۷۰۴۲۸۲
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

علت محدودیت و ممنوعیت واردات ۶۳ کالا به عراق

درپی اعلام محدودیت و ممنوعیت خرید ۶۳ کالای ایرانی از سوی عراقی‌ها، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق جزئیات و علت این موضوع را تشریح کرد.

خبرگزاری ایسنا: درپی اعلام محدودیت و ممنوعیت خرید ۶۳ کالای ایرانی از سوی عراقی‌ها، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق جزئیات و علت این موضوع را تشریح کرد.

یحیی آل‌اسحاق - رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران درباره اعلام سازمان توسعه تجارت مبنی بر اینکه عراق در سال جاری قرار است برای ۶۳ قلم کالای ایرانی افزایش تعرفه یا ممنوعیت وارداتی لحاظ کند، گفت: موضوع ممنوعیت واردات ۶۳ کالا نیست، بلکه موضوع از این قرار است که عراق قبلا استانداردهای کالاهای ایران را قبول نداشت و برخی موسسات استاندارد بودند که صادرکنندگان ایرانی باید کالاهای خود را در اختیار این موسسات قرار می‌دادند تا استاندارد آنها تایید شود.

وی افزود: در این راستا طبق توافق‌نامه‌ای که بین موسسه استاندارد ایران و موسسه استاندارد عراق انجام شده است، چنانچه استاندارد کالاهای ایرانی توسط موسسه استاندارد ایران تایید شود، دیگر نیازی به تایید موسسات دیگر نیست. در این راستا استاندارد بسیاری از کالاها تایید شده و تنها ۶۳ کالا باقی مانده است که استاندارد این ۶۳ کالا نیز در حال مذاکره است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه لیست ۶۳ کالای مذکور باید از موسسه استاندارد گرفته شود، گفت: با این شرایط صادرات کالا از ایران به عراق آسان‌تر شده نه اینکه سخت‌تر شده باشد، زیرا قبلا استاندارد کالاهای ایرانی را باید موسسه استاندارد فرانسه و ... تعیین می‌کردند.

افزایش تعرفه از سوی عراق برای حمایت از تولیدشان است

آل اسحاق در ادامه در مورد افزایش تعرفه واردات کالا از ایران توسط عراق نیز توضیح داد: بحث افزایش تعرفه خیلی مستند نیست. طرف عراقی تعرفه برخی از اقلام مانند سیمان را به دلیل اینکه می‌خواهند تولید داخلی داشته باشند، بالا می‌برند. از طرف دیگر برای برخی کالاها مانند سبزیجات و میوه‌جات در فصل‌هایی که خودشان تولید دارند، محدودیت زمانی قائل می‌شوند و این طور نیست که تعرفه‌ها را بالا یا پایین می‌آورند.

وی با تاکید بر اینکه مسائل بین ایران و عراق همواره در حال بحث، بررسی و مذاکره است، گفت: مشکلات بین ایران و عراق با توجه به شرایط دو کشور دائما در حال مذاکره و حل و فصل است. ما مشکلاتی در گمرک، اقلیم، بانک و ... داشتیم که در حال برطرف شدن هستند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار کرد: در این راستا عصر امروز جلسه‌ای در دفتر رییس سازمان توسعه تجارت برای بررسی موارد مذکور تشکیل خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عراقم هم جنس های ماراقبول نداره روش نمیشه بگه نمیخوام ازایران بخرم وازمصر میخرد ماتابه کی به خودمان دروغ بابدبگیم طرف ازما خرید نمیکنه فوری ال اسحاق که باید مدافع اجناس ایرانی باشه به دروغ میگه چون استاندارد نبود نخریدن قبلا لبنیات هم استاندارد نداشت چرا بخاطر سیاسی کاری اجناس ایرانی را بر سئوال میبرید

    • بدون نام

      هی میخام هیچی نگم نمیشه

    • بدون نام

      اینم از عراقه برادرتون...

    • بدون نام

      برین بمیرین

    • بدون نام

      به عراق که همه چیز مجانی میدن دیگه حرفشون چیه؟؟!!

    • م

      بفرما اینم از عراق زبونش دراز شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج