جاباما
۷۰۶۴۹۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

سردار فدوی: از مرحله بازدارندگی عبور کرده‌ایم

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه کشورهای منطقه هیچکدام قابل مقایسه با ایران نیستند، گفت: در سقف تکنولوژی دنیا در حوزه شناوری هستیم.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه کشورهای منطقه هیچکدام قابل مقایسه با ایران نیستند، گفت: در سقف تکنولوژی دنیا در حوزه شناوری هستیم.

دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص وظایف سپاه در چهلمین سال انقلاب اسلامی اظهار داشت: در سپاه کسانی هستند که در چهلمین سال انقلاب همچنان بعنوان پاسدار به وظایف خود عمل می کنند. چهل در تاریخ اسلام یک موضوع خاص است. در قرآن هم عدد چهل بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه امسال یعنی چهلمین سال، سال تکمیل شدن است، افزود: سال تکمیل شدن برای همه شئونات است و یکی هم بلوغی است که هم کل انقلاب و هم سپاه از آن برخوردار شده است. انشاالله طوری شود که انقلاب را به صاحب اصلی آن یعنی امام زمان (عج) بسپاریم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه در این چهل سال کارنامه ای دارد که در آن دنیا مشخص می شود چگونه عمل شده است. در این چهل سال به دلیل شدت دشمنی ها توسط بزرگترین و قوی ترین دشمنی که در دنیا می توانسته وجود داشته باشد، سپاه خوب عمل کرده است.

فدوی با طرح این سوال که ما با اول انقلاب یا دوسال پیش قابل مقایسه نیستیم گفت: خیلی جلوتر هستیم. اگر به قله برسیم دشمنی ها هم تمام می شود، در زمان دفاع مقدس وقتی بعد از اینکه شیطان بزرگ وارد جنگ شد تا با ما در خلیج فارس بجنگند، نیروی دریایی سپاه بعد از شلمچه به این منطقه رفت. وقتی که تکلیف بوجود می آید باید پای تکلیف رفت و یک و نیم سال آخر جنگ، انقلاب با آمریکا مستقیما درگیر بود و آمریکا از ما در لاهه شکایت کرده است.

وی در خصوص نقش نیروی دریایی سپاه در ایجاد در رعب و وحشت در دل دشمن، تصریح کرد: در آیه روی سینه سپاه از قدرت و قوتی که دشمن بفهمد صحبت شده است. موشک را آنها می فهمند. این وضعیت بوجود آمده است. دستور امام بود که ما این میزان استطاعت داشته باشیم که بتوانیم مقابل شیطان بزرگ قرار بگیریم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه ما با هر آنچه داشتیم پای کار آمدیم و روز شهادت شهید خرازی در سال ۶۵ به ما گفتند به خلیج فارس برویم و ۲۲ روز بعد اولین عملیات علیه شیطان بزرگ انجام شد و این روند بالا رفتن قدرت حتی یک روز تعطیل نشده است.

فدوی خاطرنشان کرد: خیلی سریع به مرحله بازدارندگی دست پیدا کردیم. سالهای طولانی است که از مرحله بازدارندگی عبور کرده ایم و امریکا به دنبال این است که به بازدارندگی در مقابل ما دست یابد. وزیر دفاع امریکا در ۲۶ اردیبهشت ۹۶ گفت بدنبال این هستیم که توانی ایجاد کنیم که در مقایل ایران بازدارندگی ایجاد کنیم.

وی اصلی ترین عنصر در توان دریایی را شناور برشمرد و افزود: ما در سقف تکنولوژی دنیا در حوزه شناوری هستیم .

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: کل کشورهای منطقه مسلمان هستند و ما هیچگاه هیچ کشور مسلمانی را دشمن خود تلقی نکرده ایم. کشورهای منطقه هیچ کدام قابل مقایسه با ایران نیستند.

فدوی در خصوص برتری ایران در حوزه دریایی گفت: مهمترین عنصر آدمی است که بر مبانی انقلاب اسلامی قرار دارد و بعد تمام مولفه ها.

فرمانده نیروی دریایی سپاه مهمترین تهدید در منطقه را شیطان بزرگ امریکا دانست و گفت: عباراتی را درباره خلیج فارس بکار می برند که تنها برای سرزمین اصلی امریکاست.

وی در خصوص استفاده از شرکت های دانش بنیان در تولیدات دفاعی گفت: علاوه بر وزارت دفاع مجموعه های دیگری که دولتی نیستند در این موضوع فعالیت دارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام دستاورد اهمیت بیشتری دارد؟ تصریح کرد: در بحث دریایی شما می توانید به تمام دنیا دسترسی داشته باشید. توان دریایی یکی از قدرت های ایران است.

فدوی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ارتش و سپاه در مسیر اقتدار دریای هم افزایی دارند؟ گفت: فرمانده های نیروهای دریایی ارتش و سپاه به مدت هشت سال یک نفر یعنی آقای شمخانی بود و این فرصت خاصی به سپاه و ارتش داد که به فکر هم افزایی باشیم. ما و ارتش در طول هم قرار داریم و این وضعیت خوبی را بوجود آورد و در وضعیت خوبی هستیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: سپاه برای اصل انقلاب پاسدار است و پاسداری را با جان انجام داده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: پاسداری از انقلاب اسلامی، تنها پاسداری از یک کشور، یک جغرافیا و یک حکومت نیست. «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» هیچ کلمه‌ای را در ادامه خود ندارد حتی ایران.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج