جاباما
۷۰۴۶۹۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

سبک تا سنگین انتخابی تیم ملی کشتی آزاد

مرحله نخست انتخابی تیم ملی کشتی آزاد پایان هفته جاری با حضور مدعیان جوان و باتجربه در سالن هفتم تیر تهران برگزار می‌شود و طرفداران کشتی می‌توانند بصورت رایگان تماشاگر رقابت‌هایی جذاب و دیدنی باشند.

ایسنا: مرحله نخست انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای انتخاب نفرات تیم ملی جهت حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا و مسابقات جهانی ۲۰۱۸ مجارستان، روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری در سالن قدیمی هفت تیر تهران برگزار می‌شود تا بدین ترتیب پس از مدتها شاهد برگزاری رقابت‌های مهم کشتی در سالن ۶۰ ساله و پر از خاطره جنوب شهر تهران باشیم. این در حالیست که بر اساس قانون فرآیند انتخابی، نفرات مطرح کشتی ایران بدلیل کسب عناوین جهانی و المپیک طی ۲ سال اخیر از حضور در مرحله نخست معاف شده‌اند.

بر اساس فرآیند ۴ نفر برتر رقابت‌های نخست انتخابی تیم ملی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در مرحله نهایی انتخابی که اواخر اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، به روی تشک خواهند رفت.

بر اساس قانون فرآیند انتخابی تیم ملی،حسن رحیمی در وزن ۵۷ کیلوگرم با کسب مدال برنز المپیک ریو، حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم با کسب مدال‌های طلای جهان و المپیک و کمیل قاسمی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم بدلیل کسب مدال نقره در رقابت های المپیک ریو، مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم بدلیل کسب مدال طلای امیدهای جهان و علیرضا کریمی و عزت‌الله اکبری در وزن ۸۶ کیلوگرم نیز بنابر تشخیص کادر فنی تیم ملی از حضور در مرحله نخست انتخابی معاف شدند و ۴ نفر برتر مرحله نخست به اتفاق کشتی‌گیران فوق باید در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد که اواخر اردیبهشت ماه برگزار می شود به روی تشک بروند تا نفرات برتر اوزان مختلف شناسایی شوند.

بررسی اجمالی مهمترین نفرات حاضر در مرحله نخست انتخابی تیم ملی کشتی آزاد به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: نبرد سبک‌وزن‌ها در نبود رحیمی

نفرات شرکت کننده: رضا اطری - حمید خلیلی - میثم فیروزآبادی - فرهاد جلایی- محمد طهماسبی - سعید صفایان - نادر حاج آقانیا- مهران رضا زاده - امین خدابخش - علیرضا حاتمی.

مهمترین مدعیان این وزن رضا اطری، نادرحاج‌آقانیا نفر سوم بازی‌های داخل سالن آسیا و حمید خلیلی دارنده مدال برنز نوجوانان آسیا هستند. مهران رضازاده قهرمان رقابت‌های اوپن نیز از دیگر شانس های قرار گرفتن در بین ۴ نفر نهایی این وزن و صعود به مرحله نهایی انتخابی است. اطری باتجربه‌ترین کشتی‌گیر این وزن در مرحله نخست انتخابی است، کشتی‌گیری که تاکنون نتوانسته از فرصت‌های داده شده استفاده و خود را در حد یک مدعی درجه یک همچون حسن رحیمی نشان دهد. عملکرد وی در مسابقات جهانی پاریس همچون دیگر آزادکاران با انتقادات زیادی همراه بود. اطری در نخستین تجربه حضور در مسابقات جهانی با یک پیروزی و ۲ شکست از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

۶۱ کیلوگرم: صادقی بخت نخست دوبنده تیم ملی

نفرات شرکت کننده: محمد رمضان پور - رضا اسدی پور - محمد نامجومطلق - روح اله نعمتیان - وحید کارکن - سجاد صالح پور - باقر یخکشی- علی حاج آقانیا- حبیب اله سهرابی- ایمان صادقی.

در بین ۱۱ کشتی‌گیر این وزن ایمان صادقی دارنده مدال طلای جوانان جهان شاخص‌ترین چهره مرحله نخست انتخابی است. صادقی علی‌رغم سال‌ها حضور در تیم ملی نتوانسته رضایت کارشناسان و مردم را جلب کند و باید دید اینبار در صورت پوشیدن دوبنده تیم ملی چه نتایجی را برای کشتی ایران رقم خواهد زد.

صادقی با کسب مدال طلای بازی‌های داخل سالن آسیا جواز حضور در مرحله نخست انتخابی تیم ملی را بدست آورد. محمد رمضان‌پور نفر نخست رقابت‌های قهرمانی کشور گروه الف نیز از دیگر مدعیان این وزن محسوب می‌شود و باید دید از خالی بودن این وزن چه استفاده ای می‌کند.

۶۵ کیلوگرم:احسان‌پور، نصیری و امامی، مدعیان اصلی

نفرات شرکت کننده: یونس امامی - میثم نصیری - مرتضی قیاسی - حسن مرادقلی- بهنام احساپور - هاشم مختاری - دانیال حجتی - مهران بابایی- شایان حمزه - پیمان بیابانی- مهران نصیری.

در این وزن مدعیان زیادی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی به خط شده‌اند تا کشتی‌دوستان در انتظار رقابت‌هایی جذاب و نفسگیر باشند.

بهنام احسان پور بیشترین بخت رسیدن به دوبنده تیم ملی را دارد.احسان‌پور علی‌رغم جوانی در میادین زیادی برای ایران به روی تشک رفته است.وی علی‌رغم سابقه ۳ دوره حضور در مسابقات جهانی،نتوانست به مدال برسد تا نشان دهد هنوز راه زیادی برای تبدیل شدن به یک کشتی‌گیر شش دانگ دارد. احسان‌پور با طلای جوانان جهان و طلای بزرگسالان آسیا اینبار بدنبال رسیدن به دوبنده تیم ملی و طلسم شکنی در مسابقات جهانی است.

هر چند نام میثم نصیری آزادکار وزن ۶۵ کیلوگرم ایران در بین کشتی‌گیران این وزن قرار نگرفته اما بر اساس تاکید فدراسیون کشتی کشتی‌گیران فقط باید در وزنی کشتی بگیرند که در آن موفق به کسب سهمیه انتخابی شده‌اند، مگر اینکه این موضوع با درخواست کتبی کشتی‌گیر و پس از تایید فدراسیون باشد، اما نصیری هیچ نامه‌ای برای تغییر وزن به فدراسیون ارسال نکرده و باید در همان وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی بگیرد.

نصیری کشتی‌گیر باتجربه زنجانی و دارنده مدال طلای آسیا، نماینده ایران در المپیک ریو و رقابت های جهانی پاریس بود اما نتوانست پاسخ خوبی به اعتماد کادر فنی بدهد. با این حال نصیری باز هم می‌تواند بخت نخست کسب عنوان قهرمانی و در نهایت پوشیدن دوبنده تیم ملی باشد.

یونس امامی نفر سوم جوانان و امیدهای جهان نیز دیگر مدعی جدی این وزن محسوب می‌شود. کشتی‌گیر جوان و با آتیه ای که با استفاده از نیروی جوانی می‌تواند لقمه‌ای گلوگیر برای مدعیان این وزن باشد. امامی در وزن ۶۱ کیلوگرم نیز می‌تواند در این رقابت‌ها حاضر شود.

پیمان بیابانی قهرمان جوانان جهان که یکی دو سالی است بدلیل حواشی مختلف نمایش خوبی نداشته، مهران نصیری، امید حسن‌تبار و مرتضی قیاسی نیز دیگر چهره‌های شاخص این وزن محسوب می‌شوند.

۷۰ کیلوگرم: نبرد تماشایی سید احمد محمدی و مصطفی حسین خانی

نفرات شرکت کننده: مصطفی حسین خانی - محمدرضا سرگو- حسین مصطفوی- مهدی یگانه جعفری- میلاد طهماسبی- شعیب سلیمانی- میثم حیدری- سیداحمد محمدی- نیما اشقاقی- محمد یوسفی.

تنها حضور ۲ مدعی به نام‌های سید احمد محمدی و مصطفی حسین‌خانی در این وزن کافی است تا تماشاگران برای دیدن رقابت‌های این وزن لحظه‌شماری کنند.

حسین‌خانی آزادکار با تجربه تیم ملی برای نخستین بار مدال برنز جهان را در سال ۲۰۱۶ بوداپست مجارستان بر گردن آویخت اما در جهانی ۲۰۱۷ پاریس پس از کسب ۲ پیروزی در سومین مبارزه و در یک چهارم نهایی در حالیکه از حریف ژاپنی پیش بود بر اثر یک اشتباه در ثانیه های پایانی شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت. حسین‌خانی خاطره خوشی از مجارستان دارد و اینبار نیز می‌خواهد با رسیدن به دوبنده تیم ملی، دومین مدال جهانی را باز هم در مجارستان جشن بگیرد.

اما سید احمد محمدی کشتی‌گیری که مبارزات زیبای او در جهانی ۲۰۱۵ لاس‌وگاس هنوز در خاطر بسیاری از علاقه‌مندان به کشتی مانده، در انتخابی رقابت‌های المپیک ریو علی‌رغم داشتن آسیب‌دیدگی شدید از ناحیه پا،در تصمیمی غیرمنطقی به روی تشک آمد اما در نهایت نتوانست از سد میثم نصیری بگذرد تا تیم ملی یکی از بهترین‌های خود را در برزیل در اختیار نداشته باشد.

مقاومت در مقابل محمدی آماده بدون شک کار بسیار سختی است که از عهده کمتر کشتی‌گیری برمی‌آید و باید منتظر ماند و دید آیا او می‌تواند بازهم گوشه‌هایی از نمایش خود در جهانی لاس‌وگاس را به نمایش بگذارد یا خیر؟ البته محمدی در مسابقات قهرمانی آسیا نمایش دور از انتظاری داشت که شاید قانون جدید وزن کشی برایش دردسرساز شده بود.

سرگو، یگانه‌جعفری و حیدری نیز دیگر مدعیان این وزن محسوب می‌شوند.

۷۴ کیلوگرم: مصاف جوانان و باتجربه ها

نفرات شرکت کننده: محمدمتقی نیا - حامد رشیدی- سعید دادشپور- حسن بیرانوند- مسعود کمروند- علی اصغر جبلی- میثم نصیری- امید خدمتی- محسن عباسی- ایمان رحمانی زاده.

محمد متقی‌نیا نفر سوم جوانان جهان در کنار حامد رشیدی، سعید داداش‌پور و علی‌اصغر جبلی مدعیان جدی ۷۴ کیلوگرم به حساب می‌آیند. در این وزن هیچ کشتی‌گیری جواز مسابقات مرحله نهایی را ندارد و همه مدعیان در مرحله نخست به میدان خواهند رفت.

۷۹ کیلوگرم: علیرضا قاسمی در اندیشه بازگشت

نفرات شرکت کننده: بهمن تیموری- امید حسن تبار- علیرضا قاسمی- آرام رحیمی- علیرضا حسنی- هاشم نوروزی کیا- حمیدرضا زرین پیکر- محمد زارعی- محمدجواد حمیدی.

در این وزن عزت الله اکبری به واسطه قهرمانی آسیا جواز حضور در مرحله نهایی را گرفته است. در غیاب اکبری، سایر مدعیان نظیر بهمن تیموری، امید حسن‌تبار، حمیدرضا زرین‌پیکر و علیرضا قاسمی باید به میدان بروند. علیرضا قاسمی در مسابقات جهانی لاس‌وگاس ۲۰۱۵ به عنوان پنجمی این رقابت‌ها رسید اما پس از آن دوران افت این کشتی گیر آغاز شد. قاسمی با کسب عنوان سومی مسابقات قهرمانی کشور در گروه الف توانست مجوز حضور در این رقابت‌ها را بدست بیاورد و انگیزه زیادی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی دارد.باید دید آیا وی می‌تواند باز هم به روزهای اوج بازگردد یا خیر؟

۸۶ کیلوگرم: کامران قاسم پور، مدعی نخست

نفرات شرکت کننده: کامران قاسم پور - احمد بذری - حامد عاشق حسینی- اسماعیل محمودی- محمدعلی بقچه سقا- جمال رمضانی- مسعود مددی- سیاوش پازوکی- میلاد دوانقی.

در غیاب حسن یزدانی و علیرضا کریمی که جواز حضور در مرحله نهایی را دارند، کامران قاسم‌پور مدعی اصلی وزن ۸۶ کیلوگرم است. احمد بذری، حامد عاشق حسینی و اسماعیل محمودی دیگر نفرات شاخص این وزن محسوب می‌شوند. قاسم پور با قهرمانی در تورنمنت اوکراین نشان داد که روند رو به رشدی دارد و باید دید این کشتی گیر مازندرانی ضلع سوم مثلث قدرت در این وزن می‌شود؟

۹۲ کیلوگرم: محمد جواد ابراهیمی به دنبال دوبنده تیم ملی

نفرات شرکت کننده: محمدجواد ابراهیمی- ارشک محبی- سیدمحمدحسین میرباغبان- رضا بیات- امیر ارسلان تاتاری- سعید توکل- جمال میرزایی- مهدی هدایتی- سینا غلامی.

محمد جواد ابراهیمی دارنده مدال‌های طلای آسیا و طلای جوانان جهان با کسب عنوان نخست رقابت‌های قهرمانی کشور جواز حضور در این رقابت ها را بدست آورد. ابراهیمی طی یک سال اخیر روند رو به جلویی داشته و بدور از حواشی چند سال گذشته بدون شک جدی‌ترین مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی در وزن جدید ۹۲ کیلوگرم به حساب می‌آید. هیچ کشتی‌گیری در این وزن جواز مرحله نهایی را ندارد و همه مدعیان باید به میدان بیایند.

ارشک محبی دیگر مدعی این وزن است. وی پس از نایب قهرمانی در جام تختی، نمایش ضعیفی در تورنمنت بین‌المللی اوکراین داشت و حالا با نایب قهرمانی در مسابقات قهرمانی کشور گروه الف جواز حضور در این رقابت‌ها را بدست آورده است. جمال میرزایی، رضا بیات و سینا غلامی نیز از دیگر نفراتی هستند که نباید به راحتی از کنار نام آن‌ها گذشت. سعید توکل قهرمان سابق جوانان جهان که اهل مازندران است اما برای کیش کشتی می‌گیرد، پس از مدتها دوری از میادین، بار دیگر به روی تشک می‌آید و باید شرایطش را سنجید.

۹۷ کیلوگرم: نبرد امیر محمدی و حسین شهبازی

نفرات شرکت کننده: اباذر اسلامی- دانیال شریعتی نیا- حسین شهبازی- امیر محمدی- اسماعیل نجاتیان- عارف خلفیان- علیرضا گودرزی- حسین رمضانیان- علی شعبانی.

در حال حاضر مجتبی گلیج که در اسفند ماه نایب قهرمان آسیا شد مدعی نخست این وزن است که با طلای امیدهای جهان، طلای بازی‌های داخل سالن آسیا و نقره آسیا در این مرحله معاف شد و باید در مرحله نهایی حاضر شود.

حسین شهبازی نایب قهرمان بزرگسالان آسیا و قهرمان جوانان جهان از مدعیان اصلی این وزن در مرحله نخست انتخابی تیم ملی محسوب می‌شود. البته شهبازی اخیرا در جام تختی و تورنمنت اوکراین نمایش خوبی نداشت و از رسیدن به مدال بازماند.

امیر محمدی کشتی‌گیر باتجربه تیم ملی دیگر آزادکار شاخص این وزن است.محمدی با قهرمانی در جام تختی نمایش خوبی داشت هر چند او نیز مانند سایر آزادکاران نمایش بسیار ضعیف و دور از انتظاری در رقابت‌های جهانی پاریس ۲۰۱۷ داشت.

اباذر اسلامی با قهرمانی در مسابقات کشوری گروه الف به همراه دانیال شریعتی نیا و اسماعیل نجاتیان دیگر نفرات شاخص این وزن هستند.

۱۲۵ کیلوگرم: جدال چهره‌های شناخته شده

نفرات شرکت کننده: نعیم حسن زاده - امین طاهری- یدالله محبی - جعفر شمس ناتری- یدالله محبی - جابر صادق زاده - احمد میرزاپور- پوریا رحمانی- میثم قنبری- الیاس بختیاری- امیررضا امیری- محسن سیر

با وجود گذشت چندین سال از حضور کمیل قاسمی دارنده مدال‌های نقره و برنز المپیک در سنگین وزن تیم ملی، هنوز هم جایگزین مناسبی برای قاسمی در این وزن نداریم. هرچند نفراتی جوان مانند یدالله محبی و یا پرویزهادی توانستند تا حدودی خود را به عنوان چهره در این وزن معرفی کنند اما نتوانستند خود را حد یک کشتی‌گیر مطمئن در رویدادهای مهم بین‌المللی نشان دهند تا فاصله زیاد میان نفرات اول و دوم این وزن کماکان پابرجا بماند. قاسمی بواسطه کسب مدال نقره المپیک ریو، از حضور در مرحله نخست انتخابی تیم ملی طبق قانون معاف شد و باید در مرحله نهایی پنجه در پنجه نفرات برتر مرحله نخست بگذارد.

امین طاهری دارنده مدال‌های نقره جوانان جهان و برنز امیدهای جهان، یکی از بخت‌های کسب عنوان قهرمانی در این وزن است. وی اخیرا نیز در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال برنز بزرگسالان رسید. یدالله محبی کشتی‌گیر جوان و با استعداد کرمانشاهی دیگر مدعی جدی این وزن است. محبی طلای آسیا، برنز بازی‌های داخل سالن آسیا و قهرمانی جام تختی سال گذشته را در کارنامه خود دارد، هر چند که وی پس از برتری مقابل کمیل قاسمی مصدوم در انتخابی مسابقات جهانی ۲۰۱۷، نتوانست به عنوان بهتر از نهمی در مسابقات جهانی پاریس برسد.

با توجه به اینکه کمیل قاسمی مدت هاست از میادین کشتی دور بوده،مدعیان جوان این وزن به چیزی جز پیروزی بر کمیل و رسیدن به دوبنده تیم ملی در مرحله نهایی انتخابی فکر نمی‌کنند.

پرویز هادی، جابر صادق‌زاده، احمد میرزاپور، الیاس بختیاری، امیررضا امیری و ... نیز از دیگر مدعیان این وزن محسوب می‌شوند تا طرفداران کشتی انتظار دیدن رقابت‌هایی جذاب و تماشایی را داشته باشند.

به گزارش ایسنا، باید تا روز جمعه صبر کرد و دید کدام یک از این کشتی‌گیران مدعی جدی تیم ملی هستند و کدام یک با غیبت در رقابتها، از مصاف با رقبا شانه خالی می کنند. همچنین احتمال دارد برخی کشتی‌گیران در لحاظ آخر تغییر وزن دهند که البته برای این کار به مجوز کادر فنی تیم ملی احتیاج دارند.

همچنین سه استان مازندران، کرمانشاه و تهران که در قهرمانی کشور به ترتیب اول تا سوم شدند، به ترتیب سه، دو و یک سهمیه دیگر خواهند داشت و باید دید که تکلیف کشتی‌گیرانی نظیر مسعود اسماعیل پور و رضا یزدانی برای حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی چه می شود و اصلا رضا یزدانی پس از جراحی به شرایط مناسب برای کشتی گرفتن رسیده است یا خیر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تحلیلتون کلا اشتباه از آب دراومد بخصوص در سنگین وزن هادی با اقتدار همه رو برد قاسمی هم از ترسش مصدومیت رو بهانه کرد و نیومد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج