۷۰۵۲۸۸
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

تأیید بازگشت میش مرغ در انتظار جواب آزمایشات

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد گفت: تأیید کوچ و بازگشت میش‌مرغ به دشت اسدآباد در انتظار جواب آزمایشات و بررسی‌های DNEدر رابطه با این پرنده کمیاب است.

تسنیم: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد گفت: تأیید کوچ و بازگشت میش‌مرغ به دشت اسدآباد در انتظار جواب آزمایشات و بررسی‌های DNEدر رابطه با این پرنده کمیاب است.


روح‌الله زال‌پور اظهار داشت: پیش از این در دشت اسدآباد بین روستاهای مزرعه‌بید و سیف‌آباد و زمین‌های شهرک صنعتی بیشترین نقطه‌ای بود که میش‌مرغ قابل مشاهده می‌شد و سال‌هاست که میش‌مرغ به علت عدم امنیت از دشت اسدآباد کوچ کرده است.

تأیید بازگشت میش مرغ در انتظار جواب آزمایشات

وی گفت: در سال‌های اخیر استفاده از سموم، وجود شهرک صنعتی در نزدیکی دشت اسدآباد، توسعه کشاورزی و صنعتی، ورود عشایر به دشت و زیستگاه میش‌مرغ، تردد مختلف افراد در دشت، خشکسالی و کمبود بارندگی و شکار غیرمجاز از مهمترین دلایل کوچ و انقراض این پرنده کمیاب در دشت اسدآباد بوده است.

زال‌پور عنوان کرد: در اوایل زمستان سال گذشته چندین مورد گزارش مردمی مبنی بر مشاهده میش‌مرغ در دشت اسدآباد اعلام شد و این درحالیست که بیش از ٨ سال بود که هیچ موردی از میش‌مرغ در دشت اسدآباد گزارش نشده بود.

وی افزود: به همین منظور شواهد و مدارک لازم چون آثاری از پر و مدفوع این پرنده کمیاب در محل زیستگاه و محل خواب این پرنده نمونه‌برداری شد تا با آزمایشات و بررسی‌های DNE زمان حضور این پرنده در دشت اسدآباد مشخص شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد با بیان اینکه نمونه‌ها به علت عدم وجود دستگاه‌های لازم به خارج از کشور فرستاده شده و منتظر پاسخ آزمایشات هستیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از زیستگاه‌های پرنده میش‌مرغ دشت اسدآباد است و با مشخصاتی که شاهدان از پرنده مشاهده شده داده‌اند، احتمال قوی کوچ و بازگشت مجدد این پرنده کمیاب به دشت اسدآباد وجود دارد.

زال پور در ادامه از پاکسازی تالاب پیرسلمان به مناسبت هفته زمین پاک در این شهرستان خبر داد ،و گفت: پاکسازی تالاب پیرسلمان در راستای اجرای طرح بی زباله، همزمان با هفته زمین پاک در ۲ اردیبهشت ماه با حضور ،سمن های زیست محیطی و اعضای نهادهای مردمی و دهیاری روستاهای لک لک و بیتروان و نیز نهادهای دولتی انجام می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیری

      ببخشید میش مرغ دیگه چیه حیوانها موجودات جالبی هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج