جاباما
۷۰۲۶۵۵
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

تماس اردوغان با پوتین و ماکرون درباره سوریه

رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با همتای فرانسوی، از حمله به سوریه حمایت کرد اما در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور روسیه خواستار کاهش تنش‌ها شد.

خبرگزاری فارس: «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه شامگاه شنبه به صورت تلفنی با «امانوئل ماکرون» و «ولادیمیر پوتین» همتایان فرانسوی و روسی خود درباره تحولات سوریه صحبت کرد.

منابعی در ریاست جمهوری ترکیه گفتند اردوغان در گفت‌وگو با ماکرون ضمن حمایت از اقدام نظامی چند ملیتی علیه سوریه، بر لزوم فشارها بر دمشق تاکید کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» ماکرون نیز ضمن قدردانی از حمایت اردوغان از حمله به سوریه، خواستار افزایش همکاری نظامی ترکیه و فرانسه در مراحل بعدی عملیات جامع‌تر علیه دمشق شد.

اردوغان همچنین در تماس تلفنی با پوتین بر لزوم تداوم مذاکرات برای رسیدن به راهکار سیاسی جهت پایان دادن به بحران سوریه و همچنین همکاری جهت کاهش تنش‌ها در این کشور تاکید کرد.

بامداد شنبه سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به بهانه ادعایی نابود کردن تاسیسات و توانمندی‌های شیمیایی دولت سوریه، ۱۰۳ فروند موشک به چند منطقه از این کشور شلیک کردند. به گفته وزارت دفاع روسیه، پدافند هوایی سوریه موفق شد ۷۱ فروند از این موشک‌ها را رهگیری و ساقط کند. همچنین گفته می‌شود که در این حمله هیچ شهروند یا نظامی سوری آسیب ندیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اردوغان بوقلمون صفت !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج