جاباما
۷۰۳۲۳۰
۳۹ نظر
۵۰۰۶
۳۹ نظر
۵۰۰۶
پ

ضربه‌ای که احمدی نژاد به کشور زد

مهمترین ضربه را هم دوره احمدی نژاد زد که وقتی به عنوان مثال ایشان در سال آخر مسئولیت به وزیران خود ۵۰ سکه و ۱۰۰ سکه داد، مردم این عمل او را در روزنامه ها خواندند، آرام آرام دیدند دنیا هم آن چنان که می گفتند بد نیست؛ اینها هم مدعی ارتباط با امام زمان (عج) هستند و هم دنیایشان را دارند، ما چرا نداشته باشیم؟

جماران نوشت: کاظم اکرمی وزیر آموزش و پرورش دولت چهارم درباره تفاوت مدیران دهه شصت با مدیران امروز می‌گوید. او با بیان خاطراتی از دوران نخست وزیری اظهار داشت:با تغییر شرایط، دستگاه های مختلف دیدند که هم می شود روزه گرفت و نماز خواند و هم ماهیانه ۵۰ میلیون تومان حقوق گرفت و گفت به من ربطی ندارد که بعضی ها دو میلیون حقوق می گیرند!

در ادامه خلاصه ای از گفت و گوی کاظم اکرمی درباره تفاوت مدیران دهه شصت با مدیران امروز را بخوانید؛

به نظر شما مهمترین ویژگی مدیران دهه شصت چه بود؟


قبل از انقلاب مسلمانی و رفتار مسلمانی خواسته هیأت حاکم نبود. کسانی که تحت تأثیر سخنرانی های مختلف بودند، آن روز با اراده و آگاهی اسلام را انتخاب کردند و هیچ کس دنبال منفعت نبود. از سال های بعد وارد جریانی می شویم که متولدین دهه های بعد در شرایطی بزرگ شدند که آن نوع اراده و آگاهی را خیلی نداشتند. شرایط طوری بود که آموزش و پرورش، رادیو، تلویزیون و همه روزنامه ها صحبتشان از اسلام و مسلمانی بود و گزینش عقلانی و اختیاری اسلام برای زندگی کردن کمتر شد. نکته اساسی این است که تفاوت مسئولین الآن با آن موقع این است که آنها آزادانه و آگاهانه انتخاب کردند و دیدشان را در آن مسیر قرار دادند و حالا خیلی کمتر است.

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود ویژگی مسئولین دهه شصت را بی اعتنایی به دنیا و اهتمام به خدمت دانستند. به نظر شما چرا در شرایط امروز رهبر معظم انقلاب این موضوع را مطرح کردند و تأکید داشتند که باید آن دوران را به یاد بیاوریم؟


مرحوم دکتر سید مصطفی کیایی در دو سال آخر وزارت آموزش و پرورش با من همکار بود. ایشان سال ۶۴ معاون اداره بهداشت همدان بود و ۲۴ هزار تومان حقوق می گرفت. ما ایشان را برای معاونت مالی وزارتخانه به تهران دعوت کردیم. حقوق این بزرگوار ۱۰ هزار تومان کم شد. من در دو سالی که با ایشان کار کردم هرچه خواهش کردم از پول هایی که نخست وزیر در اختیار ما می گذارد لااقل ماهیانه هزار تومان به ایشان بدهم، گفت من سرباز انقلاب هستم و دنبال این چیزها نیستم.

وقتی جلوتر آمدیم اشتباهاتی در کارها شد و کسانی که کشور را اداره می کردند نخواستند که امثال این افراد نظر بدهند که نمایندگان چطور وارد مجلس شوند. با این پول هایی که الآن بعضی از نمایندگان برای راه یابی به مجلس خرج می کنند یا در دوره های قبل خرج کرده اند و بده بستان هایی که با بعضی مسئولین دارند که چند دوره نماینده بمانند، قبح دنیاطلبی و قدرت خواهی و پول دوستی از بین رفته است.

مهمترین ضربه را هم دوره احمدی نژاد زد که وقتی به عنوان مثال ایشان در سال آخر مسئولیت به وزیران خود ۵۰ سکه و ۱۰۰ سکه داد، مردم این عمل او را در روزنامه ها خواندند، آرام آرام دیدند دنیا هم آن چنان که می گفتند بد نیست؛ اینها هم مدعی ارتباط با امام زمان (عج) هستند و هم دنیایشان را دارند، ما چرا نداشته باشیم؟

با تغییر شرایط، دستگاه های مختلف دیدند که هم می شود روزه گرفت و نماز خواند و هم ماهیانه ۵۰ میلیون تومان حقوق گرفت و گفت به من ربطی ندارد که بعضی ها دو میلیون حقوق می گیرند!

حقوق نخست وزیر دهه شصت چقدر بود؟


یکی از کسانی که در نخست وزیری آن زمان کار می کرد می گفت یک روز آقای نخست وزیر چکی به من داد که نقد کنم؛ دیدم مبلغش سه هزار و پانصد تومان است. رفتم به نخست وزیر گفتم انگار شما اشتباه کرده اید؛ من کارمند شما هستم و پنج هزار تومان می گیرم و شما برای خودتان سه هزار و پانصد تومان نوشته اید. نخست وزیر گفت برو همین چک را نقد کن زیرا من باید درد مردم جنوب شهر را بدانم.

فیدل کاسترو وقتی که منزل امام را دید تعجب کرد و به یادگار امام گفت کشور شما از این اتاق کوچک رهبری می شده است؟ و با تأسف گفت شما نتوانسته اید این را در جهان تبلیغ کنید.

اگر ما بتوانیم به روحیه دوران برگردیم چه تأثیری در برون رفت از چالش های اجرایی موجود دارد؟


ما که مبارزه کردیم همه تلاشمان این بود که حرف های مرحوم آقای طالقانی و مرحوم شهید مطهری راجع به امیرالمؤمنین (ع)، نمی گویم صد در صد، لااقل ۷۰ تا ۸۰ درصد اجرا شود. ولی مواظبت نکردند؛ اول هم از مجلس شروع شد و بعد رابطه مجلس و وزیران و بعد رسانه ها و بعد به سایر بخش ها سرایت کرد.

قوه مقننه باید قوانینی وضع کند تا کسانی که در طول نمایندگی با وزیران بده و بستان می کنند و از این راه مفاسدی حاصل می شود برای دوره بعد صلاحیتشان رد شود. قوه قضائیه هم باید در این زمینه کمک کند. کمک قوه قضائیه این است که روی قضات و مستشاران بررسی های قوی داشته باشند. الآن بسیاری از مردم از کسانی که در قوه قضائیه کاری را به ناحق به نفع شخص یا اشخاصی انجام می دهند به شدت ناراضی هستند.

در همان سال هایی که من در آموزش و پرورش بودم، کارمندی به من گفت کسی که لوازم التحریر برای وزارتخانه می خرد تبانی کرده و گران می خرد. گفتم حراست بررسی کرد و دیدیم که درست می گوید و گفتیم که این آقا را بیرون کنید. بعد همان کارمند آمد و گفت خدا را شکر زنده ایم و دیدیم که یک کارمند معمولی می تواند به مسئول وزارتخانه نکته ای را بگوید و او هم بررسی و عمل کند.

نکته دیگری را اضافه کنم. ما نهادی شبیه شورای نگهبان به عنوان شورای امر به معروف و نهی از منکر برای خود روحانیت هم نیاز داریم. زیرا رفتار بعضی از روحانیون در دانشگاه ها، وزارتخانه ها و سازمان ها سبب دوری مردم از رفتار اسلامی و سبک زندگی اسلامی، که مقام معظم رهبری بر آن تأکید می کنند، می شوند. البته بسیاری از روحانیون هم در کار خود موفق هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احمدی ۸ سال رییس جمهور بود به اندازه ۸۰ سال مملکت رو به عقب برد

    • بدون نام

      اگه احمدی نژاد نبود تقصیرها را گردن کی می انداختین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمدی نزاد واقعا مقصره. به امام حسین قسم احمدی نژاد ایران رو بیچاره کرد

    • شکیبه

      کی ضربه نزده ؟؟؟!!!!!

    • ای خدا

      ننگ بر احمدی نژاد

    • بدون نام

      احمدی نژاد عالی بود دست از سر ش بردارین

    • بدون نام

      احمدی نژاد خیلی به کشور ضربه زد.باعث شد تا برجام به نتیجه نرسه.دلار یک شبه بالا و پایین بشه.تحریم ها افزایش پیدا کنه.از صندوق فرهنگیان بزرگترین اختلاس یعنی پانزده هزار میلیارد تومن صورت بگیره.ولی دولت روحانی خیلی خوبه،اصلا بی نظیره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم ولی دلار زمان احمدی نژاد بالا و پایین نشد فقط رفت بالا

      • ای خدا

        تمام این بدبختی ها که الان وجود دارد از زمان احمدی نژاد شروع شده و تا سالها ادامه دارد اگه روحانی نیامده بود وضع کشور از ونزوئلا هم بدتر بود روحانی از صفر شروع کرد با صندوق ذخیره ارزی خالی و دست خالی شروع من بعنوان یک بازنشسته واقعا الان احساس می کنم وضع اقتصادی خیلی بهتر شده خدا را شکر چون قبلا شب و روز در حال مسافر کشی بودم ولی هنوز مشکل داشتم ولی الان حقوقم کفاف میکنه شکر خدا انشاءالله که هنوز هم بهتر بشه

      • آرش

        اشتباهی منفی داد

    • بدون نام

      درود به محمود

    • لعنت بر نادان مدعی

      ضربه ای که احمدی نزاد به کشور زد رو تا چندین دهه نمیتونیم جبران کنیم . اون کسی بود که میلیارد ها دلار از ثروت و دارایی ایران رو نابود کرد. مردی که یک شبه قیمت دلار رو چهار برابر کرد. چهار برابر. 400 درصد! میدونین یعنی چی ؟ مثل اینه ناگهان 75 درصد تمام دارایی های مردم ایران رو دزد برده باشه یا سیل برده باشه. یعنی اگر دارایی شما 1000 دلار می ارزید یهو ارزشش شد 250 دلار و این ارزش برای همیشه همینقدر میموند. دستمزد شما اگه روزی 10 دلار بود یهو ارزش کار شما شد 2 دلار. هیچ کس به این قسمت ماجرا توجهی نکرد. اون بدترین بلایی بود که در طول تاریخ بخ سر این ملت اومد. بدتر از سلسله ی قاجار و تاراج مغول و چپاول روس و انگلیس

      پاسخ ها

      • ای خدا

        دقیقاً همینطور بود درود بر شما

      • آرش

        اول که احمدی نژاد قیمت دلار رو بالا نبرد تحریمهای امریکا باعث نایاب شدن دلار شد شوخی نیست ایران از سال ۹۰ تا ۹۳ که توافق برجام انجام شد تحریم نفت بود و نه میتونست نفت بفروشه نه پول نفتی که فروخته رو دریافت کنه اما روحانی که به گفته ترامپ ۱۵۰ میلیارد دلار پول بلوکه شده نفت دوران احمدی نژاد رو گرفت چه گلی به سر مملکت زد؟ باید این رواضافه کرد که روحانی طرح رجیستری رو اورد که درامد چندهزار میلیارد تومنی برای دولت داره و جریمه های رانندگی رو هم که دو تا چهار برابر کرده اوضاع اقتصاد ایران زمان احمدی نژاد قبل از تحریم عالی بود بعد تحریم خراب شد اما روحانی که عملا ۸۰ درصد تاسیسات هسته ای رو تعطیل کرد و اورانیوم و اب سنگین و کیک زرد رو دودستی تقدیم امریکا کرد چه گلی به سرمون زد اختلاسها هم که با دوران احمدی نژاد فرقی نکرده همین چندهفته پیش یه مدیر از شرکت نفت صدمیلیارد تومن اختلاس کرد فرارکرد پسرش او نور اب عکس با لامبورگینی گذاشت

    • خوزستان

      احمدی نژاد خیلی خوب بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره برای اسراییل خیلی خوب بود مجانی ایران رو نابود کرد

      • ای خدا

        خیلی خوب بود برای نابودی کشور خیلی زحمت کشید

    • بدون نام

      ازبس تبلیغات سو،علیه این مردبزرگ صورت گرفته من بشدت طرفدارایشان شده ام باهرکس صحبت میکنم رانت ونجومی واختلاس دیگردولتها وجهه اورامحبوبتر میکند و به ضررمسئولین خواهدبود

    • اکبری

      احسن دم شما گرم آقای کاظم اکرمی واقعا این گفته شما به حق بود و ایکاش امثال شما در جامعه رشد میکرد که ملت شاهد اچعاف حقشان نباشن اکر یکی پیدا شد و سریع و به زبان عامیانه این مردم را روشن کرد همین آقای اکرمی هست خدا خیرتان بدهد که متاسفانه بعضی ها جیب خود و اطرافیانشون را پر کرده از حق مردم مرسی اگر مطلب مرا چاب کنید

    • امید

      شماها هم بدتر از اون ضربه زدین.هیچکدومتون برای این ملت خوب کار نکردین فقط به فکر پر کردن جیبهای خودتان بودین

    • بدون نام

      گویا یه عده به دنبال رفاه , اسایش , امور دنیوی هستند یه عده دیگه هم به دنبال خدمت محض و در خواب غفلت .به همین سادگی ؟

    • سالار

      او ضربه زد درست او مملکت را خراب کرد درست
      ولی شماها که با شعارساختن آمدید بجای ساخت چرا دارید خرابتر میکنید؟

    • ارشاد

      چرا سیستم نظارتی در کشور این قدر ضعیف باشد که یک شخص(احمدی نژاد یا هر کس دیگر )بتواند این قدر به کشور لطمه بزند؟ما تا کی باید یک شخصی را پیدا کنیم وتقصیر هارا به گردن او بیندازیم؟اگر مشکلی در اداره امور وجود دارد باید قبل از اینکه کارها از دست برود جلو آنرا بگیریم واین کار انجام نمی شود مگر بایک سیستم نظارتی قوی ،پاک واثر گذار که فعلا...مرخصیم .

    • چهرازی

      حالا چرا دلار این قدر سر سام آور شده چرا اسم بقیه نیست فقط چسبیدن به احمدی نژاد خواهشا چشم بینا داشته باشید

      پاسخ ها

      • ای خدا

        چونکه تمام بدبختی ها از زمان احمدی نژاد شروع شده است

    • میلاجردی

      ماایرانیها نمک میخوریم نمکدان راخردمیکنیم .یک خدمت ازخدمات دولت کلید مثل اوژانس 115ودرمان مصدومین تصادفات بصورت رایگان دولت احمدی نژاد یادآوری کنید.خداقوت دکتر احمدینژاد

    • رضا

      درود و رحمت خدا بر احمدی نژاد و تمام یاران صدیقش

      پاسخ ها

      • ای خدا

        یاران صدیقش که بجرم دزدی الان در زندان هستند عزیزم!!!

    • بدون نام

      احمدی نژاد دلسوز مردم بود اما الان هر تصمیمی که گرفته ميشود بنفع سرمايه داران است ** فعلاً جیب بیشتر مردم خالیه...

      پاسخ ها

      • ترسو

        يادتون باشه كه هيچكدومشون دلسوز مردم نبودن و نيستن و فقط ماموريتهاشون فرق ميكنه و بعبارتي استراتژي يكيه و فقط تاكتيكهاشون متفاوته !

    • فرناز بانو

      احمدی نژاد خیلیم خوب بود
      این دولت ادمو یاده بچه سوسولا میندازه که تا یه چی میشه میرن پشت یکی قایم و میگن فلانی فلانی ....

    • بدون نام

      بهتراست بگوئید،کسانیکه احمدی نژادرابه مردم تحمیل کردند.

    • بدون نام

      خب شما بسازین

    • بدون نام

      احمدی نژاد حداقل مردم را ب نون شب محتاج نکرد تو اون 8 سال ک بعضی ها تو 5 سال کردن

    • بدون نام

      سانسورچی نظرات من و چاپ نمیکنی حرف حق تلخه ...

    • آرش

      اول که احمدی نژاد قیمت دلار رو بالا نبرد تحریمهای امریکا باعث نایاب شدن دلار شد شوخی نیست ایران از سال ۹۰ تا ۹۳ که توافق برجام انجام شد تحریم نفت بود و نه میتونست نفت بفروشه نه پول نفتی که فروخته رو دریافت کنه اما روحانی که به گفته ترامپ ۱۵۰ میلیارد دلار پول بلوکه شده نفت دوران احمدی نژاد رو گرفت چه گلی به سر مملکت زد؟ باید این رواضافه کرد که روحانی طرح رجیستری رو اورد که درامد چندهزار میلیارد تومنی برای دولت داره و جریمه های رانندگی رو هم که دو تا چهار برابر کرده اوضاع اقتصاد ایران زمان احمدی نژاد قبل از تحریم عالی بود بعد تحریم خراب شد اما روحانی که عملا ۸۰ درصد تاسیسات هسته ای رو تعطیل کرد و اورانیوم و اب سنگین و کیک زرد رو دودستی تقدیم امریکا کرد چه گلی به سرمون زد اختلاسها هم که با دوران احمدی نژاد فرقی نکرده همین چندهفته پیش یه مدیر از شرکت نفت صدمیلیارد تومن اختلاس کرد فرارکرد پسرش او نور اب عکس با لامبورگینی گذاشت

    • مصطفآ

      تا احمدی نژاد هست دشمن میخوایم چیکار.....

    • ایمان

      بابا چقدر دروغ میگین بابا شما ما ملت ایران رو هالو حساب کردین کدوم وزیر میاد اینجوری کار کنه با حقوق ماهی دوازده هزار تومان. اگه میگفتین در ده شصت دوازده میلیون حقوق گرفته این وزیر قابل قبوله نه الان دارین میگین دوازده هزارتومان حقوقش بوده. ای بابا شماها دست غلام ششلولبند رو بستین

    • محرم

      درود بر احمدی نژاد کبیر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج