۷۰۵۶۱۳
۱۱ نظر
۵۰۱۱
۱۱ نظر
۵۰۱۱
پ

هاشم‌زایی: رفع حصر در آینده نزدیک، بعید است

یک عضو فراکسیون امید، گفت: کمیته رفع حصر تاکنون چند ملاقات با مقامات و مسئولین داشته اما تاکنون جلسه‌ای با رئیس جمهور نداشتیم و باید رئیس‌جمهور با توجه به تعهدی که دارد رفع حصر را پیگیری کند.

اعتماد آنلاین: یک عضو فراکسیون امید، گفت: کمیته رفع حصر تاکنون چند ملاقات با مقامات و مسئولین داشته اما تاکنون جلسه‌ای با رئیس جمهور نداشتیم و باید رئیس‌جمهور با توجه به تعهدی که دارد رفع حصر را پیگیری کند.

عبدالرضا هاشم‌زایی نماینده تهران و عضو کمیته رفع حصر با اشاره به عدم پاسخ رئیس‌جمهوری به دیدار با این کمیته، گفت: روحانی رئیس شورای عالی امنیت ملی و رئیس‌جمهور است. او به قانون اساسی سوگند یاد کرده است. علاوه بر این مهمترین خواسته و دغدغه در شعارهای مردم در زمان انتخابات مسئله رفع حصر بوده است، بنابراین انتظار از او با توجه به قول‌هایی که در زمان انتخابات داد این است که رفع حصر صورت گیرد.

او در ادامه تاکید کرد: من معتقدم او به قولش و حتی به وظیفه قانونی‌اش به عنوان رئیس‌جمهور و مجری قانون اساسی عمل نکرد.

این عضو فراکسیون امید گفت: کمیته رفع حصر تاکنون چند ملاقات با مقامات و مسئولین داشته اما تاکنون جلسه‌ای با رئیس جمهور نداشتیم و باید رئیس‌جمهور با توجه به تعهدی که دارد رفع حصر را پیگیری کند.

هاشمی‌زایی گفت: ما هنوز نمی‌دانیم تصمیم‌گیری در رابطه با حصر در کجا گرفته شده است. شورای عالی امنیت ملی مصوبه‌ای در این خصوص ندارد؛ ندیدم که قوه قضاییه هم حکمی در این خصوص داشته باشد چون اگر حصر هم جزو احکام قضایی باشد، باید مدت زمان داشته باشد. ۲ نفر از سران مملکت بدون هیچ زمان بندی خاصی در حصر هستند که این موضوع برخلاف قانون اساسی است و رئیس‌جمهور باید برای دفاع از حقوق شهروندی آن‌ها اقدام کنند.

او یادآور شد: نماینده‌های مجلس، نماینده مردم هستند و هرچه مردم را ناراحت کند قاعدتاً به نمایندگان هم منتقل می‌شود.

این عضو فراکسیون امید با اشاره به اظهارات ذوالنوری در خصوص توقف رفع حصر، گفت: شاید ایشان اطلاعاتشان بیشتر از من است. اما گشایش‌هایی در حال حاضر اتفاق افتاده است و در حال حاضر فرزندان و خویشاوندان درجه یک می‌توانند با مهندس موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی دیدار کنند اما حصر کماکان باقی است.

او گفت: رفع حصر پیگیری می‌شود اما امیدواریم که روحانی به عنوان رییس شورای امنیت ملی به وظایفش در زمینه رفع حصر بیشتر عمل کند.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به ادعای ذوالنوری مبنی بر اینکه "سیاسیونی که کاسب حصر هستند زمانی که دیدند کارهای مثبتی صورت گرفته است پوست موز زیر پای آقای کروبی انداختند که ایشان موضعی را بگیرند که اقدامی برای رفع حصر صورت نگیرد" گفت: زمانی‌که آقای کروبی در مجلس نایب رئیس بود من نماینده بودم، بعد از آن هم ۵ سال در بنیاد شهید بودم بنابراین با توجه به شناختی که از آقای کروبی دارم و از نزدیک با ایشان کار کرده‌ام می‌دانم که آقای کروبی و نوعاً علما به این شکل نیستند که بتوان پوست موز زیر پای آنها انداخت و علما خودشان تصمیم می‌گیرند.

هاشم زایی گفت: زمانیکه آقای کروبی در حصر است چه کسی می‌تواند به ایشان خط بدهد! اکثر علما خودشان تصمیم می‌گیرند و به این شکل نیست که تابع نظرات افرادی باشند.

او رفع حصر در آینده نزدیک را بعید دانست و گفت: امیدوار نیستم که رفع حصر به‌زودی انجام شود اما درنهایت اگر کسانی‌که مؤثر هستند به افکار عمومی و منافع ملی احترام بگذارند قاعدتاً باید حصر برداشته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • روزبه محمدخانی

      آقای ریس جمهور خیلی چیزا یادش رفته رفع حصر که کوچیکش هست . آقای ریس جمهور یادش رفته مردم به وعده هاش و برنامه هاس رای دادن

    • بدون نام

      مهم ترین خواسته و تقاضای مردم در زمان انتخابات رفع حصر بوده، ای خدا چقد دروغ !
      شما بیکاری و تورم و اقتصاد درست کنید از صدتا حصر واجب تره به ما چه چندتا آقازاده حصر هستند.

    • بدون نام

      رفع حصر چه کمکی میکنه به من بدبخت بیکار

    • بدون نام

      ما هنوز نمی دانیم تصمیم گیری حصر چه کسانی هستند!!!!!! آقای نماینده شما واقعا نمی دانی پس از منزل خارج شو واز اولین رهگذری که برخورد کردی بپرس تا بگوید چه کسی تصمیم گیرنده ادامه حصر می باشد چونکه تمام ملت می دانندواین شماها هستید که خودتان را به نمی‌دانیم زده ایدوتا آن کس هم نخواهد ودستور ندهد صدتاکمیته هم کاری از دستشان بر نمی آید

    • بدون نام

      یااعدامشون گنیدیازندان یاازاد همه راخسته کردیدبااین ابتکارمسخره ادعای قانونمندی دارید ولی درعمل حرج ومرج دیده میشه یک مجرم رافراری میدیدیک متهم راازادمی گزاریددربره این بدبختهاراسالهاست عمرشون راتباه کردید خودتون این وضع رامی پسندید مردمذقدرت راگرفتندوتقدیم شماکردندحقشون این است ؟

    • ترسو

      اين بود و نبود حصر چه مشكلي از مردم حل ميكنه !
      اونام مثل بقيشون ، دو تا كمتر بهتر !!!!!!

    • بدون نام

      چه بهتر.

    • بدون نام

      بابا یه کم دیگه معطل کنید بر اثر پیری میمیرن که البته هدف همونه

    • بدون نام

      من شخصا مشکلی با این قضیه ندارم
      فقط ویتامین دی بهشون بدید

    • رضا ط

      به جای رسیدن به مشکلات مردم ، وقت ملت رو برای چند نفر آدم مضر حروم نکنید ، این رفع حصر چه نون و آبی داره برای شماها؟ این همه مشکل اقتصادی و بیکاری و غیره و غیره رو ول کردید دودستی چسبیدید به این ۲تا که برای مردم پشیزی ارزش قائل نیستن، آدم میمونه واقعا ، این همه دغدغه و تلاش و پیگیری رو برای حل مشکل گرونی کرده بودیدشاید یه اثر مثبتی تو زندگی مردم احساس میشد ، حقوق از بیت المال میگیرن و همه وقت و انرژیشونو حروم کارای بیخود و بی ارزش میکنن.

    • ارش

      به قول بابا.پنجعلی..... جهندم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج