جاباما
۷۰۶۵۶۵
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

عرضه ارز دیجیتالی کمبریج آنالتیکا در هاله‌ای از ابهام

کمبریج آنالیتیکا پیش از رسوایی اطلاعاتی اخیر فیس بوک، قصد داشت یک ارز دیجیتالی رمزنگاری شده اختصاصی برای خود عرضه کند.

خبرگزاری ایسنا: کمبریج آنالیتیکا پیش از رسوایی اطلاعاتی اخیر فیس بوک، قصد داشت یک ارز دیجیتالی رمزنگاری شده اختصاصی برای خود عرضه کند.

به گزارش investopedia ، شرکت کمبریج آنالتیکا که یک نهاد مشاوره سیاسی و تحلیل داده است، حدودا یک ماه پیش با همکاری فیس بوک به افشای اطلاعات خصوصی و نقض حریم شخصی کاربران این شبکه اجتماعی متهم شد.

حالا گزارش‌های منتشره از سوی نیویورک تایمز حاکی است که کمبریج آنالتیکا قبل از رسوایی به بار آمده و همکاری با فیس بوک مبنی بر افشای اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران، قصد داشته از یک ارز دیجیتاللی رمزنگاری شده اختصاصی برای خود رونمایی کند و آن را برای کاربران جهانی عرضه کند.

به گفته تحلیلگران، به نظر می‌رسد که با در نظر گرفتن رسوایی نقض حریم شخصی کاربران در فضای مجازی و شبکه اجتماعی فیس‌بوک، این شرکت مشاوره دیگر نباید به فکر عرضه چنین چیزی باشد، چراکه بعید به نظر می‌رسد کسی به آن اعتماد کند. هنوز معلوم نیست که آیا کمبریج انالتیکا قصد دارد به عرضه و انشار یک توکن یا ارز دیجیتالی رمزنگاری شده اختصاصی است یا خیر.

این روزها که عرضه ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده تبدیل به روشی متداول برای جذب سرمایه و فروش دارایی‌های دیجیتال برای شرکت‌های بزرگ شده است، کمبریج انالتیکا نیز اعلام کرده است که مدت‌ها در فکر عرضه آن بوده است.

هرچند که بارها تحلیلگران بسیاری درباره سرمایه‌گذاری در این ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده هشدار داده‌اند و کشورهای بسیاری نیز مقررات سخت‌گیرانه برای آن وضع کرده‌اند، اما همچنان عرضه و استفاده از این توکن‌ها ادامه دارد و غول‌های تکنولوژی بسیاری نیز تاکنون به منظور جذب سرمایه‌گذاران عظیم در جهان ارزهای مجازی بسیاری عرضه کرده‌اند.

این شرکت تاکنون در واکنش به پرسش‌های خبرنگاران در این خصوص، پاسخی نداده است.

نام کمبریج آنالتیکا در رسوایی اخیر فیس بوک، به گوش همه رسید و آوازه بدنامی را برای خود رقم زد. طبق آخرین آمار، شرکت کمبریج آنالتیکا به اطلاعات شخصی بیش از ۸۷ میلیون کاربر دسترسی داشته است. هرچند که این شرکت بارها به منظور رفع اتهام زنی علیه خود اعلام کرده که دسترسی به اطلاعات کاربران از طریق مجوز قانونی بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج