جاباما
۷۰۳۹۲۷
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

آقای روحانی شما طبق اصل ۱۲۱ بدهکار هستید!

مسعودرضابلادري در روزنامه قانون نوشت: بسیاری از نامزدهای احراز پست ریاست جمهوری در هنگامه تبلیغات انتخاباتی، آنچنان بر مشکلات و معضلات وقت کشور می تازند که چنین می پنداریم، روسای قبلی چقدر نابلد و سهل انگار از کنار مشکلات کشور عبوركردند؛ این در حالی است که همین اشخاص، پس از احراز پست ریاست جمهوری، به‌خصوص در دوره چهارساله دوم ماموریت خود، زیر بار مشکلات کشور، لحظات سنگین و نفس گیری را سپری می کنند.

مسعودرضابلادري در روزنامه قانون نوشت: بسیاری از نامزدهای احراز پست ریاست جمهوری در هنگامه تبلیغات انتخاباتی، آنچنان بر مشکلات و معضلات وقت کشور می تازند که چنین می پنداریم، روسای قبلی چقدر نابلد و سهل انگار از کنار مشکلات کشور عبوركردند؛ این در حالی است که همین اشخاص، پس از احراز پست ریاست جمهوری، به‌خصوص در دوره چهارساله دوم ماموریت خود، زیر بار مشکلات کشور، لحظات سنگین و نفس گیری را سپری می کنند.

به‌نظر می رسد روسای جمهور ادوار گذشته کشور از دردی مشترک رنج مي‌برند؛ دردی که هیچگاه هیچکدام ایشان موفق به بازگویی آن نشدند. دردی ناپیدا و ناگفته که تمام محاسبات و کلیدهای طراحی شده روی کاغذ را متلاشی می کند. روحانی نیز از این قاعده مستثنی نیست. کلید خوش تراش او نیز به قفل زنگ زده معضلات معیشتی ملت، فائق نیامد؛ او نیز چون احمدی نژاد و رييس‌دولت اصلاحات در چهارساله دوم، دوران بدی را پشت سر می گذارد. دورانی که باید کاسه و کوزه های زیادی بر سرش بشکند و دم نزند؛ دورانی را که بمثابه بلوغ سیاسی دومین شخصیت سیاسی کشور، می‌دانند.

ملت نیز که در این دوران بحرانی بيشتر به گذشته حسرت می‌خورند و بار فشارها را صبورانه به دوش می کشند، در نهایت ناامیدی فقط نظاره گر هستند. در این دوران اما حال برخی خوش است، اول روسا و هیات وزرای دولت‌هاي قبلی که روزگاری مورد تخطئه دولت فعلی و رای دهندگان بودند و اینک با مشکلات پیش آمده، خود را در فضای تطهیر از بی کفایت‌ها می پندارند و کیفور می‌شوند و دیگر حال و هوای دلالان بی تعهد و مفسدان اقتصادی که با بو کشیدن اوضاع بحرانی فقط به فکر چاپیدن بیت المال و سوء استفاده از تنگنای معیشتی مردم، به سود خود و رانت‌های وابسته هستند.

اگر چه لرزش‌های دست حسن روحانی در این ایام، نشان از تلاطمات روحی و فشارهای سهمگین بر او دارد ولي هنوز راهی پیش روست که می تواند او را به‌عنوان اولین مرد عرصه جمهور از سایرین، متمایز کند و آن اتکا بر نیروی معجزهگر ملت است. ریاست جمهوري باید بداند از امسال تا پایان وقت اداری دولت دوازدهم، بسیاری از معضلات کشور بر دوش دولت او بار می شود و چنانچه طریق روسای سابق را طی کند دگر بار در دایره سیاسی کشور، حرفش خریداری ندارد و تا سالیان سال باید منتظر بحرانی دیگر بماند تا تطهیر شود.بنابراین تنها راه عبور از این بحران، سخن صادقانه و بی واسطه با ملت است. شاید این روش مشکلاتی بر او و نزدیکانش بار کند ولي چنانچه بنا دارد اعتبارش نزد رای دهندگان، محفوظ بماند در این چند سال آخر بدون مراعات ملاحظات سیاسی، فقط با مردم حرف بزند.

اگر لازم شد اشتباهات خود را شجاعانه بپذیرد و در مقاطعی از ملت، عذرخواهی کند. اگر مردم راضی نشدند، راهكارهاي ديگر را در پيش گيرد زيرا او مطابق اصل ۱۲۲ قانون اساسی فقط بدهکار مردم است.

ابتدای کار دولت دوازدهم بسیاری از کارشناسان علوم سیاسی، معتقد بودند، موفقیت دولت، باعث رشد نظام می شود و شکست روحانی در هدایت دولت دوازدهم، نظام را نیز تحت الشعاع قرار خواهد داد. این حقیقتی انکار ناپذیر است که نمود آن‌را در صدای اعتراضات سال گذشته مردم به وضوح شنیدیم؛ بنابراین اشخاص و احزابی که از شرایط فعلی کشور قصد ماهیگیری دارند، بدانند! ابتدا باید رودخانه ای باشد که ماهی صید کرد.

شک نکنید که مردم ریشه بسیاری از مشکلات را فقط در دایره دولت رصد نمی‌کنند و چنانچه همه ارکان نظام و شهروندان، همدل نشوند و زیر سایه قانون اساسی و توجه به منویات رهبری، حرکت نکنند و در جهت رفع مشکلات کوشا نباشند، دیری نخواهد گذشت که کارمان به دست بیگانه خواهد افتاد و به‌غیر از شرمندگی نزد ملت و شهدا و امام شهدا، عایدی دیگری نخواهیم داشت.

آقای ريیس‌جمهور موافق اصل ۱۲۱ قانون اساسی با مردم‌تان صادقانه حرف بزنید و گزارش عملکرد دهید، هر چند عوارضی حاصل شود، مطمئن باشید ملت ایران صدای صادق را تميیز خواهند داد و دغدغه خادمین خود را بر می تابند و در این صورت است که نیازی به لابی و رایزنی با احزاب موافق و مخالف نخواهید داشت و سر بلند و مفتخر بر افق سیاسی کشور خواهید درخشید و تاریخ شما را به نیکی یاد خواهد كرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بام

      اقای روزنامه نگار راست میگی فقط به فکر چاپیدن کسی که میگه بیعقل وحاضر نیست قیمتهاراپایین بیاره وهمه چیش قفل شده هست تاجایی کهیادمهه تا3سال پیش کسی چیزیرابه دلار ارزربط نمیدادباحرف که اقتصاد ومشکلات بازنمیشه

    • بدون نام

      دولت اقای روحانی قشرکارمند ومخصوصا بازنشسته رابه نابودی وفلاکت انداخت من نمیدانم ایشان بعنوان رییس قوه مجریه وشخصی که باید حافظ رفاه ومعاش مردم باشد ازسفره های خالی قشرکارمندوکارگروبازنشسته وغیره واقعا بی خبراست یا توان برطرف کردن معضلات اقتصادی مردم راندارد اگرمیداند ومیتواند پس دیگرتاکی باید مردم صبورباشند وتحمل کنندواگرواقعانمیتواند شجاعانه کرسی را به شخص دیگری که توان برطرف کردن رادارد بسپارد اقای رییس جمهورامسال یکی ازبدترین سالهای فقروفلاکت برای مردم بوده به داد مردم برسید به داد کارمندوکارگروبازنشسته گانی که هر کدام چندجوان بیکارتوی خانه دارند برسید بخدا از دردشرم آرزوی مرگ داریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج