۷۰۲۱۵۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

چانه زنی اپل بر سر قیمت پنل‌های اولد سامسونگ

شرکت اپل که برای گوشی های نسل جدید آیفون از پنل‌های اولد استفاده می کند، حالا در حال رایزنی با تامین کننده آن یعنی سامسونگ است.

خبرگزاری ایسنا: شرکت اپل که برای گوشی های نسل جدید آیفون از پنل‌های اولد استفاده می کند، حالا در حال رایزنی با تامین کننده آن یعنی سامسونگ است.

به نقل از وب سایت سام موبایل، طبق آمار منتشر شده از سوی منابع خبری، سامسونگ که تاکنون تنها تامین کننده پنل های اولد برای رقیب خود ، اپل، به شمار می رفت ، در سال جاری ۲۰۱۸ میلادی از این بابت درآمدی معادل ۲۲ میلیارد دلار کسب خواهد کرد.

حالا از آنجایی که اپل می خواهد هزینه تمام شده نهایی را برای نسل جدید گوشی های آیفون خود کاهش دهد و از طرفی دیگر، دچار سرنوشت شکست خورده آیفون ۱۰ نشود، انتظار دارد که سامسونگ برای تامین این پنل های اولد با اپل بیشتر راه بیاید؛ بنابراین این غول تکنولوژی آمریکایی هم اکنون در حال مذاکره و رایزنی با رقیب کره ای خود یعنی سامسونگ است تا بتواند تخفیف هنگفتی از آن بگیرد و قیمت تمام شده آیفون های آتی را برای خود کاهش دهد.

البته بسیاری از تحلیلگران حوزه فناوری بر این باورند که قیمت پنل اولد برای آیفون هایی که امسال قرار است به بازازر بیایند، اندکی کاهش خواهد یافت.

یکی از دلایلی که کاربران در سراسر جهان چندان زیاد و آنچنان که اپل خود پیش بینی می کرد، از آیفون استقبال نکردند، قیمت بسیار بالای آن نسبت به سایر محصولات مشابه در بازار بود. همین امر باعث شد تا اپل به بازنگری در قیمت نهایی کالای خود بپردازد و بدین ترتیب با تامین کننده پنل های اولد خود چانه زنی کند.

کاهش میزان فروش آیفون نه تنها برای اپل بلکه برای سامسونگ نیز کار را سخت و دشوار می کند؛ چراکه در صورتی که اپل نتواند میزان زیادی از محصولاتش را بفروشد، در نتیجه تقاضای آن برای تامین پنل های اولد از سامسونگ نیز کاهش می یابد و بنابراین درآمدهای این شرکت کره ای نیز به مراتب کاهش چشمگیری می یابد.

گمانه زنی ها حاکی از آن است که در سال جاری میلادی، ۲۰۰ میلیون پنل اولد توسط سامسونگ تولید می شود که از این میزان، تنها ۱۰۰ میلیون به اپل اختصاص دارد. از این مقدار هم، ۷۵ درصد آن به آیفون های جدید و مابقی آن، به آیفون ۱۰ تخصیص داده می‌شود.

سامسونگ قرار است تولید پنل ها را از ماه آینده آغاز کند و تا پیش از ماه ژوئن، ۲ تا ۳ میلیون واحد تولید خواهد کرد.

گزارش های محلی نشان می دهد که هنوز این دو غول تکنولوژی باهم بر سر قیمت تامین پنل های اولد به توافق نرسیده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج