جاباما
۷۰۳۶۰۵
۵۰ نظر
۵۰۰۴
۵۰ نظر
۵۰۰۴
پ

موج دوم پشیمانی سلبریتی‌ها از رأی به روحانی

موج دیگری از پشیمانی بابت رای به روحانی به راه افتاده و برخی از سلبریتی ها همچون حمید فرخ نژاد، رضا رشید پور، سیروان خسروی، محسن افشانی ، محمد علی آهنگران و ... را با خود همراه کرده است. رسانه های طیف مخالف دولت نیز خرسند از این وضعیت، آب به آسیاب پشیمان ها می ریزند.

نامه نیوز: موج دیگری از پشیمانی بابت رای به روحانی به راه افتاده و برخی از سلبریتی ها همچون حمید فرخ نژاد، رضا رشید پور، سیروان خسروی، محسن افشانی ، محمد علی آهنگران و ... را با خود همراه کرده است. رسانه های طیف مخالف دولت نیز خرسند از این وضعیت، آب به آسیاب پشیمان ها می ریزند.

نکته قابل توجه در عذرخواهی های پی در پی آقایان معروف این است که خود را با نخبگان سیاسی در یک کفه ترازو گذاشته و گمان می کنند که نقش بی بدیلی در رای آوری حسن روحانی ایفا کرده اند. هرچند در نقش داشتن انها در مشارکت انتخاباتی نمی شود تردید کرد اما فاصله کارکرد سیاسی آن ها با چهره های شاخص و بزرگان اصلاح طلب از زمین است تا آسمان لذا اکنون که اصلاح طلبان سفت و سخت پای دولت ایستاده و ضمن مطالبه گری و نقادی ها به جا از روحانی و همکارانش حمایت می کنند؛ پیشیمانی هنرمندان، ورزشکاران یا چهره های فرهنگی فقط برای کیهان، رجا نیوز، مشرق و امثال آن جالب است.

این گروه از رسانه ها توجهی به پشت پرده اینگونه پشیمانی ها ندارد و ترجیح می دهند سلبریتی های همچنان حامی دولت را نیز نادیده بگیرند. علاوه بر این تمایلی نیز ندارند که به معترضان محترم یادآوری کنند تنها یک سال از دولت دوازدهم گذشته و هنوز برای طلب مطالبات محقق نشده زود است. از سوی دیگر هیچ یک از پشیمان ها و رسانه های شادمان از پیشیمانی ها از خود نمی پرسند که آیا در صورت عدم حمایت از روحانی نتیجه بهتری حاصل شده بود؟

اگر یکی از رقبای روحانی امروز رئیس جمهور بود ماجرای فیلترینگ تلگرام اینقدر طول می کشید و به مباحثه گذاشته می شد؟ آیا بحران قیمت ارز ظرف یک هفته با اقتدار دولت سامان داده می شد یا همان اتفاقی می افتاد که در دوران احمدی نژاد افتاد؟ طرح این سوالات آنطور که رجانیوز نوشته بود به معنی بی شعوری سیاسی سلبریتی ها نبوده و تنها یک تلنگر است. تلنگری برای آنکه به یاد آورند از روز اول کسی گمان نمی کرد حسن روحانی قصد داشته باشد با سرعت و به شیوه های رادیکالی اهداف سیاسی ذکر شده را دنبال کند. حامیان روحانی می دانستند که به یک گزینه محافظه کار رای می دهند و در همان قالب نیز از او توقع دارند.

محمد علی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید می کند که از سلبریتی ها نیز باید به اندازه خودشان توقع داشت نه بیشتر.

او در گفت و گو گفت: «بدون شک برای اینکه یک کاندیدا در انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری مورد قبول اکثریت جامعه قرار بگیرد باید بستری وجود داشته باشد. این بستر در جامعه فعلی و طی دو دهه گذشته جریان اصلاحات بوده است. طبیعتا نیروهای فعال جامعه نیز در ایجاد این بستر نقش داشته اند و سلبریتی ها نیز یکی از همین نیروهای فعال هستند. این گروه در دوران انتخابات تلاش هایی کرده اند و حرف هایشان نیز در حد خودشان موثر بوده است اما اینطور نیست که سلبریتی ها قادر باشند جهت جامعه را تعیین کنند».

وی افزود:« دلیلش این است که بخشی از این سلبریتی ها در دوران انتخابات در جهت مقابل اصلاحات فعالیت کرده اند. بسیاری از افراد معروف و مشهور نقش فعال و غیر همسو با اصلاح طلبان ایفا کردند اما حضورشان موجب پیروزی جریان رقیب نشد بنابراین تاکید می کنم که باید بستر اصلی فراهم باشد اگرنه حضور این نیروهای برگزیده تعیین کننده و اثرگذار نیست».

ابطحی ادامه داد: «با توجه به اینکه سلبریتی ها در انتخابات از هر دو جریان سیاسی حمایت کردند، معتقد هستم که حضورها اگرچه می تواند تاثیرهای کم رنگی داشته باشد اما به معنای آن نیست که قادر به جا به جایی رای هستند. در همین انتخابات اخیر گروه زیادی از برگزیدگان جامعه در حوزهای مختلف به خصوص حوزه های هنری و ورزشی در حمایت از رقبای روحانی فعال بودند اما صرف حضور آن ها در آن کمپین ها تاثیری در انتخابات نداشت. به عبارت دیگر سلبریتی های فرهنگی، ورزشی و حتی سیاسی می توانند در همان جهت کلی جامعه بسیار کمک کنند اما نمی توانند با نظر متفاوت خود رای جامعه را تغییر دهند».

شکاف میان سلبریتی ها

نسبت سلبریتی های پشیمان به سلبریتی های حامی دولت نیز یکی از نکته هایی است که باید در نظر داشت. شمار پشیمانان اندک است و اغلب نیز از جمله درجه یک های حرفه خود نیستند. همین امر نشان می دهد که گویا در میان سلبریتی ها نیز شکافی ایجاد و صف موافقان و مخالفان دولت از هم جدا شده است.

ابطحی به عنوان سیاستمداری که با قشر هنرمند بسیار نشست و برخاست دارد، پشیمانی های ابراز شده را چندان جدی نمی گیرد. او معتقد است: «این موج اخیر را یک موج پشیمانی به معنای واقعی نمی دانم و معتقد هستم که اگر شرایط تکرار شود قطعا این سلبریتی ها به سراغ رقبای آقای روحانی نمی روند اما به هرحال دلخوری های ایجاد شده که با لفظ پشیمانی از آن یاد م کنند. البته این دل نگرانی ها در همه جامعه ایجاد شده و جریان های سیاسی نیز گلایه هایی دارند. به نظر من به جای اینکه به سلبریتی ها به خاطر بیان گلای هایشان اعتراض شود باید به دستگاه دولتی و رئیس جمهور اعتراض کرد که به شعارهای انتخاباتی خود توجه لازم را ندارد. اگر دیدگاه ها و شعارهای دوران انتخابات فراموش نشده و عملیاتی شود حتما این نگرانی ها و دلخوری ها رفع می شود».

او در پاسخ به این سوال که چرا پشیمان ها از خود نمی پرسند در صورت ریاست جمهوری هر یک از رقبای انتخاباتی روحانی اکنون وضع چطور بود؟ گفت: « ما باید توقعات خود را از بخش های مختلف جامعه تنظیم کنیم. نباید از این گروه توقع یک تحلیل گر سیاسی داشته باشیم. خودشان نیز چنین ادعایی ندارند. آن ها حساس هستند چون ذات هنرمند حساس است و این حساسیت را بروز می دهد. باید آنان را درک کرد و دانست که یک جریان فرهنگی هنری،ورزشی و ... جریانی نیست که از آن توقع بررسی و یک تحلیل سیاسی داشته باشیم. نباید در حد یک کنشگر سیاسی از آن ها توقع داشت و خودشان نیز چنین ادعایی نداریم . بنابراین تصورم این است که گلایه هایشان را باید شنید و این که گلایه ها ابراز می شود به خودی خود یک نقطه مثبت است».

این فعال سیاسی اصلاح طلب اما به ایجاد شکاف میان سلبریتی ها باور ندارد و تاکید می کند: « شاید تعبیرات متفاوتی دارند و به همین خاطر نظرات متفاوت ارائه می دهند». ابطحی مثبت اندیشانه گفت:« یک گروهی از سلبریتی ها حساسیت های خود را بروز می دهند و این مثبت است. من به هیچ وجه از گلایه های آن ها برداشت پشیمانی ندارم و هیچ یک از همین به اصطلاح پشیمانان را نمی شناسم که طرفدار رقیب آقای روحانی شده باشند».

رئیس دفتر رئیس جمهور در دولت اصلاحات از بابت رویکرد رسانه های مخالف دولت و بهره برداری سیاسی از گلایه های هنرمندان نیز نگران نیست و گفت: بعد از این همه سال بهانه گیری این رسانه ها معتقد نیستم که سواستفاده ها و فرصت طلبی های آنان اثر چندانی در تضعیف دولت داشته باشد. خیلی جدی تر و با تعابیر زشت تر و غیرمنصفانه تر هر روز مطلب می نویسند لذا فکر می کنم نباید نگران سوءاستفاده این رسانه ها بود و بیشتر به نکته مثبت مساله یعنی توجه دادن دولت به حساسیت های جامعه است، دقت کرد. به اعتقاد من لازم است به جای اینکه دست اندرکار ساکت کردن این مجموعه ها باشیم باید همه به نصحیت گران دولت و رئیس جمهور تبدیل شویم تا حداقل به شعارهای انتخاباتی خود پایبند باشند».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لیلا

      منم پشیمون نیسم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودتو گول میزنی بس

      • بدون نام

        منم پشيمون نيستم چون بهش اصلا بهش راي ندادم!
        پ ن: حالا برترين ها مياد همچين كامنتم رو سانسور مي كنه كه معنيش بشه من از راي دادن به روحاني پشيمون نيستم:)))))

    • بدون نام

      ما دوباره گول ،جنگ زرگری آقایون رو خوردیم!!!!!

    • ناشناس

      منم پشیمانم پشیمان پشیمان!!!!!

      پاسخ ها

      • م خسروی

        روحانی بینظیره..فقط دکتر جهانگیری دفعه بعد یعنی

      • بدون نام

        خسروي الهي قربونش بري

    • بدون نام

      برای آخرین بار...بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به سلامت

    • بدون نام

      روحانی بده ریسی بدتر و افتضاخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاری روحانی کرد کسی یاد نداره انجام بده

      • بدون نام

        امثال شما به كشور خيانت كرديد اقتصاد كشور رو به 4 تا كنسرت و شجريان و سياه بازي هاي مناظره ها فروختيد وگرنه روحاني 4 سال افتضاح بود با بهش راي دادن بخاطر لج بازي

      • بدون نام

        نه عزيزم ! مردم از ترس خفقان و جنگ به روحاني راي دادند كنسرت و سياه بازي چيه؟ بگذريم كه روحاني هم همچين تحفه اي نيست ولي رييسي

      • بدون نام

        نه اينكه جنگ نشد نه اينكه بي كاري نشد نه اينكه دلار ركورد نزد ...چرت نگو بابا

    • سلبریتی بودن شعور نمی آورد

      برن بمیرن سلبریتی ها!!!!‌ لیاقت این ها همون رییسی و قالیباف و احمدی نژاده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روحانی از همه بدتر خخ

    • بدون نام

      اتفاقا خوب شد روحانی رییس جمهور شد .اگر رقبب رییس جمهور میشد باز هم مردم فکر میکردند اگر روحانی بود اینطور نمیشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت آقا احسنت

    • بدون نام

      من ی ادم مممولی هستم از رای دادن به روحانی
      خیلی پیشمانم من رای ندادم بودم که بچه های نوبخت تو امریکا بهترین زندگی را داشته باشن
      بچه های من از بی پولی نتواند ازدوج کند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب فکر میکنی عرضه توانایی و خانواده ای که تو رو بزرگ و ساپورت کرده با نوبخت یکیه؟

      • بدون نام

        اولا بی عرضه تویی به مردم توهیین نکن چون فک میکنی مردم تنگ دست بی عرضه ن سوم اینکه کلا بی عرضه ای این یکیو چون دوست داشتم گفتم

    • بدون نام

      صداوسیمایی ها فک میکنن از ما بهترونن!فقط برا خودشون نوشابه باز میکنن،مگه کی هستین شماها؟من کاری به دفاع یا انتقاد از رییس جمهوری ندارم،ولی تو رو خدا اینقد این آدمهارو ک نام بردید ،گنده شون نکنید،اینا با پولهای ما و مالیاتهای ما بزرگ شدند و پفکی،بیرون کسی تحویلشون نمیگیره،از منم فیلم بگیرند و نشون بدند والا بخدا مشهور میشم،مگه ما چند نفر سلبریتی داریم که از خودشون تعریف میکنن؟این همه مردم هم رای دادند و هم رای ندادند،انوقت اینا از خودشون تعریف میکنن!!هر ی نفرشون چندین جای مختلف مشغول بکار هستند،یا مجری،یا خبرنگار،یا بازیگر،یا تهیه کننده و یا کارگر دان و یاااااااااااا های دیگر.......

    • بدون نام

      این افراد مشهور به قول شما سلبریتی ، حداقلش اینقدر مروت در وجودشان هست که وقتی یه رجل سیاسی کاری غیر وعده داده شده انجام داد یا مسیر را اشتباه رفت ، حمایت خودشون را بردارند ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قطعا با قوانین عجیب و غریب نشر اکاذیب ایران ، ، سانسور کردن نظرات حق شماست ولی کاش طوری بود که مشخص می شد نظر دچار ممیزی شده این نظر من تقطیع شده است

      • رضا

        فقط برام جالبه اینا که از روحانی حمایت میکنن به کدوم کارش افتخار میکنن .
        اصلا قبلیا بد بنظرتون اون چیزی که باعث افتخار هستش برا روحانی و طرفداران دو آتیشش چیه.
        افتضاح برجام هستش
        یا رکورد زدن دلار
        من میگم احمدی نژاد بد اما اگ دلار ۹۰۰ تومنی شد ۳۰۰۰ تومن حداقل یارانه داد
        حداقل مسکن مهر ساخت
        حداقل حقوق کارمندان و بازنسته ها رو ۲۰درصد بالا میبرد نه ۱۰درصد
        حداقل کلی استخدامی دولتی داشت نه مثل الان استخدامی کم
        حداقل کلی پروژه عمرانی ساخت و...
        درسته همه کاراش بد و اشتباه ولی خرج کرد قیمتا رفت بالا
        ولی آقای روحانی یارانه که نمیده
        مسکن که نساخت
        پروژه عمرانی که نصف و...
        آبرو و حیثیتمونم که تو برجام رفت
        همه چیز دادیم هیچی نگرفتیم
        دلارم که از ۳۰۰۰ تومن تا ۶۲۰۰ رفت که اگ اقدام ممنون کردن و قاچاق اعلام کردن خرید و فروش ارز رو اگ اعلام نمیکردن که معلوم نیست چه رکورد دیگه ای ایشون میزد
        مثل رکورد رکود
        و...
        حالا انصافا بغیر مسائل حزبی چکاری دیگه ای کردن
        با این همه امتیازی که دادیم

      • بدون نام

        آقا رضا من خودم هيچچي از اقتصاد بلد نيستم ولي اينو درك ميكنم كه وقتي دولت زمام كشور رو به دست ميگيره پول يا بايد تو جيب مردم باشه يا تو خزانه دولت(كه در مسير اقتصاد و غيره باشه)در زمان محمود پول در خزانه نبود ولي مردم از لحاظ اقتصادي قوي تر بودن ولي در حال حاضر نه خزانه پره نه جيب مردم ،پس پولا كجاست؟؟؟؟؟ با شعار مانتو قرمز و ديوار كشيدن تو خيابون و اين تهمت ها به رقيب راي آوردن وخداوند رسواشون كرد از هر لحاظ

    • امیر نصیری

      خداروشکر من هیچ وقت رای نمیدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصولن بعضی ها لیاقت داشتن همین حق رای رو هم ندارن. در چین هم کسانی که مشکل مغزی دارند اجازه ی بچه دار شدن و رای دادن رو ندارند

      • بدون نام

        داداش شما رايت رو بده و به راي دادنت افتخار كن و از اين حق لذت ببر و خوش باش. همين كه وقتي كسي راي نداده بهش مارك مشكل مغزي ميزني كافيه و من اصلا نيازي نميبينم حرف بيشتري در موردت بزنم.

      • دراکولا تا به تا

        عزيز بدون نام ١٧:١٨
        اينهمه راي دادي، يكبار نده، يكبار نديم، اين هم امتحان كنيم!، ما كه همه راه ها رو رفتيم، اين هم بريم؟

    • خودن

      این دو لبریتی ها در غیر این شرایط پیش کیهان و امثال کیهان چیزی به جز مطرب و رقاص نیستند ولی حالا پیش کیهان و امثال موقتا قرب دارند

    • بدون نام

      روزی که در جامعه غیرت و مردانگی حرف اول اخر را میزد گروه شغل کار مطرب تیاتر مورد ننگ ملت بود این جماعت توهی از غیرت مردانگی و مردم شرمگین بودن با این جماعت دست بدهد احوالپریس حالا چی شده به مردم توهین میکنند و خودشان را اسوه و الگو جا میزنند خاک بر سر هر کسی که بخاطر این جماعت در انتخابات یا کاری نه فقط به روحانی به هرکسی رای بدهد یا ندهد واقعا این جماعت فکر میکنند فرهنگ ملت ایران که این افراد وکارشان را ننگ میدانستند حاضر نبودن برا احوال پرسی باهاشون دست بدهدحالا انقدر از مردانگی تهی شده که الگو اسوه خود قراردهند واقعا چه قشری به ملت توهین میکنه که ملت بخاطر ما رای داد اف اف اف

    • بدون نام

      اگه الان دارن پول مفت در میارن صدقه سری دولتهایی مثل روحانی وگرنه الان تو زیر زمین داشتن برنامه اجرا میکردن یا فیلم اون فرخ نژاد ضبط ارشاد بود میلیاردی پول درآوردی زبونت دراز شده

    • بدون نام

      دستم بشکنه که رای ب روحانی و بطور کلی طرز تفکر این جماعت رای دادم .خدا منو ببخشه
      چون فکر میکنم که هر جنایتی که دولت انجام میده منم توش شریکم چون فرصت این جنایت رو من و امثال من بهش دادیم
      پشییییییییییمانم پشییییییییمان

    • فریبا

      دلم خنک!

    • جمشید

      کلا رأی دادن اشتباهه.یه بار که اکثریت رأی ندن اینا حساب کار دستشون میاد که این کاندیدا به درد عمه شون میخوره.البته من مردم کشورم رو میشناسم اگه هزار بار هم سرشون کلاه بره بازم ادم نمیشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فک و فامیلت رو اکثریت حساب کردی؟ همیشه پنجاه درصد مردم در انتخابات شرکت می کنند که با آمارهای اروپاییها تفاوتی نداره

    • بدون نام

      اصلاح طلب و اصولكرا فرقي نميكنه همشون همينند

    • بدون نام

      خدا رو شکر روحانی رئیس جمهور شد.اگه رئیسی بود میگفتند که برجام رو بهم زدی.

    • بدون نام

      مردم میدانندمشکل رئیس جمهورنیست، کسانی هم که به آقای روحانی رأی دادند، دراصل میخواستنداحمدی نژاد دیگرنیاید..

    • علی

      سلام، درود بر روحانی حداقل ضررش کمتره و ما به همین راضی هستیم،، بعدش هم مگه اینا چقدر سواد سیاسی دارن که با یک باد متزلزل میشن، جای تاسف داره واقعا...

    • بدون نام

      یادتونه چه دوری ورداشته بودین بهتر که روحانی اومد وااای که اگه جبهه مقابل رای آورده بود شماها چه زبونی که درنمیاوردینو چه زخم زبونا که نمیزدین

    • بدون نام

      هر بار بعد از هر انتخابات این پشیمانی وجود داره، فرقی هم نمیکنه در کدام جناح و طرفدار کی باشیم، کلا هر سال دریغ از پارسال هستیم

    • بدون نام

      رشید پور نیش خرگوشی اگر رای گیری شود در کل ایران دو هزار رای بیشتر نداری . .....

    • 66

      من به روحانی رای دادم اصلا پشیمون نیستم کی میخواست بیاد ریسی.....والا همین شبکه اجتماعیرو مدیون روحانی هستیم یک کم پشتسرمونو هم نگاه کنین

    • بدون نام

      مخالفان روحانی چرا اونقدر ساده اند که نمیخوان مفهوم بزرگتری که پشت پشیمانی از رای به روحانی هست را بفهمند؟ والا و بلا معنی پشیمونی از رای به روحانی این نیست که مردم با خودشون بگن کاش به رئیسی قالیباف جلیلی یا امثال اینا رای داده بودیم. بفهمید و اگر عاقل هستید و دلسوز این مملکت یه فکری بکنید.
      دیگه انتخاباتات برگزار بشه با این وضع کسی نمیره پای صندوق و این نتایج داخلی و خارجی واضحی داره.

    • بدون نام

      سلام هیچ فرقی نمیکرد ... ماشاهد بودیم ... دیدین بتونن فقط چند ماه قیمت یک کالا رو ثابت نگه دارن،چشم نخورن پرایدی که هیچ گونه ایمنی نداره ماشاالله شده بیستو چند میلیون این نحوه اداره کردن یک کشور بسیار بسیار،بسیار،بسیار،،،،،ثروتمنده وغنی ترین کشور دنیاست

    • بدون نام

      محسن افشاني:)))))

    • بدون نام

      خدا وکیلی موقع رای دادن که میشه همه به فکر خودشون هستند فکر چهار تا بدبخت رو نمیکنن که نون شب شو از کجا بیاره بخوره حالا که پای خودشون درمیونه همه پشیمون میشن

    • بهرنگ

      مردم از بین روحانی، استیو جابز و بیل گیتس به روحانی رای ندادن.!!!!
      اون کسی که‌ فکر می‌کنه تمام قدرت سیاسی و اقتصادی این کشور دست رییس‌جمهوره،
      بی‌سواده و بهتره نظرشو برای خودش نگهداره.!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج