جاباما
۷۰۴۶۴۱
۶ نظر
۵۰۱۱
۶ نظر
۵۰۱۱
پ

۱۲ میلیاردری که یک شبه، ره صد ساله را پیمودند

کسب درآمد میلیارد دلاری حتی برای شهروندان آمریکایی هم مثل رویا می‌ماند و این‌طور به‌نظر می‌رسد که یک نفر باید تمام طول عمر خود را به سخت‌کوشی سپری کند، بلکه بتواند به چنین ثروتی دست پیدا کند.

وب سایت روزیاتو - فروغ بیداری : کسب درآمد میلیارد دلاری حتی برای شهروندان آمریکایی هم مثل رویا می‌ماند و این‌طور به‌نظر می‌رسد که یک نفر باید تمام طول عمر خود را به سخت‌کوشی سپری کند، بلکه بتواند به چنین ثروتی دست پیدا کند.

اما باید بگوییم که به‌هیچ عنوان این‌طور نیست و برخی از ثروتمندان جهان ثابت کرده‌اند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین تلاش می‌توان یک شبه ره صد ساله را پیمود.

کسانی که ره صدساله را پیموده‌اند، نه از ثروت و سرمایه پدر استفاده کرده‌اند نه به سرقت از اموال عمومی و پول‌های مردم اقدام کرده‌اند. آنها با ذهن برتر خود، زیرکی و هوشیاری در دنیای تکنولوژی کاری کرده‌اند کارستان که نه تنها برای خودشان ثروت هنگفتی به دنبال داشته، بلکه برای دیگر مردم جهان هم امکاناتی جدید و جالب فراهم شده است.

اگر کنجکاو هستید تا بیشتر با این افراد موفق و ثروتمند آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم تا انتها با روزیاتو همراه باشید. در میان مشاغلی که این اشخاص راه‌اندازی کرده‌اند می‌تواند به کسب‌وکارهای اینترنتی، خرید و فروش آنلاین یا بنیان‌گذاری شبکه‌های اجتماعی محبوب عموم کاربران جهان اشاره کرد.

۱- اداردو ساورین - یک سال

۱۲ میلیاردری که یک شبه، ره صد ساله را پیمودند

داستان حماسه‌ی اداردو ساورین از همکاری در بنیان‌گذاری شبکه‌اجتماعی فیس‌بوک به همراه مارک زاکربرگ در سال ۲۰۰۴ میلادی تا کنار گذاشته شدنش از شرکت حدود یک سال پس از این رویداد را می‌توانید در فیلم «شبکه اجتماعی» مشاهده کنید.

ساورین علیرغم اینکه برای فیس‌بوک کمتر از یک سال کار کرد، سهم کوچکی از این شرکت را دریافت کرد که در سال ۲۰۱۰ میلادی معادل ۱ میلیارد دلار بود. در حال حاضر، ثروت این فرد بیش از ۹ میلیارد دلار آمریکا اعلام شده است.

2-ایوان اشپیگل و بابی مورفی - ۳ سال

۱۲ میلیاردری که یک شبه، ره صد ساله را پیمودند

ایوان اشپیگل و بابی مورفی بنیان‌گذاران اسنپ‌چت در سال ۲۰۱۱ میلادی هستند. ایده آنها به‌اشتراک‌گذاری عکس‌هایی است که پس از مدت زمان معینی به صورت خودکار پاک می‌شوند.

در سال ۲۰۱۴ میلادی، ارزش سهام آنها سبب شد تا دارایی خالصشان به بیش از یک میلیارد دلار برسد و در حال حاضر نامشان را می‌توان در فهرست ۲۰ میلیاردر برتر سایت فوربس مشاهده کرد.

شان پارکر - ۱٫۵ سال

۱۲ میلیاردری که یک شبه، ره صد ساله را پیمودند

شان پارکر بنیانگذار سایت اشتراک فایل نپستر و اولین مدیر سایت فیسبوک است که همین امر سبب شد تا درآمد میلیون دلاری کسب کند.

پارکر در همان ابتدای فعالیت شبکه اجتماعی فیس‌بوک در سال ۲۰۰۴ میلادی، بیش از یک سال آنجا خدمت کرد و در سال ۲۰۰۶ میلادی از آنجا استعفا داد. اما حدود ۷۰ میلیون سهام فیس‌بوک را دارد. پارکر حدود ۳٫۵ سهم را در سال ۲۰۱۲ فروخت و به واسطه آن به کلوب میلیاردرهای جهان پیوست.

پیر امیدیار - ۳ سال

۱۲ میلیاردری که یک شبه، ره صد ساله را پیمودند

پیر امیدیار eBay.com را در سال ۱۹۹۵ در سن ۲۸ سالگی راه‌اندازی کرد. نخستین محصولی که این سایت فروخت، لیزر شکسته و دست‌دوم بود. سه سال بعد، ارزش سهام این کمپانی ۱۸ دلار شد. در عرض سه ماه، ارزش سهام به ۳۰۰ دلار رسید و در نتیجه امیدیار به یکی از میلیاردرهای دنیا تبدیل شد.

جف بیزوس - ۶ سال

۱۲ میلیاردری که یک شبه، ره صد ساله را پیمودند

در سال ۱۹۹۳ میلادی، جف بیزوس، سرمایه‌گذار آمریکایی فروشگاه آنلاین کتاب مسووم به آمازون را راه‌اندازی کرد. ۶ سال بعد در سال ۱۹۹۹ نام او در فهرست میلیاردهای جهان با احتمال سرمایه ۱۰ میلیارد دلاری جای گرفت.

بهای خالص ثروت بنیانگذار آمازون در اواسط دهه ۲ هزار میلادی بالغ بر یکصد میلیارد دلار اعلام شد که نه تنها او را به یکی از ثروتمندترین مردان جهان، بلکه ثروتمندترین شخص در تاریخ تبدیل کرد.

جی اس.واکر - ۱ سال

۱۲ میلیاردری که یک شبه، ره صد ساله را پیمودند

جی اس.واکر خیلی سریع مسیر ثروتمند شدن را طی کرد - او در سال ۱۹۹۸ میلادی یعنی یک سال پس از راه‌اندازی شرکت Priceline.com توانست به کلوب میلیاردرهای جهان ملحق شود.

وی در اکتبر سال ۲۰۰۰ این شرکت را ترک کرد و سهامش را نیز با قیمت ۴۲۶ میلیون دلار فروخت.

مارک زاکربرگ - ۴ سال

۱۲ میلیاردری که یک شبه، ره صد ساله را پیمودند

بنیان‌گذار فیس‌بوک، مارک زاکربرگ برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ میلادی وارد لیست میلیاردرهای جهانی فوربس شد. در حال حاضر، سرمایه زاکربرگ حدود ۶۰ میلیارد دلار برآورد و اعلام شده است.

جری یانگ و دیوید فیلو - ۴ سال

۱۲ میلیاردری که یک شبه، ره صد ساله را پیمودند

دیوید فیلو و جری یانک، موسسین یاهو در سال ۱۹۹۴ میلادی هستند. آنها دو سال بعد شرکت خود را عمومی کردند و در سال ۱۹۹۸ میلادی، این پیشگام موتورهای جست‌وجو رسما میلیاردر شد.

اریک لفکوفسکی، اندرو میسون و برد کیول - ۳ سال

۱۲ میلیاردری که یک شبه، ره صد ساله را پیمودند

این سه نفر بنیانگذار Groupon هستند و سرمایه‌شان در سال ۲۰۱۱ زمانی که شرکتشان جهانی شد به یکبار افزایش یافت و سبب شد تا اریک لفکوفسکی، اندرو میسون و برد کیول در عرض سه سال (از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱) میلیاردر شوند.

مارک کیوبن - ۴ سال

۱۲ میلیاردری که یک شبه، ره صد ساله را پیمودند

مارک کیوبن یکی از مشهورترین میلیاردرهای آمریکاست. این ستاره Shark Tank در سال ۱۹۹۹ میلادی میلیاردر شد، زمانی که یاهو کمپانی رادیوی اینترنتی او موسوم به Broadcast.com را خریداری کرد؛ یعنی چهار سال بعد از راه‌اندازی این شرکت توسط کیوبن.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، حدود ۵٫۷ میلیارد دلار به سرمایه ۱٫۶ میلیارد دلاری کیوبن افزوده شد و آن خرید برای یاهو نیز همچنان یک برد بزرگ بشمار می‌رود.

پاتریک و جان کولیسون - ۴ سال

۱۲ میلیاردری که یک شبه، ره صد ساله را پیمودند

دو برادر به نام‌های پاتریک و جان کولیسون در سال ۲۰۱۶ میلادی و تنها ۴ سال پس از راه‌اندازی شرکت Stripe به جرگه میلیاردرهای جهان پیوستند.

گری وینیک - ۲٫۵ سال

۱۲ میلیاردری که یک شبه، ره صد ساله را پیمودند

در سال ۱۹۹۷ میلادی، گری وینیک کمپانی مخابراتی گلوبال کراسینگ که به شرکت‌هایی همچون مایکروسافت و AT&T کمک کرد تا به مشتری‌های آسیایی خود دسترسی داشته باشند را راه‌اندازی کرد. تنها یک سال بعد، گلوبال کراسینگ عمومی شد و حدود ۴٫۵ میلیارد دلار سرمایه را روانه جیب‌های وینیک کرد.

در سال ۲۰۲۰، Global Crossing ورشکسته شد و وینیک مجبور به فروش بخش بزرگی از سهام خود شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      (کسب درآمد میلیارد دلاری حتی برای شهروندان آمریکایی هم مثل رویا می‌ماند) ، جناب نویسنده در کل دنیا فقط کمی بیشتر از دو هزار نفر بیش از یک میلیارد دلار دارند و داشتن این مقدار پول برای همه افراد کره زمین به جز عده ای انگشت شمار تقریبا محال است

    • امین

      چجور تو سال 2020 برشکسته شد الان 2018 دو سال دیگه میشه یعنی

    • بدون نام

      از زاكربرگ متنفرم يه خود فروخته ي به تمام معنا

    • بدون نام

      همه مرد بودن !!!!!!

    • فرشید

      خاوری ۲۰۰۰ میلیارد تومن دیگه هم برده بود الان جز این لیست بودا

    • احمدم احمد

      این نشون میده ارزش بورس و سهام تو کشورهایی مثل امریکا چقدر مهمه که تو کشور ما اصلا بهش توجه ای نمیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج