جاباما
۷۰۶۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

خبر‌های خوش برای بیماران صعب‌ العلاج

مشاور معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ۲۰ مرکز جامع درمان برای بیماران خاص و صعب‌العلاج راه‌اندازی می‌شود،‌گفت: بیماران مبتلا به تالاسمی از این پس می‌توانند داروهای آهن‌زدا را به صورت خوراکی و با کیفیت خوب دریافت کنند.

مشاور معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ۲۰ مرکز جامع درمان برای بیماران خاص و صعب‌العلاج راه‌اندازی می‌شود،‌گفت: بیماران مبتلا به تالاسمی از این پس می‌توانند داروهای آهن‌زدا را به صورت خوراکی و با کیفیت خوب دریافت کنند.

جمشید کرمانچی همزمان با برگزاری هفته سلامت در کشور، اظهار داشت: شعار این هفته پوشش همگانی سلامت است که بر همین اساس در حوزه بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص نیز ما برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار قرار داده‌ایم که بخشی از آنها خوشبختانه به مرحله نهایی رسیده است.

وی افزود: دسترسی آحاد مردم، راه‌اندازی مراکز جامع بیماران خاص و محافظت مالی بیماران سه محور اساسی است که در حوزه بیمار‌ی‌های خاص و صعب‌العلاج مدنظر قرار داده‌ایم و بر همین اساس بیماران EB یا پروانه‌ای از این پس می‌توانند خدمات جامعی از ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور دریافت کنند و این خدمات در حوزه‌های پوست، دندان، گوارش، آزمایشگاه و ... بوده و در شهرهایی همچون شیراز، سیستان و بلوچستان و کردستان اجرا می‌شود.

مشاور معاون درمان وزارت بهداشت در مدیریت بیماری‌ها ادامه داد: ۲۰ مرکز جامع برای بیماران خاص در دانشگاه‌های سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود و آئین‌نامه این مسئله هفته گذشته به دانشگاه‌ها ابلاغ و در سال جاری در این مراکز به بیماران مبتلا به مشکلات خاص یا صعب‌العلاج با تعرفه دولتی و کیفیت خوب خدمات جامعی ارائه می‌شود.

کرمانچی در مورد محافظت مالی از بیماران گفت:‌در هر بسته جامع خدمت تلاش شد که خدمات در دانشگاه‌های علوم پزشکی و سیستم دولتی اجرا شود که این مسئله با تعرفه‌های دولتی صورت‌پذیر است تا پرداختی از جیب بیماران به حداقل برسد.

وی خاطرنشان کرد: برای کیفیت درمان نیز هماهنگی‌های لازم با اساتید و کمیته‌های علمی در رشته‌های مختلف همچون MS، هموفیلی و تالاسمی به عمل آمده و سیاست‌گذاری‌های لازم در این زمینه نیز ابلاغ شده است.

مشاور معاون درمان وزارت بهداشت در مدیریت بیماری‌ها اعلام کرد: همچنین بیماران مبتلا به تالاسمی که پیش از این داروی آهن‌زدا را به صورت تزریقی استفاده می‌کردند با سیاست‌گذاری‌های انجام شده و هماهنگی با شرکت‌های دارویی و سازمان غذا و دارو از این پس می‌توانند نوع خوراکی آن را با کیفیت خوب دریافت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • من

      شمارا بخدا فکری هم برای دیابتی ها کنید

    • مریم

      ناتوانی بیماران سکته مغزی راهم دریابید ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج