جاباما
۷۰۴۱۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

پنانگ؛ مروارید شرق

ایالت پنانگ، یکی از زیباترین ایالت های مالزی و به نام «مروارید شرق» مشهور است. پنانگ شهری ساحلی با شن های طلایی و دریای تمیز و فیروزه ای است. جزیره فوق العاده آن با یک نوار باریک به طول سه کیلومتر که به پل پنانگ مشهور است، متصل است.

پنانگ؛ مروارید شرق





برترین ها: ایالت پنانگ، یکی از زیباترین ایالت های مالزی و به نام «مروارید شرق» مشهور است. پنانگ شهری ساحلی با شن های طلایی و دریای تمیز و فیروزه ای است. جزیره فوق العاده آن با یک نوار باریک به طول سه کیلومتر که به پل پنانگ مشهور است، متصل است. پنانگ نمایی کاملا متفاوت از زیبایی های طبیعت را نشان می دهد.

این شهر طبیعت بسیار زیبایی دارد و در شمال غربی شبه جزیره مالزی واقع شده است. دولت در این شهر و آب هایش جزیره ای به مساحت 285 کیلومتر مربع ساخته است که زیبایی چشمگیری دارد. مناظر و دیدنی های پنانگ زیاد هستند. برای آشنایی با همه بخش ها و دیدنی های منحصربه فرد پنانگ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشد.

اطلاعات گردشگری

مسافران برای رفتن به پنانگ مشکل حمل و نقل نخواهند داشت: همه انواع وسایل نقلیه برای رسیدن در این شهر وجود دارد. از خطوط هوایی داخلی گرفته است تا خطوط هوایی بین المللی که از این شهر به طور مستقیم به بانکوک، سنگاپور و چین پرواز دارد. همه این پروازها نیز با خط هوایی مالزی انجام می شوند.

گردشگران همچنین می توانند زمینی نیز به پنانگ سفر کنند. حتی قایق نیز به طور 24 ساعته در دسترس است. مسیر دیگر مسافرت از کوالالامپور به این شهر زیبای ساحلی، اتوبوس است و حدود 6 ساعت طول می کشد. می توان قایق های همیشه آماده آنجا را نیز برای رفتن به جزیره کرایه کرد. برای مسافت های داخل شهری نیز تاکسی و اتوبوس وجود دارند. حتی می توان موتورهای سه چرخه را نیز برای گردش در داخل شهر کرایه کرد.

جاذبه های گردشگری

Batu Ferringhi

باتو فرنقی، در پنانگ قرار دارد و یکی از بهترین سواحل جنوب آسیاست. این ساحل را پیشرفته ترین و مجهزترین ساحل مالزی می دانند. باتو فرنقی به غیر از ساحل منحصر به فرد و طبیعت زیبا، موارد دیگری نیز برای جذب گردشگر دارد. از جمله مکان هایی که در ساحل باتو فرنقی ارزش دیدن دارند شامل موارد زیر هستند:

پنانگ؛ مروارید شرق

پارک پروانه ها: این پارک در واقع موزه ای از انواع مختلف پروانه ها است که آزادنه در آنجا زندگی می کنند. در این پارک همه اطلاعات لازم در مورد پروانه ها، نحوه زندگی آنها، پرورش، تغذیه و طول مدت حیات آنها در اختیار بازدیدکننده ها قرار می گیرد. در پارک پروانه ها بیش از ۴ هزار پروانه در ۱۲۰ نوع و گونه مختلف زندگی می کنند.

علاوه بر پروانه ها، این پارک شامل انواع دیگر حشرات همچون آخوندک ارکیده (شبیه گل ارکیده هستند) و آخوندک برگ مرده که شبیه برگ های خشک شده و مرده هستند، نیز وجود دارند.

فانوس دریایی موکا: در شمال غربی شبه جزیره پنانگ قرار دارد. این فانوس دریایی همچنان فعالیت دارد و به هدایت کشتی های آن منطقه می پردازد. دسترسی به این فانوس برای گردشگرها چندان آسان نیست. البته راه هایی همچون استفاده از قایق وجود دارند. همچنین می توان با پای پیاده از طریق صخره های موجود به آنجا رفت.

موزه اسباب بازی: نیز در فهرست جاذبه های پنانگ قرار دارد. این موزه در مقابل هتل ارکیده قرار دارد و گفته می شود بزرگ ترین موزه اسباب بازی در آسیا است. در ضمن، نخستین موزه اسباب بازی در آسیا نیز هست.

مزرعه میوه های گرمسیری: گفته می شود بیش از ۲۰۰ نوع میوه گرمسیری مختلف در آن کشت می شود. این مزرعه در مساحتی بیش از ۲۵ هکتار گسترده شده است.

معبد Kek Lok Si

معبد Kek Lok Si معماری زیبایی دارد. Kek Lok Si، مکانی بسیار مقدس و روحانی برای بودایی های سراسر دنیاست. بودایی های پنانگ ترجیح می دهند برای عبادت و بازیافتن آرامش درون خود به این معبد بروند. این مکان علاوه بر عبادتگاه و مقدس بودن، جاذبه گردشگری بسیار زیبا و بهترین مکان برای بازیابی آرامش است.

پنانگ؛ مروارید شرق

طراحی معبد آمیزه ای از طراحی های معماری سنتی و مدرن است. جذاب ترین بخش معماری آن پاگوداست. پاگودا به ساختمان های بلندی اطلاق می شود که به سبک معماری چینی و ژاپنی ساخته شده است. این معبد نیز نسبت به دیگر معابد آسیا، ارتفاع زیادی دارد. به طوری که از همه جای شهر پنانگ به خوبی دیده می شود. ارتفاع معبد Kek Lok Si به اندازه یک ساختمان هفت طبقه است.

ساخت این معبد یا بتکده در سال ۱۹۳۰ میلادی تکمیل شد و در حال حاضر عبادتگاه بیش از ۱۰ هزار بودایی است. پایین ساختمان معبد به سبک خانه های هشت ضلعی چینی ساخته شده است. در طبقه های بالاتر، سبک آن به تایلندی و تاج آن به طراحی برمه تغییر می کند. در واقع باید گفت معماری این ساختمان و بنای زیبا، تلفیقی از فرهنگ های مختلف است.

• مجسمه Kuan Yin

مجسمه کوآن کین جدا از مجسمه و بت بودن مشخصه های جالبی دارد که نظر هر بیننده را به خود جلب می کند. طول این مجسمه ۳۰.۲ متر و در بالای معبد قرار گرفته است. گفته می شود مجسمه کوآن کین، تمثال خدای رحمت بودایی هاست و از برنز ساخته شده است. خدای رحمت به زبان محلی معنی Avalokitesvara دارد. این مجسمه برنزی در طول شب نمای بسیار زیبایی دارد. سال ۲۰۰۲ میلادی ساخت این مجسمه پایان یافته است. این مجسمه یکی از دلایل اصلی بازدید از معبد Kek Lok Si است. مجسمه کوآن کین یا همان خدای رحمت، نمای زیباتری به معبد بخشیده است.

پنانگ؛ مروارید شرق

معبد Khoo Kongsi

معماری ساختمان Khoo Kongsi از همه این بناها متفاوت است. این بنا به گونه ای است که ما را یاد خانه ها و معماری چینی می اندازد. در واقع این بنا را چینی ها ساخته اند و یادآور حضور فرهنگ چینی در تعامل با فرهنگ مالایی است.

هنگام تماشای این معبد به راحتی می توان سنت چینی را با همه وجود حس کرد. Kongsi به معنای قبیله و خانواده است. خانه قبیله ای Khoo Kongsi توسط یکی از خانواده های روستای Sin Kang ساخته شده است. به این ترتیب، باید بدانید این معبد را یک چینی با سبک معماری و فرهنگ خود ساخته است و به هیچ وجه دور از انتظار نیست که با دیگر سازه های شهر پنانگ فرق داشته باشد.

پنانگ؛ مروارید شرق

معماری این خانه قبیله ای بسیار زیباست. یک بنای چینی که سه بخش مجزا دارد و دو طبقه است. در جلوی معبد، یک ایوان کوچک وجود دارد که محلی برای عبادت بودایی هاست و آن را نمازخانه نامیده اند. در سمت چپ این بنای تاریخی، یک آشپرخانه کوچک قرار دارد که در وعده های مختلف غذا سرو می کرد. اما در حال حاضر، این آشپزخانه به یک ساندویچ فروشی تبدیل شده است. بخش سوم این معبد، موزه ای است که در طبقه همکف قرار دارد.

داخل معبد مملو از مجسمه های مختلف است. این مجسمه ها شامل همه خدایان بودایی از الهه رحمت گرفته تا خدای طب و الهه دریا می شود. داخل معبد به قدری زیبا تزئین شده است که مدت ها گردشگر را بدون خستگی مبهوت خود می کند. صحن معبد بسیار بزرگ و برای اپرا و نمایش های موزیکال چینی طراحی و ساخته شده است.

پنانگ هیل

پنانگ هیل، یکی از جاذبه های اصلی کشور مالزی است. محلی که این گردشگاه زیبا در آن واقع شده، تپه ای بلند است که با کوه های اطرافش احاطه شده است. پیاده صعود کردن این تپه بسیار آسان است و حس خستگی به گردشگر نمی دهد. در ضمن، هوای خوبی نیز دارد و در همه فصول سال می توان از آنجا بازدید کرد.

تپه پنانگ در فاصله ۶ کیلومتری از دهکده جورج در پنانگ قرار دارد. این منطقه از مرکز شهر پنانگ بسیار دور است. برای رسیدن به این تپه باید به سمت شمال پنانگ حرکت کنید و زیباترین مناظر تپه در قسمت غربی آن واقع شده اند. این تپه ۸۳۳ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد.

پنانگ؛ مروارید شرق

سرتاسر این تپه با سبزه ها و گیاهان مختلف و درخت های کوتاه پوشیده شده است. قسمت های بالایی تپه بسیار پر گیاه است و حالت جنگلی به خود گرفته است و قسمت های دامنه آن مملو از درختان های بلوط است. ارکیده ارغوانی پنانگ و دیگر گونه ها از جمله گیاهان این تپه ها هستند.

به غیر از درختان نادری که در این تپه وجود دارند، جانورانی همچون میمون، سنجاب و ... نیز در این تپه های سرسبز زندگی می کنند. پرندگان فراوانی نیز در آسمان آنجا پرواز می کنند. از جمله آنها می توان به یکصد گونه مختلف پرندگان اشاره کرد.

معبد Chayamangkalram

این معبد یکی از پربازدیدترین معابد کشور مالزی است. این معبد سیامی برای مجسمه خوابیده بودای خود مشهور است.

معبد Chayamangkalram، یکی از جاذبه های شهر پنانگ کشور مالزی است و سالانه افراد زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می کند. از جمله دیدنی های این معبد، مجسمه بزرگ خدای رحمت است که به صورت خوابیده در این بنا قرار دارد. این مجسمه از جمله بزرگ ترین مجسمه های خدایان بودایی در جهان است.

شاید جالب باشد بدانید مجسمه های خداهای بودایی در ۴ حالت مختلف ساخته می شوند. این جهار حالت شامل، حالت ایستاده، نشسته، خوابیده و راه رفتن است. حالت خوابیده این مجسمه ها یادآور لحظه مرگ بودای بزرگ را نمایش می دهد و نماد صلح است.

پنانگ؛ مروارید شرق

جاذبه اصلی معبد، همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم مجسمه بزرگ بودا با ارتفاع حدود ۵۵ متر است. این مجسمه الهه رحمت را در حالت خوابیده نشان می دهد. در چهره خندان این مجسمه آرامش و صلح را به خوبی می توان درک کرد.

داخل این معبد با ورقه های طلایی تزئین شده است. دیوارهای آن نیز با مجسمه ها و نقاشی هایی از بودا طراحی شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج