۷۰۲۳۳۸
۴۷ نظر
۵۰۰۷
۴۷ نظر
۵۰۰۷
پ

واکنش‌ها به حمله آمریکا به سوریه؛ بیانیه ایران

سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه بامداد امروز در حمله هوایی و موشکی مراکزی را در سوریه مورد هدف قرار دادند. ساعاتی پس از آغاز این حمله، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که حملات به سوریه پایان یافته و فعلا برنامه‌ای برای حملات بیشتر وجود ندارد.

برترین ها: سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه بامداد امروز در حمله هوایی و موشکی مراکزی را در سوریه مورد هدف قرار دادند. ساعاتی پس از آغاز این حمله، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که حملات به سوریه پایان یافته و فعلا برنامه‌ای برای حملات بیشتر وجود ندارد.

دمشق: تجاوز ائتلاف آمریکایی به اهداف خود نرسید

دولت سوریه اعلام کرد که تجاوز سه‌گانه آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه این کشور نتوانسته به اهداف خود برسد.

بنا بر اعلام دولت سوریه حمله موشکی و هوایی بامداد امروز(شنبه) آمریکا، انگلیس و فرانسه به اهداف خود نرسیده و نباید در مورد آن بزرگنمایی کرد.

بنابر اعلام مسئولان سوری، بسیاری از موشک‌های شلیک شده از سوی کشتی‌های نظامی و جنگنده‌های متجاوزان، توسط سامانه پدافند هوایی سوریه هدف قرار گرفته و نابود شده است.

دولت سوریه با این حال اعلام کرد که برخی مراکز تحقیقاتی و پایگاه‌های نظامی این کشور هدف حملات موشکی متجاوزان قرار گرفته است.

بیانیه ایران درباره حمله موشکی به سوریه

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حملات موشکی آمریکا و متحدانش به خاک سوریه را به شدت محکوم کرد و نسبت به آثار و تبعات منطقه ای و فرامنطقه ای آن هشدار داد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که «این تجاوز نقض آشکار قوانین و موازین بین المللی و نادیده گرفتن حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه است.

جمهوری اسلامی ایران بر اساس موازین شرعی، قانونی و اخلاقی مخالف کاربرد سلاح های شیمیایی است و در عین حال بهانه تراشی برای تجاوز به کشوری مستقل را به شدت غیر قابل قبول و محکوم می داند.

بی شک آمریکا و متحدانش، که بدون وجود هیچگونه سند و مدرک اثبات شده ای و قبل از اعلام نظر نهایی سازمان منع و گسترش سلاح های شیمیایی علیه سوریه اقدام نظامی کرده اند و خود را در جایگاه قاضی و پلیس جهانی فرض کرده اند، مسئول تبعات و عواقب منطقه ای و فرامنطقه ای این ماجراجویی هستند و باید پاسخگوی پیامدهای آن باشند. شرایط زمانی اتهام زنی و اقدام نظامی آمریکا در هر دو مقطع تجاوز به سوریه بخوبی نشان می دهد که هر دو اقدام پس از شکست تروریست ها در حلب و اینک در غوطه شرقی صورت پذیرفته و این تجاوز آشکارا اقدامی برای جبران ناکامی و شکست تروریست ها و حمایت از آنها است که بی تردید ملت مقاوم ۷ سوریه، همچون ۷ سال گذشته، توطئه هایی که با هدف تغییر معادلات میدانی به نفع تروریست ها صورت می گیرد، ناکام می گذارند.

تجاوز نظامی اخیر آمریکا به سوریه در شرایطی است که این کشور چند روز قبل مانع حتی محکومیت رژیم صهیونیستی که طی هفته های اخیر هزاران تن از مردم مظلوم غزه را به خاک و خون کشید، شد تا بار دیگر سیاست جانبدارانه و استانداردهای دوگانه خود را بیش از پیش برای جامعه جهانی آشکار سازد.

سازمان ها و نهادهای بین المللی و کشورهای مستقل جهان باید این اقدام خودسرانه و یکجانبه علیه تمامیت ارضی و حاکمیت ملی یک کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد را که در تعارض آشکار با موازین حقوقی و بین المللی بویژه منشور این سازمان قرار دارد و بدون تردید منجر به تضعیف هرچه بیشتر بنیان های صلح و امنیت جهان و موجب بی ثباتی و ناآرامی های هر چه بیشتر در منطقه و نیز تقویت افراط گرایی و تروریسم خواهد شد، قویا محکوم کرده و به رسالت تاریخی خود در قبال اینگونه رفتارهای هرج و مرج گرایانه بین المللی، عمل نمایند.»

روسیه: فرصت صلح در سوریه از بین رفت

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، بمباران دمشق به منزله هدف قرار دادن پایتختی با حاکمیت مستقل است که سال‌هاست با تروریسم می‌جنگد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در تمسخر رهبران آمریکا که خود را افرادی استثنایی می‌دانند نوشت، باید واقع استثنایی بود چراکه این حملات در لحظه‌ای دمشق را هدف گرفت که سوریه به سمت آینده‌ای مسالمت‌آمیز حرکت می‌کرد.

وی افزود، بهار عربی در ابتدا ملت سوریه را آزمایش کرد، بعد از آن داعش و الان موشک‌های هوشمند آمریکا. این حمله در این لحظه که سوریه مقابل آن قرار داشت غیرمنصفانه بود.

نظر دبیرکل سازمان ملل درباره حمله به سوریه

دبیرکل سازمان ملل متحد در اظهاراتی مدعی «بازگشت جنگ سرد با نیت انتقام جویی» به عرصه بین المللی شده است.

«آنتونیو گوترش» با هشدار دادن در مورد مخاطرات ناشی از تشدید تنشها بر سر سوریه گفت که «جنگ سرد با نیت انتقام جویی بازگشته است».

وی در ادامه گفت: «اما جنگ سرد امروز با جنگ سرد گذشته یک تفاوت دارد؛ مکانیسم ها و پادمان هایی که در گذشته برای مدیریت مخاطرات ناشی از تشدید تنشها وجود داشت، به نظر می رسد که امروزه در دسترس نیست». گوترش همچنین کشورها را به «اقدام مسئولانه در این شرایط خطرناک» ترغیب کرد.

این اظهارات دبیرکل سازمان ملل در شرایطی بیان شد که آمریکا و متحدان آن در حال بررسی گزینه حمله نظامی علیه سوریه به بهانه حمله شیمیایی ادعایی در شهر دوما سوریه شدند؛ اقدامی که مقامات مسکو می گویند با خطر آغاز یک جنگ همراه است.

انگلیس حمله به دمشق را توجیه کرد

نخست وزیر انگلیس با صدور بیانیه ای، حمله بامداد شنبه ائتلاف غربی به سوریه را توجیه و تلاش کرد که آن را نه تجاوز به خاک یک کشور، بلکه اقدامی برای توسعه صلح جهانی نشان دهد.

«ترزا می» این حمله را تنها واکنشی به حادثه شیمیایی اخیر در شهر دومای سوریه دانست و مدعی شد که هدف از آن «دخالت در جنگ داخلی و تغییر رژیم» نبوده است.

وی در این بیانیه آورده است: عصر جمعه مجوز حمله مشترک و هدفمند نیروهای مسلح به توانمندی‌های شیمیایی سوریه و بازداشتن استفاده از آن‌ها را صادر کردم.

مِی با ادعای وجود مدارکی که ثابت می‌کند مسئولیت حمله شیمیایی اخیر در سوریه، متوجه دمشق است، ادامه داد: واقعیتِ این حمله نباید کسی را غافلگیر کند.

تل‌آویو از حمله آمریکا به سوریه استقبال کرد

یک مقام ارشد کابینه رژیم صهیونیستی روز شنبه از حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به چند نقطه در سوریه حمایت و تمجید کرد.

بنا بر گزارش کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی، وی گفت: «رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ پارسال به صراحت اعلام کرد که استفاده از تسلیحات شیمیایی خط قرمز اوست. امشب او به همراه انگلستان و فرانسه این خط قرمز را اعمال کرد.»

وزیر خارجه فرانسه: حمله شیمیایی در سوریه قابل پذیرش نیست

عملیات نظامی در سوریه، مشروع و قانونی است و هدف از آن توقف نقض خطرناک قانون بین الملل است

واکنش کنگره آمریکا به حمله نظامی به سوریه

ساعتی پس از تجاوز نظامی غرب به خاک سوریه، برخی نمایندگان کنگره آمریکا از دور زدن کنگره توسط کاخ ‏سفید انتقاد کرده و حمله موشکی به سوریه را غیرقانونی خواندند.‏

'برنی سندرز' از چهره های برجسته ضد جنگ در کنگره در پیامی تویتری که بامداد شنبه منتشر کرد ‏گفت معلوم نیست که اقدام غیرقانونی ترامپ چگونه به اهدافش خواهد رسید.‏

سندرز افزود: کنگره مسئولیت قانونی آغاز جنگ را بر عهده دارد و نه رییس جمهوری.

وی گفت: جامعه بین ‏المللی باید از ممنوعیت استفاده از سلاح های شیمیایی حمایت کند، اما مشخص نیست که حمله غیرقانونی و بدون مجوز ترامپ ‏علیه سوریه بتواند به این هدف دست یابد.‏

سناتور 'تیم کین' نیز در صفحه تویتر خود نوشت: تصمیم ترامپ برای حمله به سوریه بدون تصویب کنگره غیرقانونی است. ‏

حزب الله: در کنار ملت سوریه،رهبران و ارتش قهرمانش هستیم

بیانیه حزب الله لبنان در واکنش به تجاوز سه جانبه به سوریه: تجاوز به سوریه نقض آشکار حاکمیت و کرامت ملت سوریه و ملت های منطقه است. این تجاوز تأیید و حمایت روشن و مستقیم تروریست هایی است که متجاوزان همیشه از آنها حمایت کرده اند. تجاوز سه جانبه تکمیل کننده تجاوز اخیر به سوریه است. در کنار ملت سوریه،رهبران و ارتش قهرمانش هستیم.بهانه ها و توجیه های تجاوز به سوریه اهانت به چیز ی است که از سازمان ملل و شورای امنیت باقی مانده است و به نمایش مسخره شکست خورده استناد دارد.

ناتو از حملات آمریکا و متحدانش علیه سوریه حمایت کرد

دبیرکل ناتو از اقدامات صورت گرفته از سوی آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه "تاسیسات تسلیحات شیمیایی سوریه" حمایت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری ائتلاف ناتو، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در پیامی گفت: این اقدامات در انجام حملات هوایی علیه مواضع و تاسیسات تسلیحات شیمیایی سوریه باعث می‌شود تا این کشور توانایی خود را در حملات بیشتر علیه مردمش با سلاح شیمیایی از دست بدهد.

دبیرکل ناتو همچنین ادامه داد: ائتلاف ناتو مکررا استفاده مکرر دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی را محکوم و آن را نقض کننده آشکار هنجارها و توافقات بین‌الملل می‌داند. استفاده از سلاح شیمیایی غیرقابل قبول است و آنهایی که مسئول چنین اقداماتی هستند، باید مجازات شوند.

وی گفت: ناتو استفاده از تسلیحات شیمیایی را تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌الملل می‌داند و معتقد است که باید از کنوانسیون تسلیحات شیمیایی حفاظت کند. همچنین باید از جانب جامعه بین‌الملل واکنشی موثر و جامع صورت گیرد.

رژیم صهیونیستی: حملات غرب در سوریه "موجه" است

رژیم صهیونیستی امروز(شنبه) ضمن دفاع از حملات آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه سوریه این حملات را "قابل توجیه" خواند و مدعی شد: نظام سوریه به "اقدامات جنایتکارانه خود" ادامه می‌دهد.

یک مقام رژیم صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته گفت: استفاده از تسلیحات شیمیایی یعنی عبور از خط قرمز. در نتیجه این امر، ایالات متحده، فرانسه و انگلیس به رهبری آمریکا اقدام به حمله کردند.

وی مدعی شد: سوریه به "اقدامات جنایتکارانه" خود را ادامه می‌دهد.

واکنش پوتین به حمله نظامی آمریکا به سوریه

رئیس‌جمهوری روسیه اظهار داشت حمله نظامی چند ملیتی غرب به سوریه بحران انسانی در این کشور را پیچیده می‌کند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه متذکر شد حمله نظامی غرب به سوریه تجاوز نظامی علیه کشور مستقلی‌ست که در راس مبارزه با تروریسم قرار دارد.

پوتین افزود، تجاوز نظامی آمریکا، بریتانیا و فرانسه به سوریه بحران انسانی در این کشور جنگ‌زده را پیچیده می‌کند.

رئیس‌جمهوری روسیه افزود، مسکو همچنین از شورای امنیت می‌خواهد نشست فوق‌العاده‌ای را برای بررسی تجاوز آمریکا و همپیمانانش به سوریه تشکیل دهد.

طبق این گزارش، «دونالد ترامپ» بامداد امروز- شنبه- رئیس‌جمهوری آمریکا فرمان حمله نظامی به سوریه را صادر کرد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پایان این تجاوز را اعلام و تأکید کرد افزایش حملات در دستور کار نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دمش گرم

    • حسن عباس زاده

      موشک جواب موشک.قبلا عوامل موساد و مزدوران رژیمهای سرکوبگر غربی که نتوانستند بر سوریه تسلط یابند خودشان مقداری گاز سمی منتشر و به بهانه استفاده سوریه از موا د شیمیایی حمله کردند.اگرپاسخی داده نشود تجاوز ادامه خواهد یافت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صدام حسین و خاندان اسد هر دو از حزب بعث بودند و هستند و هر دو دارای سلاح شیمیایی بودند و هستند...

      • بدون نام

        حسن جان دلبندم ساخت سلاح شیمیایی کا هر ننه قمری نیست سرمایه گزاری هنگفت میخواد اول کمی مطالعه کن بعد بیا اظهار فضل کن

    • بدون نام

      حامیان داعش شکست داعش را تحمل نکردند. البته اینها برای دلخوشی بن سلمان هم بود. و ترامپ باز عربستان را بدوشد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما توو جهالتت بمون

      • بدون نام

        عزیز 11:27، کثرت و اکثریت +ها دلیل بر عقلانیت و دانایی بیشتر نیست. خدا در قرآن فرموده اکثرهم لایعقلون

    • بدون نام

      سوریه به ما چه؟؟؟؟ سوریه رو رها کن فکری به حال ما کن که از بیکاری و فقر و خشکسالی داریم میمیریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا"
        طبق متن همینجا بیانیه ایران چند برابر طولانی تر و شدیدتر از بیانیه خود سوریه که بهش حمله شده است
        مسئولان ما واسه همه جا کاسه داغ تر از آش اند جز ایران مظلوم

      • بدون نام

        سوريه كه رها كرديم منتظر حمله به ايران باش دانشمند

    • بدون نام

      اه اه اه. اگه دنیا دست خانوما بود هیچوقت جنگ نمیشد. چندتا ابله دنیارو گرفتن دستشون..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه دست شما خانوما بود که خیلی وقت نثل آدم و آدمی زاد منقرض شده بود

      • بهزاد

        واقعا درست گفتید چکار باید کرد.

      • بدون نام

        اینا از قدرت زن وحشت دارن

    • z.s

      صلح با موشک؟؟؟

      پاسخ ها

      • دانیال

        نه باز گاز شیمیایی

    • بینام

      ایول آمریکا , مرگ بر روسیه

      پاسخ ها

      • بهزاد

        مرگ بر روسیه

    • ر احمدی

      از جنایتکار مستبدی مثل اسد حمایت نکنید. اسد جنایتکار باید برود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطمئنی?

    • بدون نام

      زده ترکونده میگن به اهدافش نرسید!!! و اگه موشکاتون از مال امریکا قویتره وراحت به گفته خودتون موشکهای کروز امریکایی رو ساقط میکنین!!!بس چرا جلوی امریکا رو نمیگیرین بس چرت نگین دم امریکا گرم زد حکومت قاتل کودک کش رو لرزوند

      پاسخ ها

      • اصغر

        تازه روسیه اش هم جرات نکرد موشک ضد موشک شلیک کنم

    • بدون نام

      ای بنازم، بیشتر بزنین ، کاخ اسدو بزنین

    • جمشید

      خبرنگار:اقایی که حمله رو محکوم کردی در عمل قراره چیکار کنید.یارو:در عمل قراره اون ها رو محکوم کنیم.خبرنگار:محکومش که کردین حالا چیکار میکنید.یارو:خب محکومشون میکنیم دیگه مگه قراره کار دیگه ای بکنیم.خبرنگار:ای خِدا

    • مهدی

      پوتین در اعتراض به حمله ترامپ، از امروز دست به اعتصاب غذا می زند.

    • بدون نام

      دنیای امروز دنیای موشک نیست،دنیای مذاکرست.....[آیت الله با فراست و پیشگو،هاشمی رفسنجانی]

      پاسخ ها

      • ...

        اینو به آمریکا و پیروان اروپاییش هم بگو.بله،با دست خالی باید گلستان و ترکمنچای ببندی،اینم مذاکره.
        همین نادونهایی مثل شما هستن که ایران اینه.

    • بدون نام

      دمش گرم مرگ بر روسیه سوریه آمریکا زیرو روش کن

    • فرزاد مخصوصی

      مرگ بر دیکتاتور اسد

    • بدون نام

      دمش گرم چه خبر خوبی

    • محمدرضا بختیار

      مسئولین کشور ما یا واقعا خودشون را به اون راه زدند یا در مورد تحلیل مسائل متطقه ای دچار ضعف هستند و یاددوست دارند اصالت خبرها را شانتاژ کنند حمله به سوریه در پی رایزنی سعودی ها و تزریق پول به این سه کشور دیوانه و طماع صورت پذیرفت اسراییلی‌ها نقش شان کجا بود هر مسئله ای را با هم یکی کردن اشتباه تاکتیکی و راهبردی هستش در یک دهه اخیر عربستان نقش تخریبی و خطرناک تر از اسراییل در مسایل بین المللی بر علیه کشور ما داشته است ولی حالا به چه دلیل مسئولان چنین چیزی را قبول ندارند اصرار اشتباه است

    • بدون نام

      متاسفانه ترامپ تصمیمات منطقی نداره و احساسی برخورد میکنه
      بازم اوباما

    • محمدرضا بختیار

      متاسفم برای کسانی که از تجاوز غیر قانونی چند کشور منافع طلب دفاع می کنند جنگ مقوله ای است سخیف و کثیف !!ما از صحت خبرهای داخلی اوضاع کشورمان اطمینان نداریم چگونه افراد دیگری را مستبد می دانند و یا جنایتکار ؟این حمله نشان پذیرفتن شکست از سوی کذابان تزکیه در عمل بود هیچگاه با تمام اختلافات و نظرات مصوب شکست و غرور و پرستیژ نظامی کشور نشوید که شاید در آینده از دیدگاه خود نسبت به امور احساس ندامت کنید

      پاسخ ها

      • Mزهرا

        آقای بختیار من همیشه از نظرات شما خوشم میاد و به نظرم به نکات جالبی اشاره می کنید اما الان با شما مخالفم و از شما سوالی دارم: آیا جز مستبد و دیکتاتور اسم دیگه ای روی خاندان اسد میشه گذاشت که حدود 50 ساله بدون چون و چرا و در نهایت تعجب به اسم دموکراسی و جمهوریت دودستی قدرت رو چسبیدن؟ گیرم که تا یک دهه قبل حکومتشون 100% قانونی و مورد تایید مردم بوده! اما از یک دهه قبل که مردم خواهان واگذاری قدرت بودن ، چرا به خاطر خودکامگی و حرص قدرت کنار نرفتن و تاج و تختشون رو نتونستن رها کنن ولو به قیمت ریختن خون مردم و روا داشتن شدیدترین ظلمها بر اونها.
        آزار دهنده اش اینکه ما لقمه مردممون رو میگیریم تا تویه این ظلم به ملت دیگه ای شریک باشیم

      • بدون نام

        زهرا خانم نظرت درباره ی ملکه انگلیس و پادشاه اسپانیا و سایر پادشاهان دنیا چیه؟ که قدرتشون نسل به نسل منتقل میشه؟
        از نظر من گور پدر همشون؟
        ولی چطور اونا مستبد نیستن و قدرت رو نچسبیدن ولی بشار مستبده؟

      • Mزهرا

        شما اگه مردم این کشورها که گفتید بر علیه حکومتشون قیام کنن طرف مردم رو می گیرید و این رو حق مردم میدونید یا در جهت تثبیت این دیکتاتورها تلاش می کنید؟ و نظرتون در مورد کشوری که از سرکوب این مردم مخالف حکومت حمایت می کنه و تمام تلاششو می کنه تا اون دیکتاتورها باقی بمونن چیه؟

    • استاد

      ببينم اينجا نقش روسيه لاشخور چيه ودر مقابل اين حمله چيکار کرده

    • وحيد

      حالا بايد كلى دلار بديم دوباره پايگاهها رو باسازى كنيم عجب بدبختى

    • بدون نام

      چقدر داعشی تو مملکت خودمون داریم.

    • بدون نام

      بزنید اسد وخاندانشو نابود کنید

    • ...

      برترینها جان،خواهش میکنم مقاله های علمی از این موارد برای آگاهی مردم منتشر کن:
      تاریخ ایران در 500 سال اخیر
      تاریخ ایران در رابطه با غرب
      تاریخ آمریکا و انگلیس و تفکر لیبرالیسم

      شما می تونید مطمئن باشید مردم بعد از دونستن موارد بالا کاملا تغییر عقیده خواهند داد.امید است!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تاریخ صفویه و چگونه مردم به بردگی گرفته شدند هم جالبه

      • بدون نام

        این احمق ها اگه اهل خوندن بودند که منتظر نمی موندند یه سایت براشون مطلب بگذاره .هر چی می کشیم از اکثریت احمق می کشیم .البته تا وقتی شکمشون سیر باشه مشکلی نیست وای به وقتی که گرسنه بانشد چنان جفتک بپرونند که از سوریه هم بدتر بشیم ...

    • یا مولا

      لعنت بر اسد ملعون

    • بدون نام

      لعنت به ترامپ جنایتکار

    • بدون نام

      دبیر کل سازمان بین الملل باید پاسخگوی حملات موشکی امریکا باشد.

    • بدون نام

      عاقبت همه دیکتاتورها سقوطه ظلم پایدار نخواهد ماند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج