۷۰۳۸۹۸
۱۹ نظر
۵۰۱۵
۱۹ نظر
۵۰۱۵
پ

تلاش‌ نامادری برای آزادی پسرخوانده متهم‌ به‌ قتل

زنی که برای نجات جان پسر شوهرش همه اموالش را به اولیای ‌دم مقتول داده است، از دادگاه خواست تا هرچه زودتر متهم جوان را آزاد کنند و فرزندش را به او بازگردانند.

روزنامه شرق: زنی که برای نجات جان پسر شوهرش همه اموالش را به اولیای ‌دم مقتول داده است، از دادگاه خواست تا هرچه زودتر متهم جوان را آزاد کنند و فرزندش را به او بازگردانند.

پسر جوان که در یک درگیری مرتکب قتل شده ‌بود، در سال ٨٩ بازداشت شد. او بعد از دستگیری به مأموران توضیح داد برای میانجیگری در دعوا شرکت کرده بود. متهم گفت: روز حادثه دیدم دوستم با فردی دعوا می‌کند. برای اینکه درگیری پایان یابد، وارد آن شدم و سعی کردم واسطه شوم اما مقتول فحش ناموسي داد و من هم نتوانستم خودم را کنترل کنم و با چاقو ضربه‌ای به او زدم. متهم گفت: من اصلا مقتول را نمی‌شناختم و نمی‌دانستم دعوا سر چیست و از سر عصبانیت به او ضربه زدم و قصدم این نبود که او را بکشم.

با پایان جلسه بازجویی کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده‌ شد. با توجه به اینکه اولیای‌ دم درخواست قصاص کرده‌ بودند، بعد از پایان دفاعیات متهم و سایر مدارک موجود در پرونده، حکم قصاص علیه متهم صادر شد. با گذشت چندین سال از این حادثه در نهایت اولیای ‌دم در قبال دریافت دیه رضایت دادند و اعلام کردند گذشت می‌کنند. روز گذشته جلسه رسیدگی به اتهام مرد جوان به لحاظ جنبه عمومی جرم در شعبه ٢ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. در ابتدای جلسه نماینده دادستان درخواست کرد با توجه به اینکه اخلال در نظم عمومی ایجاد شده‌ است، متهم به لحاظ جنبه عمومی جرم محاكمه شود. سپس متهم در جایگاه حاضر شد. او گفت: من اتهام قتل را قبول کردم و حالا هم آن را قبول دارم؛ از سال ٨٩ هم در زندان هستم و مجازات سنگینی را تحمل کردم و در نهایت نامادری‌ام بود که برایم رضایت گرفت و پول دیه را داد و حالا هم درخواست دارم من را آزاد کنید تا پیش او بروم. مرد جوان گفت: من و خواهران و برادرانم در کودکی مادرمان را از دست دادیم و پدرم دوباره ازدواج کرد.

نامادری‌ام آن‌قدر مهربان است که با ما مثل فرزندان خودش رفتار کرد و همیشه ما را دوست داشت و چیزی برای ما کم نگذاشت؛ او برای من مادر است و همیشه هم مادر صدایش می‌زنم؛ برای گرفتن رضایت هم مانند یک مادر خونی مدام دنبال رضایت بود و موفق شد رضایت بگیرد. سپس نامادری متهم به درخواست قضات در جایگاه حاضر شد؛ او گفت: وقتی خیلی جوان بودم ازدواج کردم و سه بچه به دنیا آوردم اما بعد شوهرم من را طلاق داد و بچه‌ها را با خودش برد. بعد از آن با مرد دیگری ازدواج کردم که چند فرزند داشت.

فرزندان او را مثل بچه‌های خودم دوست داشتم. آنها مادر نداشتند و من هم داغ ندیدن فرزندانم را داشتم بنابراین هرچه مهر مادری داشتم به آنها دادم و مانند بچه‌های خودم دوستشان دارم. در این مدت هم برای رضایت بارها مقابل خانه مقتول رفتم و در نهایت آنها قبول کردند که در قبال دریافت دیه گذشت کنند. این زن گفت: ما دنبال تهیه پول بودیم و شوهرم و دو پسر دیگر شبانه‌روز کار می‌کردند تا اینکه به آنها گفتند چاهی ریزش کرده و برای ترمیم چاه سر کار رفتند و قرار بود پول خوبی بگیرند. حین کار چاه دیگری در همان نزدیکی نشست کرد و گاز ناشی از چاه دوم باعث مرگ دو پسر و شوهرم شد.

صاحبکار شوهرم که ترمیم چاه را برعهده او گذاشته ‌بود، دیه شوهر و پسرانم را به من داد و من هم آن دیه را به اولیای‌ دم دادم تا این پسرم که حالا متهم است، آزاد شود؛ حالا هم در جایی در حاشیه تهران زندگی می‌کنم و هیچ‌کس را ندارم و با پول بسیار کمی که دیگران کمک می‌کنند، زندگی می‌کنم. درخواست دارم با توجه به شرایطی که من و دخترانم داریم، قضات پسرم را ببخشند؛ او تنها مرد خانواده‌ ماست و نیاز است پیش ما باشد و از ما مراقبت کند. با پایان گفته‌های متهم و نامادری‌اش هیئت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند و با توجه به ایامی که مرد جوان در بازداشت بود، رأی خود را صادر کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سالار

      آفرین به تو که واقعا زن زندگی هستی
      به امید روزی که جرم و جنایت ریشه کن بشه و شاهد بالای دار رفتن فرزندان این مرز و بوم نباشیم
      ان شاءالله

    • سیروس

      دست این مادر فذاکار درد نکنه که همچون فرزند خود ازش دفاع کرد امیدوارم که این جوان با دید عاقلانه به آغوش جامعه برگرده و بتونه برای این زن فداکار جبران زحمات کنه

    • ايران

      باسلام براي همه شما قضات محترم سلامتي كامل آرزو مندم .

    • آ

      امیدوارم این پسر برای خواهران ومادرش سرپرست خوبی باشد....

    • رضا82

      درود برشرف همچین شیرزنی که زندگی خود را داد تا پسرخوانده زنده بمونه این نمونه یه زن راستین ایرانیه

    • بدون نام

      بهشت زیرپای شماست مادرعزیز دلسوخته الهی خدا حفظتون کنه٫انشالله پسرتون هم هرچی زودترازادبشه وبرگرده به اغوش گرم وپرمحبتت...دمت گرم مادرمهربان...

    • بدون نام

      این اقاپسربایدخداراشاکرباشه به خاطرداشتن همچین گوهرگرانبهایی...مادرگرامی خدا اجرتون بده انشالله هم اقاپسرت به زودی زودازادبشه وبرگرده پیشت خداهم بیامرزه شوهروپسرمرحومتون را٫٫٫ والهی خدا لعنت کنه اون شوهرسابق تون روکه بچه هاتونو ازتون جداکرد....بهشت جاویدان جایگاهت وهمنشینی با بانوحضرت فاطمهٔ زهرا

    • بدون نام

      عجب! سرنوشت چه بازی هایی داره

    • منچهر

      به به. عجب شیرزنی به به.آفرین به این زن فداکار آفرین .انشالله پسرت بزودی آزاد میشه ما هم از آقای قاصی میخواهیم که به شما گذشت کنه

      پاسخ ها

      • راستگو

        مادر واقعی تو هستی نه مادر اهورا

    • بدون نام

      درود ب شرفت زن درود ب شرف زن ایرانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هزاران آفرین به همچون مادری

    • بدون نام

      خانم واقعی وارزشمندبه این میگن نه به
      امثال رز ومهتاب که دایم ماده گرگ می کنن
      دردش بخوره توسر زنهای ناجور.وبی خاصیت.
      .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه عزیز از گرگ نر و کفتار های خون خوار و وحشی میگن مغلطه نکن حداقل مرد باش درست نقل قول کن
        زن ها اکثرا مثل همین زن هستن ولی کثافتکاری های این مردان بیغرت هست که به ستوه میاره شون

      • توانا

        دقیقا .نظرت لایک طلایی داره.منم از طرز حرف زدن این دو اصلا خوشم نمیاد.زن باید عفت کلام داشته باشه ظرافت داشته باشه

    • اکبری

      احسن باید دستو پای چنین زنی را غرق بوسه کرد امیدوارم به حق پنج تن همینطور که مادری را در حق این بچه ها تمام کردید فرزندان خودت هر کجا که هستن موفقو سربلند و سلامت باشن من دست شما را میبوسم موفق باشید

    • بدون نام

      بیا احسان علیخانی سوژه ماعسلت جور شد

    • بدون نام

      به این میگن نامادری نه نامادری من

    • ali

      واقعا سرامد همه مادرا هستی نه نامادری ان سه تا بچه که با چکش دندوناشون خورد میکرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج