۷۰۲۱۰۰
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

دمشق: غرب، مسئول تاخیر در بازرسی است

وزارت خارجه سوریه ضمن اعلام همکاری کامل با بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی اعلام کرد: هر گونه تاخیر در حضور این تیم مسئولیتش به عهده کشورهای غربی است.

خبرگزاری ایسنا: وزارت خارجه سوریه ضمن اعلام همکاری کامل با بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی اعلام کرد: هر گونه تاخیر در حضور این تیم مسئولیتش به عهده کشورهای غربی است.

یک منبع رسمی در وزارت خارج سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دمشق بار دیگر تاکید می‌کند که با سازمان منع تسلیحات شیمیایی همکاری کامل خواهد داشت و به تمامی تعهداتش در توافق منع تسلیحات شیمیایی پایبند است.

این منبع گفت: کمپین گمراه کننده رسانه‌ای که آمریکا و غرب علیه سوریه آغاز کردند و ادعاها درباره وجود اسنادی مبنی بر حمله شیمیایی در دوما تلاش آشکار برای انحراف افکار عمومی از طرح‌های این کشورها علیه سوریه است.

به گفته این منبع، دولت سوریه از سازمان منع تسلیحات شیمیایی خواسته تیمی از کارشناسان را به دوما اعزام کند.

این منبع خاطرنشان کرد: سوریه تمامی تسهیلات لازم برای انجام ماموریت تیم حقیقت یاب به شکلی شفاف و دقیق و به دور از فشارهای سیاسی را فراهم خواهد کرد و فورا جواز ورود به سوریه را برای اعضای این تیم صادر می‌کند.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی روز پنجشنبه اعلام کرد: تیمی از کارشناسان راهی سوریه شده‌اند و از فردا شنبه عملیات‌شان را آغاز می‌کنند.

این منبع سوری اعلام کرد: مسئولیت هر گونه تاخیر در وصول تیم بازرسان و ماموریت آنها در سوریه متوجه غرب است که برای مختلف کردن ماموریت این تیم و دخالت در عملکرد آن تلاش می‌کند.

در همین راستا بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که کشورش زمینه وصول راحت تیم بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی به هر نقطه‌ای از دوما را تسهیل می‌کند.

وی اعلام کرد: هر گونه تاخیر یا سنگ اندازی در این سفر نشان دهنده فشارهای سیاسی غرب به سازمان منع تسلیحات شیمیایی است.

درباره جدول کاری این تیم نیز الجعفری گفت: اینکه چه زمانی این ماموریت انجام شود مسئله‌ای است که به تیم بازرسان مربوط است و ما آماده‌ایم از این تیم در هر جایی که بخواهند و هر زمانی استقبال کنیم. ما بارها گفته‌ایم و باز هم می‌گوییم تروریست‌ها از مواد شیمیایی که مخازن آن در لیبی است در سوریه استفاده می‌کنند؛ مواد شیمیایی که توسط ترکیه، عربستان، آمریکا و فرانسه زمینه ورودش به سوریه فراهم شده و توسط تروریست‌ها از لیبی به استانبول و از آنجا به سوریه قاچاق می‌شود.

الجعفری درباره انگلیس نیز گفت: سیاست انگلیس خود نوعی مشکل است نه راهکار برای همین ما به گفته‌های دولت سوریه اهمیتی نمی‌دهیم چون می‌دانیم انگلیس پشت این هیاهوی فعلی و پیچیدگی اوضاع بین‌المللی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ابله روسیه وتو کرد . چقد خنگی تو

    • بدون نام

      چرا خبرها را دو باره وسه باره مینویسید این چه کاریه درست بنویسید مگر بیکارید از بیکاری این کارها رو انجام میدن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج