جاباما
۷۰۵۶۸۹
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

جنگی تمام عیار، سبز یا آبی، آسمان یا زمین؟

دو تیم موفق لیگ هفدهم برای ثبت یک سرانجام شیرین در آخرین مسابقه سال دیداری با طعم انتقام و دوستی برگزار می کنند.

ورزش سه: استقلال تهران و ذوب اهن اصفهان بعد از صعود از گروه های سخت خود ، حالا باید با یکدیگر تقابل کنند ، تقابلی تمام عیار برای صعود ، هیچ کدام از تیم ها پا پس نمی کشند و هر دو تاکتیک جداگانه خود را دارند ، به بهانه بازی ذوب آهن - استقلال به وضعیت کلی و نقاط مثبت و نقاط ضعف و امار می پردازیم :

ذوب آهن :

وضعیت : این تیم در رده سوم جدول لیگ ایران بعد از پرسپولیس و سایپا قرار دارد و سخت برای گرفتن سهمیه اسیایی می جنگد .


ذوب آهن دومین خط حمله برتر لیگ ( ۴۳ ) را بعد از پرسپولیس ( ۴۴ ) با اختلاف تنها یک گل دارد و امار خوبی در خط حمله دارد .


ششمین خط دفاع برتر لیگ ، امار چندان مناسبی نیست ، البته که بیشتر این گل های خورده مربوط به بازی های رفت این تیم در لیگ می باشد زیرا ذوب اهن در جدول دور برگشت بازی های لیگ در صدر قرار دارد و تنها ۱۰ گل خورده است که اگر همین تعداد را نیز در دور رفت دریافت میکرد اکنون سومین خط دفاع برتر لیگ را داشت ، همچنین انها در دور برگشت ۳۰ امتیاز در لیگ به دست اورده اند که امار بسیار خوبی است و انها شانس قهرمانی در جدول دور برگشت را نیز دارند .


نقاط مثبت :


۱ - ضد حمله های سریع و زهر دار : اگر بازی های ذوب اهن در لیگ قهرمانان آسیا را دیده باشید متوجه می شوید که انها اکثرا در زمین خود دفاع می کنند و سپس پس از بازگیری توپ ، با نفراتی چون تبریزی ، کی روش استنلی و محمدرضا حسینی ضد حمله هایی خطرناک و سریع را طراحی می کنند که اگر تیم حریف غافل شود ، احتمال گل زدن ذوب اهن از این تاکتیک زیاد است مانند اتفاقی که برای تیم های الدحیل ( رفت ) و لوکوموتیو ( برگشت ) و الوحده ( برگشت ) افتاد .


۲- حملات هوایی :


پرتاب های بلند شفیعی ، خود به تنهایی اسمان تیم های حریف را بمباران می کند مانند همان اتفاقی که برای استقلال در بازی برگشت رخ داد و ذوب اهن توانست با استفاده از سانتر ها و پرتاب های بلند در دقایق اخر توسط محمدرضا حسینی به گل برسد .


حضور کی روش استنلی و تبریزی قد بلند در نزدیکی دروازه بیش از پیش این سانتر ها و پرتاب ها را خطرناک می کند و نبود مدافعی قد بلند مانند پادوانی برای استقلال ممکن است مشکل ساز شود ، انها نباید به راحتی به بازیکنان ذوب اهن پرتاب و کرنر دهند .


۳ - دروازه بان با کیفیت : محمد رشید مظاهری دروازه بان ملی پوش تیم ذوب آهن ، به احتمال زیاد سنگربان تیم ذوب اهن در دو دور رفت و برگشت برابر استقلال است.


مظاهری که پنالتی گیر ترین دروازه بان لیگ نیز به حساب می آید با آمار ۲ سیو در هر بازی بعد از سید حسین حسینی سنگربان تیم مقابل یعنی استقلال در رده دوم جدول بیشترین مهار توپ دروازه بانان قرار دارد، همچنین پنالتی گرفتن های زیاد او ممکن است برای استقلال خطر ساز شود چرا که ممکن است بازی ها به ضیافت پنالتی بکشند .

نقاط ضعف :


۱ - عملکرد نه چندان خوب خط دفاعی :


دفاع ذوب آهن انقدر ها هم رسوخ ناپذیر نیست و ممکن است اشتباهاتی از ان سر بزند ، به همین دلیل در این دو بازی مدافعان باید بهترین عملکرد خود را داشته باشند چرا که مهاجمان استقلال از جمله تیام بسیار زهردار و موقعیت شناس هستند ، همچنین ولسیانی ، دفاع چپ تیم ذوب اهن باید مراقب وریا غفوری اماده این روز ها باشد .


نکات ویژه :


۱- امیر قلعه نویی تنها مربی ایرانی است که توانسته شفر را شکست دهد .


۲ - تنها تیمی که در لیگ ایران توانسته است به استقلال شفر بیش از ۱ گل بزند ، تیم ذوب اهن است .


۳ - امیر قلعه نویی همواره برای استقلال مربی خطرناک بوده است که همواره برای انها مشکل ساز شده از جمله از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان اسیا ، اخراج منصوریان و شکست شفر میتوان انها را نام برد ، قلعه نویی در ۵ تقابل اخیر با استقلال بازنده نبوده است .

جنگی تمام عیار، سبز یا آبی، آسمان یا زمین؟



استقلال :

وضعیت: این تیم از هنگام ورود شفر ، تنها ۲ باخت را تجربه کرده است و نتایجی بسیار خوب را کسب کرده است ، استقلال که بهترین خط حمله دور برگشت لیگ را در اختیار دارد ، بار ها به حریفان خود بیش از ۲ یا ۳ گل زده و بسیار هجومی بازی می کند.


صنعت نفت و سیاه جامگان و فولاد با ۴ گل و سپیدرود و استقلال خوزستان و سپاهان با ۳ گل از جمله حریفان مغلوب شده با گل زیاد در برابر استقلال هستند ، استقلال در جدول دور برگشت بعد از ذوب آهن در رده دوم قرار دارد .

نقاط قوت :


۱- بازیکنان آماده : از جمله نقاط قوت تیم استقلال اماده بودن بازیکنانی همچون سرور جپاروف ، وریا غفوری ، مامه تیام و امید ابراهیمی است که این روز ها این بازیکنان اماده به حد زیادی هم بر روی نتایج تیم استقلال تاثیر گذاشته اند ، مانند دادن ۱۰ پاس کلیدی از امید ابراهیمی و یا پاس گل ها و گل های متوالی وریا غفوری و یا پاس های خلاقانه سرور جپاروف که همگی نشان از اماده بودن انها می باشد .


۲ - دروازه بان با کیفیت : سید حسین حسینی که با میانگین ۲.۲ مهار در هر بازی در صدر جدول بیشترین مهار قرار دارد و همین چند وقت پیش نیز توانست رکورد تاریخ لیگ برتر در بیشترین زمان گل نخوردن را بشکند ، دروازه بان بسیار خوب و با کیفیتی مثال زدنی است که احتمالا یک تنه حملات مهاجمان ذوب آهن را خنثی می کند .

جنگی تمام عیار، سبز یا آبی، آسمان یا زمین؟


نقاط ضعف :


۱- نفوذ پذیری خط دفاعی : اگر سید حسین حسینی در درون دروازه استقلال قرار نداشت ، شاید اکنون تعداد گل خورده استقلال بیشتر بود زیرا استقلال نشان داده که دفاع نه چندان مطمئنی دارد ، از پژمان منتظری که از فرم سابق خود دور شده و سید مجید حسینی که اشتباهات هر چند کوچکی را در هر بازی دارد.

نکات ویژه :


۱- شفر چهار تیم را نتوانسته ببرد : العین، تراکتورسازی، پیکان و ذوب آهن و در لیگ ایران در شکست تراکتورسازی، پیکان و ذوب اهن ناموفق بوده است .


۲- استقلال در مرحله حذفی لیگ قهرمانان ، اکثرا بازی های موفقی را پشت سر گذاشته است .

نویسنده : دانیال محمدی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به امید برد ذوب اهن اصفهان

      پاسخ ها

      • رضا خنکسار با افتخار استقلالی

        شتر در خواب بیند پنبه دانه ......... انشالله به امید خدا استقلال تو هر دو بازی رفت و برگشت با اختلاف سه چهار گل میبره

    • بدون نام

      انشالاه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شیشتقلال در خواب بیند پنبه دانه مواظب باشید ابروتون نرد یه موقع شیش تایی شید جلو ذوب اهن امیر خان

    • بدون نام

      لنگیا خفه.
      به امید برد سرور و سالار لیگ.استقلال کبیر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج