۷۰۲۸۲۲
۱۱ نظر
۵۰۰۱
۱۱ نظر
۵۰۰۱
پ

رونق مسکن به دلیل طرح‌های دولتی متوقف شد

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن گفت: رونق مسکن که در اواخر سال گذشته افزایش یافته بود، به دلیل طرح اوراق مشارکت و سود ۲۰ درصدی به سپرده گذاری ها، بار دیگر متوقف شد.

خبرگزاری مهر: رئیس انجمن انبوه سازان مسکن گفت: رونق مسکن که در اواخر سال گذشته افزایش یافته بود، به دلیل طرح اوراق مشارکت و سود ۲۰ درصدی به سپرده گذاری ها، بار دیگر متوقف شد.

احمد تولا اظهار داشت: با افزایش دلار احتمال دارد که بخشی از پول‌ها به سمت بازار مسکن سوق پیدا کند.

وی بیان داشت: در ماه های پایانی سال گذشته مسکن رونق نسبی پیدا کرد اما به محض اعلام تخصیص سود ۲۰ درصدی به سپرده‌گذاری‌ها، رونق مسکن متوقف شد.

سرمایه های مردم به سوی بازار مسکن نمی آید

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن اعلام کرد: در صورتی که دلار با همین قیمت چهار هزار و ۲۰۰ تومان هم به فروش برسد و یا اینکه شاهد افزایش قیمت دوباره آن باشیم قیمت مسکن تا ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: حرکات اشتباهی که از سوی دولت با هر سیاستی انجام می گیرد و این تورمی که در بازار ارز و طلا شاهدیم سبب می شود مردم در بخش های تولیدی از جمله مسکن نتوانند سرمایه گذاری کنند و پول‌ها سرگردان باشد.

یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی در کشور داریم

تولا گفت: در بهمن ماه سال پیش نزدیک به ۱۵ واحد مسکن را فروختیم که به دلیل اعلام سود ۲۰ درصد به سپرده گذاری‌ها، تمام افراد پول خود را پس گرفتند.

وی با اظهار اینکه سال ۹۷ اوضاع نامشخصی در بخش مسکن دارد، ادامه داد: در صورتی که قیمت دلار هم افزایش نیابد با افزایش هزینه دستمزد،‌ قیمت تمام شده مسکن بالا می رود.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن گفت: در حال حاضر خانه خالی در اصفهان بسیار کم شده است و بر اساس آمار کشوری که نزدیک به دو میلیون و ۵۰۰ خانه خالی وجود دارد و اخیرا اعلام شده نصف آن پر شده است که با این احتساب یک میلیون و ۳۰۰ خانه خالی در سطح کشور داریم که این میزان برای حفظ تعادل بازار نیاز است.

وی گفت: در حال حاضر نیاز به ساخت و ساز مسکن داریم.

تولا گفت: در پایان سال ۹۷ یا نیمه دوم احتمال افزایش به دلیل مسائل سیاسی و رخدادهای خارجی، وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیری

      اشما خجالت نمیکشین که مسکن به خاطر طرحهای عمرانی بالابردین من الان ان چند مورد ارز خوندم خب چراالاکی مسکن ربط میدن به دلار ارز الکی اجاره رابالا میبرن متاسفم

    • بدون نان

      این کارشناسان فیلیسوف انگار در جریان نیستن که تا الان باشعار گرونی دلار مسکن رو تا ۴۰ در صد گرون کردن، باز شعار ۲۰ درصد گرونی میدن، چرا مردم رو با این اعداد و رقمها و شعارها تحریک میکننین، و مسکن رو در رکود بیشتر به علت عدم توانایی خرید مواجه میکنیید، همه میدونن در بازار راکد مسکن قیمتها به علت عدم متقاضی کاهش اجباری پیدا میکنن، انشالله

    • بدون نام

      همین الانش هم بازار مسکن رکود است و خریدار این قیمت را قبول نداره و توان خرید ندارد، ولی این اقای سودجو امده از افزایش قیمت ۲۰ در صدی خبر میدهد البته فرقی برای خریدار و فروشنده نمیکند،چون ۲۰ درصد که هیچ اگر ۲۰۰ درصد هم قیمت را کاذب و تبلیغاتی بالا ببرند،معامله ای صورت نمیگیرد که فرقی کند.

    • بدون نام

      حالا هی به طبل گرانی بزنید . یک روز تو یک روز معاون عمران و مسکن وزارت مسکن یک روز رییس بنگاههای املاک خدایا کی تو این مملکت به فکر خریدار هست .؟

    • بدون نام

      چند بار با این خبرها،الکی قیمت مسکن را نجومی بالا بردید و به گردن دلار و غیره انداختید و نتیجه اش را دیدید جز رکود چیز دیگری نبود لطفا تجربه کسب گردد و خبر گران و رکود کردنی ندهید و بر عکس تلاش و خبر ارزانی و قیمت متناسب با توان خرید بدهید و وام را متناسب با درامد گردانید تا رونق و عاقبت بخیری صورت پذیرد.

    • بدون نام

      بازار مسکن دیگه مرد دلالها بهتر ه دست از سر مسکن بر دارن تا مردم بتونن یک سر پناه برای خودشون بخرن

    • بدون نام

      حتی کم عقل ترین ادم هم این را میداند که بعضی از صاحب نظران هر مطلبی که از مسکن میگویند خبری تبلیغاتی و هدفمند نیز از گرانی کاذب ورکودی مسکن میدهند تا یک جورایی تا میتوانند با تحریک بازار مسکن و فروشندگان قیمت مسکن را مطابق میل سود جویی خودشان بالا ببرند، ولی قافل از اینکه وقتی رکود باشد و مسکن بفروش نرود چه سود از این گرانی، حتی ضرر‌.؟!

    • متذکر

      این آقا خواب آشفته دیده! مسکن اصلاً به رونق نرفته بود که الان به رکود بره! بلکه با این اراجیف از رکود به کما رفته است. جالبه که اینها هنوز خواب آشفته می بینند و از پذیرش واقعیت ابا دارند! متضرر آن کسانی هستند که به اراجیف اینها گوش کردند و قیمت مسکن بردند بالا. حالا باید قیمتها رو به کمتر نصف تقلیل بدهند تا از متضرر شدن بیشتر جلوگیری بشود. حتی اگر وام به سود صفر درصد داده بشه بازهم هم مسکن از کما خارج نمی شود!

    • بدون نام

      اخه رونقی در کار نبوده که رکودش را گردن کسی یا چیزی میندازند، کدام قانونی بالا رفتن قیمت مسکن و خارج شدن از توان خرید و از چاله بیرون امدن و افتادن در چاه اقساط وام نجومی مسکن را رونق میداند،از کدام رونق دارند خبر میدهند، لطفا یک کلاس سراسری با همه مستاجران در خصوص این رونق جعلی شان جهت حسابرسی بگذارند، چون تنها چیزی که فرق کرده فقط بالا رفتن قیمت کاذب مسکن و ورکودی بوده است.

    • بدون نام

      کلاس ابتدایی هم این را میداند که این خبرها همش نقشه است تا مسکن را گران کنند بعد گردن دلار و یا هر چیز دیگر ی میندازند.

    • متذکر

      عامل تعیین کننده بازار مسکن وام گیرندگان نیستند. زیرا این بندگان خدا با فدرت خرید پائین شون و با پشت سر گذاشتن هزار مانع تلاش می کنند وام بگیرند و تا به وامشون می رسند فروشندگان بی انصاف با هوچی گری این آقایون قیمت ها را بالا می برند و در نتیجه باز وام گیرنده بدبخت نمی تواند مسکن مورد علاقشون بخره بنابراین از خرید عقب نشینی می کنه و این چرخه تا وقتی که کنترل قیمتی نباشه ادامه داره و وام برای این افراد کارایی نداره!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج