جاباما
۷۰۵۴۰۹
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

اتفاقات عجیب در پرمخاطب‌ترین برنامه صبحگاهی

رشیدپور با علم به اینکه موفقیت برنامه صبحگاهی به واسطه زمان پخش بسیار دشوار است، به دنبال خبرسازی و جنجال در برنامه‌اش رفت و در این زمینه نیز موفق عمل کرد. با این حال با توجه به آنکه محوریت ایجاد جنجال برای قرار گرفتن این برنامه در صدر اخبار بود، گاهی از اوقات اتفاقات غیرواقعی رخ داد که ماهیت این برنامه را به چالش کشید.

تابناک: پس از پخش روایت جعلی درباره زلزله زدگان سرپل ذهاب در برنامه حالا خورشید، این بار کاشف حواس هفتم و هشتم و مخترع هارمونی رنگ‌ها در این برنامه حضور یافت و این بار نیز مجری و اداره کننده پربیننده ترین برنامه صبحگاهی صرفاً ناظری در مقابل این ادعاها بود؛ رویکردی که در صورت استمرار چیزی از پربیننده‌ترین برنامه صبحگاهی تلویزیون باقی نمی‌گذارد و رشیدپور این بار مجبور به تعطیلی برنامه‌اش خواهد شد.

«حالا خورشید» با اجرای رضا رشیدپور به مرور به پربیننده‌ترین برنامه صبحگاهی و یکی از خبرسازترین برنامه‌های تلویزیون تبدیل شد. رشیدپور با علم به اینکه موفقیت برنامه صبحگاهی به واسطه زمان پخش بسیار دشوار است، به دنبال خبرسازی و جنجال در برنامه‌اش رفت و در این زمینه نیز موفق عمل کرد. با این حال با توجه به آنکه محوریت ایجاد جنجال برای قرار گرفتن این برنامه در صدر اخبار بود، گاهی از اوقات اتفاقات غیرواقعی رخ داد که ماهیت این برنامه را به چالش کشید.

برنامه حالا خورشید در برنامه‌های اخیر سراغ مهمان‌هایی رفته که این برنامه را زیر ذره بین برده است. در ابتدا یک زن به عنوان زلزله زده سرپل ذهابی به این برنامه دعوت شد. این زن در این برنامه صبحگاهی ادعا کرد در چادر زندگی می‌کند و حتی به او کانکس نداده‌اند، چرا که آشنا نداشته است! یک روز بعد گزارشی میدانی منتشر شد که نشان می‌داد این زن نه تنها در خانه خود زندگی می‌کند، بلکه به اذعان خودش برای تکمیل خانه‌اش دو وام نیز دریافت کرده است. رشیدپور در واکنش به این رسوایی، صرفاً گفت متوجه شده‌اند گزارش‌شان دقیق نبوده است!

در روزی این رشیدپور این سخنان را مطرح می‌کند و به نوعی می‌کوشید ماجرا را سامان دهد، او مهمان دیگری دعوت کرد که ادعا شده بود سبک رزمی تازه‌ای اختراع کرده است؛ سبکی که در واقع همان کیک بوکسینگ است و از این عناوین در فضای پرآشوب ورزشهای رزمی ایران به کرات مطرح می‌شود. بخش جالب این گفت و گو، طرح ادعای اختراع هارمونی رنگ‌ها و کشف حواس هفتم و هشتم بود! این بخش از مصاحبه نشان می‌داد اتفاقات روز گذشته در حال تکرار است اما در کمال ناباوری، آقای شومن اظهارات مهمانش را باور کرده بود.

پیش از این نیز یک کودک تحت عنوان نابغه به این برنامه آورده شده بود که دانشمند و طراح خودرو خوانده شود و ادعا شد کمپانی‌های بزرگ از او دعوت کرده‌اند در آنجا به طراحی خودرو و حتی تدریس بپردازد! ادعایی که مشخص شد خلاف واقع است اما باز هم این شومن کوشید به آرامی از کنارش عبور کند و برنامه‌اش را با سوژه هایش پیش ببرد؛ سوژه‌هایی که ظاهراً مهم نیست چقدر واقعی هستند، بلکه مهم این است که چقدر جنجالی هستند و برنامه رشیدپور را در سطح اخبار و رسانه‌های عمومی برجسته می‌سازد.

مرتضی میرباقری معاون سیمای سازمان صداوسیما درباره نظارت مسؤولان سیما بر محتوای برنامه‌هایی همانند «حالا خورشید»، واکنش قابل تاملی داشته و گفته است: «برنامه «حالا خورشید» از یک اتاق فکر برخوردار است و معمولاً سخنان خود را از پیش، تنظیم می‌کند. در واقع این‌گونه نیست که به یک‌باره مطلبی روی آنتن گفته شود. اما به هر صورت باز ما مسائل را بررسی می‌کنیم، در خود برنامه هم موارد دیگری بوده است که مطرح و به طرف مقابل فرصت توضیح داده شده است.»

میرباقری با بیان اینکه «حالا خورشید» یک برنامه زنده پربیننده است که تجربه طولانی در کار دارد، تاکید کرد: «بعضی از اتفاقات به گونه‌ای نیست که بخواهد خللی در کار وارد کند. اگر ما بخواهیم طراوت و ریسک‌پذیری برنامه‌ها را با ملاحظات زیاد پایین بیاوریم، دیگر برنامه‌ها تخت می‌شوند ولی در کل هیچ‌ برنامه‌ای اجازه ندارد بدون کار کارشناسی، مطلبی را روی آنتن بیان کند. شیوه کلی ما در برنامه «حالا خورشید» نیز به همین صورت بوده است و اگر خطایی هم صورت گرفته با سرعت بالا به آن واکنش نشان دادیم.»

اتفاقاتی که سه مورد از آنها اشاره شد، به خوبی نشان می‌دهد برنامه‌هایی نظیر حالا خورشید تا چه میزان متکی بر اتفاق فکر است. شواهد نشان می‌دهد مهمانان -دست کم در مواردی- بدون کارشناسی فنی دقیق و صحت سنجی دعوت می‌شوند و تبعات این دعوت‌ها چنین حواشی است که شاید رشیدپور از وقوع‌شان بدش نیز نیاید، چرا که متضمن ایجاد جنجال و خبرسازی است که وضعیت مطلوب است؛ مشروط به آن به استمرار فعالیت حرفه‌ای این مجری روی آنتن ضربه نزند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      چرا حسادت و غرض ورزی در میان کسانی که ادعای حرفه ای یا رسانه ای هستند بسیار مشهود هستش هیچ برنامه ای بدون ضعف نیست و در مورد حالا خورشید هم اینگونه هستش ولی نکات مثبت و تاثیر گذار این برنامه هزار برابر ضعف های آن به دلیل اعتماد به برخی ها هستش و زمانی که برنامه ای پر بیننده می شود برخی سعی می کنند حجمه ها و فشارها را بر برنامه تزریق کنند فکر نکنم از لحاظ وجدانی و اخلاقی کار پسندیده ای باشد

    • TNT2

      اخه من نمیدونم چرا بعضیها نمیتونن موفقیت کسای دیگه رو ببینن ؟صرف نظر از عنوان این نوشته و درستی یا غلط بودن مسائل مطرح شده به ذهن انسان میرسه که عنوان و موضوع این نوشته فقط پوششی است برای کوبیدن اقای رشید پور. چقدر جملات این نویسنده بوی دشمنی میده و حتی کلماتی که استفاده کرده همه جنبه نوعی توهین و کوچک کردن مجری برنامه مورد انتقاد قرار گرفته که همون اقای رشید پور باشه هستش

    • بدون نام

      چه حسود خجالت داره به خدا حسود هیچ وقت نیاسود

    • محمدرضا احمدی

      دقیقا دارن با این حرفا آقای رشید پور رو سکوب میکنن،ولی مردم عاقل تر از این حرفا هستن.زنده باد رشید پور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج