۷۰۶۰۶۳
۷ نظر
۵۶۲۸
۷ نظر
۵۶۲۸
پ

عشق در پرده؛ فیلم‌های عاشقانه‌ای که حالتان را خوب می‌کند

در روزگاری که هر فیلمی که ساخته می شود درجه ای از عشق و رومانس را در خود دارد فیلم هایی ساخته می شود که بنیان اصلی فیلم بر مبنای رابطه عاشقانه بین دو نفر استوار است.می خواهیم شما را با تعدادی از بهترین فیلم های ژانر عاشقانه آشنا کنیم که از تماشای آن ها به شدت لذت خواهید برد.

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: در روزگاری که هر فیلمی که ساخته می شود درجه ای از عشق و رومانس را در خود دارد فیلم هایی ساخته می شود که بنیان اصلی فیلم بر مبنای رابطه عاشقانه بین دو نفر استوار است. عشق همواره در روی صحنه عملکرد و ظاهر بسیار دوست داشتنی تری نسبت به عشق در دنیای واقعی داشته است زیرا در فیلم ها همراه با موسیقی دلنشین و در زیر باران بهترین شرایط برای عاشق شدن و بخشیدن کسانی که قبلاً گند زده اند وجود دارد.

تماشای یک فیلم عاشقانه می تواند ما را به یاد روزهایی بیندازد که برای اولین بار عاشق شدیم و دردهایی که بعد از جدایی کشیده ایم. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با تعدادی از فیلم های ژانر عاشقانه آشنا کنیم که از تماشای آن ها به شدت لذت خواهید برد.

13-هیچ (2005)

عشق در پرده؛ فیلم‌های عاشقانه‌ای که حالتان را خوب می‌کند
فیلم کمدی-رمانتیک «هیچ» (Hitch) فیلمی ساده با داستانی بسیار قابل پیش بینی است. در این فیلم ویل اسمیت نقش یک مشاور ازدواج را بازی می کند که به مردان روش دلربایی از زنان را آموزش می دهد و ناگهان خود عاشق می شود. اسمیت قدرت ستارگی خود را به فیلم آورده و همراه با بازیگران طراز اولی مانند ایوا مندز و کوین جیمز فیلمی بی نقص را ساخته اند که از این بهتر نمی توانست باشد.

12- دیوانه وار (2011)

عشق در پرده؛ فیلم‌های عاشقانه‌ای که حالتان را خوب می‌کند
داستان عاشقانه خیالی دریک دورموس با نام «دیوانه وار» (Like Crazy) موفقیت بزرگی برای فلیسیتی جونز و آنتون یلچین به ارمغان آورد. این فیلم داستان دختری بریتانیایی و پسری آمریکایی را روایت می کند که عاشق هم می شوند اما بعد از این که دختر به دلیل ماندن بیش از مدتی که در ویزای دانشجویی او تعیین شده از ورود مجدد با ایالات متحده منع می شود درد هجران آغاز می شود. جونز ۳ سال پس از این فیلم برای «تئوری همه چیز» (The Theory of Everything) نامزد دریافت جایزه اسکار شد و بعدها نیز نقش اصلی فیلم «جنگ ستارگان» را بدست آورد. یلچین نیز قبل از یک مرگ تراژیک در اثر یک سانحه رانندگی در ژوئن ۲۰۱۶ توانست در چند نقش به یاد ماندنی ایفای نقش کند.

11-اما (1996)

عشق در پرده؛ فیلم‌های عاشقانه‌ای که حالتان را خوب می‌کند
دو سال قبل از این که گوئینث پالترو برای بازی در فیلم «شکسپیر عاشق» (Shakespeare in Love) برنده اسکار شود توانست در رمان جین آستین با عنوان «اِما» (Emma ) بازی خارق العاده ای از خود ارایه دهد. فیلم داستان یک سال زندگی اما وودهوس را روایت می کند که دختری جوان و بی تجربه است و خود را یک بهترین گزینه برای میانجیگری در روابط عاشقانه در یک شهر کوچک در انگلستان قرن نوزدهم می بیند.

10- زمانی که تو خواب بودی (1995)

عشق در پرده؛ فیلم‌های عاشقانه‌ای که حالتان را خوب می‌کند
بعد از بازی دلفریبش در نقش آنی در فیلم موفق «سرعت» (Speed)، ساندرا بولاک نام خود را به عنوان یکی از ستاره های درآمدزای هالیوود با بازی در یک فیلم رمانتیک پراحساس به نام «زمانی که تو خواب بودی» ( While You Were Sleeping) تثبیت کرده و نامزدی جایزه گلدن گلوب در بخش بهترین بازیگری را برای این نقش آفرینی خود کسب کرد. «زمانی که تو خواب بودی» یکی از سودآورترین فیلم های سال ۱۹۹۵ بود که با توجه به بودجه ۱۷ میلیون دلاری خود در نهایت بیش از ۱۸۲ میلیون دلار فروش داشت.

این فیلم یکی از خوش ساخت ترین و بهترین فیلم های رمانتیک است که برای همیشه در یاد شما باقی خواهد ماند. این فیلم داستان دختری به نام لوسی را روایت می کند که از زندگی یکنواختش خسته شده و آرزو دارد که با یکی از مشتری های ثروتمندش ازدواج کند. در نهایت یک روز به صورت اتفاقی جان مردی را از مرگ نجات می دهد اما مرد به کما می رود و مجبور می شود به خاطر یک اشتباه ساده در کنار او بماند.

9- ملکه آفریقایی (1951)

عشق در پرده؛ فیلم‌های عاشقانه‌ای که حالتان را خوب می‌کند
فیلم عاشقانه «ملکه آفریقایی» (The African Queen) یک درام رمانتیک بسیار جذاب و تماشایی است که در آن همفری بوگارت و کاترین هپبورن در طول یک سفر ماجراجویانه عاشق هم می شوند. این فیلم که اغلب صحنه های آن در اوگاندا و کنگو فیلمبرداری شده یکی از شاهکارهای سینمای کلاسیک است. داستان این فیلم در سال ۱۹۱۴ و در بحبوحه شروع جنگ جهانی اول رخ می دهد که طی آن دو شخصیت متضاد در طول یک سفر دریایی در یک قایق کوچک رفته رفته شیفته هم می شوند. بوگارت برای این فیلم تنها جایزه اسکار دوران بازیگری خود را بدست آورد و هپبورن نیز که ۴ بار این جایزه را بدست آورد در نقش بهترین بازیگر زن نقش اول نامزد دریافت جایزه اسکار شد که نتوانست موفق به کسب آن شود.

8- هاواردز اند (1992)

عشق در پرده؛ فیلم‌های عاشقانه‌ای که حالتان را خوب می‌کند
فیلم «هاواردز اند» (Howards End) بر اساس رمانی به همین نام نوشته ای ام فاستر در سال ۱۹۱۰ ساخته شده و در مورد روابط و رسومات اجتماعی و قواعد روابط زناشویی در اوایل قرن بیستم در انگلستان است که در نهایت در ۹ بخش نامزد دریافت جایزه اسکار شد و نتیجه بیش از یک دهه همکاری حرفه ای جیمز آیووری و اسماعیل مرچنت بود. این فیلم در کل به روابط عاشقانه بین افرادی می پردازد که از خانواده هایی با دیدگاه های متفاوت و سطح مالی، تحصیلی و عقیدتی مخالف می آیند و این موضوع برای طرفین رابطه عاشقانه دردسرساز می شود.

7- خاطرات بریجت جونز (2001)

عشق در پرده؛ فیلم‌های عاشقانه‌ای که حالتان را خوب می‌کند
اقتباس شارون مگوایر از رمان «هلن فیلدینک» با عنوان «خاطرات بریجت جونز» (Bridget Jones's Diary) یک فیلم عاشقانه با بن مایه های کمدی است که در سطح جهانی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار فروش داشت و رنی زلوگر با بازی در این فیلم به یک ستاره بزرگ در هالیوود تبدیل شد. وی برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه بفتا و البته اسکار شد در حالی که بسیار به ندرت پیش آمده بود زنی برای بازی در یک فیلم کمدی نامزد جایزه اسکار شود و دو سال بعد برای بازی در فیلم «کوهستان سرد» (Cold Mountain) اولین جایزه اسکار خود را به خانه برد.

در این فیلم زلوگر نقش یک زن تنها به نام بریجت را بازی می کند که در یک کمپانی چاپ کتاب مشغول به کار است و به شدت نگران اضافه وزن خود است. او به رییس خود علاقمند است و در مورد رابطه اش با او رویاپردازی می کند. اما بعد از یک مهمانی با مردی که از دوران کودکی او را می شناخته برخورد می کند و ماجراهایی جذاب برای وی رخ می دهد.

6- عشق واقعی (2003)

عشق در پرده؛ فیلم‌های عاشقانه‌ای که حالتان را خوب می‌کند
این یکی از آن فیلم هایی است که معمولاً سالی دو بار توسط افراد دیده می شود و طرفداران پروپاقرص بسیاری دارد. کمدی رمانتیک جاه طلبانه ریچارد کورتیس با نام «عشق واقعی» (Love Actually) در واقع ۱۰ داستان عاشقانه مربوط به هم را روایت می کند که جمعی از بهترین بازیگران سینما از جمله هیو گرانت، لیام نیسن، کالین فیرث، لارا لینی، اما تامپسون، کایرا نایتلی و آلن ریکمن در آن حضور دارند و تا به امروز منتقدان نظرات متفاوتی در مورد آن داشته اند هر چند به شدت مورد استقبال تماشاگران قرار گرفته و با بیش از ۲۴۷ میلیون دلار فروش به یکی از فیلم های ثابت دوستداران سینما در ایام تعطیلات سال نو و مناسبت های عاشقانه تبدیل شد.

5- رفتن از 13 به 30 (2004)

عشق در پرده؛ فیلم‌های عاشقانه‌ای که حالتان را خوب می‌کند
کمدی رمانتیک «رفتن از ۱۳ به ۳۰» (۱۳ Going on ۳۰) داستان دختری ۱۳ ساله به نام جنا را روایت می کند که آرزو دارد هر چه زودتر بزرگ شده و برای رسیدن به این هدفش دست به هر کاری می زند. ناگهان یک روز صبح بعد از بیدار شدن، جنا متوجه می شود که بزرگ شده و ۳۰ ساله شده است و اکنون باید با دنیا و شرایط سنی روبرو شود که نه آمادگی آن را دارد و نه تجربه ای در مورد آن کسب کرده است. بازی جنیفر گارنر در این فیلم بسیار خارق العاده و تاثیرگذار بوده و به سختی می توان شیفته شخصیت او نشد و البته رابطه ای که بین او و مارک رافلو شکل می گیرد یکی از رمانتیک ترین و دوست داشتنی ترین رابطه ها در فیلم های عاشقانه است.

4- سینما پارادیزو (1988)

عشق در پرده؛ فیلم‌های عاشقانه‌ای که حالتان را خوب می‌کند
شاید نتوان فیلمی بهتر از فیلم برنده جایزه اسکار جوزچه تورناتوره یافت که برای تماشا در ایام مربوط به مناسبت های عاشقانه مناسب باشد. فیلم عاشقانه و بی نقص «سینما پارادیزو» (Cinema Paradiso) یکی از معروف ترین و دوست داشتنی ترین فیلم های تاریخ سینما و البته به یاد ماندنی ترین آن هاست که ترکیبی از سینما، عشق و زندگی می باشد. این فیلم داستان مرد میانسالی را روایت می کند که پس از اطلاع از مرگ آپاراتچی سینمای روستای محل زندگی دوران کودکی خود به یاد خاطرات گذشته می افتد و این خاطرات در ادامه فیلم به تصویر کشیده می شوند.

در ادامه نحوه شکل گیری عشق او به سینما و سپس عشق نافرجام او به یک دختر زیبا را می بینیم که بعد از ۳۰ سال بار دیگر به هم می رسند. سکانس پایانی این فیلم بسیار تاثیرگذار از زیباترین صحنه هایی است که تاکنون بر پرده سینما رفته است.

3- صبحانه در تیفانی (1961)

عشق در پرده؛ فیلم‌های عاشقانه‌ای که حالتان را خوب می‌کند
فیلم «صبحانه در تیفانی» (Breakfast at Tiffany's) یکی از برترین فیلم هایی است که آدری هپبورن در آن ها ایفای نقش کرده است. این فیلم داستان دختری زیبا و سربه هوا به نام هالی را روایت می کند که در سن ۱۵ سالگی ازدواج کرده و پس از مدتی برای تحقق بخشیدن به رویای بازیگری خود همسرش را ترک کرده و رهسپار هالیوود می شود و سپس از نیویورک سر در می آورد. در ادامه آشنایی او با یک نویسنده زندگی هر دوی آن ها را دگرگون می سازد. «صبحانه در تیفانی» چیزی فراتر از یک فیلم بی نقص است و هر کسی باید دستکم یک بار به تماشای آن بنشیند.

2- تاوان (2007)

عشق در پرده؛ فیلم‌های عاشقانه‌ای که حالتان را خوب می‌کند
شاید هزاران راه وجود داشت برای این که اقتباسی نادرست و منحرفانه از رمان یان مک ایوان بر روی پرده سینما ظاهر شود. رمان «تاوان» یا «کفاره» (Atonement ) یک اثر کلاسیک بسیار منحصر به فرد و جاه طلبانه است که تنها می توان آن را در عالم نویسندگی پیاده کرد و شیوه داستان پردازی و روایی آن طوری است که به سختی می توان در قالب یک فیلم آن را بیان کرد. بدین ترتیب اقتباس سینمایی این رمان می توانست یک فاجعه بزرگ باشد اما در فیلم درام جنگی-عاشقانه جو رایت ذره ای گام اشتباه دیده نمی شود. این فیلم داستانی عاشقانه و بسیار تکان دهنده دارد؛ یک تراژدی با پایانی خوش. برای بسیاری سکانس ۵ دقیقه ای تخلیه سربازان در ساحل دانکرک به یاد ماندنی ترین صحنه فیلم است اما تاثیرگذارترین و تکان دهنده ترین جنبه فیلم «تاوان» از تمامی فیلم «دانکرک» ساخته کریستوفر نولان نیز زیباتر است.

فیلم داستان یک دختر جوان را روایت می کند که باعث می شود که پسر و دختر که عاشق هم هستند از هم جدا شده و پسرک در نهایت سر از جنگ دربیاورد و در طول دوران جدایی او و معشوقه اش، اتفاقات دردناکی برای این دو رخ دهد که مرگ دختر و تنهایی پسرک را در پی دارد.

1- پیش از نیمه شب (2013)

عشق در پرده؛ فیلم‌های عاشقانه‌ای که حالتان را خوب می‌کند
معمولاض فیلم های سه گانه از لحاظ کیفیت در یک سطح قرار نمی گیرند. از این رو تصمیم گیری در مورد بهترین سه گانه ی دوران کار بسیاری سختی است که ما را به سمت فیلم اورجینال «جنگ ستارگان» ساخته جرج لوکاس یا «ارباب حلقه ها»ی پیتر جکسون و «بتمن» های کریستوفر نولان. با این وجود نمی توان هیچ سه گانه ای در ژانر عاشقانه به مانند سه گانه های ریچارد لینکلیتر یافت. وی در سال ۱۹۹۵ «پیش از طلوع» (Before Sunrise)، در سال ۲۰۰۴ دنباله (پیش از غروب) (Before Sunset) و در سال ۲۰۱۳ نیز قسمت سوم را با عنوان «یپش از نیمه شب» (Before Midnight) را ساخت که هر یک بهتر و کامل تر از دیگری است.

شخصیت های اصلی داستان بعد از این که در سنین نوجوانی در فیلم اول عاشق هم می شوند، بعدها در قسمت های بعدی در سنین متفاوت و با عقلانیت بیشتر بار دیگر با هم روبرو می شوند و ارتباط آن ها تا دوران میانسالی نیز کشیده می شود. ایتن هاک و جولی دلپی هر ۹ سال یکبار بار دیگر در نقش های خود ظاهر شدند و در این مدت تجربیات جدید و سختی های زندگی شان را در شخصیت های داستان وارد کرده اند. این فیلم ها تا حدود زیادی انعکاس دهنده داستان زندگی واقعی این دو بازیگر است. شاید بتوان ادعا کرد که این سه گانه برترین و تاثیرگذاترین فیلم های عاشقانه تمام دوران هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پيش از غروب رو ديدم براي يه بار ديدن و البته سير و سياحت در پاريس بد نبود ولي از اونجايي كه دو تا شخصيت اصلي بيشتر نداشت كمي تا قسمتي كسل كننده بود

    • بدون نام

      صبحانه در تيفاني هم خيلي طولانيه ولي داستان عشقش جالبه

    • بدون نام

      به نظرم وقتی تو خواب بودی خیلی جالب نبود. خیلی هم عاشقانه نبود

    • زهره

      ممنون از مطلب خوبتون.همشو یادداشت کردم.ان شااله یه روز همشو ببینم.بازم ممنون

    • جاوید

      پیشنهاد میکنم " تاوان " رو حتماً ببینید فیلم فوق‌العاده خوش ساخت با ریتم خوب و بی نهایت تاثیر گذاره هم درباره مقوله جنگ و هم عشق.

    • بدون نام

      عشق هم عشق های قدیم مگه نه ؟

    • ناشناس

      خفنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج