۷۰۳۸۵
۱ نظر
۵۰۲۲
۱ نظر
۵۰۲۲
پ

سرانجام حیرت انگیز سریال دوست داشتنی

بالاخره انتظارها به پایان رسید و قسمت آخر سریال «بریکینگ بد» روی آنتن رفت و ۱۰.۳ میلیون نفر به تماشای آن نشستند و بدین ترتیب سریال رکورد تعداد بینندگان خودش در شبکه ای ام سی را شکست.

سرانجام حیرت انگیز سریال دوست داشتنی

روزنامه تماشا: بالاخره انتظارها به پایان رسید و قسمت آخر سریال «بریکینگ بد» روی آنتن رفت و 10.3 میلیون نفر به تماشای آن نشستند و بدین ترتیب سریال رکورد تعداد بینندگان خودش در شبکه ای ام سی را شکست. این در حالی است که در کمتر از 12 ساعت، بیش از 500 هزار بار این اپیزود به شکل غیرقانونی دانلود شده است.

سریال «بریکینگ بد» داستان والتر وایت، دبیر شیمی دبیرستانی است که متوجه می شود دچار سرطان ریه شده است. او برای تامین مخارج زندگی خانواده اش پس از مرگ خود به همراه یکی از شاگردان قدیمی اش به نام جسی پینک من دست به تولید شیشه می زند.
قسمت آخر سریال روز یکشنبه روی آنتن رفت، درست یک هفته پس از اینکه سریال برنده جایزه امی (اسکار تلویزیونی) بهترین سریال درام شد.

دو قسمت آخر سریال «بریکینگ بد» که اپیزودهای پانزدهم و شانزدهم فصل پنجم سریال بودند، هر کدام با در نظر گرفتن تبلیغات ۷۵ دقیقه زمان داشتند (اپیزودهای دیگر سریال ۴۵ دقیقه ای هستند.)

اپیزود آخر با عنوان «فلینا» به نسبت اپیزود یکی مانده به آخر ۳.۷ میلیون نفر بیشتر بیننده داشت. این در حالی است که اپیزود قبلی سریال با ۶.۶ میلیون نفر بیننده، پربیننده ترین قسمت سریال بود.

سریال «بریکینگ بد» بیننده اش را به دنیای مخوف تولید و عرضه ماده مخدر «شیشه» می برد، دنیایی که در آن والتر وایت در ظاهر بیگناه به یک سلطان بدل می شود.

این سریال به دلیل فیلمنامه های جذاب و خط داستانی غیرقابل پیش بینی اش، بازی های فوق العاده برایان کرنستن در نقش والتر وایت، آرون پال در نقشض جسی پینک من و آنا گان در نقش اسکایلر، همسر والتر و فیلمبرداری چشمنوازش به شهرت رسید.

با اینحال چیزی که بسیاری از بینندگان را با سریال همراه کرد، تبدیل شدن والتر وایت از یک مرد معمولی به هیولایی در اپیزودهای نهایی بود. در اپیزودهای ابتدایی سریال والتر وایت فقط یک معلم شیمی ۵۰ ساله بی پول است کهب رای خانواده اش و درمان خود وارد دنیای شیشه می شود اما دنیای تولید مواد مخدر در نهایت او را جذب خود می کند و ازت او یک مجرم بزرگ می سازد.

والتر در طول سریال موفق می شود به پول، هدف اولیه خود برسد و در جایی از داستان به سرمایه ای ۸۰ میلیون دلاری می رسد اما رسیدن به این پول به بهای از دست دادن تقریبی خانواده اش است و پایان سریال با رخ دادن چند تراژدی برای شخصیت های اصلی همراه است.

اپیزود نهایی «بریکینگ بد» برای شبکه ای ام سی یک رکورد است اما همچنان پربیننده ترین سریال این شبکه، «مردگان متحرک» است که پربیننده ترین قسمت آن ۱۲.۴ میلیون نفر بیننده داشته. با اینحال «بریکینگ بد» سه برابر سریال «Mad Men» که جوایز متعددی از امی و گلدن گلوب برده بیننده داشته است. پربیننده ترین اپیزود «Mad Men» حدود ۳.۵ میلیون نفر بیننده داشته.

با اینکه شبکه ای ام سی از آمار بینندگان قسمت آخر «بریکینگ بد» خیلی خوشحال است اما مطمئنا با دیدن آمار دانلود غیرقانونی این سریال هم عصبانی شده است.

قسمت آخر سریال حدود یکی دو ساعت پس از پخش روی سایت های غیرقانونی دانلود قرار گرفت و طبق آمار سایت «تورنت فریک» در کمتر از ۱۲ ساعت بیش از ۵۰۰ هزار بار دانلود شد.

این سریال بیش از هر کشوری در استرالیا دانلود شده است (۱۸ درصد کل دانلودها از این کشور بوده است) و بعد از آن آمریکا با ۱۴.۵ درصد، بریتانیا با ۹.۳ درصد، هند با ۵.۷ درصد و کانادا با ۵.۱ درصد قرار دارند.

دیگر کشورهای فهرست ۱۰ کشور اصلی دانلود غیرقانونی اپیزود «فلینا» کشورهای هلند، لهستان، فیلیپین، فرانسه و آفریقای جنوبی هستند.

از طرفی سریال در شبکه های اجتماعی نیز به یک موضوع بسیار داغ بدل شدو از این نظر نیز رکوردشکن بود. پیش وپس از پخش این اپیزود، در شبکه های مختلف اجتماعی، بسیاری از کاربران درباره این اپیزود صحبت کردند. این اپیزود سه برابر داغ ترین موضوع شبکه اجتماعی توئیتر یعنی بازی دو تیم فوتبال آمریکایی «نیو انگلند پاتریوتس» و «آتلانتا فالکنز» توئیت و نظر داشته است.

وینس گیلیگان، طراح سریال «بریکینگ بد» گفت: «اصلا باورم نمی شود با هر اپیزود بیننده های سریال بیشتر شده است. باور کردنی نیست. برخی از من پرسیده اند با این آمار و ارقام دلت نمی خواهد چند اپیزود دیگر هم بنویسی؟ برعکس، به نظرم بخت همراهم بودو بهترین زمان را برای پایان دادنس ریال انتخاب کردیم.»

با پایان قسمت آخر «بریکینگ بد» آهنگ «بی بی بلو» (Baby Blue) کار گروه «فد فینگرز» روی تیتراژ پایانی شنیده می شود. از زمان پخش این قسمت، آمار دانلود قانونی این اهنگ در سایت آی تیونز ۹۰۰۰ درصد رشد داشته است وآهنگ وارد ۲۰ آهنگ داغ این سایت شده است.

این در حالی است که این آهنگ در سال ۱۹۷۲ اجرا شده و تا پیش از این در یک هفته ۱۰۰۰ بار هم دانلود نشده بود اما از زمان پخش اپیزود آخر «بریکینگ بد» در کمتر از یک هفته بیش از ۵۰۰۰ بار دانلود شده است.
به نظر می رسد سریال «بریکینگ بد» با موفقیت و شکستن رکوردهای مختلفی به کار خود پایان داده است.

سریال «بریکینگ بد» تنها سریال تاریخ است که حدود 100 درصد نقدهای نوشته شده درباره آن مثبت است. در سریال «بریکینگ بد» (Breaking Bad) والتر وایت با ساختن ماده مخدر شیشه با خلوس 99 درصد به غول مواد مخدر بدل می شود. حالا این سریال محبوب شبکه ای ام سی وارد کتاب «رکوردهای جهانی گینس 2014» می شود، به این دلیل که تنها سریال تاریخ است که حداود 100 درصد نقدهای نوشته شده درباره آن مثبت است.

این سریال با عنوان «ارزشمندترین سریال» وارد کتاب رکوردهای گینس می شود چرا که در سایت متاکریتیک، از 100 امتیاز 99 امتیاز آورده است. تاکنون هیچ سریالی موفق نشده در سایت متاکریتیک به چنین امتیازی برسد. شبکه ای ام سی آمریکا، قیمت هر سی ثانیه از زمان آگهی های بازرگانی در میانه این سریال پرطرفدار را 400.000 دلار معادل 1.200.000.000 تومان (با دلار 3000 تومان) قیمت گذاری کرده بود. این قیمت گذاری قسمت آخر این سریال را در ردیف برنامه های بسیار پربیننده تلویزیون آمریکا، «امریکن آیدل» و سریال «خانواده مدرن» قرار داد و رکورد قیمت آگهی های بازرگانی خود این سریال در قسمت های قبلش را هم شکست. پخش سریال «بریکینگ بد» از سال 2008 در شبکه ای ام سی آمریکا آغاز شدو با پایان فصل پنجم آن در یکشنبه گذشته، پرونده آن بسته شد.

سریالی که منبع الهام زندانیان شد

یک بار چند زندانی در زندانی در کویینزلند در استرالیا دست به دامان شیوه های عجیب و غریب والتر وایت (با بازی برایان کرنستن) برای روشن کردن سیگارهای خود شدند. آنها برای روشن کردن سیگارهای خود از سیم های برق استفاده کردند و در نتیجه این کار چند صد دستگاه تلویزیون زندان را خراب کردند...!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ahmad

      با عرض سلام و ادب .از زحمات شما عزیزان سپاسگزارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج