۷۰۶۰۹۹
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

تویوتا و لکسوس در آینده باهم حرف می‌زنند!

خودروهای تویوتا و لکسوس از سال ۲۰۲۱ به فناوری جدیدی به نام V۲X مجهز می‌شوند. با استفاده از این سرویس، خودروها می‌توانند هم ارتباط برقرار کنند و به هم پیام ارسال کنند.

وبسایت دیجی‌کالامگ - خشایار شاهسون: خودروهای تویوتا و لکسوس از سال ۲۰۲۱ به فناوری جدیدی به نام V۲X مجهز می‌شوند. با استفاده از این سرویس، خودروها می‌توانند هم ارتباط برقرار کنند و به هم پیام ارسال کنند.

تویوتا و لکسوس در آینده باهم حرف می‌زنند!

شاید کمی عجیب ولی هیجان‌انگیز به نظر برسد؛ این که خودروهای در آینده بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند و به نوعی با هم حرف بزنند. این فناوری به نام ارتباط میان خودرویی مشهور است. اگر یادتان باشد پیش از این، خبری برایتان منتشر کردیم و احتمال حضور این فناوری در محصولات شرکت فولکس از سال ۲۰۱۹ خبر دادیم. حالا در اقدامی مشابه تویوتا می‌خواهد به استقبال این فناوری خیال‌انگیز بروند. اجرای این پروژه از سال ۲۰۲۱ در خودروهای این شرکت‌های ژاپنی عملی می‌شود. تویوتا گفته تا اواسطه دهه‌ی ۲۰۲۰ بیشتر محصولات خود را به این فناوری مجهز می‌کنند

V2X نام این سیستم جدید و هوشمند است که می‌تواند در هر ثانیه قادر است چند بار اطلاعات را با فرکانس ۵٫۹ گیگاهرتز منتقل کند. هدف این سامانه کمک به راننده‌ی این خودروهاست تا درصورت بروز تصادف یا مشکلی در جاده، خودروها بطور خودکار به یک دیگر اطلاع بدهند! شرکت‌های خودروساز بزرگی نظیر ب‌ام‌و، سیتروئن، پژو و فورد هم علاقمند به اجرای فناوری V2X است.

نکته جالب اینجاست که این سیستم هوشمند نیاز به هیچ شبکه مخابراتی ندارد. این درحالیست که با آمدن نسل پنجم مخابرات (۵G) خیلی از خودروسازها می‌توانند با مجهز کردن مودم به محصولات خود، دیتا را با سرعت بسیار بالا منتقل کنند. کوکالکام برای عملی سازی چنین پروژه‌ای پیش قدم است.

درنهایت با پیشرفته‌تر شدن نسل جدید خودروها، باید دید خودروسازهای بزرگ چه تصمیمی برای عملی کردن فناوری ارتباط میان خودرویی دارند. آیا اجرای چنین پروژه‌ای را در اولولیت خود می‌بینند؟ یا سودی که از بحث تبلیغات برندینگ خود با اجرای این طرح می‌برند را بر هزینه‌های گزاف آن ترجیح می‌دهند؟ نظر شما چیست؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شاهدوستی

      پراید خودمونم میتونه این سیستم وصل کنه و با نیسان ابی حرف بزنه وای که من بی صبرانه مشتاق این فناوری v2xتوی خودوروهای وطنی هستم فکرشو بکن نیسان با پراید بحرفه خخخخخ

    • مجید

      چقد صنعت خودرو ما در حال پیشرفت هس پراید سال97 زه مشکی کنار درب چهار درو برداشته اخه اینقدر پیشرفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج