۷۰۴۹۶۱
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

تکمیل طرح رجیستری موبایل تا پایان فروردین

دهقانی نیا از اجرای کامل طرح رجیستری برای تمام دستگاه های تلفن همراه و تبلت تا پایان فروردین ماه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: حمیدرضا دهقانی نیا مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سخنگوی طرح رجیستری عصر امروز ( ۲۹ فروردین ماه) در نشستی با اصحاب رسانه اظهار کرد: تمام نشان های تجاری موجود در بازار ،مشمول طرح رجیستری شده و دارندگان دستگاه هایی همانند سامسونگ که نام شرکت سازنده آن پیش از این برای تکمیل فرآیند های مربوط به این طرح اعلام نشده بود، باید تا قبل از فرارسیدن اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.

وی افزود:در غیر این صورت بعد از انقضای این تاریخ به مدت یک ماه به عنوان گوشی همراه مسافر تلقی شده و بعد از اتمام مهلت یعنی تا پایان اردیبهشت ماه از ارائه خدمات شبکه به این گوشی‌ها خودداری می‌شود.

دهقانی نیا ادامه داد: شهروندان باید با تبلت و یا تلفن های همراه خود ( با هر نشان تجاری) تماسی را حاصل کنند و پس از ثبت اصالت تلفن همراه از امتداد خدمات گیری آن در آینده اطمینان پیدا کنند.

وی تشریح کرد: دستگاه های تبلت و تلفن همراهی که دارای ۲ خشاب سیم کارت است باید به طور همزمان با سیم کارت هایی که به نام صاحب دستگاه ثبت شده است، تماس تلفنی برقرار شود. اگر صاحب دستگاه تنها یک سیم کارت را به نام خود دارد اما تلفن همراه وی دارای ۲ خشاب است باید سیم کارت به نوبت در خشاب ها جایگذاری شده و اقدام به تماس تلفنی کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: افراد باید تا پایان روز جمعه ( ۳۰ فروردین) فرآیند مربوط به طرح رجیستری را به پایان برسانند و پس از اتمام این زمان مهلتی برای تمدید اعلام نخواهد شد.

دهقانی نیا بیان کرد: شهروندانی که نسبت به اجرای طرح رجیستری سوال و ابهامی دارند با مراجعه به آدرس Hamta.ntsw.ir و یا سامانه همتا در برنامه های پیام رسان داخلی همانند سروش، ایتا، آی گپ و... می توانند پاسخ خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: افراد می توانند کد IMEI که بر روی کارت گارانتی و یا جعبه تلفن همراه حک شده است را به شماره #۷۷۷۷* ارسال کنند تا پیامک مبنی بر فعال سازی دستگاه به دست آنها برسد.

سخنگوی طرح رجیستری افزود: اگر شهروندی از کد IMEI دستگاه خود اطلاعی نداشته باشد، در مرحله نخست می تواند #۰۶#* را شماره گیری کند و پس از آگاهی از آن در مرحله دوم نسبت به ثبت اصالت دستگاه خود اقدام کند.

دهقانی نیا مطرح کرد: پیامکی که پس از ارسال کد IMEI به صاحب تلفن همراه ارسال می‌شود با سرشماره ۷۷۷۷ مطابقت دارد.

وی هشدار داد: خریداران دستگاه تبلت و یا تلفن همراه پس از فعال سازی اصالت دستگاه و فرآیند های مربوط به طرح رجیستری باید کد ۶ رقمی IMEI خود را بر روی فاکتور خرید بنویسند.

سخنگوی طرح رجیستری گفت: برخی از فروشنده نما ها، به بهانه امتیاز خرید ، نسبت به اقدامات مربوط به ثبت طرح رجیستری پیش دستی می کنند و پیامک مربوط به قاچاق را از لیست پیامک خریدار پاک می کنند و فرد خریدار پس از گذشت یک ماه از فعالیت دستگاه متوجه می شود که پس از آن هم دیگر راه برگشتی وجود ندارد.

دهقانی نیا تصریح کرد: چندی پیش عده ای از بازرگانان پیش از اینکه محموله ای از تلفن همراه اپل وارد کشور شود، باطری آن را با یک باطری جعلی تعویض کردند که این محموله در سامانه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان کالای قاچاق شناسایی شد و تمامی آنها از دریافت خدمات محروم شدند.

مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: برخی از متخلفان پیش از اجرای این طرح برای ترخیص محموله های خود در سامانه گمرکی کالایی را ثبت می کردند که با اصل محموله مطابقت نداشت. به طور مثال فرد متخلف در سامانه گمرکی محموله خود را آیفون ۵ ثبت می کرد اما در زمان ترخیص آیفون ۸ دیده می شد، ازاینرو در زمان ترخیص اگر دستگاه با ثبت اصلی خود مطابقت نداشته باشد به عنوان قاچاق شناسایی شده و از سرویس دهی محروم می ماند.

دهقانی نیا اضافه کرد: زمانی دستگاه های تبلت و یا تلفن همراه از سرویس دهی بهره مند می شوند که پیش از ورود به کشور حق ورودی گمرک آن پرداخت شده باشد و در غیر این صورت دستگاه به عنوان کالای قاچاق، آن را شناسایی می کند.


حق مهمانی ۳ ماهه دستگاه های مناطق آزاد

وی درمورد مزیت مناطق آزاد در معافیت طرح رجیستری، ابراز کرد: دستگاه های مناطق آزاد تنها در همان منطقه امکان استفاده را دارند و پیامکی که برای اصالت این تلفن همراه ارسال می شود این نکته را گوش زد می کند؛ اگر دستگاهی که ویژه مناطق آزاد است بیش از سه ماه در به سرزمین اصلی ورود کند، از دریافت خدمات محروم می شود.

سخنگوی طرح رجیستری با اشاره به دستگاه هایی که به شکل مسافرتی وارد کشور می شود، تصریح کرد: به مسافرانی که برای استفاده شخصی خود تلفن همراهی را وارد کشور می کنند، یک ماه فرصت داده می شود تا اطلاعات دستگاه خود را به شیوه الکترونیکی در سایت گمرک ثبت کنند.

این مقام مسئول با اشاره به تکلیف گوشی های دست دوم در طرح رجیستری، تصریح کرد: اگر افرادی دستگاه دست دومی را خریداری می کنند باید با شماره گیری #۷۷۷* نسبت به انتقال مالکیت طرح رجیستری اقدام کنند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند.

دهقانی نیا گفت: چندی پیش سه هزار دستگاه تبلت و تلفن همراه به علت کوتاهی در ثبت طرح رجیستری آنها منهدم شد، بنابراین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تجار خارجی پیشنهاد می کند که از رویه های ابلاغی جهت واردات استفاده کنند، چرا که در غیر این صورت سرانجامی بجز انهدام آنها انتظار نمی رود.

مدیرکل اداره فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبرداد: حدود ۱۰۸ هزار و ۵۸۸ گوشی آیفون از زمان آغاز طرح رجیستری تا کنون مسدود شده‌اند.

دهقانی نیا با بیان اینکه بیش از ۲۱۰ هزار و ۷۶۷ دستگاه تلفن همراه در لیست سیاه قرار گرفته است، ادامه داد: تاکنون ۱۰ هزار و ۴۵۰ دستگاه تلفن همراه موتورولا، ۲۳۵ تلفن همراه گوگل، ۹۲۳ تلفن همراه بلک بری، ۲۰ هزار و ۷۵۴ تلفن همراه ال‌جی، ۷۹ تلفن همراه مدل اس ۹ و اس ۹ پلاس سامسونگ، ۴۳ هزار و ۹۴۴ تلفن همراه نوکیا و ۲۵ هزار و ۷۴۵ تلفن همراه هواوی مسدود شده‌اند و دیگر امکان سرویس دهی و بازگردانی آنها وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دزدی جدید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج