۷۰۳۸۶۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

تماس تلفنی اردوغان و مرکل درباره سوریه

رئیس‌جمهور ترکیه و صدراعظم آلمان در تماس تلفنی ضمن تاکید بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه، احتمال دستیابی به راهکار سیاسی برای بحران این کشور را بررسی کردند.

خبرگزاری فارس: «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به صورت تلفنی درباره سوریه گفت‌وگو کردند.

منابعی در کاخ ریاست جمهوری ترکیه اعلام کردند اردوغان و مرکل در تماس تلفنی شامگاه دوشنبه، احتمال دستیابی به راهکار سیاسی در سوریه را بررسی کردند.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» این دو همچنین درباره حمله سه‌جانبه آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه سوریه به بهانه حمله شیمیایی ادعایی در دوما (واقع در غوطه شرقی دمشق) صحبت کردند.

رئیس‌جمهور ترکیه و صدراعظم آلمان در این تماس تلفنی بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه و برداشتن گام‌های قاطع جهت رسیدن به راهکار سیاسی برای پایان دادن به بحران ۷ ساله سوریه تاکید کردند.

بامداد شنبه (۲۵ فرودین) سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به بهانه ادعایی نابود کردن تأسیسات و توانمندی‌های شیمیایی دولت سوریه، ۱۰۳ فروند موشک به چند منطقه از این کشور شلیک کردند. به گفته وزارت دفاع روسیه، پدافند هوایی سوریه موفق شد ۷۱ فروند از این موشک‌ها را رهگیری و ساقط کند. همچنین گفته می‌شود که در این حمله هیچ شهروند یا نظامی سوری آسیب ندیده است جز سه نفر که در نتیجه انحراف یکی از موشک‌های شلیک شده بود.

تروریست‌ها در شامگاه شنبه (۱۸ فروردین) با گاز شیمیایی به غیرنظامیان در شهر دوما واقع در غوطه شرقی دمشق حمله کردند. در این حمله نزدیک به ۱۰۰ نفر کشته شده و صدها تن دیگر نیز مجروح شدند.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز شنبه هشدار داده بود گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شیمیایی، به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق حمله کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      جالبه که دولت های تجاوزگر ویغماگر بسیار متوهم و منادی صلح هستند ترکیه در پی تجاوزش به خاک عراق و سوریه با بهانه مبارزه با شاخه زیتون !!!ترکیه به دلیل انحراف افکار عمومی به دلیل کشت و کشتار در سوریه و تامین گروهک ضد دولتی سوریه به دنبال تامین امنیت مرز های خود از دست شبه نظامیان کرد هستش و به دلیل اینکه عضو ناتو هستش و به طمع پس گیری گولن از آمریکا مشغول اراجیف بافی و حمایت از حمله به سوریه هستش و جالبه که همین اردوغان ترک در اراجیف خود بیان کرده که حمله به سوریه نشان عزم قدرت های بزرگ با خط قرمزهایشان هست و هشداری نسبت به رهبران درگیر در بحران سیاسی سوریه می باشد خود ترکیه نصف ارتش خودش رو به بهانه همکاری با گولن شکنجه می کنه و اعدام نظامی ولی سوریه را ناقص حقوق بشری می داند!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج