۷۰۳۷۲۱
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

سناتور آمریکا: ترامپ درصدد پاره کردن برجام است

یک سناتور ارشد آمریکایی با بیان اینکه باید رئیس‌جمهور سوریه را هدف قرار داد، گفت که واشنگتن نمی‌تواند سوریه را به روسیه و ایران تقویم کند.

خبرگزاری فارس: سناتور ارشد جمهوریخواه و عضو کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز، ابتدا از مواضع سیاست خارجی دونالد ترامپ در زمینه‌هایی چون داعش، کره شمالی، ایران و روسیه قدردانی کرد.

«لیندسی گراهام» این سناتور آمریکایی در بخش مربوط به ایران گفت: «او (ترامپ) در صدد پاره کردن توافق هسته‌ای ایران است، توافقی که آنرا وحشتناک می‌خواند و خواهان رسیدن به توافقی بهتر است».

از نظر او، دونالد ترامپ به طور کلی از زمان آغاز ریاست جمهوری در آمریکا مواضع خوبی در سیاست خارجی اتخاذ کرده است.

این قانونگذار آمریکایی با انتقاد از «حمله محدود» آمریکا به سوریه گفت: «آنچه که او چند روز قبل انجام داده، همه این دستاوردها را به خطر می‌اندازد و به نظر من، او باید موضع خود را در قبال (بشار) اسد در سوریه تغییر دهد».

وی ادامه داد: «اگر شما اسد باشید و بشنوید که رئیس‌جمهور (آمریکا) بگوید که من کاری می‌کنم که هزینه سنگینی بپردازید و "تو حیوان هستی" اما شاهد یک حمله نظامی باشید که به هیچ وجه زندگی شما را عوض نمی‌کند، در نتیجه صبح روز بعد از خواب بیدار شده و به سر کار برمی‌گردید. اگر شما روسیه و ایران باشید و ببینید که پنتاگون خطرپذیر نیست و تا سر حد مرگ از مقابله با روس‌ها نگرانی دارد، اینطور فکر می‌کنید که پنتاگون بدون هرگونه جنگی، خواهان تقدیم سوریه به ما (ایران و روسیه) است».

سناتور آمریکایی در ادامه خواسته خود درباره ترور کردن رئیس‌جمهور سوریه را تکرار کرد؛ اظهارنظری که وی پیش‌تر نیز آن را بیان کرده بود (جزئیات بیشتر).

وی گفت: «من (ترامپ را ) یک فرمانده کل قوایِ دچار تناقض می‌بینم. وقتی رونالد ریگان با موضوعی شبیه به این مواجه بود زمانی که (معمر) قذافی پنج تن از اعضای نیروی هوایی آمریکا را در باشگاه شبانه در برلین کشت، لیبی را بمباران کرد و تلاش کرد که قذافی را هدف قرار دهد و چند فرزند او را کشت؛ بعد از این حمله، قذافی به فردی متفاوت تبدیل شد. ما اینجا (در حمله به سوریه) یک فرصت واقعی را برای انجام کار درست از دست دادیم».

وی افزود: «ما نمی‌توانیم سوریه را به روس‌ها و ایرانی‌ها تحویل دهیم چرا که سوریه تبدیل به یک اردگاه نظامی برای ایرانی‌ها خواهد شد و شما هرگز نخواهید توانست به طور کامل داعش را نابود کنید مگر آنکه از ایرانی‌ها و اسد خلاص شوید».

سخنان جنگ‌طلبانه گراهام را می‌توان در کنار بسیاری از تحلیل‌های رسانه‌های غربی قرار داد که حمله ۲۵ فروردین آمریکا، فرانسه و انگلستان به سوریه را حمله‌ای کم‌اثر توصیف کرده‌اند که اثری بر واقعیات میدانی سوریه نخواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پاره کنی که معرکه اس ایول

    • بدون نام

      هر چه زودتر پاره کند بهتر زندگی ما شده برجام عمر ما هم تمام شد این برجام هیچ سودی به ما نداشت تو بازار کیج شدیم

    • بدون نام

      بفرمایید ترامپ .....پاره کند تا ته دلش خنک شود شاید آرام بگیرد هرچند برجام آش دهن سوزی هم نشد

    • رضا ط

      باشه این نشان اصالت نداشته ی امریکای بی صفته ،دقیقا مثل کسی که با علم چک بی محل میکشه درحقیقت داره اعتبار و شخصیت و همه چیز خودشو با پاره کردن امضاش پاره میکنه و در این صورت بزرگترین احمق دنیا کسی است که باز هم با این کشور بی اعتبار پیمان ببنده ، فقط گفته باشم اینجا یه عده ای دائم دارن تذکر میدن بهش که یه وقت بعد از برجام کار به جایی نرسه که بخواد همین کارو با خودش هم بکنه!! که پشیمونی فایده ای نداره !!

    • بدون نام

      پاره کن بابا ازاین بدتر میخواد مگه بشه اون توافق واسه برداشتن تحریمها بود ارزونی هم که نشد همه چی گرون شد پس بهتر که پاره بشه

    • بی خیال

      اینطوری که داریم می بینیم کشور آمریکا هم صاحب درست حسابی نداره که یک نفر مثلآ سناتورش اینطوری فکر میکند و تصمیم گیری میکند .اول اینکه برجام یک عهدنامه دوطرفه نیست که آمریکا یی ها هر موقع دلشان بخواهد زیرش رو بزنن. یک عهدنامه بین المللی و تصویب شده سازمان ملل متحد میباشد.
      دوم اینکه خود آمریکا یی ها داعش والنصره وسایر گروه های تکفیری را بوجود آورده و پشتیبانی کردند تا بهانه ای داشته باشند در امور کشور های دیگر دخالت کنند آمریکایی ها و متحدانشان در سوریه بخاطر اینکه سلاح شیمیایی استفاده شده است و دفاع از دمکراسی و غیره را دست آویزی قرار داده تا به دولت قانونی سوریه حمله کنند ولی هدف اصلی آنها حفظ و پشتیبانی از موجودیت کثیف اسرائیل غاصب هست اگر راست میگن چرا آنهمه انسان توسط دولت میانمار قتل عام شدند چرا هیچ گونه اقدامی توسط دولت آمریکا و متحدانشان انجام نگرفته است

    • ایرانی

      وحشی های آدم کش چه تحلیلهایی دارند...به درک که پاره کنید...این بگیروببندشما بابرجام چه تاجی برسرمازده....برجام بماندیانماند...عزتی است که برای می ماند،،مقاومت است...

    • جانی دلیر

      آفلاین ترپچه یاترامپ دروغگوچقدراحمق هست باباکم دروغگوبگودوم برجام راپاره کن تاما.......

    • بدون نام

      غلط کرده پاره کنه جراتش نداره

    • بدون نام

      مگر برجام،دستمال کاغذی است که ترامپ می خواهد آنرا پاره کند؟

    • بدون نام

      پاره کن ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج