۷۰۴۰۷۳
۳۱ نظر
۵۰۱۱
۳۱ نظر
۵۰۱۱
پ

درخواست وزیر بهداشت از رئیس قوه قضائیه

وزیر بهداشت با اشاره به صحبت‌های نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، گفت: من در کلاس اول دبیرستان معلم خطی داشتم که اولین آموزش او به ما این بود که ۴۰ صفحه بنویسید «توانا بود هر که دانا بود» و هفته بعد هم به ما گفت «با ادب باش تا بزرگ شوی». اینجا مجلس شورای اسلامی است و من به عنوان وزیری که منتخب شما هستم می‌گویم اگر هم نیستی باید نشان دهی عصاره فضائل ملت هستی. مردم ارومیه شان‌شان بالاتر از این است که شما اینجا به وزیر تهمت بزنید. وی افزود:‌ من همین جا از رییس قوه قضاییه می‌خواهم به این تهمت‌ها رسیدگی کند.

خبرگزاری ایسنا: قاضی‌زاده هاشمی با حضور در مجلس در پاسخ به سوال نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه درباره اینکه چرا با وجود تولید صافی دیالیز در کشور مجوز واردات صادر می‌شود؟ اظهار کرد: مواد اولیه این صافی‌ها از خارج از کشور می‌آید و آنچه مهم است فایبرهایی است که در صافی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و سم را تصفیه می‌کند. کسی که کلیه‌اش از کار افتاده باید با استفاده از کلیه مصنوعی سموم را تصفیه کند. ما در این زمینه تولیدی نداریم و این همان سرهم کردن و صنعت مونتاژ است ولی ما آن را به عنوان تولید داخل قبول کردیم.

وی اضافه کرد:‌ در حال حاضر دو شرکت داخلی سه میلیون و ۶۰۰ هزار صافی را تولید می‌کنند در حالیکه مصرف ما در سال ۴.۵ میلیون عدد است. ضمن اینکه ۲۸ درصد بازار کشور دست بخش خصوصی و مابقی دست ماست.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حوزه دارو، تجهیزات و درمان تنش و التهابی وجود ندارد، یادآور شد: شعار امسال حمایت از تولید داخل است و کسی نباید از آن سوء استفاده کند و جنس کم کیفیت را به دو برابر قیمت بفروشد. ما که ثابت کرده‌ایم طرفدار حمایت از داخل هستیم و به همین خاطر انقلاب کردیم و چهل سال عمرمان را گذاشتیم اما تولید داخل در واقع تکمیل زنجیره تولید از مواد خام تا انتهاست که به معنی ثروت آفرینی و ارزآوری برای کشور است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در پنج سال گذشته ۲۰ میلیون صافی دیالیز مورد استفاده قرار گرفته در حالیکه کمتر از ۵۰۰ هزار عدد وارد شده، ‌اظهار کرد: من می‌توانم طبق قانون ۱۰ درصد از این نیاز را از خارج وارد کنم در حالیکه تا الان کمتر از سه درصد از خارج وارد شده است اما مشکل آنجاست که بخش خصوصی علاقه‌ای ندارد تولید داخل را با دو برابر قیمت بخرد و اگر بخواهیم این اجبار را ایجاد کنیم انحصار و ظلم به جیب مردم است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه تفاوت قیمت بهترین برند خارجی با تولید داخل ۲۵ میلیون دلار است، گفت:‌ این به این معناست که ما سالانه می‌توانیم دو تا سه هزار ماشین دیالیز وارد کشور کنیم البته به دنبال تشویق دو شرکت دیگر جهت تولید فایبر هستیم اما تا الان تولیدات داخل در این حوزه کیفیت برتر نداشته و از سال ۸۰ که تولید آن شروع شده هیچ بازاری پیدا نکرده است. ما می‌خواهیم به اسم حمایت از تولید داخل چیزی مثل ایران خودرو را در هر حوزه ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه مسیر طی شده از سوی وزارت بهداشت در این حوزه مسیر قانونی و درستی بوده، تصریح کرد: وقتی تولیدکننده حاضر نیست قیمت را پایین بیاورد ما هم با قیمت پایین و کیفیت بهتر همان کالا را وارد می‌کنیم.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به صحبت‌های نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، گفت: من در کلاس اول دبیرستان معلم خطی داشتم که اولین آموزش او به ما این بود که ۴۰ صفحه بنویسید «توانا بود هر که دانا بود» و هفته بعد هم به ما گفت «با ادب باش تا بزرگ شوی». اینجا مجلس شورای اسلامی است و من به عنوان وزیری که منتخب شما هستم می‌گویم اگر هم نیستی باید نشان دهی عصاره فضائل ملت هستی. مردم ارومیه شان‌شان بالاتر از این است که شما اینجا به وزیر تهمت بزنید.

وی افزود:‌ من همین جا از رییس قوه قضاییه می‌خواهم به این تهمت‌ها رسیدگی کند. این آقا دفعه اولش نیست این حرف‌ها را می‌زند. یا او راست می‌گوید و من حق ندارم وزیر باشم و جایم پشت میله‌های زندان است یا او دروغ می‌گوید و جایش پشت میله‌های زندان است.

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: رفتار ما باید اسلامی باشد، ما متدین و مسلمان هستیم و نباید هر حرفی که دهان‌مان باز می‌شود را مطرح کنیم. من و بقیه وزرا دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیریم، چطور رفتار کرده‌اید که همه رسانه‌ها جور دیگری می‌گویند. کسی باورش می‌شود من حقوق دانشگاه را می‌گیرم در حالیکه با یک عمل پیوند چشم نیم ساعته ۱۰ برابر این حقوق را در یک روز کسب می‌کنم اما آمده‌ام که برای کشورم کار کنم. من از خانواده شهدا خجالت می‌کشم که این حرف‌ها مطرح می‌شود.

وی اضافه کرد: شما (نماینده ارومیه) از عده‌ای افراد حداقل طلبکار دفاع می‌کنید که قیمت بالا و کیفیت پایین ارائه می‌کنند،‌ این نکبت است و نه نظارت و انتظار دارید من جواب ندهم. ما آمده‌ایم کار کنیم و خدمت کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: چرا از رهبری هزینه می‌کنید،‌ آیا رهبری از این نوع تولید داخل حمایت می‌کند؟ ایشان توی دهان کسی می‌زند که به اسم تولید داخل از آن موضوع سوء استفاده کند. ایشان در جمع اعضای جهاد دانشگاهی به من گفتند اگر به همه سخت می‌گیری به اینها بیشتر سخت بگیر چرا که باید بالاترین استاندارد دنیا را رعایت کنند.

وی ادامه داد: ما جیب مردم را خالی می‌کنیم و این معنایش حمایت از تولید داخل نیست. من اختیار دارم ۱۰ درصد مجوز واردات بدهم و اگر مجلس به صورت قانونی این حکم را پس گرفت طبق وظیفه به قانون عمل می‌کنم.

وزیر بهداشت در پایان اظهار کرد: حرف‌هایی که آقای قاضی‌پور می‌زند آیا غیر از این است که ما دزد هستیم، آن وقت اسم خومان را می‌گذاریم مسلمان.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      درود بر قاضی زاده هاشمی

    • بدون نام

      ...برای نیم ساعت عمل چشم 29 میلیون پول میگیری ؟ دزدی دیگه چطوره ؟!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        29 میلیون برای نیم ساعت عمل چشم؟
        چه عملی هست که نیم ساعته و اینهمه پول؟
        کمی مبالغه نشده احیانا؟

      • بدون نام

        عمل د طول یک روز راگفت اول بفهم نه مثل قاضی پور حرف بلقور کن!!؟؟

    • 001

      وزیر با با دفعایاتش نماینده را نابود کرد

    • 001

      وزیر با با دفعایاتش نماینده را نابود کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دفاعیه اش
        یا دفاعیه هایش

      • بدون نام

        اون نماینده که .. حقش بوده

    • حسام

      دمت گرم آقای وزیر خوب گفتی
      ماشین ایران خودرو باید بخری 60 میلیون بعد تصادف میکنی 600 میلیون باید خرج خودت بکنی .
      با این 60 میلیون تو اروپا یه ماشین روز دنیا با بهترین استاندارد ها میتونی بخری نه اینکه این جا ماشین میخری خود به خود آتیش میگیره ترمز میبره طرف میمیره بعد میگن یواش میرفت اتفاقی نمیوفتاد میتونست کنترل کنه

    • حسین

      رفته بودم لباس بخرم ترجیحا"تولید داخل قیمتها بیش لز دو برابر خارجی وکیفیت صفر فروشنده فقط می‌گفت آقا ایرانیه دیگه وتلویحا "تشویق بخرید برند خارجی ودایم جنس ایرانی را با‌خارجی مقایسه کردن چطور با این وضع حمایت از کالای ایرانی میسر است نمیدانم تولید کنندگآن سو‌استفاده نکنند

    • بدون نام

      درورد بر وزیر

    • بدون نام

      آقای وزیربهداشت خیلی مردی ازحرف نامردمی هادلگیرنباش شمابرای رضای خداکارمیکنی.اگریک وزیردلسوزتوی این مملکت وجودداره وزیربهداشته.سربلندباشی.

    • فرشاد

      من به عنوان یک آذری آقای قاضی پور رو اندازه سر یک سوزن قبول ندارم مایه شرمساریه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درکتون می کنیم
        .بقیه جاها هم خیلی تفاوتی نداره اوضاعشون
        هرچند استثنا همیشه هست

    • بدون نام

      احسنت یک نفر باید میزد تو دهن این انحصار گراها که الان دارند با سو استفاده از نام سال تولیدات بنجول خودشون رو به خورد مردم میدن
      الان اقای قاضی پور اگه کلیه اش از کار بیفته حاضره فیلتر بی کیفیت استفاده کنه یا بهترینها رو از دنیا سفارش میده
      مردم مگه موش ازمایشگاهی شرکتهای داخلین

    • ح

      درود به وزیر شجاع
      اگر با نماینده مردم ارومیه در زمانیکه به خانم ها هم توهین کرد برخورد مناسبی صورت میگرفت به این حد از وقاحت نمی رسید که بدون سند ومدرک و اطلاعات کافی به وزیر کارامدی مثل اقای دکتر تهمت بزند
      متاسفانه با لابیگری که در مجلس هست باید شاهد برخوردهای بدتر از این از سوی اقایان باشیم متاسفانه

    • بدون نام

      ثروت ساز ترین انسانهای روی کره زمین پزشکان ایران هستند. این یعنی تورم یعنی ارز را بهر قیمتی خریداری کردن یعنی نابود ی ‌قشر متوسط و پایین. امکان ندارد وزیر بهداشت کاری بکند که نفع خودش و همقطاران در آن نباشد. عملی که 30 میلیون است الان دولتی شده سه میلیون. همین عمل آزادش قبل از هاشمی 2 میلیون بود. هاشمی به مرگ ما را گرفته که به تب راضی باشیم. چرا در جامعه اسلامی اینقدر فاصله طبقاتی را زیاد کرده. چرا باید در جامعه اسلامی که وزیر نماینده آن است اینقدر ثروتمند باشد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرند نگو سطحی نگر بی خبر

    • بدون نام

      درود بر شرف دکتر هاشمی

    • ماهان حکیمی

      اقای قاضی پور نمیدونم چند ماه جبهه رفته تا قیامت از زمین وزمان طلبکاره اگه یک وزیر دلسوز باشه اقای هاشمی است سربلند باشی اقای وزیر

    • علی

      عشق منی دکتر جان
      زنده و پاینده باد دکتر هاشمی

    • بدون نام

      زنده باد حرف حق زدی

    • محمدعلی میرزائیان

      درود بر جناب اقای وزیر. مشکل کشور ما همان متملقین و بادمجان دور قاب چین ها هستند که منتظر رهبر صحبتی بکند و اینها بشوند کاسه از آش داغتر. تولید داخل به هر قیمتی خیانت به ما مردم است. حق همه ما برخورداری از بهترینها با قیمتی مناسب است. اجازه ندهید سلامت مردم به هر بهانه ای به بازی گرفته شود و یک بار هم که شده به فرمایش اقای وزیر عمل کنید و در محکمه ای صالح به گفته های دو طرف رسیدگی شود و نتیجه برای اطلاع عموم منتشر شود. نمیشود به هر اسمی معدود افرادی رو که برای این کشور خدمت میکنند دلسرد و ناامید کرد.

    • بدون نام

      اقای وزیر. ملت از شما راضی است. خدا هم راضی است

    • بدون نام

      حیف مردم ارومیه که ایشون نماینده شون هستن

    • بدون نام

      دیدی وزیر بهداشتمون چه طوفانی کرده

    • بدون نام

      قاضی پور چون تورک است و از استقلال آزربایجان دفاع میکند، پس هر حرفی بزند درست است و هیچ کسی حق اعتراض ندارد. این وزیر فارس باید محاکمه شوند

    • بدون نام

      عامل خاموش نابودی اقتصاد وزیر بهداشت است. قشری درست کرد که پول ایران را تبدیل به کاغذ پاره کرد. در بسیاری کشورها پزشکان با مردم عادی هیچ فرقی ندارند. از زمانی که هاشمی آمد یک سرماخوردگی ساده مساوی شد با یک ماه حقوق یک گارگر. اگر بچه کارگری دندانش درد گرفت پدرش بایدآنرا از با گازانبور بکشد. در کوبا فقیر یک دندان خراب نیست.

    • آرشیدا

      بمیرم واسه شما وزرای مظلوم که چه جوری بااین حقوق کم گذران زندگی میکنین الهی ما مردم کارگر حقوق بگیر نجومی به زمین گرم بخوریم که حق شما داره ضایع میشه

    • ایمان م

      هر چند اقای وزیر مواردی ریادی مثل حقوق های نجومی پزشکان عدم اجرای عدالت در پرداخت ها و حقوق هی کارکنان بهداشت و دارو هایی که با اسم محصولات خارجی به فروش میرسن در حالی که همه انها در کارخانجات دارویی ایران تولید میشود مثل کپسول های لاغری و یا مکمل های ورزشی و گرانی خدمات بهداشتی مثل تزریقات را توضیح دهند. در رابطه با مسعله تولید داخل درست گفتن. تولید داخل یعنی تمام مواد اولیه لازم در داخل تولید شود نه اینکه مواد اولیه ارزان از خارج تهیه کنیم و پس از مونتاژ به اسم کالای ایرانی ده برابر قیمت جنس خارجی بفروشیم.

    • بدون نام

      درود بر جناب هاشمی از معدود وزرای درستکار در دولت فعلی و تمام دولتهای قبلی

      درآمدش و شغلش هم نوش جانش
      بقیه که معترضن، درسشونو می خوندن یا الان بفرستن بچه هاشون پزشک بشن .... نه دکتر قلابی با سهمیه و این چیزا
      پزشک واقعی بشن!
      با غر زدن به وزیر درست کردار فقط ثابت می کنید که چرا اوضاعمون روز به روز بدتر میشه
      چون بقیه ی وزرا در دولتهای دیگه و این دولت رو هم دیدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج