جاباما
۷۰۵۹۳۷
۷۸ نظر
۵۰۳۲
۷۸ نظر
۵۰۳۲
پ

ماجرای «گشت ارشاد»؛ واکنش محسوس به نقض حقوق شهروندی

طی چند روز گذشته، انتشار فیلمی در شبکه‌های اجتماعی که نشان‌دهنده ضرب و شتم یک دختر جوان توسط گشت ارشاد نیروی انتظامی است، بازتاب وسیعی داشت. در ویدئویی منتشر شده، چند مامور مرد و زن پلیس، به همراه یک ون گشت ارشاد، در حال بحث با چند زن جوان در یک پارک دیده می‌شوند.

روزنامه همدلی : طی چند روز گذشته، انتشار فیلمی در شبکه‌های اجتماعی که نشان‌دهنده ضرب و شتم یک دختر جوان توسط گشت ارشاد نیروی انتظامی است، بازتاب وسیعی داشت. در ویدئویی منتشر شده، چند مامور مرد و زن پلیس، به همراه یک ون گشت ارشاد، در حال بحث با چند زن جوان در یک پارک دیده می‌شوند. این زنان در مقابل ماموران مقاومت‌می‌کنند و بین آنها دعوای لفظی پیش می‌آید و متعاقب با آن درگیری و ضرب و شتم دختران با یکی از زنان گشت ارشاد رخ می‌دهد. یکی از ماموران زن شروع به کتک زدن یکی از دختران می‌کند. دختری که در فیلم گفته می‌شود دارای بیماری قلبی نیز است.

دختر بی‌حال روی زمین می‌افتد و ماموران اصرار دارند آن را با خود ببرند. انتشار این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی باعث به وجود آمدن یک خشم عمومی شده است و واکنش رسمی مقامات مختلف کشور، اعم از وزیر کشور، نمایندگان مجلس، نمایندگان شورای شهر، دفتر سخنگوی ناجا و حتی روزنامه‌ها و مردم را برانگیخته است. پلیس اصالت ویدئوی منتشرشده از ماموران گشت ارشاد در حال کتک زدن یک زن جوان را تایید کرده و می‌گوید این شیوه برخورد را تایید نمی‌کند.

ماجرای «گشت ارشاد»؛ واکنش محسوس به نقض حقوق شهروندی

ویدئوهای از این دست کمیاب نیست. ویدئوهایی که از برخوردهای خشن کلامی و فیزیکی گشت ارشاد با دختران و زنانی که می‌گویند حجاب را جدی نمی‌گیرند، حکایت دارد. همین چند وقت پیش بود که ویدئوی از زیرگرفتن یک دختر جوان توسط ون نیروی انتظامی نیز خبرساز شد. یا به‌عنوان مثال از برخورد نیروی انتظامی با یکی از دختران موسوم به «دختران خیابان انقلاب» نیز می‌توان نام برد. در آن ویدئو نیز مامور نیروی انتظامی دختری را با خشونت به پایین پرت کرد و باعث آسیب پایش شد. آن ویدئو نیز در چند ماه گذشته اعتراضات شدیدی را از سوی هنرمندان و برخی از مقامات کشور بر انگیخت، اما نهایتا منجر به محکومیت مریم شریعتمداری و حبس وی به مدت یکسال شد که چند وقت بعد طبق شنیده‌ها وی به کمک وثیقه آزاد شد.

از آغاز روی کار آمدن جمهوری اسلامی در ایران، همواره تلاش شده است که قوانینی که با قوانین اسلامی سنخیت بیشتری دارد در کشور اعمال شود. بنابراین قوانینی بر پوشاک، خوراک، مهمانی‌ها و دیگر جنبه‌های زندگی روزمره اعمال شد که یکی از این قوانین پوشش زنان در جامعه بود. اما برخی آن را دخالت در حریم خصوصی افراد می‌دانند و به آن معترض هستند. در ماه‌های اخیر مقاومت در برابر حجاب و اعتراض به آن در ایران بالا گرفته است. اگر چه سابقه مخالفت با حجاب به همان روزهای ابتدایی استقرار نظام جمهوری اسلامی برمی‌گردد اما برخی‌ها اعتراض دخترانی موسوم به «دختران خیابان انقلاب» را شروع کننده اعتراض به حجاب اجباری می‌دانند.

برخورد با بدحجابی همیشه یکی از ماجراهای جنجالی کشور بوده است و هیچوقت موافقان و مخالفان آن نتوانستند به فهم مشترکی از این مقوله برسند. تاکنون نیز، پیروز این میدان موافقان حجاب بوده‌اند. بنابراین قوانین و برخوردها با افرادی که پوشش را جدی نمی‌گیرند از سوی این طیف صورت گرفته است. از آن جا که بحث برخورد با به اصطلاح زنان بدحجاب با پلیس گره خورده است، یکی از انگیزه‌های به وجود آمدن پلیس ارتقای امنیت اخلاقی موسوم به گشت ارشاد به این دلیل بوده است. موضوع گشت ارشاد که در سال 84 و در زمان دولت نهم پایه‌گذاری شد، همواره یکی از مقوله‌های مورد اختلاف در جامعه بوده است. این موضوع از چنان اهمیتی برخوردار بوده است که حتی به تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری نیز ورود پیدا کرد و برخی از آنان با وعده پایان دادن به این موضوع از آن استفاده تبلیغاتی کرده‌اند.

نمی‌شود با نیروی پلیس مشکلات فرهنگی را حل کرد

حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب، نیز در جریان تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود که «نمی‌شود با نیروی پلیس مشکلات فرهنگی را حل کرد» و وعده داده بود کاری می‌کند که «دختران احساس امنیت کنند.»او گفته بود که «نخواهم گذاشت ماموری بی‌نام و نشان از کسی سوال کند. دختران جامعه خود حافظ حجاب و عفاف هستند.»

اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده وقت نیروی انتظامی کل کشور، نیز در واکنش به حرف روحانی با اشاره به وعده وی در مورد جمع کردن گشت ارشاد گفته بود اگر «ما را از این نوع برخورد با مردم معاف کنند تشکر هم می‌کنیم.» او گفته بود: «گشت ارشاد برای ما هم مطلوب نیست» اما افزوده بود: «ما از دستگاه‌هایی که بتوانند این مسئولیت را از لحاظ فرهنگی برعهده بگیرند و ما را از این نوع برخورد با مردم معاف کنند تشکر هم می‌کنیم، اما کاندیداها باید بدانند که این مسئله مخالف‌ها و موافق‌هایی دارد.»

اکنون که چند سال از به قدرت رسیدن روحانی در پست ریاست جمهوری می‌گذرد، اما نه تنها وعده جمع شدن گشت ارشاد تحقق پیدا نکرده است، بلکه هر از چند گاهی مردم شاهد برخورد ماموران گشت ارشاد با زنان و دختران در سطح جامعه هستند که فیلم برخورد خشونت‌آمیز ماموران با دختران و زنان در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و در خیلی از مواقع افکار عمومی را با خود همراه می‌کند.

آخرین فیلم و ویدئویی که از برخورد خشنونت آمیز فیزیکی ماموران گشت ارشاد حکایت دارد کتک زدن دختر جوان از سوی مامور زن گشت ارشاد بود. برخورد خشنی که راهی برای توجیه نگذاشته بود و حتی مقامات ارشد ناجا را ناچار به واکنش کرد پلیس به‌هیچ وجه چنین رفتارهایی راتایید نمی‌کند

دفتر سخنگوی ناجا در واکنش به انتشار فیلم ضرب و شتم یک دختر جوان توسط ماموران گشت ارشاد ضمن تایید اصالت این ویدئو، ازاتفاق صورت گرفته ابراز تاسف کرد و گفت: پلیس به‌هیچ وجه چنین رفتارهایی راتایید نمی‌کند. وی در ادامه افزود: بررسی‌های اولیه حکایت از وقوع این اتفاق در یکی از پارک‌های تهران دارد که فیلم پخش شده بخشی از کل اتفاق است درحال حاضر بازرسی پلیس تهران درحال بررسی موضوع است و نتیجه متعاقبا اعلام می‌شود. انتطار می‌رود همه دختران و بانوان جامعه نیز شئونات اجتماعی را رعایت کنند.

وزیر کشور نیز به ویدئوی یاد شده واکنش نشان داد. رحمانی فضلی در واکنش به ویدئو منتشر شده کتک زدن دختر جوان توسط یکی از ماموران زن گشت ارشاد، دستور بررسی جامع و ارائه گزارش آن تا روز شنبه را صادر کرد.

انتشار فیلم کتک خوردن دختر جوان در یکی از پارک‌های تهران از سوی مامور گشت ارشاد واکنش تند مقامات کشور به ویژه زنان را در پی داشت. پروانه مافی نماینده مجلس در واکنش به این موضوع در صفحه توئیترش نوشت: «فرمانده نیروی انتظامی توضیح دهند تشکیل پلیس امنیت اخلاقی چه ثمرات مثبتی در حفظ امنیت اخلاقی جامعه داشته است؟»

ماجرای «گشت ارشاد»؛ واکنش محسوس به نقض حقوق شهروندی

واکنش مولاوردی به کتک زدن یک خانم توسط گشت ارشاد

شهیندخت مولاوردی دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی نیز با محکوم کردن برخورد خشونت‎‌آمیز با دختر جوان در صفحه توئیترش نوشت«انتشار کلیپ نحوه برخورد ماموران پلیس زن با مقوله بد پوششی و شیوه ارشاد آنها!، بیش از پیش ضرورت تغییر رویکرد نهادهای فرهنگی و انتظامی از باید به باور، از تبلیغ به تعمیق، از ظاهر به معنا و از فعالیت محوری به اثربخشی که از برنامه‌های فرهنگی دولت یازدهم بود، را به همه ما یادآوری کرد. از ورود و واکنش فوری وزیر کشور تشکر می‌کنم، اما عمیقا بر این باورم که باید در عصر ارتباطات طرحی نو در انداخت!»

انتقاد ابتکار از رفتار مامور پلیس با دختری در پارک

معاون رئیس جمهور به برخورد ماموران با یک دختر در یکی از پارک‌های تهران واکنش نشان داد و آن را غیردینی توصیف کرد. معصومه ابتکار در صفحه توئیتر خود با اشاره به این موضوع نوشت: «فیلمی در فضای مجازی از برخورد در موضوع حجاب منتشر شده که به گشت ارشاد منتسب می‌شود. این رفتار چه توجیهی دارد؟ ‏دایره عمل یک مامور حتی در صورت اهانت به وی تا کجاست؟ ‏به شدت این برخورد را محکوم و پیگیری می‌کنم. این رفتارهای خشن و غیردینی در شان هیچ انسانی نیست.»

خداکرمی از فروپاشی امنیت روان زنان ابراز نگرانی کرد

ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران با اشاره به انتشار فیلم برخورد گشت ارشاد با یک دختر از فروپاشی وضعیت امنیت روانی زنان ابراز نگرانی کرد و گفت: رفتارهای سلیقه‌ای مورد تایید هیچ‌کس نیست و از وزیر کشور نیز تقاضا دارم تا برای حفظ آرامش، آسایش و سلامت روان شهروندان و جامعه به فوریت، شیوه اجرایی طرح ارتقای امنیت اجتماعی بخصوص در حوزه‌های مربوط به زنان مورد بازنگری قرار گیرد. وی ضمن ابراز تاسف از انتشار فیلم برخورد گشت ارشاد با دختری در یکی از پارک‌های تهران به ایسنا اظهار کرد:‌ به عنوان رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران نگران فرو پاشی وضعیت امنیت روانی زنان و خانواده‌ها هستم، این استرس های مداوم و صدماتی که هر از گاهی به خاطر مدیریت سلبی مرتبط به پوشش، بر ذهن و روح و روان آنها می‌نشیند، می‌تواند اثرات کوتاه‌مدت و بلندمدت بسیاری را در زندگی زنانه، همسرانه و مادرانه دختران جوان باقی گذارد که آینده آنان و فرزندانشان را دچار بحران کند، در زمانی که طبق گزارش وزارت بهداشت مشکلاتی نظیر افسردگی جامعه ما را دچار غمگینی مزمن کرده است اصرار بر تکرار اشتباهات، خود اشتباهی دیگر است.

خداکرمی تاکید کرد :‌وقت آن است تا دیرتر نشده با پایش شیوه برخورد با پدیده‌های فرهنگی اجتماعی که حاصل روند طبیعی تحولات امروز کشور است، اقدامی جدی به عمل آید، به همین دلیل از کمیسیون‌های بهداشت، فرهنگی و اجتماعی مجلس تقاضا دارم تا پیشقدم شده و به فوریت نسبت به اصلاح قانون حجاب و عفاف اقدام کنند تا بیش از این، سلامت روانی، فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده‌ها آسیب نبیند.

عارف: حرمت و ارزش دختران سرزمین من نباید با اعمال سلیقه برخی افراد شکسته شود

محمد رضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس نیز در یادداشت کوتاهی در کانال تلگرامی خود نوشت: «انتشار کلیپی از نحوه برخورد زننده ماموران نیروی انتظامی با یک خانم به بهانه بدپوششی نشان از این دارد که نهادهایی که خود را متولی ارشاد مردم می دانند هنوز به تغییر در رویکردهای فرهنگی باور ندارند و به حاکمیت چوب و چماق در ارشاد! مردم اعتقاد دارنداینگونه برخوردها بعضا توسط افرادی صورت می‌گیرد که آموزش‌های لازم را در این خصوص طی نکرده‌اند و چه بسا خود بیش از دیگران به ارشاد نیازمند باشند.ضمن تشکر از وزیر محترم کشور به جهت واکنش به موقع به این موضوع ضروری است نهادهای ذیربط یعنی وزارت کشور و نیروی انتظامی در برخورد قاطع با خاطیان درنگ نکنند و نتیجه بررسی‌های خود را به اطلاع افکار عمومی برسانند. مطمئنا فراکسیون امید هم در پیگیری این موضوع اقدامات لازم را انجام خواهد داد. حرمت و ارزش دختران سرزمین من نباید با اعمال سلیقه برخی افراد شکسته شود.مطمئنا بانوان فرهیخته کشورمان هم در حفظ این حرمت ها بیش از دیگران و مدعیان تلاش می‌کنند.»

واکنش هنرمندان

رفتار تند با یک دختر جوان واکنش هنرمندانی مانند «مهناز افشار» و «ترانه علیدوستی»، «الهام پاوه‌نژاد» یا «کمند امیر سلیمانی » را نیز برانگیخت.

به اعتقاد بسیاری از مردم گشت ارشادی که انتظار می رود محافظ زنان در جامعه باشد، به جای محافظت از زنان نباید با رفتارهای خشونت‌آمیز برخی از مامورانش نوعی بی‌اعتمادی به جامعه را تزریق ‌‎کند، بی‌اعتمادی به نیروی انتظامی که حافظ جان و مال و نوامیس مردم است.بر کسی پوشیده نیست که نیروی انتظامی رکن رکین امنیت و آرامش کشور است و دولت و مسئولان باید جلوی هر گونه رفتاری را که باعث بی‌اعتمادی مردم به نیروی انتظامی می‌شود بگیرند. وقتی که مسئولان ناجا شیوه خشونت‌آمیز یک پلیس زن با دختران یا زنان را تقبیح می‌کند پس انتظار این است که یک یا چند نیروی ناشی باعث خدشه اعتماد مردم به پلیس یا نیروی انتظامی نشوند.

از نظر اغلب مردم به ویژه جامعه زنان، رفتار نیروی انتظامی در برخورد خشونت‌آمیز با دختر جوان و ضرب و شتم وی هیچ توجیهی ندارد و آنان منتظر هستند مطابق قانون با متخلفان این امر برخورد شود. طبیعی است که برخورد عادلانه با خاطیان می‌تواند جلوی هر گونه سوءاستفاده از نام و شان پلیس را بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sam

      برام سوال حقوق پایه پاچه گرفتن تو ایران چقدره
      طرف بدرد رینگ کشتی کج میخوره تا پلیس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت بر بي حجاب

      • بدون نام

        لعنت به خودت
        مردشور خودتو و کامنتتو ببره

      • بدون نام

        صد هزار لعنت بر عقب مانده های متحجر قرون وسطایی

      • بدون نام

        لعنت به انسانهای متحجری که برای حرمت و کرامت انسان ، زن ارزش قائل نیستند. این افکار متحجرانه رو به زوال هستند و در آینده ایران جایی ندارند.

      • بدون نام

        هههه من لعنت نكردم كه به من فحش ميديد خداوند لعنت كرده عزيزانم بمن هرچقد دوست داريد لعنت بفرستيد چون لعنتي كه طرف متعلق بهش نباشه به لعنت فرستنده بر ميگرده

      • بدون نام

        خدا چنین چیزی نگفته،
        وای بر حال شما تحریف کننده ها

    • بدون نام

      حجاب را آزاد کنید و بگذارید مردم خودشان تصمیم بگیرند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به خدا با این کارهاشون
        همه رو از دین زده کردن
        خدا هم گفته در انتخاب دین هیچ اجباری نیست

      • بدون نام

        برای ازاد شدن حجاب باید خون ها ریخته بشه ...

      • احسان

        بی نام 15:04 !
        اگر اینجوره که پس نه تنها بخاطر آزادی حجاب، بلکه برای آزادی و نجات ایران، اگر نیاز به خون دادن باشه خون میدیم، ملالی نیست...!

      • بدون نام

        آقا احسان! شیرمرد ایرانی متشکرم.

      • بدون نام

        ایران آزاد نمیشه.تجزیه میشه .البته چندین سال طول می کشه این تجزیه و جماعت فوفول ها تا اون موقع منقرض شدند ...

      • بدون نام

        شیرمرد بودن هم در اینترنت خعلی راحته:) باید ببینیم در میدان چقدر اهل عمل هستید ...بهرحال اونهایی که قراره برابرشون قرار بگیرید هفت ساله سوریه رو سر پا نگه داشتند و کوچه به کوچه جنگیدند ...

    • بدون نام

      این زنه گشت ارشاد چقدر وحشتناکه !من خیلی ترسیدم .

    • حسن

      قوانین قرون وسطایی در هرکجا حاکم باشد، جزخشونت، تضاد و درگیری در اشکال و صور مختلف، ثمر دیگری ندارد.

    • بدون نام

      گشت ارشادي كه نياز به ارشاد دارد !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این به اصطلاح خانم گشت ارشادی نیاز به زندان دارد !

      • بدون نام

        باید ببندنش به زنجیر تا پاچه کسی دیگر را نگیرد.

    • ALIREZA

      ای داد از این همه بیداد
      پلیس یادگرفته فقط به ناحق بزنه توگوش مردم اسم اینکارشون رو هم میزارند اقتدار پلیس.

      پاسخ ها

      • حسین

        اگه کسی به من می گفت بیشرف شک ندارم طوری میزدمش که یه چند ماهی بخابه تو بیمارستان. برابر قانون مجازات اسلامی مصوب همین نمایندگان مجلس بدحجابی جرمه و حبس هم داره بنابرین این مامور پلیس برابر قانون داشت اقدام میکرد, اگه پلیسی دربرابر فحاشی و تمرد یه قانون شکن لال باشه و عکس العمل قاطع نشون نده که پلیس نیس برگ چغندره

    • نرگس

      حق انتخاب نوع پوشش جز اولین حقوق شهروندی و انسانیست
      اجبار به داشتن حجاب یا نداشتن حجاب با هیچ توجیهی قابل قبول نیست
      باید با توجه به شرایط روز جامعه ، صدای مردم را شنید و قانون اساسی را بازنگری کرد
      من به شخصه حجاب را انتخاب میکنم اما از دیگر دختران سرزمینم که خواستار برداشتن حجاب هستند حمایت میکنم
      به عقاید سلایق و نظرات مختلف احترام بگذاریم تا آرامش به جامعه بازگردد
      تهدید و اعمال فشار همیشه نتایج معکوس داشته

      پاسخ ها

      • امير

        احسنت بر شما
        كاملا موافقم
        اجبار هميشه نتيجه ي معكوس داشته
        بنده نيز هيچ وقت دخترانم را مجبور به داشتن حجاب نكردم و تصميم را بر عهده ي خودشان گذاشتم

      • بدون نام

        متشکرم بانوی آزاده.

      • میترا

        درود به شرفت

      • بدون نام

        اولین حقوق شما بر اساس کدوم قانون فرمودیدتا اونجایی که من میدونم تو کشورهای دیگه هم یه حداقلی وجود داره بعضی جاها هم حجاب ممنوع هست شما بر اساس قانون کدوم کشور این حرف میزنی

    • حامد

      همه جای دنیا مردم پلیس را که میبینند احساس امنیت میکنند تنها جایی که دیدن پلیس احساس نا امنی به آدم میده کشور ماست . واقعا باعث تاسفه .

      پاسخ ها

      • Ali

        پسرم نمیدونی قطع نامه هم صادر میکنی؟ کار این مامور زن خیلی افتضاح بود ولی تو امریکا مردم پلیس میبینن از ترس زهره ترک میشن فقط در ایران نیست که تو میگی برو این عبارت رو سرچ کن police brutality USA

      • بدون نام

        ما که با دیدن پلیس احساس امنیت می کنیم اونایی که احساس نا امینی می کنند حتماً یه جای کارشون می لنگه .

    • بدون نام

      حالا مسیح علی نژاد کجاست تا بیاد از این دختری که کتک خورده دفاع کنه ؟

      مامور که حق نداره بزنه ،اینا بچه سال اند و نوجوون ،اما انگار این دختره فحاشی کرده به مامور که بدجوری عصبی اش کرده ،وگرنه اینهمه بی حجاب تو خیابانها کسی کاریشون نداره .

      مهناز افشار و بقیه که می رن خارج کلا ور میدارن چرا کسی به اونا چیزی نمیگه ،به این بچه ها هم پس چیزی،نباید بگن .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه چیو قاطی کردیا با هم

      • بدون نام

        می خوان چیکارکن!؟ با نصف جمعیت ایران در بیافتند. این حرکات محکوم به شکست حتمی است.

    • ايران

      حسن آقا درست شد اين گشت ارشاد است يا گشت اوباش

    • سرباز وطن

      میگن دختره همچین ارشاد شده که تو خونه هم چادر و مقنعه می پوشه . جوری که الان یکی از تفریحات بنده خدا شرکت در چالش پوشیه هست.
      و تاثیر شگرفی هم در فامیل و اطرافیان این دختر از طریق کلاسهایی که دختره برگزار میکنه بوجود اومده .

    • بدون نام

      شاید با حجاب اجباری ما به بهشت برویم ولی مامور عزیز حیف که شما آنجا نیستید تا این افتخار را باهم جشن بگیریم.متاسفم که باید بگویم آنموقع که ما یخ در بهشت میزنیم فرشته ای داره ذغال های زیر شمارو عوض میکنه که آتیش نخوابه...متاسفم که تو جهنم واقعی(نه جهنمی که شما ساختید) اگر شاکی خصوصی داشته باشید هیچکاری نمیشه براتون کرد.

    • بدون نام

      این زنیکه گشت ارشاد کثافت این امر به معروف نیست

    • بدون نام

      متاسفم برای خودمون که به شخصی ترین مسئله مردم هم نظر میدیم
      پوشش یک دیدگاه و انتخاب شخصی هست و باید آزاد باشه تا مردم خودشون تصمیم بگیرن که چی و چطور بپوشن!!!

      پاسخ ها

      • احمد

        ببخشید حجاب شخصی نیست اجتماعی است اگر قرار باشه هر کس هر گونه دلش خواست در جامعه حاضر شود که فحشا همه جا رو خواهد گرفت

      • بدون نام

        احمدآقا ! لطفا تحقیق و مطالعه بفرمایید تا دریابید که ریشه فحشا در یک جامعه فقر اقتصادی و فرهنگی است نه بی حجابی. حتی در کشورهای آزاد نیز آزاد پوشش در حدی
        است تا حدی
        که عرف جامعه اجازه می دهد وبرهنگی در آنجا نیز مذموم است

    • بدون نام

      مملکت شده لیان شامپو هرکی تو نیروی انتظامیه یا دادگستریه یا مقام و منصبی داره با مردم هرجور دوست داره برخورد می کنه هیچکس هم به داد نمی رسه آخه ملت انقلاب کردن که این نصیبشون بشه ؟

      پاسخ ها

      • مهراز

        مقصر خود شما هستيد كه ميگذاريد ظلم صورت بگيرد
        زماني كه ماموران داشتند اين برخورد وحشيانه را اتجام ميدادند تمام افرادي كه نظاره گر بودند مقصرند بايد وارد عمل مي شدند و حسابي از خجالت اينگونه مامورنماها بر مي آمدند

      • بدون نام

        خودمون مقصریم وقتی ناموس مملکت و کتک میزنن باید بریم جلو و حال طرف بگیریم بفهمه هر غلطی دلش خواست نمیتونه بکنه

    • بدون نام

      این جور دخترا بیشتر به درد ...... میخورن .حیفن کتک بخورن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاک بر سرت کنم من با این نظر دادنت

      • بدون نام

        تو بدرد همونی میخوری که سانسورش کردن
        کثافت

      • بدون نام

        خفه شو داعشی وطنی
        خجالت می کشم که با تو هموطن هستم

    • بدون نام

      یک مشت زن زشت وعقده ای.وترش شده و گشت ارشاد خونم به جوش اومده من از امروز حچاب نمیکنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلومه هیچ وقت حجاب نداشتی و نخواهی داشت بهانه نیار

      • بدون نام

        يا روسري يا توسري....

    • بدون نام

      من موندم اون لحظه فیلمبردار چجوری فیلم گرفته ،اگه پلیس بوده که فیلم پخش نمیشد اگه از دوستای اون شخص بوده که خاک تو سرش دوستش داشته ضربه میخورده این هیچ کاری نکرده اگه بی طرف بوده چجوری بقیه جلوی فیلمبرداریش رو نگرفتن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انگار شما تو ایران زندگی نمیکنی به کل! تا حالا ندیدی مردم تو هر طور موقعیتی گوشی میگیرن فیلمبرداری میکنن و بقیه ام جلوش رو نمیگیرن؟ و اینکه اصلا چرا باید جلوش رو بگیرن بقیه مردم؟

        در ضمن آدم خیلی راحت میتونه گوشی رو بذاره تو جیبش و فیلم بگیره،چون با اندازه بزرگ گوشیای مروزی لنز دوربین به راحتی بیرون از جیب می مونه و کسی هم نمیفهمه داری فیلم میگیری

      • بدون نام

        با این فیلمبرداریش کل مردم ایران را به هواخواهی دوستش گرفت ... چطور کاری واس دوستش نکرد ؟

    • بدون نام

      یکی اول باید حجاب را برای اینا معنی کنه بعد بپرسه ازشون با تعریف حجاب، این لباسهای تنگ و مانتو های جلوباز ، این تکه پارچه هایی که مثلا سرتونه و تمام مو و گردن و..... پیداست، کجاش حجابه که ادعا می کنید حجاب اجباریه!!! اگر اجباری بود که باید مثل زنهای عربستان مجبورتون می کردن لباسهای بلند و گشاد بپوشید. برای امثال شما اگر قانون رعایت حجاب حذف بشود، با لباس اتاق خواب میایید تو خیابان، همانطور که فرق آرایش عروسی رفتن و سبزی فروشی محل رفتن را نمی دانید.

    • بدون نام

      یاد زین الدین زیدان افتادم ،که تو یه جام جهانی یه دفعه برگشت با سر محکم زد تو سینه ی یه بازیگر اشتباه نکنم ایتالیایی بود ،
      همه کتک زدن زیدان رو دیدن ،کسی فحاشی اون بازیگر رو نشنید ،زیدان حتی نمی تونست بگه چی گفته بهش،

      شما چه می دانید چی گفته ؟ ،بعضی وقتا فحش خوردن بیش از کتک خوردن درد داره .

    • بدون نام

      اولا خداروشکر که پیام رسان هایی مثل تلگرام هستن که مردم خودشون بتونن حرف بزنن و خداروشکر که نمیرن توی پیام رسان های کنترل شده ی داخلی خداروشکر این امید ادم هایی مثل من رو برای بهبود وضع موجود بیشتر می کنه ثانیا این کار ها برای خود نیروی انتظامی بد هستش و اعتماد مردم به این نیرو رو کاهش میده،امیدوارم که رسیدگی بشه ویکدفعه نیایم ببینیم دختر بیچاره رو محکوم کردن و اون زن گشت ارشادی بکسور رو تازه بهش جایزه هم دادن، ثالثا اصلا گشت ارشاد برای چی هستش تعطیل کنن این سازمان قرون وسطایی رو

    • بدون نام

      و لباس التقوی ذلک خیر :ولباس پرهیزکاری این بهتر است (اعراف ۳۳) اگر به من بگن که کدام یک ازین زنان بی حجابترند اون پلیس زنی رو میگم لباس تقوا رو از تنش بیرون کرد مگر مولای اینان همون امامی نیست که با هزاران فحش بازهم کظم غیظ می کرد و به همین دلیل امام کاظم نامیده شد در ضمن بایداین سخن مقام معظم رهبری رو یاد اور بشم که فرمودند“مدارا کنید، ممکن است ظاهر زننده‌اى داشته باشد (خب) داشته باشد. بعضى از همین‌هایى که در استقبالِ امروز بودند، در عرف معمولى به آن‌ها می‌گویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد می‌ریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ى به این اهداف و آرمان‌هاست. او یک نقصى دارد، مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقص‌هاى این حقیر باطن است؛ نمى‌بینند. ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهى از منکر هم میکند؛ نهى از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت.”

    • حسن

      گشت ارشاد چه اسم مسخره ای ارشاد و راهنمایی دیگران اونم با زور و کتک!؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گشت ضربت

      • بدون نام

        گشت اوباش

    • علی

      واقعا این خانمهای گشت ارشاد از سر ناچاری وبیشوهری به این کار رو اووردن تا بتونن عقده هاسونو سر خانمهای از خودشون قسنگتر خالی کنن.اینهارو اول باید ببرند توجیهشون کنند وارشادشون کنن که خانم شوهر نکردن تو چه ربطی به خانمهای بدحجاب داره.برو خواهرمن اصلاح بشو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید قبل از استخدام از نظر روانی چک بشن
        این زنه که رسما بیمار بود

      • بدون نام

        این زنهای قشنگ هم باید بدون آرایش دیده بشن یا بعد که سی رو رد کردند دید که آیا همین قدر براتون ارزش دارند یا نه.کلا غرب پرستها زن رو با بدنش ارزشگذاری می کنند

      • بدون نام

        شرق پرستها هم زن را عقب مونده و متحجر ( مانند خانم گشت ارشادی ) می خواهند

      • بدون نام

        امار چند نفروشون را در اوردی که میگی از بی شوهری بود ؟؟؟ اتفاقا این زنهای زمخت وبیرحم به گمانم ماهی چند بار صیغه میکنند...خخخ

    • احمد

      کسی که مدعی مسلمانی است باید منصفانه قضاوت کند چرا کشور ما به جایی رسیده که ضد ارزشی همچون بی حجابی ارزش شده و حتی نماینده مجلس هم از اون حمایت میکنه ما راه رو گم کردیم و این اغاز سقوطی مرگبار جامعه هستش از عواملی که باعث وقوع حادثه کربلا شد عوض شدن ارزش و ضد ارزش شد باید به حال این جامعه گریست معلوم نیست مسئولین در کدام جبهه حرکت خواهند کرد جبهه حسینی یا یزیدی

    • بدون نام

      بی حرمتی به این دخترجوان بی حرمتی به تمام زنان ایران است. در نهایت حقوق خودمون رو پس می گیریم. برد با ماست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تمام زنان ایران یعنی همه زنها در تمام سنین و اشکال و عقاید؟ چون اینجا هم مسلکهات دارند زنهای نازیبا یا شوهر نکرده رو تحقیر می کنند .زن از نظر شما معلومه به کی میگن:)

      • بدون نام

        هم وطن ( کاربر 14:26) شما تصورکن برعکس بود. یعنی این کشور یک کشور غربی و آزاد بود و دختری که کتک خورد و تحقیر شد یک خانم محجبه بود. مطمئن باش من به شخصه باز اعتراض می کردم. منظور من از بی حرمتی به زن است فارق از عقایدش.

    • سلام

      هم شهریان عزیز توجه داشته باشیم با اشتباه یک مامور که او هم همشهری ماست کل مامورین انتظامی کشور عزیزمان را زیر سوال نبریم و زمینه ای نسازیم که مامورین محترم در مسایل حقیقی دلسرد شده و دیگر نتوانند کار کنند و مشکلات اساسی در کشور عزیزمان پیش بیاید. همه جا امکان تخلف یا اشتباه وجود دارد در هر اداره ای یا در هر محلی و ... مهم اینست که ریشه خود را نکنیم و به همدیگر احترام بگذاریم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما خوابی یا خودتو زدی به خواب
        سالهاست که مردم راجع به رفتار نیروهای انتظامی مشکل دارن

      • بدون نام

        والا من خونه ام دزد اومده بود میترسیدم به پلیس زنگ بزنم که فردا خودشون از دیوار خونه ام نپرن تو ... ...یکی از اشناها دزد گرفتن تحویل پلیس دادن شب... فردا رفتن پیگیری بهشون گفتن دزده دیشب فرار کرد !!! یعنی یجورایی از خودشون بوده دیگه ومثال های مثل این زیاده

    • بدون نام

      خدا خودش توقران میگه دردین هیچ زور واجباری نیست .حالا این ها شدن کاتولیک تر ازپاپ.

    • بدون نام

      کدوم شهروندو کدوم حقوق شهروندی؟؟؟؟؟؟؟
      والا ما فقط واسه نمایش رآی دادن شهروند محسوب میشیم وگرنه افغان جماعت و عرب جماعت بیش از ایرانی ارزش داره تو این مملکت که اگه نداشت لبنان و سوریه و فلسطین این همه از جیب و حلق این مردم ساپورت نمیشدند

    • بدون نام

      علی آقا از اون خاله زنک هایی !!!!!!!!!!!!!!!!

    • شیما

      کفتار رو ببینـ چجوری دختره رو زد

    • شیما

      اشغال

    • شیما

      انگار یدونه اینو بزنه همه ازش میترسن زنیکه ی وحشیعـ عصبی

    • زینب

      ای زن مامور واقعا این کارت خیلی زشت و خداناپسندانه بود کارت ناعادلانه بود بخاطر فحش گرفتی دختر را زدی و حتی همان فحش را هم بهش گفتی . لقمه ی بزرگ تر از دهان خودت برداشتی . ای زن حسابی !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج