۷۰۴۸۲۲
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

هر آنچه از فصل دوم سریال Westworld باید بدانید

دیگر چیزی تا پایان انتظار برای فصل جدید یکی از هیجان‌انگیز‌ترین سریال‌های چند سال اخیر باقی نمانده است. ...

وب سایت گیمان: از همین ابتدا برویم سراغ اصل مطلب که فصل دوم westworld امروز از شبکه HBO پخش خواهد شد و داستان پیچیده و پر از غافلگیری دنیایی که شاهد تقابل روبات‌های هوش مصنوعی با انسان‌های خالقشان است را باری دیگر به تصویر خواهد کشید.

شاهکار جاناتان نولان و لیزا جوی، نویسندگان و شورانر‌های سریال، در فصل دوم ادامه خیزش روبات‌ها و پیامد‌های آن برای انسان‌‌های کنترل‌کننده‌شان را دنیال می‌کند. روبات‌هایی که در اپیزود نهایی فصل اول مشخص شد تنها در یک پارک مستقر نیستند و غیر از پارک وست‌ورلد، چندین پارک دیگر با تمی متفاوت نیز در دنیای این سریال وجود دارد که در فصل دوم و فصول احتمالی بعدی ملاقاتشان خواهیم کرد.

HBO طبیعتاً حساب بسیار ویژه‌ای روی این سریال باز کرده و با انتشار تریلر‌ها و دیگر موارد که در ادامه مطلب به همه آن‌ها خواهیم پرداخت، عطش طرفداران این سریال برای فصل جدید را به شدت بالا برده است. ابتدا محل وقوع اتفاقات و نقطه شروع فصل جدید را بررسی کنیم.

همانطور که اشاره کردیم، در پایان فصل دوم مشخص شد که غیر از پارک با موضوع غرب وحشی، حداقل یک پارک دیگر با موضوعی متفاوت وجود دارد؛ دنیای شوگان. این حقیقت را از جایی فهمیدیم که مِیو (تندی نیوتون) طی عملیات فرار پر چالش خود، با میزبان‌هایی که به شکل شرقی‌ها، مشخصاً ژاپنی‌های دوران فئودالی بودند، رو به رو شد.

علاوه بر این، آدرسی که فیلکس از محل زندگی دختر میو داد شامل عبارت «پارک شماره ۱» بود که وجود پارک یا پارک‌های دیگر را تأیید کرد. چندی پیش HBO رسماً اولین اطلاعات درباره این پارک جدید را در قالب وب‌سایت شرکت دلوس، که مالکیت پارک‌های دنیای وست‌ورلد را در اختیار دارد، منتشر کرد. در توضیحات این وب‌سایت در رابطه با پارک دوم آمده:

اگر وست‌ورلد کافی نیست، خبره‌های خونریزی ‌می‌توانند فانتزی‌های خود را با ضربه‌ای از کاتانا بدست آورند. دنیای شوگان که از دوران ادو در امپراطوری ژاپن الگوبرداری شده، فرصتی برای مهمانان به ارمغان می‌آورد تا مبارز درون خود را کشف کنند؛ در سرزمینی با زیبایی خیره‌کننده و تاریک‌ترین وحشت‌ها. اجازه دهید خود واقعیتان در سرزمینی که خودشناسی نوعی از هنر است، سر و شکل بگیرد.

هر آنچه از فصل دوم سریال Westworld باید بدانید

علاوه بر وست‌ورلد و شوگان ورلد، چهار پارک دیگر نیز وجود دارند که صرفاً به وجودشان اشاره شده، اما عکس یا توضیحاتی برایشان قرار نگرفته است. سازندگان احتمال حضور این پارک‌های ناشناخته در فصل دوم را رد نکردند. بیشتر فیلمبرداری فصل دوم در ایالت یوتا صورت گرفته که نشان می‌دهد بخش وسیعی از داستان همچنان در پارک وست‌ورلد روایت خواهد شد.

جاناتان نولان اشاره کرده که شروع فصل دوم بلافاصله پس از پایان فصل قبل نخواهد بود و داستان در فاصله نامشخص اما کوتاهی از وقایع فصل اول روایت خواهد شد.

چهره‌های آشنا و ناآشنا

تغییراتی شامل حال تیم بازیگران فصل دوم سریال خواهد شد. تاکنون مشخص شده که بسیاری از بازیگران برای فصل دوم بازخواهند گشت که متأسفانه این نکته، آنتونیو هاپکینز افسانه‌ای را در بر نمی‌گیرد چرا که نولان تأیید کرده کاراکتر دکتر فورد با بازی درخشان هاپکینز، کاملاً مرده است. طبق اطلاعات منتشر شده، ۵ بازیگر جدید قرار است به فصل دوم اضافه شوند و قابل پیش‌بینی است که برخی از آن‌ها به سبب رخداد فصل دوم در دنیای شوگان، اصالتاً ژاپنی باشند. تائو اوکاتومو (Batman Vs Superman: Dawn of Justice)، کیکی سوکه‌زانه (Lost in Space)، زان مک‌کلارنون (Strike One)، جولیا جونز (Twilight) و مارتین سنزمایر (The Magnificent Seven) بازیگران جدید فصل دوم خواهند بود. هنوز از جزئیات کاراکتر‌هایی که این بازیگران نقش‌هایشان را ایفا خواهند کرد اطلاعات خاصی منتشر نشده است.

هر آنچه از فصل دوم سریال Westworld باید بدانید

ایوان ریچل وود، تندی نیوتون، اد هریس، جفری رایت، جیمز مارسدن، جیمی سیمپسون، بن بارنز، شنون وودوارد، لوک همسورث، تسا تامپسون، سایمون کوارترمن، لوئیس هرتوم، آنجلا سارافیان، تلولا رایلی، لوئیس هرتوم، بردلی فیشر، جازمین ری و استیون آگ که پیش از این در فصل اول حضور داشته‌اند باری دیگر در قالب کاراکتر‌های خود در سریال حضور پیدا می‌کنند.

در این فصل احتمالاً از سیر تحولات کاراکتر مرد سیاهپوش با بازی اد هریس/جیمی سیمپسون در دوران جوانی‌اش بیشتر خواهیم دید. نولان و جوی در رابطه با کاراکتر شارلوت هیل (تسا تامپسون) اذعان داشته‌اند که وی مورد رحم میزبان‌ها قرار گرفته، با این وجود قرار است کمی «دردسر درست کند.» از آنجایی که فصل پیش دیدیم که وی سعی داشت پیتر ابرناتی (لوئیس هرتوم) را همراه با تمامی اطلاعات پارک از مجموعه خارج کند، احتمالاً این دو با نقشی مهم در فصل دوم بازخواهند گشت. جا دارد به کاراکتر کلمنتاین (آنجلا سارافیان) نیز اشاره کنیم که پس از اتفاقاتی که برایش افتاد دیگر آن میزبان قبلی نیست. نولان و جوی اطلاعات چندانی در رابطه با وی نداده‌اند اما قطعاً حضور وی در فصل دوم پررنگ‌تر خواهد بود.

تئوری یا اسپویلر؟

همه می‌دانیم که HBO سابقه درخشانی در زمینه محرمانه نگه داشتن داستان و اپیزود‌های منتشر نشده سریال‌هایش ندارد (بله! Game of Thrones را می‌گوییم!). به نظر می‌رسد وست‌ورلد هم چندان از این قائده مستثنا نیست. جاناتان نولان چندی پیش اذعان داشت که از تبدیل شدن تئوری‌های طرفداران به واقعیت و اسپویل شدن داستان هراس دارد. فصل اول قربانی چنین مسئله‌ای بود و بسیاری از اتفاقات سریال از جمله روبات بودن برنارد لو (جفری رایت) و یکی بودن کاراکتر‌های مرد سیاهپوش (اد هریس) و ویلیام (جیمی سیمپسون)، پیش از وقوع توسط کاربران ردیت پیش‌بینی و اسپویل شده بود که تا حدودی از هیجان آن‌ها کاست. نولان حتی افشا کرد که یکی از پیچش‌های داستانی فصل دوم که قرار بوده در اپیزود سوم اتفاق بیفتد توسط یکی از ردیتر‌ها اسپویل شده و آن‌ها مجبور شده‌اند داستان این بخش را تغییر دهند! همه این موارد باعث شده که نولان و جوی در همکاری با HBO چاره‌ای جالب توجه برای حل این مشکل پیدا کنند.

بسیاری از غافلگیری‌های فصل اول توسط کاربران ردیت پیش‌بینی شده بود که از هیجان آن‌ها کاست. HBO با همکاری نولان و جوی سعی در جلوگیری از وقوع اتفاق مشابه برای فصل دوم دارند.

اول از همه آنکه HBO با راه‌اندازی کمپینی بزرگ برای تبلیغ فصل دوم، سعی در مشغول نگه داشتن تئوری‌پردازان و ردیتر‌ها داشته است. انتشار چندین تریلر طولانی و پر از نکات مخفی، راه‌اندازی وبسایت برای شرکت دلوس و برگزاری رویداد‌های تجربی در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها از جمله تلاش‌های HBO برای داغ نگه داشتن بازار فصل دوم سریال بوده‌ است که در ادامه بصورت مفصل آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. راهکار جالب دیگری که نولان و جوی وظیفه اجرای آن را برعهده داشته‌اند، انتشار یک تریلر اسپویل‌کننده بوده است! بله درست خواندید! تریلر اسپویل‌کننده!

طی یک جلسه پرسش و پاسخ در ردیت با حضور نولان و جوی، سخن از جلوگیری از اسپویل شدن داستان به میان آمد. نولان در پاسخ خود به فصل پنجم سریال Game of Thrones اشاره کرد که پس از اسپویل شدن داستان، عده محدودی که از اتفاقات درز کرده خبر داشتند رازداری کرده و نگذاشتند که سایر جامعه طرفداران از این اتفاقات باخبر شوند. نولان اذعان داشت که تصمیم سخت و جنجال برانگیزی گرفته و می‌خواهد که این ایده را برای سریال خودش هم به کار بگیرد.

وی و جوی اعلام کردند که اگر این پست ۱۰۰۰ لایک بگیرد، تریلری منتشر خواهند کرد که همه پیچش‌‌های داستانی و اتفاقات فصل دوم را فاش می‌کند تا از این طریق، کسانی که می‌خواهند داستان را بدانند خیلی راحت سراغ این تریلر بیایند! تعداد لایک‌های پست مذکور طی ۲۴ ساعت به ۴۰۰۰ عدد رسید و آن‌ها نیز طبق قولشان تریلر را منتشر کردند؛ اما همه چیز آنقدر‌ها هم که فکر می‌کنید ساده نیست!

همانظور که احتمالاً حدس می‌زدید این امر صرفاً یک شوخی با کاربران ردیت بود و تریلر مذکور تنها شامل صحنه‌های محدودی از فصل دوم و ۲۰ دقیقه تصویر ممتد از یک سگ که کنار یک پیانو نشسته می‌شد!

هر آنچه از فصل دوم سریال Westworld باید بدانید

تریلر‌ها و اسرارشان

تریلر کامل فصل دوم، نهم فروردین ماه منتشر شد که چشم‌انداز کوتاهی از جواب سوالات بی‌پاسخ پس از پایان فصل اول را نشانمان می‌داد. از سرنوشت برنارد گرفته تا تحول دولورس (ایوان ریچل وود) و لحظاتی با مرد سیاهپوش. این تریلر دو دقیقه و سی ثانیه‌ای که با اجرای ارکسترال آهنگ Heart-Shaped Box از گروه نیروانا همراه است، آغازگر رشته‌ای طولانی از نکات مخفی بود. طرفداران ریزبین، متوجه رمزی مخفی در یکی از صحنه‌های تریلر شدند که منتهی به چند تکه فیلم در اینترنت می‌شد.

یکی از عجیب‌ترین این فیلم‌ها شامل تبلیغی است از شرکت دلوس که دستکاری شده و در یکی از صحنه‌هایش، ریل قطاری دیده می‌شود که به جای الوار تراورس، روی اجساد بنا شده است! همچنین در پایان آن یک رمز می‌بینیم (XOMEGACH) که از طریق آن می‌توان در وب‌سایت دلوس لاگین کرد و بعد از کلیک روی یک در آبی مرموز و گشتن برای مدتی در یک اتاق سفید، ویدیوی دیگری باز می‌شود که در آن از کاربر خواسته می‌شود پیتر ابرناتی را پیدا کند.

هر آنچه از فصل دوم سریال Westworld باید بدانید

HBO به بازی با تریلر‌ها اکتفا نکرده و حتی در پوستری که در فاصله یک ماه مانده به زمان پخش فصل دوم منتشر شد نیز نکات مخفی گذاشته است. عده‌ای از کاربران کد مشابه دودویی که پیش از این در تریلر یافته بودند را در پوستر نیز یافتند و خیال کردند که دست HBO دیگر رو شده است. اما ایوان ریچل وود در پاسخ به یکی از طرفداران در توییتر افشا کرد که نکته مخفی دیگری نیز در پوستر پنهان شده و بهتر است بیشتر دقت کنند.

بالاخره طرفداران از طریق بزرگنمایی روی نسخه با کیفیت پوستر، کد هگزادسیمالی یافتند که باز هم به وب‌سایتی اشاره می‌کرد که دارای ویدیویی مرتبط بود. در این ویدیوی ۱۶ ثانیه‌ای، تصاویری از سریال را می‌بینیم که (احتمالا) با صدای آنجلا (تلولا رایلی) همراه است. وی می‌گوید که «حالا در بازی من هستی و در این بازی باید در را پیدا کنی». به نظر می‌رسد مفهوم «یافتن در» به نوعی با هزارتویی که در فصل اول شاهدش بودیم مرتبط باشد. ممکن است این در به معنای راه خروج میزبان‌ها از دنیای وست‌ورلد و یا حتی راه ارتباطی میان دنیا‌ها باشد.

تاکنون چندین بار در تریلر‌ها و تکه فیلم‌ها، میزبان‌هایی را دیده‌ایم که با دیگران فرق دارند. نولان و جوی توضیح داده‌اند که این اندروید‌ها که با نام «Drone Host» شناخته می‌شوند، بخشی از پروژه محرمانه‌ای هستند که بصورت مخفیانه در پارک(ها) جریان دارند. در فصل اول چندین بار اشاره شد که وست‌ورلد صرفا یک پارک تفریحی نیست و اهداف ناشناخته‌ای که تا پایان فصل از ماهیتشان چیزی مشخص نشد در پس این پروژه وجود دارد. طبق گفته نولان، برنارد پس از وقوع هرج و مرج در پارک، با چیز‌هایی رو به رو می‌شود که تاکنون هیچ‌گاه از آن‌ها خبر نداشته از جمله همین میزبان‌ها.

اولین تیزر سریال در جریان مسابقه «سوپر بول» منتشر شد که علاوه بر مشخص نمودن تاریخ پخش فصل دوم، از وب‌سایت DelosDestinations.com نیز پرده برداشت. اکتشافی که منجر به افشای وحود حداقل ۵ پارک دیگر در دنیای سریال شد. این تریلر که با تنظیم متفاوت رامین جوادی از آهنگ Runaway کانیه وست همراه شده، توسط خود جاناتان نولان کارگردانی شده است:

احتمالات

به خوبی مشخص است که وست‌ورلد دیگر یک دنیای دروغین که فقط برای تفریح انسان‌های حریص ساخته شده نیست. با خودآگاهی پیدا کردن دولورس و میو و شیوع این مهم میان سایر میزبان‌ها، جنگی بزرگ میان هوش مصنوعی و بشریت شکل خواهد گرفت؛ جنگی که گوشه‌ای از آن را در اپیزود‌های پایانی فصل قبل دیدیم. از تریلر‌ها مشخص است که دولورس دیگر ابایی از قتل عام مهمانان حاضر در وست‌ورلد ندارد. از سویی دیگر با بیدار شدن وجدان میو و تلاش او برای یافتن دخترش، شاید او را در جبهه مقابل دولورس برای جلوگیری از کشتار بی حد و مرز انسان‌ها ببینیم. به این جبهه شاید بتوان برنارد را هم اضافه کرد.

هر آنچه از فصل دوم سریال Westworld باید بدانید

با توجه به حضور جیمی سیمپسون و بن بارنز (در نقش لوگان) در فصل دوم و همچنین قسمت‌هایی از تریلر معرفی این فصل، نحوه تصاحب اکثریت سهام شرکت دلوس توسط ویلیام مشخص خواهد شد. در تریلر‌ها، افرادی در کنار لوگان دیده می‌شوند که به نظر می رسد پدر و خواهر وی باشند که خود مهر تأییدی است بر صحت این ادعا.

میزبان‌هایی که پیش از این آزارشان به کسی نمی‌رسید، در فصل دوم بسیار تشنه خون و انتقام خواهند بود. همانطور که در تریلر دیدیم، دولورس و تدی مهمان‌های زیادی را در پارک شکار می‌کنند و حتی کاراکتر انجلا، که سال‌هاست وظیفه خوشامدگویی به مهمانان جدید پارک را برعهده دارد، تبدیل به آخرین چهره‌ای خواهد شد که بسیاری از مهمانان پیش از مرگشان می‌بینند.

اندکی صبر…

چیز زیادی تا پخش فصل دوم نمانده و طرفداران بیشمار سریال محبوب HBO، از جمله خود ما، برای دیدن ماجرا‌هایی جدید دنیای مرموز وست‌ورلد صبر نداریم. جاناتان نولان و لیزا جوی دیگر احتیاجی به اثبات خود ندارند و تا حدودی با قطعیت می‌توان از فوق العاده بودن فصل دوم این سریال سخن گفت. تنها باید امیدوار باشیم که HBO ضعف همیشگی خود در پاسداری از سریال‌هایش را رفع کرده و از اسپویل داستان و اپیزود‌های فصل جدید جلوگیری کند. با قطعی شدن وجود حداقل شش پارک دیگر، به احتمال فراوان باید منتظر تمدید سریال برای دست کم سه فصل دیگر هم باشیم که این نکته در صورت حفظ روند عالی داستان توسط سازندگان، می‌تواند برای طرفداران سریال خبر بسیار خوشحال‌کننده‌ای باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج