۷۰۲۴
۴ نظر
۵۰۱۴
۴ نظر
۵۰۱۴
پ

پیشنهادهای ما برای زیبایی منزل شما

کم هزینه ترین ايده های دكوراسيوني

بهترين پيشنهادها و ايده‌ها براي دكوراسيون، آنهايي است كه با كمك‌شان بتوانيد با صرف كمترين هزينه به زيباترين حالت ممكن در دكوراسيون خانه‌تان برسيد.

کم هزینه ترین ايده های دكوراسيوني


کم هزینه ترین ايده های دكوراسيوني

بهترين پيشنهادها و ايده‌ها براي دكوراسيون، آنهايي است كه با كمك‌شان بتوانيد با صرف كمترين هزينه به زيباترين حالت ممكن در دكوراسيون خانه‌تان برسيد. درواقع هيچ لزومي ندارد خانه شما يك خانه كامل و بي‌نقص باشد. خانه شما بايد محيطي باشد كه شما دوستش داريد و از حضور در آن لذت مي‌بريد؛ براي رسيدن به چنين حالتي در فضا، حتي اجازه داريد قوانين و بايدها را نيز بشكنيد و ضرورتي وجود ندارد كه از آنها پيروي كنيد.

البته يادتان باشد رسيدن به يك دكوراسيون ايده‌آل و مطلوب اتفاقي نيست و قطعا هر فردي براي رسيدن به دكوراسيون دلخواه خود در خانه بايد براي شروع از يك‌سري توصيه‌هاي كارشناسانه كمك بگيرد و به آنها عمل كند. حال اگر از دكوراسيون خانه خود خسته شده‌ايد و احساس مي‌كنيد كسل‌كننده و تكراري شده با ما همراه شويد؛ كارشناسان «منزل» ايده‌هايي دارند كه با انجام آن‌ها به سادگي مي‌توانيد با سرعت به تنوع و تحولي كه دوست داريد، برسيد:

۱. كنترل نور

شيد‌‌ها و پرده‌كركره‌هايي كه از مواد طبيعي مانند بامبو بافته مي‌شوند احساسي گرم و آرام در فضا القا مي‌كنند. از سوي ديگر، اين نوع شيد‌ها وسيله خوبي براي حفظ حريم داخلي و هم‌چنين تنظيم و كنترل نور وارد شده به داخل هستند. پيشنهاد ما اين است كه براي اتاق خواب‌تان از تركيبي از اين نوع شيد‌ها و پرده‌هاي حرير و زيبا استفاده كنيد. در اين صورت مي‌توانيد هم از زيبايي و لطافت پرده حرير بهره بريد و هم با كمك باز و بسته كردن شيد، نور ورودي را كنترل كنيد و اتاق را بر حسب نيازتان پر نور يا تاريك سازيد.


کم هزینه ترین ايده های دكوراسيوني


2. بافت‌ها و الگوها را با هم پيوند دهيد

هماهنگي و همسان بودن بيش از حد بافت‌ها و الگوها در دكوراسيون خانه مي‌تواند كسل‌كننده باشد. بافت‌ها و الگو‌ها را براي جذابيت بيشتر با هم تركيب كنيد. براي مثال پارچه مخمل را در كنار حرير و پارچه طرح‌دار را در كنار پارچه ساده قرار دهيد تا بدين‌صورت احساس حاكم بر فضا متعادل شود و پارچه‌ها همديگر را تعديل كنند؛ به اين ترتيب دكوراسيون جذاب‌تر به نظر مي‌رسد.

3. ميز كنار تختي خود را زيبا سازيد

مي‌توانيد با قراردادن مجسمه‌ها، قاب عكس و آباژورهاي زيبا روي ميز‌هاي كنار تختي خود، جلوه آن را زيبا سازيد و در پي آن دكوراسيون اتاق خواب خود را متحول كنيد. هم‌چنين مي‌توانيد با قراردادن اشياء و لوازم مورد نياز در هنگام خواب در داخل كشوهاي آن، از شلوغي فضاي اتاق جلوگيري كنيد. دسته‌بندي كتاب‌ها و مجله‌هاي مورد علاقه روي ميزهاي كنار‌تختي از ديگر ايده‌هاي جالب است.

4. مقداري درخشش به دكوراسيون بيافزاييد

وجود مقداري نور در اتاق مي‌تواند از يك‌دست شدن دكوراسيون پيشگيري كند. هم‌چنين مي‌توانيد از يك آينه بزرگ به عنوان نقطه كانوني در دكوراسيون فضا استفاده كنيد يا از برق يك گلدان كريستال يا قطعات دكوراتيو نقره روي پيش‌بخاري شومينه بهره بريد. هر عنصر كوچك اما پرتلالو و درخشان را به دكوراسيون خانه خود وارد سازيد مي‌تواند به نحو چشمگيري موثر واقع شود.


کم هزینه ترین ايده های دكوراسيوني


5. ايجاد يك مجموعه عكس

يك ميز عكس را در نظر بگيريد و آن را به روميزي شكيلي مزين كنيد؛ سپس عكس‌هايي از خود و عزيزان‌تان را كه براي شما دوست‌داشتني و ياد‌آور خاطرات شيرين است انتخاب كنيد و در قاب‌هاي زيبا روي ميز بچينيد. چنين مجموعه عكسي را مي‌توانيد نه تنها روي يك ميز عكس، بلكه روي هر سطحي كه در دكوراسيون وجود دارد و براي اين كار مناسب است (مثلا پيش‌بخاري شومينه يا ميز كنسول) قرار دهيد.

6. تغيير جلوه ميز پذيرايي

براي ايجاد تنوع مي‌توانيد شيشه شفاف روي ميز پذيرايي خود را با شيشه آينه‌اي تعويض كنيد؛ يا براي سطح ميز از سنگ مرمري كه داراي قطعات آينه‌اي است بهره گيريد. اين كار سبب مي‌شود جلوه ميز پذيرايي و هم‌چنين اتاق نشيمن خانه به مقدار زيادي متحول شود.

7. خالص‌سازي تركيب رنگي دكوراسيون

يكي از تركيب رنگي‌هاي آرامش‌بخش و زيبا كه تقريبا همه سليقه‌ها را راضي مي‌كند، تركيب رنگي خنثي شامل كرم، قهوه‌اي و شكلاتي به عنوان تركيب رنگي اصلي است كه همراه با يك رنگ برجسته و چشم‌گير مانند قرمز گوجه‌اي، آكواريومي و زرد در مبلمان، پرده‌ها و ديوارها يا به عنوان چاشني در لوازم جانبي مانند كوسن‌ها، ‌گل‌ها و ديگر جزئيات، هارموني زيبايي پديد مي‌آورد. استفاده از يك رنگ واحد براي رنگ چاشني، سبب افزايش انسجام در دكوراسيون مي‌شود و در صورت تكراري شدن دكوراسيون مي‌توانيد تنها با عوض كردن اين رنگ چاشني با يك رنگ زنده ديگر، جلوه كلي فضا را تغيير دهيد.

8. جايي براي وسايل شخصي خود در نظر بگيريد

فضاي كوچكي را براي قرار دادن اشياء و لوازم پر استفاده خود، مانند دسته كليد يا عينك آفتابي در نظر بگيريد تا آن‌ها را هميشه آنجا قرار دهيد و پس از استفاده، آنها را دوباره به جاي اولشان برگردانيد. اين كار به دكوراسيون خانه و هم‌چنين زندگي شما نظمي خوشايند مي‌دهد.

9. اضافه كردن يك آينه

وجود يك سطح صيقلي و منعكس‌كننده مانند آينه، سبب مي‌شود يك فضاي كوچك و بسته، بزرگ‌ و دلباز به نظر برسد. توصيه مي‌كنيم اگر تا به حال اين كار را نكرده‌ايد حتما آينه را به دكوراسيون فضاهاي مختلف خانه از جمله ورودي، اضافه كنيد.

10. انتخاب يك كاناپه مناسب

به گفته اغلب كارشناسان و طراحان، كاناپه بزرگ‌تر هميشه بهتر نيست. يك كاناپه بزرگ مي‌تواند نقشه و فضاي يك اتاق را به هدر بدهد. پيش از خريد كاناپه حتما فضا را بسنجيد و عاقلانه تصميم بگيريد.


کم هزینه ترین ايده های دكوراسيوني


11. طبيعت بيرون را به داخل بياوريد

طبيعت را در مقياس كوچك در دكوراسيون داخلي خانه خود بگنجانيد. براي مثال، دسته‌گل‌هاي زيبا و سالم يا درختچه‌هاي زينتي را در دكوراسيون قرار دهيد. اين كار طراوت و شادابي را به فضاي خانه مي‌افزايد.

12. اقلام مصرفي را به نمايش بگذاريد

اقلام و اشياء مصرفي از قبيل صابون‌هاي رنگي و دستمال‌هاي پنبه‌اي را در ظرفي شيشه‌اي و شفاف قرار دهيد. حيرت خواهيد كرد وقتي ببينيد كه چگونه اشياء مصرفي مي‌توانند به اين زيبايي به نظر برسند.

ايده‌هاي كليدي

· در هر اتاق مي‌توانيد اشاره‌اي به رنگ مشكي داشته باشيد و از مقداري رنگ مشكي در فضا استفاده كنيد.

· از آويختن قاب‌ها در ارتفاع زياد جدا بپرهيزيد و آنها را در سطح ديد بياويزيد (مگر اينكه قصد داشته باشيد گستره وسيعي از ديوار را از بالا به پايين بپوشانيد)

· براي شروع يك قطعه را مبنا قرار دهيد (مثل يك قاليچه يا كوسن) و مابقي دكوراسيون را حول آن و بر مبناي آن طراحي كنيد.

· هميشه در آخرين مرحله و براي تكميل جلوه دكوراسيون، رنگ مورد علاقه خود را انتخاب كنيد.

· لازم نيست چيزها همه با هم هماهنگ و مچ شوند؛ تنها بايد همه چيز به هم بيايد!

· هميشه يك عنصر غيرمنتظره و دور از انتظار را در دكوراسيون بگنجانيد.

· مبلمان را به ديوار نچسبانيد.

· عناصر مختلف را با هم مخلوط كنيد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      خوب بود آفرین .ازاین کارا بکنید خوشال میشیم .

    • farzaneh

      khili ali bod rangh germez chgadr khaneh ra shik mikoneh az in dekorasiuonh ziyad beferstid mamnon

    • شهره

      خیلی جالب بود
      ازاین مطالب زیاد استفاده کنید

    • jalal

      ok

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج