۷۰۲۶۶۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

سردار دوباره می‌تازد

سردار آزمون برگشته است؛ این خبر در فاصله دو ماه مانده به شروع رقابت‌های جام‌ جهانی برای تیم‌ ملی ایران و در رأس آن، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم، خبر بسیار خوبی است؛ نه اینکه مهاجم ترکمن تیم ‌ملی مصدومیتی داشته و حالا مهیای بازگشت به میادین شده بلکه او بعد از ماه‌ها خاموشی، حالا موتورش روشن شده و دوباره پایش به گل‌زنی باز شده است.

روزنامه شرق: سردار آزمون برگشته است؛ این خبر در فاصله دو ماه مانده به شروع رقابت‌های جام‌ جهانی برای تیم‌ ملی ایران و در رأس آن، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم، خبر بسیار خوبی است؛ نه اینکه مهاجم ترکمن تیم ‌ملی مصدومیتی داشته و حالا مهیای بازگشت به میادین شده بلکه او بعد از ماه‌ها خاموشی، حالا موتورش روشن شده و دوباره پایش به گل‌زنی باز شده است. ستاره جوان خط حمله کی‌روش که در فوتبال دنیا او را به اسم مسی ایران می‌شناسند، فصل بسیار سختی را در لیگ روسیه و در روبین‌کازان سپری کرده است. او با وجود درخشش خارق‌العاده‌ای که در روستوف، در رقابت‌های فصل قبل فوتبال اروپا داشت به روبین‌کازان برگشت به این امید که روزهای خوب برایش تکرار شود. در کنار این امید باید به شایعات ریز و درشتی که درباره انتقال او به تیم‌های مطرح اروپایی از جمله لاتزیو هم می‌شد، اشاره کرد. با این حال هرچه روزهای فصل جدید فوتبال اروپا و لیگ روسیه جلوتر رفت، شرایط برای سردار فوتبال ایران بدتر شد؛ بدتر تا این حد که مهاجم آینده‌دار روبین‌کازان در نیم‌فصل اول فقط یک ‌بار پایش به گل‌زنی باز شد! اتفاقی نگران‌کننده برای کارلوس کی‌روش، آن‌هم در سال منتهی به جام‌ جهانی که امید زیادی داشت مهاجم اول تیمش را در بهترین فرم ممکن ببیند.

درخشش انصاری‌فرد و بقیه

در روزهایی که سردار آزمون «گل‌‌نزن» شده بود و مهدی طارمی هم محرومیتش را سپری می‌کرد، کی‌روش و ایران خوش‌شانس بودند که دیگر مهاجمان ملی‌پوش ایرانی خوش می‌درخشیدند؛ کریم انصاری‌فرد در لیگ یونان یکه‌تازی می‌کرد (می‌کند) و کاوه رضایی هم در شارلووا خوش درخشیده بود. با این‌حال درخشش این دو بازیکن درد زیادی از کی‌روش دوا نمی‌کرد؛ کریم با وجود موفقیت بیشتر در پست مهاجم هدف، در تیم ‌ملی توسط کی‌روش کمتر به عنوان مهاجم اصلی به‌کار ‌گرفته می‌شد و بیشتر بر توانایی‌های فیزیکی او تأکید داشت. کاوه رضایی هم که تجربه و حضور کمی در تیم ‌ملی داشت و سخت بود که بتواند جای سردار آزمون که حتی گفته می‌شود شانس این را دارد که رکورد گل‌های ملی علی دایی را بشکند، بگیرد. با این حال افول سردار با درخشش کریم و دیگران همراه شد تا کم‌کم به علاقه‌مندان فوتبال در ایران این فکر القا شود که آزمون، مهاجم اصلی تیم ‌ملی در رقابت‌های جام‌ جهانی نخواهد بود. البته اتفاقات لیگ روسیه از لحاظ روحی هم سردار را تحت‌ تأثیر قرار داده بود و در تیم‌ ملی هم در رقابت‌های انتخابی منتهی به جام جهانی فروغ همیشگی را نداشت و بار خط حمله تیم را یک‌تنه، مهدی طارمی به دوش کشید.

و حالا دوباره سردار

همان‌طور که در بالا عنوان شد، سردار آزمون در رقابت‌های نیم‌فصل اول لیگ روسیه فقط یک‌ بار برای روبین‌کازان موفق به گل‌زنی شد. با شروع نیم‌فصل دوم هم شرایط برای این مهاجم ایرانی خوب پیش نرفت به طوری که تا هفته بیست‌و چهارم لیگ فقط یک گل دیگر زد و تعداد گل‌های زده‌اش را به دو رساند. آن‌هم در شرایطی که تقریبا در همه بازی‌های روبین‌کازان به عنوان مهاجم ثابت به میدان رفته بود. همه این موارد مربوط به همان هفته بیست‌و‌چهارم بود چون در دو هفته اخیر لیگ روسیه، یعنی هفته‌های ٢٥ و ٢٦ این مهاجم جوان دوباره گل‌زنی‌هایش را از‌ سر‌ گرفته است. سردار که پیش از این در دیدار دوستانه تیم ملی با الجزایز موفق به گل‌زنی شده بود، در هفته بیست‌و‌پنجم لیگ روسیه یک بار و در تازه‌ترین بازی تیمش از هفته بیست‌و‌ششم، دو بار برای روبین‌کازان گل زده است؛ او روز گذشته در جریان برد ٣ بر صفر تیمش، دو گل اول را زد تا نشان دهد دوباره به روزهای خوش گذشته برگشته است. سردار که در ٢٤ هفته فقط دو بار گل زده بود حالا در دو هفته توانسته سه گل بزند و تعداد گل‌های زده‌اش در لیگ را به عدد پنج برساند. از آنجا که او فصل گذشته در لیگ هفت گل زده داشت حالا در فاصله چهار هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ می‌تواند به رکورد فصل پیشش برسد و از آن عبور کند. مردی که فصل گذشته با زدن ١٢ گل در رقابت‌های مختلف، از جمله گل‌زنی در لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن و اتلتیکو، خودش را به فوتبال اروپا معرفی کرده بود، حالا در بهترین زمان ممکن به مرز آمادگی رسیده است؛ ایران و کی‌روش دو ماه مانده به شروع رقابت‌های جام ‌جهانی به سردار گل‌زن نیاز مبرم دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج