جاباما
۷۰۳۶۴۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

کاهش قیمت تراشه‌های NAND

در ۱۸ ماه گذشته، شاهد بالا رفتن قیمت تراشه های NAND مورد استفاده در گوشی های هوشمند و تبلت، درایو های SSD، حافظه های رم، نوت بوک و... بوده ایم؛ اما شرکت هایی از جمله سامسونگ با افزایش فشار بر خطوط تولید خود و همچنین تاسیس کارخانه های جدید، تا حدودی بر اوضاع مسلط شده اند. گزارش های موسسه DRAMeXchange وابسته به TrendForce حاکی از تثبیت و حتی کاهش قیمت در این حوزه است.

وبسایت سخت افزار - امیرحسین آریایی: در ۱۸ ماه گذشته، شاهد بالا رفتن قیمت تراشه های NAND مورد استفاده در گوشی های هوشمند و تبلت، درایو های SSD، حافظه های رم، نوت بوک و... بوده ایم؛ اما شرکت هایی از جمله سامسونگ با افزایش فشار بر خطوط تولید خود و همچنین تاسیس کارخانه های جدید، تا حدودی بر اوضاع مسلط شده اند. گزارش های موسسه DRAMeXchange وابسته به TrendForce حاکی از تثبیت و حتی کاهش قیمت در این حوزه است.

کاهش قیمت تراشه‌های NAND

به گفته DRAMeXchange، تولید تراشه های پیشرفته و جدید مانند مدل های 9 لایه، تا پایان سال 2018 ممکن نبوده و عرضه آنها به سال 2019 موکول شده است. از سوی دیگر، در ماه های جاری ثبت سفارش های جدید با توجه به ظرفیت تولید مقداری کاهش داشته و دیگر خبری از کمبود این تراشه ها نخواهد بود. یکی از دلایل کاهش ثبت سفارش نیز ارائه محصولات جدید در تعداد کمتر است.

کاهش قیمت تراشه‌های NAND

این کاهش و ثبات قیمت تا نیمه دوم سال ۲۰۱۸ ادامه خواهد یافت اما همچنان این امکان وجود دارد که در ماه های پایانی سال ۲۰۱۸ و ابتدای سال ۲۰۱۹، همچنان شاهد افزایش قیمت این محصولات باشیم. در بخش عرضه، بعضی از تولیدکنندگان در نیمه اول سال جاری رشد تولید خود را در پاسخ به روند بازار کاهش داده اند. در حال حاضر محصولاتی از جمله SSD های با ظرفیت بالا، حافظه های رم و eMMC/UFS با کاهش و تثبیت قیمت مواجه هستند اما تضمینی برای تدام آن تا پایان نیمه دوم سال ۲۰۱۸ وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج