جاباما
۷۰۵۷۸۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

عکس یادگاری ستاره‌های سابق فوتبال خبرساز شد

وحید‌ هاشمیان ستاره سابق تیم‌ملی فوتبال ایران اخیرا عکسی از دیدار خود با مهدی مهدوی‌کیا، ‌فریدون زندی و محمد محمدی ستاره‌های سال‌های نه‌چندان دور ملی فوتبال ایران منتشر کرد.

شهروند: وحید‌ هاشمیان ستاره سابق تیم‌ملی فوتبال ایران اخیرا عکسی از دیدار خود با مهدی مهدوی‌کیا، ‌فریدون زندی و محمد محمدی ستاره‌های سال‌های نه‌چندان دور ملی فوتبال ایران منتشر کرد. این عکس بهانه‌ای شد برای این‌که شرایط فعالیت این ٤ چهره محبوب فوتبال ایران را مرور کنیم. ستاره‌های دیروز که امروز به دنیای مربیگری روی آورده‌اند و بدون ‌شک می‌توانند در آینده‌ای نزدیک به مربیانی بزرگ در فوتبال ایران و اروپا تبدیل شوند.

عکس یادگاری ستاره‌های سابق فوتبال خبرساز شد

مهدی مهدوی‌کیا؛ آینده‌نگری در ‌هامبورگ

مدت زیادی است که حرف و حدیث‌هایی درباره سرمربیگری مهدی مهدوی‌کیا در یکی از تیم‌های ملیه پایه فوتبال ایران در رسانه‌ها مطرح می‌شود. کاپیتان سابق تیم‌ملی اما علاوه بر مدیریت آکادمی حرفه‌ای‌ خود چندسالی می‌شود که فعالیت در آکادمی این باشگاه بزرگ را آغاز کرده و در بخش پایه‌ای ‌هامبورگ فعالیت می‌‌کند. مهدوی‌کیا به واسطه ٨‌سال حضور در این تیم و سوابق درخشانی که از خود بر جای گذاشت و حتی به کاپیتانی هم رسید، مورد توجه مدیران باشگاه و هواداران است. از همین‌رو این امیدواری وجود دارد که مهدوی‌کیا در آینده‌ای نزدیک به یکی از مربیان بزرگ فوتبال ایران تبدیل شود که در بوندس‌لیگا یا حتی ایران بتواند هدایت یک تیم را برعهده بگیرد.

وحید‌ هاشمیان؛ عاصی از کار در فوتبال ایران

وحید‌ هاشمیان حرفه‌ای‌ترین راه ممکن را برای ورود به عرصه مربیگری پشت‌سر گذاشت. او توانست مدرک مربیگری سطح پرولایسنس آلمان که هرکسی به ‌راحتی قادر به گرفتن آن نیست را به دست بیاورد. سپس به‌عنوان سرمربی تیم فوتبال‌ هالشتنبک-رلینگن در بودنس لیگا پنج در منطقه ‌هامبورگ شد. او یک‌سال هم هدایت تیم نیدورفر در همان منطقه را برعهده گرفت و پس از اتمام کارش مدتی هم با حضور در تمرینات بایرن‌مونیخ فعالیت‌های گواردیولا را زیرنظر گرفت.‌ هاشمیان هم در شرایط کنونی در آکادمی باشگاه‌ هامبورگ فعالیت می‌کند و یکی از سه مربی اختصاصی که به صورت جداگانه با بازیکنان مختلف کار می‌کنند، است.

فریدون زندی؛ توجه به همسر و اداره آکادمی

شاید بزرگترین اشتباه فریدون زندی این بود که با ترک بوندس‌لیگا به فوتبال آسیا و ایران آمد. او بازیکن شماره ١٠ کایزرسلاترن و کاپیتان این تیم بود و شرایط فوتبالی خوبی در آلمان داشت. منتهی از وقتی به تیم‌ملی ایران پیوست، مشکلاتش زیاد شد و نتوانست در آلمان بماند. مصدومیت‌های مختلف هم البته باعث شد نتواند در سال‌های آخر فوتبالی به موفقیت خیلی زیادی برسد و به همین ترتیب از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. فریدون زندی از تابستان ٢٠١٦ و برای آغاز دوران مربیگری‌اش به تیم زیر ٢٣‌سال سن پائولی آلمان پیوست. او دستیار اول سرمربی تیم زیر ٢٣‌سال سن پائولی شد. این تیم در بوندس‌لیگا ٢ حضور دارد. فریدون در این مدت حضور در کلاس‌های مربیگری را هم در دستور کار خود قرار داده و درحال حاضر به دنبال گرفتن مدرک A در آلمان است.

محمد محمدی؛ مربیگری در آمریکا، ‌سفر ضروری به آلمان

محمد محمدی هم که این روزها به خاطر بیماری برادر همسر خود به آلمان سفر کرده و دیداری هم با مهدوی‌کیا، ‌هاشمیان و فریدون زندی داشته است،‌ در چند‌ سال اخیر در آمریکا زندگی کرده و مربی تیم ال‌ای بلوز آمریکاست. محمدی به محض این‌که فوتبال خود را در این باشگاه به پایان رساند،‌ به‌عنوان مربی به کادر فنی اضافه شد. ال‌ای بلوز در لیگ دسته یک آمریکا و در منطقه اورنج کانتی لس‌آنجلس قرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج