جاباما
۷۰۳۵۳۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

پروژه نمایشی امیر ارسلان نامدار کلید می‌خورد

بازیگر و کارگردان تئاتر از آماده سازی پروژه نمایشی امیرارسلان نامدار برای سالن اصلی تئاتر شهر خبر داد و گفت: برنامه‌مان این است که نمایش آذر ـ دی ماه ۹۷ با هفت بازیگر درجه یک تئاتر و ۱۴ همسرا و حرکت به صحنه برود.

خبرگزاری فارس: بازیگر و کارگردان تئاتر از آماده سازی پروژه نمایشی امیرارسلان نامدار برای سالن اصلی تئاتر شهر خبر داد و گفت: برنامه‌مان این است که نمایش آذر ـ دی ماه ۹۷ با هفت بازیگر درجه یک تئاتر و ۱۴ همسرا و حرکت به صحنه برود.

پروژه نمایشی امیر ارسلان نامدار کلید می‌خورد

محسن حسینی بازیگر و کارگردان تئاتر در حاشیه مراسم افتتاحیه خانه تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس گفت: در حال حاضر مشغول بازی در نمایش کوروش به کارگردانی خانم پری صابری هستم در این نمایش نقش پدربزرگ کوروش مردی خشن و بی رحم را برعهده دارم.

وی با اشاره به اینکه این نمایش احتمالا در سی و پنج اجرا در تالار وحدت به پایان برسد،‌گفت: با کوتاه تر شدن زمان نمایش شرایط این کار بهتر شد. من دوازده سال پیش نیز با خانم صابری در پروژه یوسف و زلیخا کار کرده بودم و به او ارادت دارم.

حسینی با اشاره به مناسب بودن شرایط تهیه کنندگی و مسائل مالی این نمایش گفت: این نمایش تاریخی است و تاریخ به روایت پری صابری روایت می‌شود.

وی همچنین افزود: مدتی پیش در نمایش هنر وحید رهبانی کار کردیم خیلی هم کار خوبی بود منتها ما هنوز دستمزد دریافت نکردیم و اصلا هم نمی‌دانم که به کجا باید شکایت ببرم.

این کارگردان تئاتر درباره پروژه امیرارسلان نامدار گفت: صحبت‌های اولیه برای اجرا در سالن اصلی تئاتر شهر شده است. به جز این نمایش کار فروغ ساراپینا را هم با بازیگران جدید اجرا خواهم داشت دو تماشاخانه شهرزاد و پالیز برای این کار پیشنهاد دارم که امیدوارم بتوانم تا قبل از ماه رمضان به صحنه بروم.

حسینی با اشاره به اینکه با عوامل و بازیگران برای نمایش امیرارسلان صحبت‌های ضمنی شده است،‌گفت: تهیه کننده کار جهانگیر کوثری خواهند بود که صحبت‌های اولیه برای کار صورت گرفته است. زبان کار ، زبان تعزیه و رجزخوانی و .. است با چند نفر بازیگری که قابلیت خواندن و نوازندگی هم دارند صحبت شده است.

وی با بیان اینکه چند سال برای تدارک این کار زحمت کشیده گفت: دیگر امیر ارسلان چون خودم پیر شده است! نیازمند بازخوانی جدید است البته متن کار بسیار خوب است این پروژه بر قلب من جای دارد و براساس هشتصد صفحه رمان کتاب امیرارسلان نامدار در دوران قاجاریه (ناصرالدین شاه) دراماتیزه شده است که چهارده ماه زمان برده است.

حسینی افزود: نقیب الممالک شیرازی کسی که برای شاه منقبت خوانی می‌کرده این کتاب را آماده کرده تا شاه راحت بخوابد در واقع نوعی رمان مدرن ایرانی است چون نقیب الممالک در معیت ناصرالدین شاه بوده و به اروپا می‌رفته تحت تأثیر اپرای اروپا قرار گرفته و عناصری از تئاتر غربی هم در آن وجود دارد. این رمان دارای 22 بخش است که 11 بخش آن حقیقی و 11 تای دیگر سوررئال است همین رمان را جذاب کردهاست.

وی در پایان گفت: بنای ما براین است که نمایش آذر ـ دی 97 به صحنه برود ما نیازمند چهار ماه تمرین هستیم که امیدوارم بعد از کار خانم صابری و تدریس کارگردانی و بازیگری در تبریز بتوانم حداکثر اواسط مرداد تمرینات را شروع کنم. ما نیازمند هفت بازیگر درجه یک تئاتر و 14 گروه حرکت و همسرا هستیم و تلاش داریم به موقع با آنها وارد مذاکره شویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج