جاباما
۷۰۶۳۶۵
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

دستمزد شفر چگونه بالا رفت؟

وينفرد شفر، سرمربي آلماني استقلال، از زماني که پايش را به تهران گذاشته، وضعيت آبي‌پوشان پايتخت را متحول کرده؛ هم وضعيت روحي و هم وضعيت فني را.

روزنامه شرق: وينفرد شفر، سرمربي آلماني استقلال، از زماني که پايش را به تهران گذاشته، وضعيت آبي‌پوشان پايتخت را متحول کرده؛ هم وضعيت روحي و هم وضعيت فني را. تيمي که با عليرضا منصوريان، تبديل به تيمي بي‌رمق و بي‌برنامه شده بود، با آمدن اين پيرمرد آلماني جاني دوباره گرفت و حالا براي گرفتن سهميه آسيايي به‌سختي تلاش مي‌کند.

منصوريان که در ادامه بي‌برنامگي‌هايش داشت استقلال را به قعر جدول مي‌فرستاد، پس از قراردادن اين تيم در رده شانزدهم جدول از کار برکنار شد تا ميک مک درموت، دستيار وقت او، هدايت اين تيم را در بازي بعد که جدال با سپيدرود بود به دست بگيرد؛ استقلال در همان تک‌بازي بعد از اخراج منصوريان يک بر صفر رقيب شمالي‌اش را شکست داد و با همان سه امتياز به رتبه هفتم جدول رسيد. اين رتبه همان رتبه‌اي بود که وينفرد شفر کار را شروع کرد؛ او خيلي سريع با استفاده از دانش فني‌اش سطح بازي آبي‌هاي تهران را ارتقا داد و رفته‌رفته اين تيم را به‌عنوان يک مدعي در راه رسيدن به رتبه‌هاي برتر ليگ مطرح کرد. شفر آن‌قدر خوب نتيجه گرفت که استقلالي‌ها به اين يقين رسيدند که اگر او زودتر از اينها هدايت تيمشان را به دست مي‌گرفت چه‌بسا عنوان قهرماني را هم از چنگ پرسپوليس و برانکو درمي‌آورد.

جدال براي رده دوم

حالا اما در آستانه دو هفته مانده به پايان رقابت‌هاي ليگ، وضعيت براي استقلال مشخص است: آنها بايد تلاش کنند تا رتبه دوم جدول را به دست بياورند. پرسپوليس که قهرماني‌اش را در اين دوره مسجل کرده، ولي استقلال براي رسيدن به رتبه دوم هم بايد منتظر خيلي از اتفاقات باشد؛ اينکه سایپا و ذوب‌آهن امتياز نگيرند و خودش هم تمامي امتيازات را به دست بياورد. حالا با يک نگاه ساده مي‌توان به اين نتيجه رسيد که انقلاب فني شفر در استقلال حداقل تا اينجا دستاورد رضايت‌بخشي نداشته، چون اميد مديران استقلال بعد از امضاي قرارداد با شفر اين بود که اين تيم در پايان فصل به رتبه دوم برسد. گو اينکه تا اينجا اين اميد هنوز ناتمام نشده، ولي روي کاغذ همه‌چيز دست اين مربي آلماني نيست و بايد منتظر نتيجه بقيه تيم‌ها هم باشد.

رسيدن به آسيا از راه ميانبر

شفر البته استقلال را به فينال جام حذفي هم رسانده و راه ساده‌تر را براي بردن تيمش به آسيا انتخاب کرده؛ اگر او نتواند از طريق سهميه ليگ به آسيا برسد، با قهرماني در جام حذفي اين راه برايش هموار مي‌شود. البته اين موضوع هم هنوز قطعي نيست، چون فينال قرار است ۱۳ ارديبهشت در خرمشهر برگزار شود؛ با تيمي از دسته يک به نام خونه‌به‌خونه. اينجا استقلال روي کاغذ شانس اول قهرماني است، ولي در فوتبال حرفه‌اي به هيچ تيمي هديه داده نمي‌شود و شاگردان شفر براي رسيدن به قهرماني در جام حذفي بايد تلاش زيادي کنند.

موردي به نام تمديد قرارداد

مطالب بالا عنوان شد تا به بحث تمديد قرارداد شفر رسيده شود؛ اينکه آيا بايد قرارداد اين مربي تمديد شود يا نه؟ پاسخ روشن است: در مقابل انديشه‌هاي فني عليرضا منصوريان، مربي قبلي استقلال، طبيعي است که قرارداد شفر، به‌عنوان يکي از مربيان صاحب‌سبک تمديد شود. اين خواسته هواداران باشگاه هم هست. بااين‌حال سؤال اصلي اين است که آيا قرارداد شفر بايد با هر هزينه‌اي تمديد شود؟ ابتدا بايد گفت استقلال در فصل جاري با ۳۰۰ هزار دلار با شفر به توافق رسيد. همان‌موقع بندي در قرارداد اين مربي گنجانده شد که اگر طرفين راضي باشند اين قرارداد براي يک سال ديگر به ارزش ۵۰۰ به‌علاوه ۱۰۰ هزار دلار که درمجموع ۶۰۰ هزار دلار مي‌شود قابل تمديد است. حالا اما شفر چيزي نزديک به ۹۰۰ هزار دلار از استقلال طلب کرده و همان دستمزد برانکو از پرسپوليسي‌ها را مي‌خواهد. شايد هواداران استقلال اين موضوع را امري طبيعي بدانند، ولي موردی که باعث مي‌شود پاسخ اين سؤال که قرارداد به هر قيمتي تمديد شود يا خير، با جواب منفي روبه‌رو شود دستاورد فني اين دو مربي است. برانکو بعد از سه سال حضور با يک نایب‌قهرماني و دو قهرماني در پرسپوليس به رقم ۹۰۰ هزار دلار رسيده، ولي شفر هنوز براي استقلالي‌ها عنوان قابل‌تأملي را کسب نکرده. به اين مورد بايد اعتراض طرفداران عليرضا منصوريان هم اضافه شود که معتقدند منصوريان هم فصل پيش استقلال را در ليگ، دوم کرد پس دستاورد شفر دستاورد چندان بالايي نيست.

فارغ از اينکه آيا اين استدلال منطقي است يا خير بايد به مديران استقلال حق داد که با شفر بر سر تمديد قرارداد مشغول «چانه‌زني» باشند. به نظر مي‌رسد شفر اگر بتواند استقلال را قهرمان جام حذفي کند، به خواسته‌هاي مديران اين باشگاه که تمديد با قيمت ۶۰۰ هزار دلار است جامه عمل پوشانده، ولي پرداختن رقمي بالاتر از آن بدون قهرماني در ليگ و تا اينجا حتي بدون نایب‌قهرماني در ليگ، مي‌تواند مديريت اين مجموعه را زير سؤال ببرد؛ ضمن اينکه نبايد فراموش کرد همين حالا يکي از خواسته‌هاي اين مربي، اضافه‌کردن دو کمک‌مربي خارجي ديگر است؛ اين يعني خرج اضافه براي باشگاه و البته يعني دورکردن فرهاد مجيدي از روي نيمکت به‌عنوان کمک‌مربي استقلال.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فریبا

      چرا کسی حرفی از هزینه های تمدید برانکو یا بقیه نمیزنه !!! چه گیریه دادید به شفر !! با هر هزینه ای باید تمدید شه

    • فریبا

      نویسنده گنده تر از دهنت حرف زدی . برانکو رو همه می دونن چطوری قهرمانی آورده پس بذار دهنمون بسته بمونه . وقتی ما هوادارا شفرو می خوایم فضولیش به کسی نیومده که دستاوردی داشته یا نه پس انقدر تو کاسه تیم ما نذار برو فضولی تیم خودتو بکن

      پاسخ ها

      • محمد

        کیسه ها فقط شوفررو میخوان اونم از نوع آلمانیش.خخخخخخ

      • بدون نام

        بابا این اخبار داغ پرسپولیسی اگه راست میگی از دستمزد برانکو حرف بزن

    • بدون نام

      دوست عزیز اولا که فرق بین دوم شدن وسوم شدن نیست دوما استقلال زمان منصوریان همون دوم هم که شد شانسی بود وروی قدرت فردی بازیکنا بود وهیچ تاکتیکی نداشت بخدا من بیست ساله بازی استقلال رو نگاه میکنم بدترین بازیهایی که از استقلال دیدم زمان منصوریان بود ومرفاوی سوما شفر به فینال جام جذفی رسیده امکان قهرمانیش هست وبراحتی از گروه مرگ بالا رفت این قدر کچل رو با شفر مقایسه نکنید خدا خوشش نمیاد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج