۷۰۶۳۴۹
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

بازگشت گورخر ایرانی به پارک ملی کویر مرکزی

در راستای عملیاتی کردن طرح معرفی مجدد گورخر ایرانی به پارک ملی کویرمرکزی، ظهرابی سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی و نمکی مشاور ریاست سازمان حفاظت محیط زیست از زیستگاه های مستعد اجرای مناطق مختلف در منطقه بازدید کرد.

خبرگزاری ایلنا:‌ در راستای عملیاتی کردن طرح معرفی مجدد گورخر ایرانی به پارک ملی کویرمرکزی، ظهرابی سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی و نمکی مشاور ریاست سازمان حفاظت محیط زیست از زیستگاه های مستعد اجرای مناطق مختلف در منطقه بازدید کرد.

در این سفر بازدیدی از زیستگاه‌های مختلف در منطقه از جمله چشمه پیغمبر و اطراف آن در حوزه سیاهکوه و همچنین از زیستگاه چشمه طلحه و چاه میش مست در حوزه ملک آباد انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان افزود: نظر به بررسی‌های میدانی و سوابق مطالعاتی، اجماع نظر و دیدگاه مشترک نسبت به عملیاتی نمودن طرح در حوزه دشت شمالی سیاه کوه در محدوده زیستگاه دشتی چشمه پیغمبر جمع بندی حاصل شد.

عباسعلی دامنگیر گفت: برای ارتقاء تنوع زیستی و احیاء گونه در زیستگاه قبلی خود با وجود جمعیت مناسب گور خر ایرانی در ذخیرگاه زیستکره توران نسبت به انتقال این حیوان نادر و در معرض خطر به پارک ملی کویر مرکزی تصمیم گیری لازم صورت پذیرفت که این موضوع می تواند علاوه بر ارتقاء تنوع زیستی برجاذبه های طبیعی منطقه نیز بیفزاید.

وی افزود: با اجرای طرح قلمرو زیستی این حیوان در شرق و غرب استان گسترش یافته و حضور آن باعث پویایی سایر گونه ها و تنوع زیستی پارک ملی کویر مرکزی خواهد شد.

دامنگیر در پایان عنوان کرد: این طرح قرار است بعد از سی و سه سال عدم مشاهده این گونه نادر در پارک ملی کویر در هفته محیط زیست افتتاح گردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایران‌این همه‌داره‌همه‌مدلشو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج