جاباما
۷۰۲۳۲۸
۱۴ نظر
۵۰۰۱
۱۴ نظر
۵۰۰۱
پ

بیانیه ایران درباره حمله موشکی به سوریه

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حملات موشکی آمریکا و متحدانش به خاک سوریه را به شدت محکوم کرد و نسبت به آثار و تبعات منطقه ای و فرامنطقه ای آن هشدار داد.

خبرگزاری ایسنا: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حملات موشکی آمریکا و متحدانش به خاک سوریه را به شدت محکوم کرد و نسبت به آثار و تبعات منطقه ای و فرامنطقه ای آن هشدار داد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که «این تجاوز نقض آشکار قوانین و موازین بین المللی و نادیده گرفتن حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه است.

جمهوری اسلامی ایران بر اساس موازین شرعی، قانونی و اخلاقی مخالف کاربرد سلاح های شیمیایی است و در عین حال بهانه تراشی برای تجاوز به کشوری مستقل را به شدت غیر قابل قبول و محکوم می داند.

بی شک آمریکا و متحدانش، که بدون وجود هیچگونه سند و مدرک اثبات شده ای و قبل از اعلام نظر نهایی سازمان منع و گسترش سلاح های شیمیایی علیه سوریه اقدام نظامی کرده اند و خود را در جایگاه قاضی و پلیس جهانی فرض کرده اند، مسئول تبعات و عواقب منطقه ای و فرامنطقه ای این ماجراجویی هستند و باید پاسخگوی پیامدهای آن باشند. شرایط زمانی اتهام زنی و اقدام نظامی آمریکا در هر دو مقطع تجاوز به سوریه بخوبی نشان می دهد که هر دو اقدام پس از شکست تروریست ها در حلب و اینک در غوطه شرقی صورت پذیرفته و این تجاوز آشکارا اقدامی برای جبران ناکامی و شکست تروریست ها و حمایت از آنها است که بی تردید ملت مقاوم ۷ سوریه، همچون ۷ سال گذشته، توطئه هایی که با هدف تغییر معادلات میدانی به نفع تروریست ها صورت می گیرد، ناکام می گذارند.

تجاوز نظامی اخیر آمریکا به سوریه در شرایطی است که این کشور چند روز قبل مانع حتی محکومیت رژیم صهیونیستی که طی هفته های اخیر هزاران تن از مردم مظلوم غزه را به خاک و خون کشید، شد تا بار دیگر سیاست جانبدارانه و استانداردهای دوگانه خود را بیش از پیش برای جامعه جهانی آشکار سازد.

سازمان ها و نهادهای بین المللی و کشورهای مستقل جهان باید این اقدام خودسرانه و یکجانبه علیه تمامیت ارضی و حاکمیت ملی یک کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد را که در تعارض آشکار با موازین حقوقی و بین المللی بویژه منشور این سازمان قرار دارد و بدون تردید منجر به تضعیف هرچه بیشتر بنیان های صلح و امنیت جهان و موجب بی ثباتی و ناآرامی های هر چه بیشتر در منطقه و نیز تقویت افراط گرایی و تروریسم خواهد شد، قویا محکوم کرده و به رسالت تاریخی خود در قبال اینگونه رفتارهای هرج و مرج گرایانه بین المللی، عمل نمایند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ..

      این حرف ها به درد نمی خوره.
      فقط با قدرت نظامی باید به این دلقک های تلریخ پاسخ داد.

    • علی

      فقط محکوم میتونن کنن‌عرضه شو داری عمل کن

    • ترسو

      به ما چه مربوطه ؟! وقتي اسد حرف مردمش رو نشنيد و اين بلاها رو سرشون آورد ، بايد كسي باشه كه ازشون حمايت كنه ! ما بهتر است دست روي كلاه خودمون بذاريم تا باد نبره !! و اينقدر تو كار بقيه مداخله بيجا نكنيم !
      حالا اگر امريكا و روسيه در سوريه ميجنگند ، بهتره كه ما ازشون فاصله بگيريم تا تركش جنگشون به ما نخوره ....
      مردم تحمل جنگي ديگر رو ندارن چه از نظر توان مالي و چه از اين منظر كه ديگر كسي ، مثل جنگ ٨ ساله ، نيست كه بره دفاع كنه ! اونم از يك كشور بيگانه و شخصي مثل اسد !

      پاسخ ها

      • بی نام

        بجه برو بخواب خیلی عقبی. دنیا را سیل برد تورا خواب

    • کارمند

      باید قبول کرد آمریکا کدخدای دنیاست و ایران جز محکوم کردن این حمله نباید اقدام دیگری انجام دهد

    • بدون نام

      آخرش یه و من الله توفیق مینوشتی کاملا مثل نامه های درونی دولتی میشد.

      چی بود آیا کاربرد داشت؟ چرا انقدر گنگ و طوطی‌وار نوشته بودین

    • Hadi

      خوب برو تو میدون اصلی نجاتشون بده.
      اگه کشورها دست از سر ملت های دیگه بردارن هیچ جنگی اتفاق نمیفته. همه توهم کشورگشای دارن.

    • سعید

      ظاهرا وزارت محترم خارجه به اظهارات وزیر خارجه روسیه که حمله شیمیایی را قبول کرده ولی گقته کار تروریستها بوده توجه نکرده وهمین اعتراف بالاترین مدرک حمله شیمیایی است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتما غربیها راست میگن.مثل جرج بوش و تونی بلر

    • بدون نام

      چقدر شدید بود همیشه این قاسمی چرت وپرت میگه به جای این نامه سرگشاده ی بی سر و ته چهار کلمه بنویس و روشن واضح حرفتو بزن ‌نه اینکه چهار صفحه شر و ور بگی که از حوصله خوندن خارج بشه

    • علی چ

      هی بابا شما که وضعیت بدتز مکنید بیچازه ملت ,بس کنیدمنطقه زابیشتز از این اشفته نکنید .

    • بدون نام

      قوانین بین المللی؟
      هر وقت این کلمه رو میشنوم میدونم که یک بیانیه برای خالی نبودن عریضه است.

    • بدون نام

      بشار اسد نوکر روس هست ودشمن ملت حقش هست نابود بشه

    • بدون نام

      روس ها این همه اورت میداد.مقابله میکنم با موشک های امریکا .هیچ غلطی نتونست بکنه به غیر از محکوم کردن.اسد باید بره تا سوریه رویه خوش ببینه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج