۷۰۶۵۵۰
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

سایپا، مدعی خاموش فصل آینده

اگر نیمه اول لیگ هفدهم به پرسپولیس و بردهای مقتدرانه‌اش تعلق داشت، در نیم فصل دوم استقلال شفر و ذوب‌آهن قلعه‌نویی زیر نور پروژکتورها بودند و مورد تمجید کارشناسان قرار گرفتند.

آی اسپورت: اگر نیمه اول لیگ هفدهم به پرسپولیس و بردهای مقتدرانه‌اش تعلق داشت، در نیم فصل دوم استقلال شفر و ذوب‌آهن قلعه‌نویی زیر نور پروژکتورها بودند و مورد تمجید کارشناسان قرار گرفتند. سایپا اما به اندازه‌ای که شایسته است تقدیر نشده؛ تیم جوانی که تنها ۱۸۰ دقیقه تا نایب‌قهرمانی فاصله دارد. در جدول نتایج نیم فصل دوم سایپا بعد از ذوب‌آهن و استقلال سومین تیم موفق است. تیم دایی در ۱۳ بازی ۲۷ امتیاز گرفته و معدل بیش از ۲ امتیاز در هر بازی آمار قابل قبولی است. این تیم از ۱۵ بازی نیم‌فصل اول ۲۳ امتیاز گرفته بود و توانسته در دور برگشت نتایج بهتری بگیرد.

روزهای پایانی فصل با اوج‌گیری سایپا همزمان شده و این تیم در چهار بازی آخر توانسته فولاد، پرسپولیس، نفت و مشکی‌پوشان را شکست دهد. اگر نفت و مشکی‌پوشان تیم‌های پایین جدولی و بحران‌زده‌اند، بردن فولاد و پرسپولیس که در آن زمان برای قهرمانی نیاز به سه امتیاز داشت کار آسانی نبود و کیفیت و آمادگی نارنجی‌پوشان را نشان می‌دهد. به لطف این چهار برد پیاپی سایپا حالا بالاتر از استقلال و ذوب‌آهن در رده دوم است و اگر بتواند گسترش‌فولاد و پیکان را در دو بازی پایانی شکست دهد، بدون توجه به نتایج رقیبان نایب‌قهرمانی و سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده را تضمین می‌کند.

بهترین عملکرد سایپا در لیگ برتر در دوره ششم به دست آمد که این تیم توانست تنها قهرمانی‌اش در این مسابقات را جشن بگیرد. سایپا پیش از این دو بار در لیگ آزادگان قهرمان کشور شده بود، ولی قهرمانی در لیگ برتر اهمیت مضاعفی داشت. آن قهرمانی هم با هدایت دایی به دست آمد، در روزهایی که تصمیم به آویختن کفش‌ها گرفته بود و در آخرین فصل حضورش در فوتبال نقش مربی - بازیکن را به عهده داشت. او بعد از نشستن روی نیمکت چند تیم لیگ برتری و البته تیم ملی با تجربه بیشتر به سایپا برگشته و در آستانه کسب دومین نتیجه برتر تاریخ باشگاه در لیگ حرفه‌ای است. او حکم راننده‌ای را دارد که بهتر از هر راننده دیگری قلق‌های راندن سایپا در پیچ و خم‌های کورس لیگ را بلد است و بعد از حدود یک دهه دوباره با این ماشین پا به پای مدعیان سنتی پیش می‌رود.

دورنمای سایپا و سیاست‌های این باشگاه از آن جهت اهمیت مضاعفی پیدا کرده که به احتمال زیاد یکی از نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان فصل آینده خواهد بود. سایپا سابقه کسب عنوان چهارمی آسیا را دارد، ولی از زمانی که این مسابقات با فرمول جدید برگزار می‌شود، این تیم تنها یک بار حضور داشته که در یک چهارم نهایی به دست پاختاکور ازبکستان حذف شده.

لیگ قهرمانان هر سال با کیفیت بالاتری برگزار می‌شود و اگر سایپا به این مسابقات صعود کند، چه بهتر که با تیمی آماده و سرحال به میدان برود. این روزها خبر می‌رسد که ممکن است تغییراتی در مدیریت باشگاه رخ دهد، ولی پروژه ورزشی بعید است که تغییر زیادی داشته باشد. دایی که در صبای قم و نفت تهران به دلیل بحران مدیریتی و مالی باشگاه با مشکلات زیادی روبه‌رو شد، در سایپا توانسته فضای آرامی برای کار کردن پیدا کند و تاثیر این ثبات در سیر صعودی تیم هم آشکار است. هرچقدر دایی روی نیمکت سایپا مفید بوده، این باشگاه هم فضای خوبی برای کار کردن در اختیار این مربی قرار داده و او دلیلی برای جدایی و رفتن به یک تیم دیگر نمی‌بیند. دایی مصمم است که با این تیم جوان ادامه دهد و در صورتی که سهمیه بگیرد، فرصت خوبی برای ماجراجویی در آسیا خواهد داشت.

او مجموعه جوانی در اختیار دارد و این موضوع به او انگیزه می‌دهد که این تیم مستعد را به مدارج بالاتر برساند و فصل آینده در قامت یک مدعی قهرمانی به میدان برود. سایپا برنامه‌هایی هم برای تقویت تیمش در نظر گرفته تا در دو جبهه احتمالی بتواند نتایج قابل قبولی بگیرد. اخباری که تابستان گذشته با سر و صدای زیاد از تراکتورسازی به این تیم برگشت نمایش موفقی نداشت و خرید یک دروازه‌بان مطمئن از اولویت‌هاست. دایی برای قلب دفاع هم به فکر گزینه جدیدی است تا این منطقه حساس را تقویت کند. بعد از اخباری، نانگ هم احتمالا یکی دیگر از جداشده‌ها خواهد بود، چرا که نتوانسته انتظارات را برآورده کند. خط حمله سایپا به جای نانگ در اختیار مهاجمان جوان ایرانی است که توانسته‌اند لیگ و حتی کی‌روش را تحت تاثیر قرار دهند و طبیعی است که سایپا علاوه بر خرید بازیکنان جدید برنامه ویژه‌ای برای حفظ آنها داشته باشد.

قلی‌زاده که امسال به تیم ملی رسید قراردادش به پایان می‌رسد، ولی گفته می‌شود با دایی توافق کرده که در سایپا باقی بماند. این مهاجم جوان تنها در صورتی جدا می‌شود که پیشنهاد اروپایی داشته باشد و باشگاه مصمم است مانع انتقال او به رقیبان داخلی از جمله استقلال شود. آرمان رمضانی، دیگر بازیکن آماده خط حمله سایپا هم در این تیم ماندنی است.

خیال باشگاه بابت مهدی ترابی هم تقریبا راحت است، چرا که او یک فصل دیگر با سایپا قرارداد دارد. ترابی که ممکن است مسافر روسیه هم باشد در خط میانی سایپا به بازیکنی همه‌کاره تبدیل شده و بار زیادی از تیم روی دوش اوست. ظاهرا همه چیز آماده است که سایپا فصل آینده هم روی نوار موفقیت حرکت کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایشالا که سال آینده سایپا هم به دسته پایینتر سقوط میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج