۷۰۲۳۱۱
۱۷ نظر
۵۰۱۰
۱۷ نظر
۵۰۱۰
پ

اعمال دستمزد جدید در حقوق فروردین ماه

بخشنامه دستمزد ۹۷ فردا (یکشنبه) با امضای وزیر کار ابلاغ می شود و تمام کارفرمایان ملزم به اعمال مصوبه جدید شورای عالی کار در مزد فروردین کارگران هستند.

خبرگزاری مهر: بخشنامه دستمزد ۹۷ فردا (یکشنبه) با امضای وزیر کار ابلاغ می شود و تمام کارفرمایان ملزم به اعمال مصوبه جدید شورای عالی کار در مزد فروردین کارگران هستند.

روز چهارشنبه با پایان مذاکرات تعیین دستمزد ۹۷ در شورای عالی کار و امضای اعضای کارگری، کارفرمایی و دولت در این شورا پرونده دستمزد ۹۷ بسته شد.

قرار است علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بخشنامه دستمزد ۹۷ را فردا (یکشنبه) برای اجرا ابلاغ کند. تمامی کارفرمایان موظفند دستمزد فروردین ماه را به استناد مصوبه جدید شورای عالی کار محاسبه و پرداخت کنند.

بر اساس این گزارش، طبق مصوبه هفته گذشته شورای عالی کار، دستمزد ۹۷ برای دو گروه از کارگران یعنی «حداقلی بگیران» و «سایر سطوح مزدی» متفاوت است، به این ترتیت کارگرانی که دستمزد پایه آنها در سال ۹۶ معادل ۹۲۹ هزار و ۹۳۱ هزار تومان بود «کارگران حداقلی بگیر» تلقی می‌شوند که دستمزد این گروه از کارگران در سال ۹۷ به میزان ۱۹.۵ درصد افزایش یافت.

بنابراین دستمزد حداقلی بگیران در سال ۹۶ با افزایش ۱۸۱ هزار و ۳۳۶ تومانی به یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۶۷ تومان رسید.

اما دستمزد سایر کارگران که حقوق پایه آنها در سال ۹۶ «بیشتر از» ۹۲۹ هزار و ۹۳۱ تومان است، در گروه «سایر سطوح مزدی» قرار می گیرند.

بنابراین گزارش، دستمزد «سایر سطوح مزدی» به صورت ترکیبی از «درصد» و «رقم ثابت» تعیین شد. به این ترتیب که علاوه بر افزایش ۱۰.۴ درصد نسبت به پایه حقوق ۹۶، رقم ثابت ۸۴ هزار و ۶۲۴ تومان به مزد پایه این گروه از کارگران اضافه خواهد شد.

با این محاسبه به عنوان مثال اگر پایه حقوق کارگری که در سال ۹۶ به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد، ۱۰.۴ درصد از حقوق پایه وی معادل ۱۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود، علاوه بر این رقم ۸۴ هزار و ۶۲۴ تومان (عدد ثابت بدون در نظر گرفتن پایه حقوق ۹۶) به مزد پایه سال گذشته اضافه خواهد شد.

بنابراین «دستمزد پایه» یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی کارگری در سال ۹۶، با احتساب ۱۰.۴ درصد رشد و رقم ثابت ۸۴۶۲۴ تومان، در سال ۹۷ معادل یک میلیون و ۴۰۹ هزار و ۴۲۴ تومان خواهد بود.

ذکر این نکته ضروری است در کارگاه‌های دارای طرح طبقه بندی مشاغل، تمام کارگران در گروه‌های بیست گانه شغلی که حداقل یکسال در همان کارگاه سابقه کار دارند مشمول پایه سنوات خواهند بود.

بر این اساس پایه سنوات برای کارگران قرارداد دائم و موقت تحت پوشش قانون کار با بیش از یک سال سابقه کار (در گروه یک شغلی)، همچون سال گذشته روزانه ۱۷۰۰۰ ریال (ماهیانه ۵۱ هزار تومان) تعیین شده است که به تناسب در گروه‌های بیست گانه متغیر است.

بنابراین تمام کارکنان دارای قرارداد دائم و موقت که دارای «یک سال» سابقه کار هستند و یا یک سال از دریافت آخرین پایه سنوات آنها در همان کارگاه گذشته باشد مشمول دریافت پایه سنوات در سال ۹۷ خواهند بود.

کارفرمایان باید پایه سنوات را به مزد مبنای کارگر اضافه کنند تا به تناسب در اضافه کار، عیدی و حق سنوات کارگر محاسبه شود.

لازم به ذکر است، برای سال ۹۷ حق مسکن به میزان ۴۰ هزار تومان و حق بن کارگری به میزان ۱۱۰ هزار تومان تثبیت شد. علاوه بر این کارگران دارای فرزند زیر ۱۸ سال به ازای هر فرزند مشمول دریافت حق اولاد به میزان ۱۱۱ هزار و ۲۶۹ تومان هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرزاد مخصوصی

      با این حقوق هم اجاره بدی هم خرج خانواده بدی هم قسط نمیدونم مارا چی حساب کردن هر آغازی یه پایانی دارد

      پاسخ ها

      • بی نام

        کی گفته وام بگیری از مردم یا کار فرما طلبکار که نیستی خداتو شکر کن یه حقوق داری میگن هر چه به فقیر روح بدی پروتر میشه

    • بدون نام

      یکی از تلخترین طنزهایی که شنیدم همین بود

    • خخخخخ

      حالا يه نمونه بيان شرکت موتوژن.قسمت شارپيچش،ببينن سنوات وطبقه بندي و...اونجا کدوم پيمانکاري اجرا ميکنه..هر کي هرکيه..هر پيمانکار قانونه خودشو داره هيشکي هم نميتونه محکوم کنه

    • بدون نام

      حالااین همه چانهزنی کردینبرای دستزمد وحقوق اینکه افزای ش بدین چه فاید ه درعرض چند ورز تمام میشه بگم که شامل کسایی که مستاجرن ونمیدونم خوروخوراک که بااین بساط همه چی ربط یمدن به دلار ارز ولی من نمیخوام ربط بدن

    • بدون نام

      خسته نباشین دلاوران

    • بدون نام

      کارمندان هم کشک

    • اميرخان

      با اين دستمزدها ، بااين ماليات ها بااين اجاره ها بااين قيمت ارز و نوسان وحشتناك و بازار متلاطم ، من بعنوان كارافرين نه تنها زير بار اين حقوق نميرم كه تعديل نيرو هم ميكنم چون متاسفانه كارگر امروز مرام نداره و منتظره تا اولين فرصت از من كارافرين شكايت كنه تا كمر مارو بشكونه ، اي كاش دولت حمايت ميكرد از قشر كارافرين كه اندك سرمايه شون رو بجاي خريد و نگهداري دلار و سكه اوردن تو بازار تا در رقابتي ناعادلانه با اجناس چيني فعاليت كنند ، اي كاش حداقل از كساني كه تعدادي كارگر رو استخدام كردند اونهم با همان حقوقي كه دولت تعيين كرده حداقل ماليات نميگرفتن

    • بدون نام

      سلام چرا اضافه حقوق مستمربگیران را اعلام نمیکنید

    • بدون نام

      زحمت کشیدید۰حقوق یک ماه کارگران برابر با کلاسهای فوق برنامه فرزندان آقایون هم نیست ۰عدالت برقراره

    • فرزند یه باز نشسته

      پس بازنشسته ها چی میشه... افزایش اونا چقدره

    • شهرآشوب

      جناب وزیر کار ورفاه هم سان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی چه شد؟مرگز قول حد اقل حقوق تا دومیلیون تومن داده نشد

    • امین

      این مثلاٌ وزیر و کارشناسهاش اعلام کنن که با کدام محاسبات به این اعداد و ارقام رسیده اند . واقعاٌ از این دورویی وزرا به خصوص وزیر مثلاٌ کار خسته شدیم مگه قبل از عید افزایش حقوق رو 19.8 اعلام نکرده بودن ؟!!! بزرگترین مشکل کارگران دولت هست ! کارفرمایی که همه چیز دست خودشه ! بحث بر سر 0.3 نیست ! مساله اینه که دروغ گفتن به مردم به یک اپیدمی بین مسئولان تبدیل شده !

    • بدون نام

      متاسفانه ادارات دولتی از بی قانونی کشور استفاده میکنن کارگران تاسیساتی را که همگی استاد کار هست حداقل حقوق را پرداخت میکنن ما باید به کی بکیم یعنی وزیر کار خبر نداره

    • بدون نام

      امروزه كارفرماها ،يكي يكي نيروها را اخراج ميكنن ، تو وضعيت اقتصادي الان ، افزايش حقوق يعني اخراج كارگر و بسته شدن كارخونه ها و كارگاهها

    • اسدزاده

      پس افزایش حقوق بازنشستگان بیچاره چی شد؟ آیا ما دراین مملکت زندگی نمیکنیم؟آیا با گرانیهای اخیر قدرت خریدمان کمترنشده؟ مسؤلین که خبرازحال ماندارن
      گوش اگرگوش تووناله اگرناله ی ماست
      آنچه البته به جایی نرسدفریاداست

    • بدون نام

      واقعا که

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج