جاباما
۷۰۳۸۵۳
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

ذوالنور: افشاگری خواهم کرد

مدت هاست، بحث سؤال از رئیس جمهور در مجلس مطرح است و با اینکه چندین سؤال درباره اوضاع اقتصادی از سوی نمایندگان در روزهای گذشته مطرح شده، به دلایلی این پرسش ها ناکام مانده و به طریقی از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج شده است.

تابناک: مدت هاست، بحث سؤال از رئیس جمهور در مجلس مطرح است و با اینکه چندین سؤال درباره اوضاع اقتصادی از سوی نمایندگان در روزهای گذشته مطرح شده، به دلایلی این پرسش ها ناکام مانده و به طریقی از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج شده است.

با این حال، برخی نمایندگان مجلس، بار دیگر با تجمیع سؤالات از رئیس جمهور، طرح دیگری را در مجلس مطرح کرده اند که گویا به مراحل نهایی خود نزدیک و این سؤال از طریق رئیس مجلس به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده است.

مجتبی ذوالنور در گفت وگو با تابناک در این باره اظهار داشت: در ماه های گذشته، برخی نمایندگان مجلس از جمله وقف چی، سؤالی از رئیس جمهور پرسیدند، ولی با تلاش دولت این سؤال از حد نصاب خارج شد؛ اما به تازگی یک پرسش دیگر مطرح شده که سیر آن تغییر کرده و اکنون مراحل آن در حال نهایی شدن است.

وی گفت: در همین خصوص نامه ای به رئیس جمهور نوشته شد تا نمایندگان خود را برای پاسخگویی در جلسه مشترک با امضاکنندگان سؤال بفرستند که متأسفانه ریاست جمهوری، از قانون تخطی کرده و نماینده خودش را معرفی نکرد. برای همین، گزارش عملکرد غیر قانونی دولت به رئیس مجلس توسط کمیسیون اقتصادی نوشته شده است.

این نماینده در ادامه افزود: اما در مرحله دیگر، پرسش دیگری مطرح شد که درباره قاچاق، بیکاری، رکود، بقای تحریم ها و افزایش نرخ ارز بود که در این خصوص هم دولت، یعنی وزرا، معاون پارلمانی معاونین رئیس جمهور، استاندارها و خیلی های دیگر کامل بسیج شدند و نمایندگان را تحت فشار قرار دادند و توانستند نامه سؤال از رئیس جمهور را از ۱۰۴ امضا به ۵۹ امضا برسانند و در واقع ۱۴ امضا از حد نصاب پایین تر بود و باعث شد که هزینه زیادی را برای نظام ایجاد کند.

این نماینده مجلس افزود: معلوم نیست روحانی از چه چیزی وحشت دارد و چرا می ترسد به مجلس بیاید و به سؤال نماینده ها پاسخ دهد! ایشان که ادعا دارند، تابع شفافیت هستند و از نقد استقبال می کند، معلوم نیست چرا از این قانون می ترسد! رئیس جمهور به چیزی که قانون تصریح کرده، با این میزان هزینه مانع انجام کار شده و همین باعث می شود، ما حرف وی را که می گوید ما از نقد استقبال می کنیم، قبول نکنیم.

وی گفت: ما شاهد تلاشی بودیم که این کار انجام نشود. البته هیأت رئیسه مجلس هم در این قضایا بی تأثیر نبود. من این موضوع را روزی منتشر خواهم کرد و خواهم گفت، چه لابی هایی رخ داد و چه شگردهایی به کار گرفته شد که رئیس جمهور به مجلس نیاید و به سؤالات نمایندگان پاسخ ندهد.

وی در ادامه یادآور شد: با این حال، من دوباره پنج سؤال را احیا کرده ام و بسیاری از کسانی که امضای خود را پس گرفته بودند، مجدد آن را امضا کردند و امضاهای جدید هم اضافه کردیم که این امضاها، دیگر امضاهای محکمی هستند و امروز با ۹۳ امضا در مجلس اعلام وصول شد و لاریجانی روی آن دستور داد و سؤال به کمیسیون ارجاع شد.

وقف چی نیز در این خصوص در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: دولت از قانون تخطی کرده و باید نماینده خود را به مجلس معرفی می کرد. به هر حال، کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیر این موضوع است و باید رئیس کمیسیون اقتصادی در این خصوص با ریاست جمهوری مکاتبه کند. نتیجه هر چه باشد به زودی مشخص خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیری

      ولمون کنید میخواستن موسسات بوجود نیارن دیگه وقتی به چیزی منتفی شده خب شده دیگه افشاگری میخوان بکنی باشه یکی هم به من بگه

    • بدون نام

      بشین سرجات....خودت نشان نده.....همتون میخاهید خودی نشان دهید..

    • جانباز

      الکی میگه حرف میزنه

    • بدون نام

      دارید چرت میگید یعنی تو میخواهی برای مردم کار کنی وحق آنها را بگیری؟ بخدا دارید دروغ میگید. بحث شما فقط بحث جناحی است ومیخواهی از رییس‌جمهور انتقام بگیری .ملت شما وامثال جنابعالی را خوب میشناسند.تو اگر دلت به حال ملت میسوخت در هشت سال دولت قبل این اعتراضات را میکردید که بیت المال را به یغما بردند ومملکت را ویران. ...ادعای فردین را درنیار.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج