۷۰۳۴۲۹
۱۳ نظر
۵۰۱۰
۱۳ نظر
۵۰۱۰
پ

سیل مشکلات و آقای رئیس جمهور تنها

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: از زمین و زمان برای رییس جمهور روحانی در حال باریدن است. او هیچگاه فکر نمی‌کرد وقتی ردای ریاست جمهوری را به تن می‌کند با سیل مشکلات ریز و درشت روبرو شود. روحانی بر این باور بود که برجام می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات کشور که میراث احمدی نژاد و تحریم‌های برای ایران بود را حل کند.

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: از زمین و زمان برای رییس جمهور روحانی در حال باریدن است. او هیچگاه فکر نمی‌کرد وقتی ردای ریاست جمهوری را به تن می‌کند با سیل مشکلات ریز و درشت روبرو شود. روحانی بر این باور بود که برجام می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات کشور که میراث احمدی نژاد و تحریم‌های برای ایران بود را حل کند.

تصور او تا حدودی درست بود. استراتژی روحانی باز کردن درها به سوی کشورهای جهان بود. همه چیز خوب پیش می‌رفت تا در ینگه دنیا، مردی مو بور به قدرت رسید. تاجری که برجام را توافقی زشت برای آمریکا می‌دانست. به روی کارآمدن ترامپ آغاز روزهای سخت روحانی بود.

روزهایی که با مشکلات عدیده داخلی نیز همراه شد. از زلزله تا اعتراضات خیابانی و گرانی دلار. حالا هم که بحث فیلتر تلگرام مطرح است.

از سوی دیگر، برخی دولت‌های عربی به رهبری عربستان کمر به تضعیف ایران بسته‌اند و هرکاری می‌کنند تا بازوهای ایران درخاورمیانه را قطع کنند.

رییس جمهور روحانی با سیل مشکلات روبرو است. مشکلاتی که حالا با تنهایی پیش از پیش روحانی همراه است. او تقریبا یک تنه دل به دریای طوفانی مشکلات زده است.

چرا می‌گوییم روحانی تنهاست؟ چون حتی دوستان او نیز حاضر نیستند با رییس جمهور همراه شوند که مبادا عملکرد دولت دوازدهم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به نام آنها نوشته شود. حتی برخی می‌گویند باید امثال جهانگیری هم از دولت خارج شوند تا از شکست‌های احتمالی دولت در امان باشند.

البته باید گفت که حلقه مشاوران روحانی نیز به اینن تنهایی کمک کرده‌اند. آنها اگر اجازه می‌دادند همه کسانی که در انتخابات ۹۶ نقش داشتند، نظرات خود را مطرح می‌کردند امروز راهکارهای بیشتری برای آینده ایران پیش روی بود.

از سوی دیگر مخالفان رییس جمهور و دولت نیز با تمام قوا به صحنه آمده‌اند تا روحانی را ناکارآمد نشان دهند. کسانی که در دولت‌های نهم و دهم بالا رفتن قیمت دلار را عادی نشان می‌دادند الان از آن پیراهن خونین ساخته‌اند و بر سر نیزه زده‌اند.

روحانی حتی روزهای جمعه نیز در امان نیست. امامان جمعه از هر فرصتی به ویژه در شهرهای بزرگ برای کنایه زدن به رییس جمهور استفاده می‌کنند. کسانی که زمان احمدی نژاد، کارهای او را آسمانی جلوه می‌دادند.

در کنار اینها باید به نهادهای موازی با دولت نیز اشاره کرد که به راحتی می‌توانند با تصمیمات خود دولت دوازدهم را وارد چالش‌های جدی کنند. نمونه بارز آن همین ماجرای فیلترینگ تلگرام است.

مشکلات داخلی و خارجی زیاد و روحانی تنها. واقعا نباید انتظار داشت یک دولت به تنهایی تمام مشکلات کشور را حل کند.

در پایان باید گفت سد روحانی به تنهایی نمی‌تواند در برابر سیل مشکلات بایستد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه یکی از اصولگرایان به خصوص رئیسی برنده شده بود تمام مشکلات کشور و حتی مشکلات دنیا به نام ان بیچاره نوشته میشد.آقای مصطفی داننده مطالب شما در حوزه سیاست متاسفانه از عمد یا غیر عمدی از روی غرض بوده و هست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقاییش زمین بخوره

    • بدون نام

      مسخرس میراث احمدی نژاد مشکلات ایران رفع نمیش بدتربدترمیش حقمون بایدبکشیم وقتی بودجه ومنابع کشوربه جای اشتغال زایی برای ایران وایرانی وبرای۱۶ملیون افغانی هزینه بش و۱۰ملیون شغلمون اشغال کنن نتیجش این میش

    • بدون نام

      یک دست صدا نداره احمدی نژاد با کشور جنایت کرد کاری کرد که تا ۲۰ سال آینده هم نمیشه جمعش کرد.باید مردم به روحانی کمک کنند.

    • ع

      اقای داننده خداشمارابرای اقای روحانی نگه داره نخیرمگه ازتحریم بیرون امده بودیم تا تحریم باشیم نه چراتنها هست نخیرکلی ادم بزرگ ومعاون ومجلس ودوربرش انتظارنداشته باشین دودستی هر چی پول داریم بدیم به دولت...

    • حمید

      همه اینها برای این است کهچون همه امیدش به کدخدا بود . هروقت همه امیدش به خداوند متعال ، دانای توانا ،شد،و عوض تکیه بر خارجیها به مردمش اتکا کرد ، میتواند کوهی از مشکلات را به آسانی جابجا کند

    • بدون نام

      دولت باید از تصدی گری امور وبالاخص اقتصاد خارج گردد.تا بتواند از پس مشکلات براید. فیلتر تلگرام هم به دولت هیچ ربطی ندارد. مشکل دولت عدم تمرکز واولویت بندی کارهاست.قانون وظیفه دولت را مشخص کرده بایدهمانها را انجام دهد والسلام .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عالی

    • بدون نام

      مابدیم دیگه

    • بدون نام

      هیچ فرقی نمیکنه چه این باشه چون اون،...

    • بدون نام

      روحانی نمک خورد و نمکدان شکست . فکر کرد خرش از پل گذشته و حامیان و یاوران اصلاح طلبش را نارو زد !! میخواست اصولگراها را از خود راضی کند که براش مانع تراشی نکنند ... ولی ....هم اینطرف را از خود راند و هم انطرف بیشترین مشکلات را برایش ایجاد کرد

    • بدون نام

      آخی...دلم سوخت براش

    • بدون نام

      بخدا احمدی نژاد شرف داشت به این روحانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج