۷۰۵۸۴۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

حاضرین در راهپیمایی اصفهان؛ دوستداران ایران‌اند

سیدحسین نقوی‌حسینی، نماینده ورامین معتقد است حل بحران آب در گرو از خودگذشتگی است و نباید به این چالش نگاه منطقه‌ای داشت. از طرفی ناهید تاج‌الدین، نماینده اصفهان می‌گوید در بین معترضین اخیر اصفهان افرادی حضور داشتند که پسرانشان مدافعان حرم هستند.

رویداد ۲۴ نوشت: سیدحسین نقوی‌حسینی، نماینده ورامین معتقد است حل بحران آب در گرو از خودگذشتگی است و نباید به این چالش نگاه منطقه‌ای داشت. از طرفی ناهید تاج‌الدین، نماینده اصفهان می‌گوید در بین معترضین اخیر اصفهان افرادی حضور داشتند که پسرانشان مدافعان حرم هستند.

از سال‌ها پیش، بسیاری از کارشناسان خبره خبر از بحران آب در کشور داده بودند ولی آن‌طور که انتظار می‌رفت این چالش احتمالی جدی گرفته نشد تا اینکه کار به جایی رسیده که در این رابطه هر روز خبر از نارضایتی مردم از گوشه و کناری به گوش می‌رسد. در این بین، این بحران که حالت امنیتی هم به خود گرفته در اصفهان بیشتر از نقاط دیگر خودش را نشان داده و اعتراضات مداوم برخی از مردم در این شهر، رنگ و بوی دیگری به سوءمدیریت‌های اخیر داده است.

سیدحسین نقوی‌حسینی، نماینده ورامین در رابطه با بحران آب در کشور گفت: آقای اردکانیان وزیر نیرو خیلی تلاش دارند که تغییراتی را در مفاهیم ایجاد کنند. بطور مثال ایشان می‌گویند من موافق تکرار واژه خشکسالی نیستم زیرا یکسال خشکسالی است و سال دیگر با مشکل خشکسالی مواجه نیستیم و ما باید موضوع کم‌آبی را در جامعه جا بیندازیم. یعنی ایران با کم‌آبی روبروست و باید آب موجود در کشور به درستی مدیریت شود.

وی افزود: باید مدیریت‌ها در تولید، توزیع و مصرف آب تغییر کند. اگر در این سه بخش کار مهندسی شده‌ای انجام نشود حتی اگر هر روز هم از آسمان باران بیاید باز هم مشکل داریم. من این صحبت‌های آقای اردکانیان را قبول دارم و فکر می‌کنم تغییر مفاهیمی که از سوی ایشان اتفاق افتاده به واقعیت نزدیک‌تر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: وقتی صحبت از انتقال آب می‌شود یک روز شمالی‌ها و یک روز دیگر جنوبی‌ها اعتراض می‌کنند و می‌گویند می‌خواهند آب دریای ما را ببرند. بالاخره انتقال آب باید صورت گرفته شود چون کشور با کم‌آبی روبروست و این موضوع بسیار طبیعی و منطقی است. بهره‌برداری از فاضلاب که یکی از منابع تولید آب است بسیار اهمیت دارد و جا دارد در کنار مدیریت مصرف این موضوع هم مورد توجه قرار گیرد. باید در بحث توزیع آب کار شود و به این منوال رفع بحران شدنی نیست. از طرفی در مصرف آب در کشور با ۴۰-۳۰ درصد هدررفت آب مواجه هستیم که این بسیار نگران‌کننده است. امروز ۸۰ درصد منابع آب در کشاورزی استفاده می‌شود و نیازمند مدیریت دقیق است. اکنون کشتی باید کشت شود که یا به آب نیاز نداشته باشد و یا به آب کمی نیاز داشته باشد و طوری آبیاری صورت گیرد که غرقابی نباشد زیرا دوره آبیاری غرقابی گذشته است و باید کار کرد که حداقل آب استفاده شود.

نقوی‌حسینی در رابطه با اینکه این بحران شکل امنیتی به خود گرفته است، گفت: درخواست من این است که مناطق از بحث منطقه‌ای و بخشی صرف‌نظر کنند تا بشود برای این موضوع یک برنامه‌ریزی ملی کرد. اگر این از خودگذشتگی نباشد هر روز باید شاهد تنش باشیم. تا زمانی که مردم آب شرب نداشته باشند که نمی‌شود خیار کاشت. پس باید نگاه به این موضوع وسیع و ملی باشد.

وی در پایان در خصوص اینکه آیا حاکمیت بحران آب را تمام و کمال درک کرده و در این راستا به دنبال برنامه مدون شده‌ای است، افزود: من از وزیر نیرو مطالب خوبی شنیدم و از قرار معلوم کارگروهی با ریاست آقای اردکانیان در دولت تشکیل شده و پنج وزارتخانه‌ای که مصرف‌کننده آب هستند در این کارگروه حضور دارند تا با بررسی بیشتر، این چالش را بهتر از گذشته مدیریت کنند.

ناهید تاج‌الدین، نماینده اصفهان در گفت‌وگو با رویداد۲۴ و در پاسخ به اینکه آیا حاکمیت بحران آب را متوجه شده است، گفت: حاکمیت کاملاً این بحران را درک کرده و هفته گذشته این موضوع باعث شد که جلسه مجلس غیرعلنی شود. آقای اردکانیان در آن جلسه حاضر شدند و برنامه‌های خود را برای نمایندگان اعلام کردند و از حساسیت‌ها و چالش‌ها در این رابطه گفتند و در تمام اولویت‌هایی که مطرح کردند، اصفهان را دارای بالاترین اولویت دانستند. متاسفانه بحران آب در استان اصفهان بسیار چشمگیر است و جا دارد هر فردی در هر سطحی که می‌تواند به این موضوع کمک کند وارد عرصه شود.

وی ادامه داد: امروز اصفهان با بحران آب شرب مواجه است. بحرانی که در اصفهان در خصوص کمبود آب پیش آمده باید طوری مدیریت شود که هیچ آسیبی به مردم نرسد. در اعتراضاتی که در اصفهان در این مورد رخ داده افرادی حاضر شدند که پسرانشان مدافعان حرم هستند و بسیار خانواده‌های مذهبی و معتقدی به حساب می‌آیند. اکثر حاضرین در راهپیمایی‌های اصفهان دوستداران ایران هستند و کشورشان را دوست دارند و باید همه کمک کنیم که برای این مشکل فکری اساسی شود. هرچند نباید این اعتراضات باعث خدشه به نظام شود.

نماینده اصفهان در مورد اینکه برخی افراد، معترضین اصفهانی را در خط منافقین دانستند، گفت: بالاخره در اعتراضات افرادی هستند که به دنبال شیطنت می‌روند و گاهی هم دست‌هایی وجود دارند که می‌خواهند اعتراضات را به اغتشاشات تبدیل کنند اما عده زیادی که در این اعتراضات شرکت کردند به دنبال حق و مطالبه خود بودند و باید به حقوق آن‌ها احترام گذاشت. من در رابطه با معترضین خیلی سعی می‌کنم که با آن‌ها همدردی کنم و حرفی نزنم که باعث رنجش خاطر آن‌ها شود. به هر حال این مشکل ایجاد شده و حل آن هم راحت نیست اما سعی کردم راهکارهای آن‌ها را بشنوم تا به عنوان نماینده مردم اصفهان این صحبت‌ها را به سطوح بالاتر انتقال دهم.

عضو فراکسیون زنان مجلس در پایان اضافه کرد: بطور کلی امیدوارم در آینده نه‌چندان دور این بحران حل و فصل شود. در این راستا استاندار اصفهان، آقای مهرعلیزاده خیلی خوب به وظایف خود عمل کردند. ایشان یک چهره ملی است که به موضوعات نگاه ملی دارد و خیلی خوب می‌توانند این بحران‌ها را مدیریت کنند که ان‌شاا... مدیران ارشد هم در مرکز کشور ایشان را در این راه بیش از پیش یاری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج