۷۰۶۶۰۹
۱۲ نظر
۵۰۰۲
۱۲ نظر
۵۰۰۲
پ

واردات برنج آزاد شد

در حالی که ممنوعیت واردات برنج براساس تصمیم وزیر جهاد کشاورزی در نیمه دوم پارسال هم تمدید شده بود، یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی از آزاد شدن مبادی این محصول استراتژیک خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: در حالی که ممنوعیت واردات برنج براساس تصمیم وزیر جهاد کشاورزی در نیمه دوم پارسال هم تمدید شده بود، یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی از آزاد شدن مبادی این محصول استراتژیک خبر داد.

هرساله پس از فصل برداشت برنج و در نیمه دوم سال واردات برنج آزاد می‌شد و تا ابتدای مردادماه ادامه پیدا می‌کرد، اما سال گذشته وضعیت به گونه‌ای دیگر بود، چرا که براساس دستور وزیر جهاد کشاورزی با توجه به افزایش واردات بیش از حد برنج در نیمه نخست پارسال، ورود این محصول در نیمه دوم ممنوع شد تا تعادلی در بازار آن به وجود بیاید.

البته علی‌اکبر مهرفرد بهمن ماه سال گذشته اعلام کرد که واردات برنج نه برای تامین نیاز سال ۱۳۹۶ بلکه برای سال آینده و تنظیم بازار شب عید سال ۱۳۹۷ آزاد شده است.

حالا یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی به خبرنگار ایسنا گفت: بنا بر تصمیم مسئولان ارشد دولت، از امروز همه مبادی وارداتی برنج آزاد شده و وارد کنندگان تنها با رعایت شرایط و ضوابط سازمان استاندارد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌توانند نسبت به ورود این محصول استراتژیک از هر یک از مبادی رسمی کشور اقدام کنند.

وی افزود: واردات برنج تا ۳۱ تیرماه امسال آزاد خواهد بود و تعرفه آن تغییری نخواهد کرد. البته یکی از تفاوت‌های سال جاری نسبت به پارسال این است که شرایط و سختگیری‌های گذشته دیگر وجود ندارد و هر کسی که بتواند استانداردهای دو دستگاه نظارتی مذکور را رعایت کند، می‌تواند در شمار وارد کنندگان برنج قرار گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوش به حال آقازاده ها.

    • بدون نام

      شنوندگان عزیز توجه فرمایید، شنوندگان عزیز توجه فرمایید برنننننج آزاد شد ،

    • بدون نام

      مثل اینکه امسال ، سال حمایت ازکالای ایرانیست پس برنج هم شامل میشود مگراینکه.....

    • دانیال

      حالاکه برنج خاطره چندماه که ازچهل وهشت هزارتومن به هشتادتومن رسیدوپدرمردم دراوردن حالابه فکرازدشدن برنج کردن خدالعنت کنه که مردم بیچاره کردید

      پاسخ ها

      • ارش

        هموطن این دولتی‌ها و مسئولان خودشون همکار و یاور دلالت هستن... جلو برنج رو گرفتن تا مردم به خرید برنج پانزده هزار تومنی وادار بشن. و چه خانواده ها که به کام جیب گشاد این ها گرسنه‌تر از قبل شدن و شرمنده زن و بچه و میهمان .. اینا یه مشت ادمای خطرناک و در واقع دشمن مردم و سلامت روح و روان ما شدن!!!

      • ناشناس

        خدا ازتون نگذره ابن چه طرزشه دیگه پدر مردم رو دراوردید برنج هندی شد کیسه 80000تومن خوب پول زدید به جیب حالا میخاید وارد کنید خدا همتون رو لعنت کنه

    • کاردوک

      برنجای چهار هزاری انباری رو به ده هزار فروختن و تموم شد دیگه واردات ازاده

    • بچه کشاورز

      بنظرم اینکار زمینهای شمالی رو به تفرجگاه اقایان تبدیل میکنه سالهست که کشاورزی در شمال ایران در حال از بین رفتنه اونم به این خاطر مسولین زیربط بجای استفاده از برنج مرغوب ایرانی برنج های بی کیفیت هندی و پاکستانی رو که ارسنیک بالایی داره به خورد مردم میدن این یعنی فاجعه
      واقعا با اینکه در سال حمایت از تولید ملی هستیم ازاد کردن برنج خارجی به کشور یک توهین تلقی میشود و این حرکت مردم رو بیشتر دلسرد میکند
      خدایا خودت عاقبت همه ی ما رو ختم به خیر بگردان

    • بوشهری

      برنج خارجی ده کیلویی سه ماه پیش پنجاه هزار تومان بوده والان بیش از هفتاد هزارتومان .تکلیف مردم چیست ایا باید طرفدار واردات باشند یانه ? قطعا با واردات برنج خارجی ارزان خواهد شد . چی بگیم ؟

    • بوشهری

      برنج خارجی ده کیلویی سه ماه پیش پنجاه هزار تومان بوده والان بیش از هفتاد هزارتومان .تکلیف مردم چیست ایا باید طرفدار واردات باشند یانه ? قطعا با واردات برنج خارجی ارزان خواهد شد . چی بگیم ؟

    • بدون نام

      حال که قیمت برنجهای خارجی دوبرابر شده باید هم واردات برنج ازاد شه تا این اقازاده های مهربون ودلسوز سودشون چند برابر شه.وجیبشون پر بشه.خدا داند که...

    • بدون نام

      میخواد ابرو رو درست کنه میزنه چشم و کور میکنه. بخاطر رضایت یک میلیون برنج کار. پنجاه میلیون نفر واز خوردن برنج محروم میکنه چون غالبا جمعیت ایران پول خریدن برنج خیلی گران ایران وندارن فوقش خرده وریزه اونو بخرن دیگه بنابراین قید برنج ومیزنن. راهش اینه کاری کنن برنج ایران بشه همون قیمت محسن یا 'غیره البته قیمت اولش نه قیمت حرومش. حالا یا با دادن یارانه برنج یا با کاشت صنعنتی وکلانش در کل ایران وفراوانی وارزانیش. نه اینه زن وبچه مردم وگشنگی بدی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج