جاباما
۷۰۳۵۴۲
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

نوربخش: کپی‌رایت را پیگیری می‌کنیم

حمیدرضا نوربخش گفت: رویکردی که ما به صورت جدی پیگیر آن هستیم موضوع جدی کپی رایت است؛ اقتصاد مضمحل موسیقی به ویژه موسیقی سنتی ایرانی دچار مشکلات فراوانی است که باید برای آن چارجویی کنیم.

خبرگزاری فارس: حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران صبح امروز با خبرنگاران و اصحاب رسانه دیدار نوروزی داشت و با آنان به گفتگو پرداخت.

نوربخش: کپی‌رایت را پیگیری می‌کنیم

کپی رایت را به جد پیگیری می‌کنیم

نوربخش در این نشست گفت: رویکردی که ما به صورت جدی پیگیر آن هستیم موضوع جدی کپی رایت است که به شدت دنبال آن هستیم. به هر صورت اقتصاد مضمحل موسیقی به ویژه موسیقی سنتی ایرانی دچار مشکلات فراوانی است که باید برای آن چارجویی کنیم. ما طی سال های اخیر در بخش فضای مجازی به شدت دچار مشکل هستیم به طوری که تعداد زیادی از آثار موسیقایی به راحتی برای مخاطبان عرضه می شود و هنرمندان ای عرصه را دچار مشکل کرده است. من از همه شما عزیزان رسانه می خواهم که در پیگیری این موضوع کنار ما باشید تا بتوانیم تاثیر گذاری بیشتری در این حوزه داشته باشیم که کارهای مفیدی در این زمینه انجام پذیرد.

وی افزود: موضوع دیگری که نیازمند کمک رسانه ها هستیم بحث معرفی استعدادهای موسیقی ایرانی است که امیدوارم این موضوع نیز مورد توجه قرار گیرد این بحث یکی از مهم ترین مسائل ما در خانه موسیقی است که باید در جریان موثر و همواری قرار بگیرد. ما هم اکنون در این فضا مشکل اصلی داریم و متاسفانه فضایی وجود ندارد که هنرمندان مستعد عرصه موسیقی به شکل شایسته تری در فعالیت های موسیقایی معرفی شوند.

خط قرمزهای بی‌ربط در حال گسترش است

این خواننده موسیقی ایرانی ادامه داد: بحث مطالبات به حق هنرمندان موسیقی نیز معضل دیگری است که نیازمند کمک جدی رسانه های در این عرصه هستیم. متاسفانه خط قرمزهای بی ربط و غیر قانونی به شکلی در حال گسترش است که نباید تبدیل به یک موضوع نهادینه شود.به طور کلی انتظار ما از اهالی رسانه این است که به عنوان مشاوران امین و آگاه در کنار ما باشید و هرجا نیاز این است که خانه موسیقی وارد عمل حتما به ما تذکرات لازم را بدهید.

نوربخش بیان کرد: واقعا خیلی از نکات ومسائلی که گفته می شود نشات گرفته از یک سوتفاهم است که باید مرتفع شود. ما انتظار داریم این مشلات و سوتفاهمات را حل کنیم و در کنار هم بتوانیم حقوق واقعی هنرمندان را استیفا کنیم.این خواننده موسیقی ایرانی اظهار کرد: آیا کف گیر هنرمندان فعال این عرصه به ته دیگ خورده است که دیگر شاهد آثار ارزشمند دهه های قبل نیستیم ؟ باور کنید مشکل موسیقی ما امروز همین موضوعات است بنابراین نباید خودم ان را درگیر اختلافات کنیم. ما موظفیم که در کنار هم حضور داشته باشیم تا راهی را که انتخاب کردیم به خوبی ادامه پیدا کند.

تک تک مواردی که در حوزه موسیقی اتفاق می افتد پیگیری می‌کنیم

مدیر عامل خانه موسیقی در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر سرنوشت سند موسیقی کشور توضیح داد: این موضوع را باید از دوستان شورای عالی انقلاب فرهنگی سوال کنید. چون بخش تدوین این سند که کار ما بود مدت هاست به اتمام رسیده و در حال حاضر ماجرا به گونه ای است که پرونده باید در صحن شورا مطرح شود که بهتر است این مساله را از دبیرخانه شورا پیگیری کنید. ما هم قطعا پیگیری موضوع را انجام خواهیم داد.

نوربخش با اشاره به عدم واکنش مناسب خانه موسیقی در پی بروز برخی از اتفاقات و مسائل صنفی گفت: ما تک تک مواردی که در حوزه موسیقی اتفاق می افتد پیگیری می کنیم ولی در برخی از موارد هست که تکرار پیگیری ها و انعکاس رسانه ای آنها قطعا نه تنها کار را بهتر می کند بلکه ماجرا بدتر می شود. شما مطمئن باشید بنده شخصا پیگیر موضوعات و اتفاقات حوزه رسانه هستم که امیدوارم بتوانیم در این موضوع به نتایج مثتبی برسیم.

وی در پاسخ به این پرسش درباره نحوه تعاملات خانه موسیقی ایران با معاون هنری فعلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما بار هر مدیری که به سرکار بیاید باید کار کنیم چون فعالیت ها نباید جزیره ای باشد. به همین جهت خبرهایی که مبنی بر اختلاف و برخی از حاشیه ها در این زمینه وجود دارد، اصلا درست نیست و ما هم اکنون در تعامل خوبی با آقای حسینی و همکارانشان هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج