جوانانی که وسط انقلاب به دنیا آمدند و همه چیز انقلاب را هم درک نکردند، این بحث را مطرح می‌کنند و حالا باید بیاییم با این جوانان بحث کنیم. خب نسخه را رهبری ارائه کردند اما عمل نشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ارزش پول دنیا بر حسب دلار سنجیده میشه چه فرقی میکنه دولت چه پولی مبادله بکنه ..

    • بدون نام

      روحانی با برجام بزرگترین ضربه را به کشور وارد کرد چون تحریمهای آمریکا و اروپا بعد از برجام خیلی بیشتر است و کارخانجات زیادی برشکست شدند . دولت باید مبادلات ارزی را از دلار خارج می کرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دانش وعلم اقتصاد فهم ودرکش نیاز به سواد اکادمیک دارد.

      • پیمان

        دولت مردان بیسواد ونا آگاه از مسایل و قوانین بینالمللی و صحبت‌هایی بی تدبیر اوضاع مملکتی با این همه سرمایه را به این روز وخیم رسانده است

      • بدون نام

        طوطی جان ورشکست و نه برشکست

    • بدون نام

      درود بر علم الهدی

    • بدون نام

      مردم خودشون این دولت رو انتخاب کردند حالا هم حقشونه واقعا خلایق هر چه لایق

    • محسن محسنی

      کالای ایرانی وقتی خریداری میشه که از هر احاظ بهتر از کالای خارجی باشه
      من حاضرم خودروی چینی سوار بشم اما پراید هررررگز...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهتر از کالای خارجی باشه؟؟؟!!!
        چه حرفا!!
        تو بگو یک دهم کالای خارجی باشه'
        اونوقت من میرم میخرم ..

    • بدون نام

      زمان احمدی نژادتحریم بودیم اینقدرپولمون اینقدر بی ارزش ونبودوفقروبیکاری برعکس با به اصطلاح ورداشته شدن تحریمها بی ارزشتروبیکارتروفقیرترشدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چند سالته یا نکنه حافظه نداری زمان احمدی نژاد یه شبه دلار سه چهار برابر شد از هزار به سه هزارو هشتصد

      • ای خدا

        زمان احمدی نژاد دلار نه صد تومان شد چهار هزار تومان مگه شما توی این مملکت نبودی؟ همه بدبختی ها از زمان احمدی نژاد شروع شده چرا ناحق میگوید خدا از همه چیز آگاه هست

      • سلام

        آفرین عزیز عالی گفتی

      • سلام

        آفرین عزیز عالی گفتی

    • بدون نام

      .... زمان دولت پاکدستان چرا دلار ذلیل نشد و مثل قارچ رشد کرد قیمتها چرا ۳ برابر شد و پراید از ۷میلیون به ۲۰ میلیون رسید اگر برجام نبود که کشور فلج شده بود

      پاسخ ها

      • ای خدا

        درود بر کسانی که خدایش قضاوت می کنند چرا يه عده حقیقت را نپذیرند و ناحق قضاوت میکنند زمان احمدی نژاد کشور صد سال عقب افتاده تا کسانی بخواهند آنرا درست کنند شاید چندین سال طول بکشد

      • احمد

        مرگ بر برجام لعنتی

    • فرشته شعرا

      واقعا لیاقت می خواهد که متاسفانه بعضی از جوانان ما ندارند اگر از اول سخنان رهبر راگوش می دادند به این مشکلات بر نمی خوردیم

      پاسخ ها

      • جمشید

        یه بار خودت این جملت رو بخون.خوندی.....

    • بدون نام

      کاربر ۱۵:۲۵قشنگ معلومه شما هیچ چیز از اقتصاد نمی دونی اقتصاد گرچه قسمت مهمی از ان به تولید ،ایجاد اشتغال وشاخص های دیگری مانند کنترل ارزش پول ومبادلات ارزی مرتبط می باشد اما قسمت مهمی از ان به سیاست و تصمیم های سیاسی مرتبط است وقتی شما مدام در حال جنگ وجدل سیاسی باشی نتیجه همینه حال و روز اقتصاد ایران موید این مسئله است

      پاسخ ها

      • علی

        کالای ایرانی خوب است به شرطی که ایرانی چینی تقلبی نبا شد

      • چنگیز

        من کشته ومرده برجام وروحانی نیستم اما شما که همه تقصیر هارامتوجه برجام میکنیدفرکنید این تنفس چندساله برجامیها وروحانی نبوده دلارطبق روال پیش از برجام داره رشد میکنه قیمتها هم افزایش ساعتی داره دارو ودرمانی که ان موقع تهیه کرده بودید حالا به کار ببندید گلویتان راپاره نکنیدبذارید ملت بهدردخودرفتار باشد
        شکر خدا شماها که مثل خلق الله وامانده ودرمانده نیستید!!!!!!

      • من

        درود

      • آرش

        رای دادی حالا تاوانش بپرداز

    • علی

      طبق معمول نظرمو فیلتر کردین

    • بدون نام

      سلام
      حتی اگر ما به ریال هم با دیگر کشورها معامله کنیم باید زمان تسویه تراز تجاری
      با ارزش دلار تسویه کنیم،بنابراین ارزشگذاری هر ارزی با دلار سنجده می‌شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج